Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Anna, Anna Anna.....lille vän

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Anna, Anna Anna.....lille vän Empty Anna, Anna Anna.....lille vän

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-08-25, 00:37

    Om en person tjänar 100.000 i månaden och betalar 30% skatt på det så är ju skattesatsen procentuell, han betalar således 30000:- i skatt, om du tjänar 10000:- så betalar du 3000:-, så är skattesystemet uppbyggt, om man då sänker skatten med låt säga till hälften då betalar den högavlönade 15000:- mindre och du 5000:- mindre, är det detta du anser är fel? att den högavlönade "tjänar" tio tusen. Anser du att skattesystemet ska vara byggt på procent när den justeras uppåt men inte neråt? förklara hur du menar och hur du vill ha det?
    Sen kan jag tala om för dig lille vän, att när man är egen företagare så ser man mer hur systemet är uppbyggt med skatter och sociala avgifter som också är pengar som staten tar av det du tjänar, alltså skatt. På all lön över 328.000:- per år så betalar du ca 80% i skatt inkl. de sociala avgifterna, då tillkommer nämligen statlig skatt, anser du att 80% inte är tillräckligt? hur mycket vill att de som lyckats utbilda sig och tjäna mer än du ska betala i skatt?
    För mig är 80% en vidrig summa och jag kommer aldrig betala det även om jag så tjänar 2miljoner på ett år.....Sluta vara så avundsjuk nu, bara för du inte lyckats med ett skit i livet så har du ingen rätt att vara avundsjuk och kasta skit på andra!!
    Alliansen vinner valet i september och det är räddningen för Sverige, flytta till Pakistan så ska du få se vad elände är! du borde skämmas som gnäller som en liten barnunge när du bor i världens bästa bidragsland som bidragstagare.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Anna, Anna Anna.....lille vän Empty Sv: Anna, Anna Anna.....lille vän

    Inlägg  Redvictory 2010-08-25, 00:41

    Sossar ee lata skrev:Om en person tjänar 100.000 i månaden och betalar 30% skatt på det så är ju skattesatsen procentuell, han betalar således 30000:- i skatt, om du tjänar 10000:- så betalar du 3000:-, så är skattesystemet uppbyggt, om man då sänker skatten med låt säga till hälften då betalar den högavlönade 15000:- mindre och du 5000:- mindre, är det detta du anser är fel? att den högavlönade "tjänar" tio tusen. Anser du att skattesystemet ska vara byggt på procent när den justeras uppåt men inte neråt? förklara hur du menar och hur du vill ha det?
    Sen kan jag tala om för dig lille vän, att när man är egen företagare så ser man mer hur systemet är uppbyggt med skatter och sociala avgifter som också är pengar som staten tar av det du tjänar, alltså skatt. På all lön över 328.000:- per år så betalar du ca 80% i skatt inkl. de sociala avgifterna, då tillkommer nämligen statlig skatt, anser du att 80% inte är tillräckligt? hur mycket vill att de som lyckats utbilda sig och tjäna mer än du ska betala i skatt?
    För mig är 80% en vidrig summa och jag kommer aldrig betala det även om jag så tjänar 2miljoner på ett år.....Sluta vara så avundsjuk nu, bara för du inte lyckats med ett skit i livet så har du ingen rätt att vara avundsjuk och kasta skit på andra!!
    Alliansen vinner valet i september och det är räddningen för Sverige, flytta till Pakistan så ska du få se vad elände är! du borde skämmas som gnäller som en liten barnunge när du bor i världens bästa bidragsland som bidragstagare.

    Lägg ner ditt patetiska lille vän snack din lata vinalkoholist!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Anna, Anna Anna.....lille vän Empty Sv: Anna, Anna Anna.....lille vän

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-25, 00:42

    Just därför finns det ingen anledning för de som har 70.000 kvar efter skatt och gnälla om dom får pröjsa 1% till!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Anna, Anna Anna.....lille vän Empty Sv: Anna, Anna Anna.....lille vän

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-25, 00:51

    Sossar ee lata skrev:Om en person tjänar 100.000 i månaden och betalar 30% skatt på det så är ju skattesatsen procentuell, han betalar således 30000:- i skatt, om du tjänar 10000:- så betalar du 3000:-, så är skattesystemet uppbyggt, om man då sänker skatten med låt säga till hälften då betalar den högavlönade 15000:- mindre och du 5000:- mindre, är det detta du anser är fel? att den högavlönade "tjänar" tio tusen. Anser du att skattesystemet ska vara byggt på procent när den justeras uppåt men inte neråt? förklara hur du menar och hur du vill ha det?
    Sen kan jag tala om för dig lille vän, att när man är egen företagare så ser man mer hur systemet är uppbyggt med skatter och sociala avgifter som också är pengar som staten tar av det du tjänar, alltså skatt. På all lön över 328.000:- per år så betalar du ca 80% i skatt inkl. de sociala avgifterna, då tillkommer nämligen statlig skatt, anser du att 80% inte är tillräckligt? hur mycket vill att de som lyckats utbilda sig och tjäna mer än du ska betala i skatt?
    För mig är 80% en vidrig summa och jag kommer aldrig betala det även om jag så tjänar 2miljoner på ett år.....Sluta vara så avundsjuk nu, bara för du inte lyckats med ett skit i livet så har du ingen rätt att vara avundsjuk och kasta skit på andra!!
    Alliansen vinner valet i september och det är räddningen för Sverige, flytta till Pakistan så ska du få se vad elände är! du borde skämmas som gnäller som en liten barnunge när du bor i världens bästa bidragsland som bidragstagare.


    Oj oj oj vad har du lyckats med här i livet själv då?

    Sponsored content


    Anna, Anna Anna.....lille vän Empty Sv: Anna, Anna Anna.....lille vän

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 02:20