Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
MartinLindgren
Redclown
R.O.F.L
Secrist
Blåfront
Redvictory
10 posters

Anna kämpade mot reglerna in i det sista!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Anna kämpade mot reglerna in i det sista! Empty Anna kämpade mot reglerna in i det sista!

Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 08:09

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1805906/anna-kampade-mot-reglerna-in-i-det-sista

Den svårt cancersjuka Anna Olsson från Uddevalla var en av de första som insåg vilka allvarliga konsekvenser de nya sjukreglerna skulle få.
    Hon gav sig in i den offentliga debatten och protesterade.
    För en vecka sedan avled Anna av sin sjukdom.
    Men hennes mamma May Olsson fortsätter dotterns kamp mot lagändringen.

Anna Olsson kämpade i flera år mot sin sjukdom, men bröts långsamt ned. Hon blev 40 år.
    Mamma May säger idag till Expressen:
    - Den här lagändringen är ett hafsverk utan någon ordentlig konsekvensanalys.
    - Min dotter arbetade som socialsekreterare men var sjukskriven på grund av sina svåra cancersjukdom. Hon satte sig in i lagförslaget och såg vilka fruktansvärt svåra konsekvenser det skulle få för alla svårt sjuka. I ett brev som skickades till 70000 personer med sjukpenning stod ungefär att om du inte räknar med att dö inom tre månader har du inte rätt till sjukpenning.
    "Visste att hon var döende"

Anna slog larm offentligt.
    Hon ringde bland annat radioprogrammet "Ring P1".
    Till SVT:s "Västnytt" sa Anna:
    - Varje morgon vaknar jag och tänker på att jag lever med en cancer som inte kan botas och att då bli utsatt för detta från försäkringskassan är kränkande. Jag har inte ord för hur man kan göra så här mot människor
    Till slut fick Anna sjukpenning.
    May:
    - Det var för att hon gick ut offentligt i medierna och bråkade, kritiserade lagförslaget offentligt. Och så visste försäkringskassan att hon var döende.
    - Men politikerna har inte gjort någonting åt detta förrän nu när lagen ska träda i kraft. Då går politikerna ut och lappar och lagar i smådetaljer. Nu säger de att svårt cancersjuka ska undantas. Men det är ju en liten grupp. Det finns ju andra svårt sjuka människor, med lungsjukdom och reumatiker till exempel. Hela lagen måste rivas upp.

Nu kan inte Alliansen och Försäkringskassan plåga henne mer!
    Frågan är vad vi kan lära av detta?
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Anna kämpade mot reglerna in i det sista! Empty Sv: Anna kämpade mot reglerna in i det sista!

Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 09:29

Men när cancersjuka blev utförsäkrade 2005 - 2006

DÅ VAR DET HELT OK KOMMUNISTNAZZEN?
    Redvictory
    Redvictory

Anna kämpade mot reglerna in i det sista! Empty Sv: Anna kämpade mot reglerna in i det sista!

Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 21:01

Blåfront skrev:Men när cancersjuka blev utförsäkrade 2005 - 2006

DÅ VAR DET HELT OK KOMMUNISTNAZZEN?

Att du drar upp sådant som fungerade dåligt då är inget försvar till att Anna behandlades så illa innan hon avled!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Anna kämpade mot reglerna in i det sista! Empty Anna

Inlägg  Secrist 2009-12-09, 22:01

Att du drar upp sådant som fungerade dåligt då är inget försvar till att Anna behandlades så illa innan hon avled!

Och att utnyttja Annas lidande för att starta den femtioelfte tråden som handlar om hur mycket du hatar alliansen i allmänhet och dess sjukförsäkringsreform i synnerhet är inte heller försvarbart.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Anna kämpade mot reglerna in i det sista! Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-12-09, 22:03

Antingen spammar man trådar om alliansen (Redcloud), eller muslimer (Brunfront), eller Försäkringskassan (Redvictory)
    Samma hat, samma dynga.....
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-09, 22:06

R.O.F.L skrev:Antingen spammar man trådar om alliansen (Redcloud), eller muslimer (Brunfront), eller Försäkringskassan (Redvictory)

Så sant så sant.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 22:26

Att utnyttja Annas lidanden? jag förstår att du tycker det inte är något och snacka om, men jag tror att hon är glad att hennes kamp fortsätter, i första hand genom hennes mamma?

Jag är bombsäker på att Anna vill att hon och hennes kamp mot Regeringen och FK inte ska glömmas bort!
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-09, 22:30

Vidrigt att göra politiska poäng av en dödssjuk stackare som har behandlats illa! Evil or Very Mad
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-12-09, 22:34

R.O.F.L skrev:Antingen spammar man trådar om alliansen (Redcloud), eller muslimer (Brunfront), eller Försäkringskassan (Redvictory)

ja fortsätt marginalisera problemen...

ni är fan helt körda i huvudet hela högerbunten
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-12-09, 22:55

Jag är bombsäker på att Anna vill att hon och hennes kamp mot Regeringen och FK inte ska glömmas bort!

Har du frågat henne om vilka önskningar hon har i frågan?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-09, 23:33

martin7lindgren skrev:Att utnyttja Annas lidanden? jag förstår att du tycker det inte är något och snacka om, men jag tror att hon är glad att hennes kamp fortsätter, i första hand genom hennes mamma?

Håller med tänk att Anna var tvungen att kämpa in i det sista för sina pengar...
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 23:46

OCH S-REGERINGEN TVINGADE CANCERSJUKA ATT JOBBA

FY HELVETE VAD NI HYCKLAR!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 23:55

ANNA2LINK skrev:
    martin7lindgren skrev:Att utnyttja Annas lidanden? jag förstår att du tycker det inte är något och snacka om, men jag tror att hon är glad att hennes kamp fortsätter, i första hand genom hennes mamma?

Håller med tänk att Anna var tvungen att kämpa in i det sista för sina pengar...

Det är nog att leva med dödsångesten! jag undrar hur hon kände det på slutet? hoppas hon fick så mycket morfin att hon inte kunde känna den avsky Alliansens regler drabbade henne!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-10, 00:02

Ja jisses, secristen med pekfingret briljerar och visar upp sitt välbekanta nylle!

Har du frågat henne,säger han hånfullt om en sjuk som dog mitt i kampen om både sin och andra sjukas rätt att vara sjuka, något man inte valt själv,

Alliansfasoner, sparka på sjuka, spotta och håna dom när dom är döda!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-10, 00:04

Vad menar du Dumclownen,vad är det vidriga,att inte låta alliansen komma undan från sin vidriga behandling av sjuka och döende människor antar jag?
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-12-10, 00:16

Redvictory skrev:http://www.expressen.se/Nyheter/1.1805906/anna-kampade-mot-reglerna-in-i-det-sista

Den svårt cancersjuka Anna Olsson från Uddevalla var en av de första som insåg vilka allvarliga konsekvenser de nya sjukreglerna skulle få.

Anna Olsson kämpade i flera år mot sin sjukdom, men bröts långsamt ned. Hon blev 40 år.
    - Min dotter arbetade som socialsekreterare men var sjukskriven på grund av sina svåra cancersjukdom. Hon satte sig in i lagförslaget och såg vilka fruktansvärt svåra konsekvenser det skulle få för alla svårt sjuka. I ett brev som skickades till 70000 personer med sjukpenning stod ungefär att om du inte räknar med att dö inom tre månader har du inte rätt till sjukpenning.

- Varje morgon vaknar jag och tänker på att jag lever med en cancer som inte kan botas och att då bli utsatt för detta från försäkringskassan är kränkande. Jag har inte ord för hur man kan göra så här mot människor
    May:
    - Det var för att hon gick ut offentligt i medierna och bråkade, kritiserade lagförslaget offentligt. Och så visste försäkringskassan att hon var döende.
    - Men politikerna har inte gjort någonting åt detta förrän nu när lagen ska träda i kraft. Då går politikerna ut och lappar och lagar i smådetaljer. Nu säger de att svårt cancersjuka ska undantas. Men det är ju en liten grupp. Det finns ju andra svårt sjuka människor, med lunsjukdom och reumatiker till exempel. Hela lagen måste rivas upp.

När jag läser denna verkligheten stärker det tidigare tanke att VISSA personer satt i system att
    ta död på folk genom att skapa negativ stress hos dem som redan är sårbara.

Vill inte generalisera- då det finns bra människor oxå..
    Dock är det du beskriver RedVictory- alltför vanligt förekommande i dag inom olika yrken i maktposition i dagens samhälle för att det skall vara en slump....
    Ondskans SKAM lever här och nu i detta land.Upp i ljuset med hela förbannade förtryckarbunten!
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 00:20

Susz X skrev:
    Redvictory skrev:http://www.expressen.se/Nyheter/1.1805906/anna-kampade-mot-reglerna-in-i-det-sista

May:
    - Men politikerna har inte gjort någonting åt detta förrän nu när lagen ska träda i kraft. Då går politikerna ut och lappar och lagar i smådetaljer. Nu säger de att svårt cancersjuka ska undantas. Men det är ju en liten grupp. Det finns ju andra svårt sjuka människor, med lunsjukdom och reumatiker till exempel. Hela lagen måste rivas upp.

När jag läser denna verkligheten stärker det tidigare tanke att VISSA personer satt i system att
    ta död på folk genom att skapa negativ stress hos dem som redan är sårbara.

Vill inte generalisera- då det finns bra människor oxå..
    Dock är det du beskriver RedVictory- alltför vanligt förekommande i dag inom olika yrken i maktposition i dagens samhälle för att det skall vara en slump....
    Ondskans SKAM lever här och nu i detta land.Upp i ljuset med hela förbannade förtryckarbunten!

Visst är det så och det bör uppmärksammas! högerregimare kan kalla det snyfthistorier men det är ju inte förvånande för de har ju inga känslor!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-12-10, 01:12

Det är nog att leva med dödsångesten! jag undrar hur hon kände det på slutet? hoppas hon fick så mycket morfin att hon inte kunde känna den avsky Alliansens regler drabbade henne!

Hon kanske var alliansröstare?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 01:17

Secrist skrev:Det är nog att leva med dödsångesten! jag undrar hur hon kände det på slutet? hoppas hon fick så mycket morfin att hon inte kunde känna den avsky Alliansens regler drabbade henne!

Isf måste det varit dubbelt så ångestfyllt att veta att hon röstade på dessa tyranner för sista gången och fick upp ögonen för hur in i h-e illa de skulle behandla henne strax innan hon dog! rena rama tortyren hemska tanke!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-12-10, 01:22

Du verkar ha mycket ingående kunskaper om hennes fall. Känner du henne?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 01:25

Secrist skrev:Du verkar ha mycket ingående kunskaper om hennes fall. Känner du henne?

Kände menar du? Hon är ju DÖD! och vet du vad! Alliansen kan inte plåga henne mer!
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-12-10, 01:27

Kände menar du? Hon är ju DÖD! och vet du vad! Alliansen kan inte plåga henne mer!

Det hindrar ju inte hatvänstern att exploatera hennes död helt hämningslöst.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 01:29

Secrist skrev:Det är nog att leva med dödsångesten! jag undrar hur hon kände det på slutet? hoppas hon fick så mycket morfin att hon inte kunde känna den avsky Alliansens regler drabbade henne!

TÖNT.
    //berra
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-12-10, 01:33

TÖNT.

Vet du hur Anna röstade i valet 2006?
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-12-10, 04:23

Jisses- varför släppte de ut di alls?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 16:20