theward 2009-06-10, 08:27
fredrik rahm (namnnappad) skrev: theward skrev: fredrik rahm (namnnappad) skrev: theward skrev:Sen kan folk neka att så är fallet.
Gör de det, beror det antingen på okunskap, eller att de vill dölja verkligheten...
Man får bara 1 års sjukskrivning sen är det slut, för de allra flesta.
Sen spelar det ingen roll hur du mår när denna ändstation är nådd.
Du ska jobba hundra procent helt enkelt...
lider med de som inte kommer i närheten av att klara det, vad ska de leva på????
Alla som ej klarar minst 75%, blir i princip satta i ekonomisk kris..
Vissa 50% kan ju klara sig om de har mkt sparade pengar eller en rik eller högavlönad make/maka. Men hur många har det??
vargen KOMMER alltså??
hmm hur många ggr har detta sagt sedan 2006??
Du kan ju räkna själv när 1 år gått för de som var sjukskrivna då....
Det kan du kan göra och sedan sätta dig in i hur desa personer mår.
Med all press som de känner och det faktum att de bara måste var friska nog...
ANNARS.........
Den pressen lever även jag under, men jag är fast besluten över att klara minst 75% och slippa ut FK´s klor...
De släpper ju totalt taget efter 16 jauari iaf
För regelerna för att få sjukersättning är så hårda, att väldigt få kommer att beviljas det ii fortsättningen..
Man kan ju fråga sig hur rättvist och solidarisk det är att sjuka och handikappade människor ska leva att delar av en inkomst.
Det de orkar jobba ihop sas...
ps nu gnäler jag mer åt andras vägnar än min egen, för jag tror jag klarar 75% kanske 10-15 % mera vissa perioder på sikt.
Så jag ska nog klara mig ekonomisk, även om det aldrig blir direkt bra
Ska tillägga att oavsett hur många procent du är sjukskriven, dras en hel dag..
Så det är ett år i kalenderdagar som räknas
ja ALLA är ju lika och har samma sjukdom samma landsting samma vård och alla måste vara sjukskrivna minst 10år utan krav eller läkarvård och alla heter gunnar eller gunilla??
suck..
landsting eller vad man heter, GÄLLER SAMMA REGLER FÖR ALLA.
jag undar faktiskt hur du "icketänker" i denna fråga?
Påminner starkt om blåfront tjat om nyanlända.
Mao totalt stelbent och onyanserat
Vad fan snackar du om för krav?
Börjar tom läkarkåren tycka att FK´s regler är åt helvete, då kanske även du kan ägna en tanke åt att det faktiskt kan förhålla sig så, att sjukreglerna är åt helvete också...
Hur skulle du fredrik själv känna dig om du var inne i sådan här situation..
Som trots allt tiotusentals människor befinner sig i??
Det finnsa många som lever med obotliga sjukdommar/handikapp som dock inte ärr livshotande på nåt sätt.
Men dessa påverkar i olika grad, arbetsförmågan och livskvaliteten.
Men enligt sjukreglerna är man "frisk" efter ett år iaf, smaka på den karamellen och påstå inte att den smakar gott
Som min läkare sa till mig: - Man tror att i Sverige har vi ett fullgott skydd för sjuka, men så är det tyvärr inte längre" "folk gråter i förtvivlan,när de besöker mig. För de vet inte vad de ska ta sig till"
ps att sopa problem under mattan och påstå at det inte är sant...
löser inget och det är dessutom jävligt fult mot de som faktiskt är drabbade av detta.