Men så blev inte fallet. Så vi vet fortfarande inte hur reglerna är, om vi får nya a-kassedagar dagar efter perioden eftersom vi samtidigt blir av med a-kasse dagar under rehabiliteringen(sjukt nog).
Jag pratade med mitt fack(Kommunal) i veckan om detta och den som jag pratar med där säger att vi som har blivit utförsäkrade har rätt till en ny 300-dagars period efter dagarna tar slut. Jag mailade min handledare på af i går om samma sak, men hon kan inte svara på hur reglerna är. Förvirrande...
För är det så att vi som ska gå dom här 15 veckorna på rehabiltering och efter den står helt utan ersättning så verkar ju detta inte riktigt klokt.
Detta gör allting förvirrat och oroligt för oss alla som har varit sjuka, en del är sjuka fortfarande och det här med oron över ekonomin förvärrar ju situationen för oss. Det är väl inte meningen att vi ska behöva söka till socialen nu när vi har blivit utförsäkrade flera av oss? Sjukt i sånna fall!
På tisdag eller torsdag får vi svar ifrån af... Så nu får man gå och oroa sig hela helgen pga detta. All denna soppa som alliansen har kokat ihop är inte väl genomtänkt och faktiskt så är det människor som kommer i kläm när det är på det här viset. Vi som har varit sjuka och dom som är sjuka har ju nog med det ändå!!! Varför denna kaos om dessa regler? Varför ska vi behöva utsättas för detta???