Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
My Ass
F.I.S.T
ANNA2LINK
theward
Secrist
Regndrottning
Redvictory
DMustaine
SiP
Sniperace
RedCloud
Dao
16 posters

    Prostitution

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 23:46

    Tror inte på att ha statlig bordell..... det är att acceptera en företeelse där väldigt många mår dåligt....
    Att ta bort Hallickar finns andra sätt än att legalisera prostitution...

    Och att ha "non profit" ... det var ovanligt att höra från en borgare, lustigt att det förslaget dök upp när det gäller samhällets botten....

    Prostitution är dessutom av naturliga själ något som män med mycket pengar kan ägna sig åt...
    Jag ser det som ett slags utnyttjande och förnedrande...
    Och frivilligheten i det hela ... är lika löjlig som när Alliansen pratar om "frihet"
    Frihet som bara berör de som har råd

    Nej tror inte vi skall legalisera Moderat samlag (prostitution)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Prostitution - Sida 4 Empty Fri

    Inlägg  Secrist 2010-02-16, 23:47

    Att förnedra kvinnor är ett slags valfrihet? Att bruka andra människor som ting är valfrihet?

    Fast nu handlade mitt inlägg inte om prostitution.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 23:49

    Secrist skrev:Att förnedra kvinnor är ett slags valfrihet? Att bruka andra människor som ting är valfrihet?

    Fast nu handlade mitt inlägg inte om prostitution.

    Kolla in trådens ämne Secrist !!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Prostitution - Sida 4 Empty Tråd

    Inlägg  Secrist 2010-02-16, 23:50

    Kolla in trådens ämne Secrist !!!

    Gör det själv.

    är lika löjlig som när Alliansen pratar om "frihet"
    Frihet som bara berör de som har råd


    Vad har detta med prostitution att göra?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 23:51

    Secrist skrev:Kolla in trådens ämne Secrist !!!

    Gör det själv.

    är lika löjlig som när Alliansen pratar om "frihet"
    Frihet som bara berör de som har råd


    Vad har detta med prostitution att göra?

    läs hela inlägget !!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Prostitution - Sida 4 Empty Mer

    Inlägg  Secrist 2010-02-16, 23:55

    läs hela inlägget !!

    Det gjorde jag. Det var bara delar av det som handlade om ämnet. Sedan flummade du ut i något vänstertrams om att vänstern inte har råd med frihet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 23:57

    Secrist skrev:läs hela inlägget !!

    Det gjorde jag. Det var bara delar av det som handlade om ämnet. Sedan flummade du ut i något vänstertrams om att vänstern inte har råd med frihet.

    Så varför kommenterade du inte de delar som handlade om prostitution då ... som var större delen av inlägget... JO för att du vill fly från ämnet i vanlig Secristanda..

    Du har fortfarande chansen att kommentera det jag skrev om prostitution !! Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 23:59

    Och till och med på sidospåret lyckas secrist slingra sig med ordet trams för att slippa bemöta verkligheten i moderat politik
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Prostitution - Sida 4 Empty Frei

    Inlägg  Secrist 2010-02-17, 00:01

    Och till och med på sidospåret lyckas secrist slingra sig med ordet trams för att slippa bemöta verkligheten i moderat politik

    Du menar med ditt påstående om att vänsterröstare inte har råd att välja vilken bensinmack man vill tanka på?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-17, 00:03

    Secrist skrev:Och till och med på sidospåret lyckas secrist slingra sig med ordet trams för att slippa bemöta verkligheten i moderat politik

    Du menar med ditt påstående om att vänsterröstare inte har råd att välja vilken bensinmack man vill tanka på?

    Peka gärna på var jag skrivit detta
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Prostitution - Sida 4 Empty Frei

    Inlägg  Secrist 2010-02-17, 00:21

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Och till och med på sidospåret lyckas secrist slingra sig med ordet trams för att slippa bemöta verkligheten i moderat politik

    Du menar med ditt påstående om att vänsterröstare inte har råd att välja vilken bensinmack man vill tanka på?

    Peka gärna på var jag skrivit detta

    Här...

    är lika löjlig som när Alliansen pratar om "frihet"
    Frihet som bara berör de som har råd
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Dao 2010-02-17, 01:34

    Måste prostitution handla om förnedring jämt?

    Såg en dokumentär för några år sedan om en äldra sjöman i Malmö, som köpte prostituerade. Han var "gammal och ful", men gillade att ha sex. Men vem skulle frivilligt ha sex med en gammal och ful gubbe som han.

    Ska han tvingas till total ensamhet?

    Märk väl att jag fortfarande inte tagit ställning i frågan, riktigt!

    Jag tyckte hans resonemang var förnuftig. Hans kontakter med kvinnorna var både trevliga och hjärtliga, och de gjorde upp det hela fint, han betalade och de gav honom en tjänst...

    Dessutom - vad är löneslaveri om inte en form av prostitution? Att tvingas sälja sin kropp och själ från familj och hem (ofast) bara för att få ihop pengar till överlevnad.

    Vad är skillnaden?

    Man säljer sin kropp!

    Som sagt - det är bara ett resonemang, och jag har ännu inte tagit ställning. Bara funderingar som jag har!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  DMustaine 2010-02-17, 08:02

    Sluta det kan väl varenda en här se att du är en jävla torsk!! Laughing
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  My Ass 2010-02-17, 10:40

    Dao skrev:En fråga som jag känt att jag inte riktigt har kunnat ta ställning till (tro det eller inte) - och det är den om s.k. statliga, eller åtminstone legala, bordeller!

    Är det bra eller dåligt?

    Nyligen beslöt man i Nya Zeeland att införa statligt kontrollerade legala bordeller. Men jag vet inte konsekvenserna av detta.

    Skulle detta fungera i Sverige?

    Kan man kontrllera prostitution över huvudtaget?

    Några ståndpunkter skulle vara intressant att höra!

    Får du inte till det dao,
    och vill ha ett statligt alternativ till dina Malmskillnads resor ?Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  theward 2010-02-17, 10:44

    högern saknar totalt förmågan att debattera, börjar med dynga och påhopp så fort de kan.
    Dessutom har jag en känsla av att mkt de kallar andra för, kan direkt slå tillbaka mot dem själva...
    Fast det är klart här kan man ju vara anonym, vilket är tur för dessa "minatyrmänniskor"
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 10:47

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:
    Dao skrev:Sniper

    Skulle lagliga bordeler göra någon skillnad från dagens situation?

    Giriga företagare skulle då försöka dra av det som representation! Very Happy


    Ja säkert och många tjejer skulle bli utnyttjade av män med högre status...

    men samtidigt skulle giriga kärringar kunna nyttja den unge hingsten......

    eller den högst normala arbetatanten som inget får hemma eftesrom gubben super...


    Ja det kan säkert ske. Det finns "rötägg" i alla typer av grupper i samhället.


    men sedan är frågan, behöver den som använder en prostituerad vara RÖTÄGG?

    en prostituerad som själv valt och ser sig som en sexhjälp är väl inte fel, sådana finns bla i damnark, där de ställer upp för handikappade.... till helt andra priser än för friska...dvs nästan gratis...


    Nej det behöver inte alla vara... Tror inte att det är så många tjejer som ställer upp på prostutition pga egen vilja utan många gånger att det finns bakomliggande orsaker bakom som påverkar dessa kvinnor att just prostituera sig.

    den vanligaste idag bland svenska flickor är troligen "lättförtjänta pengar", redan för 35 år sedan kände jag en som ett tag var min flickvän, hon raggade torskar innan vi blev ihop, och hon gillade det för det gav pengar, och det gav också henne sex, fram till att en kund misshandlade henne, och jag tog upp henne och körde henne till sahlgrenska....
    sedan började vi träffas och hade ett halvårslångt förhållande, det var en underbar flicka som jag aldrig ångrar att jag var med.

    Men hon hade aldrig något speciellt illa att säga om sin syselsättning, och hon var inte heller annorlunda än andra tjejer.


    Naturligtvis finns ofta bakomliggande saker som missbruk och behov av snabba pengar till knark eller alkohol, stora skulder, inga pengar, men sådant är ju vad som gör att man måste jobba med....

    Nej jag tror att missbruket tvingar de flesta till protitution! sex kan de väl få utan att sälja sig eller?


    Visst är det många som missbrukar, troligen mest de på gatan, men ex en lyxhora kan knappast missbruka, det förstör hennes affärer.

    och ett ex , den flickan jag skrev om använde INTE droger, det var snabba pengar till fina kläder som gällde där....för att vara lika finklädd som sina vänner, dyra jeans osv...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 10:49

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:
    Dao skrev:Sniper

    Skulle lagliga bordeler göra någon skillnad från dagens situation?

    Giriga företagare skulle då försöka dra av det som representation! Very Happy


    Ja säkert och många tjejer skulle bli utnyttjade av män med högre status...

    men samtidigt skulle giriga kärringar kunna nyttja den unge hingsten......

    eller den högst normala arbetatanten som inget får hemma eftesrom gubben super...


    Ja det kan säkert ske. Det finns "rötägg" i alla typer av grupper i samhället.


    men sedan är frågan, behöver den som använder en prostituerad vara RÖTÄGG?

    en prostituerad som själv valt och ser sig som en sexhjälp är väl inte fel, sådana finns bla i damnark, där de ställer upp för handikappade.... till helt andra priser än för friska...dvs nästan gratis...


    Nej det behöver inte alla vara... Tror inte att det är så många tjejer som ställer upp på prostutition pga egen vilja utan många gånger att det finns bakomliggande orsaker bakom som påverkar dessa kvinnor att just prostituera sig.

    den vanligaste idag bland svenska flickor är troligen "lättförtjänta pengar", redan för 35 år sedan kände jag en som ett tag var min flickvän, hon raggade torskar innan vi blev ihop, och hon gillade det för det gav pengar, och det gav också henne sex, fram till att en kund misshandlade henne, och jag tog upp henne och körde henne till sahlgrenska....
    sedan började vi träffas och hade ett halvårslångt förhållande, det var en underbar flicka som jag aldrig ångrar att jag var med.

    Men hon hade aldrig något speciellt illa att säga om sin syselsättning, och hon var inte heller annorlunda än andra tjejer.


    Naturligtvis finns ofta bakomliggande saker som missbruk och behov av snabba pengar till knark eller alkohol, stora skulder, inga pengar, men sådant är ju vad som gör att man måste jobba med....

    Ja missbruk,en del har säkert blivit utsatta som barn på ett sexuellt "fel" sätt, skulder... Tvingade av hallikar mm... Många kvinnor har inte valt att bli prostituerade utan har blivit tvingade på något sätt till det... Få gör det som sagt med ren vilja.

    Det låter nästan som om de njuter av det när man läser snipers påståenden

    Njuter? du menar på samma sätt som en städerska njuter av sitt arbete, eller som den som torkar skit njuter av sitt jobb?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 10:53

    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det låter nästan som om de njuter av det när man läser snipers påståenden

    Är Snipers påståenden fel, menar du?

    queen

    I princip ja! att de flesta prosituerade skulle vara tjejer som enbart gör det för extrapengar till kläder m,m och för att få sex tror jag inte på! de flesta tror jag gör det för pengar till knark! sen finns det de som gör det av andra skäl också!

    Men Sniper skrev också om missbruk. Du läste kanske inte så noga?

    queen

    Jodå! jag läste hela men han skrev att det vanligaste är att de gör det för extrapengar till kläder!

    undersökningar HAR visat att det så är fallet idag när det gäller unga flickor som dras in i detta.

    självfallet är det många som dras dit via missbruk OCH via trafficking.

    men sådant hade ju gått att komma åt med statliga bordeller....

    visste du att det finns de som finansierar sitt missbruk genom att arbeta som städerskor, där de sedan lägger alla pengarna på droger...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  theward 2010-02-17, 10:56

    En kvinna sa til mig följande sak: "alla kvinnor är "horor"...
    Med det menade hon att de flesta kvinnor gärna vill ha, nåt för att ge nåt tillbaka......
    och finns det två män de gillar ungefär lika mkt, så tar den med pengar.
    Även om den "fattige" är lite snyggare, trevligare...you name it
    Att pengar och makt lockar många kvinnor, även om det nu skulle vara en mindre fysisakt eller mentalt attraherande man, som står för pengarna och/eller makten
    Tex ratas ofta arbetslösa män på dejtingsiter i större utsräckning än kvinnliga dito gör
    Har själv lite erfarenhet av det när jag var singel och arbetslös under en lite längre tid
    Sen verkar det ju ligga närmare kvinnan att utnyttja sin sexualitet för egen vinning sas Prostitution - Sida 4 Icon_wink
    Vet en tjej som sög av en kille för att hon var törstig(hon gjorde det för en 1,5l coca cola)
    Nu tror ju att hon inte tvingade sig till det utan förenade nyta med nöje sas.
    Så tror jag många lyxhoror fungerar...
    De gör nåt de gillar och de får betalt för det
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  My Ass 2010-02-17, 11:19

    Dao skrev:En fråga som jag känt att jag inte riktigt har kunnat ta ställning till (tro det eller inte) - och det är den om s.k. statliga, eller åtminstone legala, bordeller!

    Är det bra eller dåligt?

    Nyligen beslöt man i Nya Zeeland att införa statligt kontrollerade legala bordeller. Men jag vet inte konsekvenserna av detta.

    Skulle detta fungera i Sverige?

    Kan man kontrllera prostitution över huvudtaget?

    Några ståndpunkter skulle vara intressant att höra!

    Får du inte till det dao,
    och vill ha ett statligt alternativ till dina Malmskillnads resor ?Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-17, 13:45

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Och till och med på sidospåret lyckas secrist slingra sig med ordet trams för att slippa bemöta verkligheten i moderat politik

    Du menar med ditt påstående om att vänsterröstare inte har råd att välja vilken bensinmack man vill tanka på?

    Peka gärna på var jag skrivit detta

    Här...

    är lika löjlig som när Alliansen pratar om "frihet"
    Frihet som bara berör de som har råd

    ser inget om nån bensinmack där ???... pröva gärna att kommentera det jag skrev om prostitution... du är en jävel på att slingra dig Secrist
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Dao 2010-02-17, 17:59

    Vi har valt att ha ett kapitalistiskt system där man säljer varor och tjänster! Prostitution passar förträffligt i detta marknadsliberala system!

    Så gör också vapen, olja, droger och alkohol! Detta är de största marknaderna idag, varav en del är helt eller delvis legala!

    Utan dessa skulle detta kapitalistiska system implodera!

    Så länge vi har detta ekonomiska system, så är det inte mycket vi kan göra åt detta. En av sakerna man KAN göra är att förstatliga handeln med dessa, givetvis då i kombination med demokrati i denna stat!

    Detta skulle göra det svårare för de råa kapitalisterna och den olagliga handeln! Det skulle inte få bort det, men det skulle minska betydligt!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-17, 19:29

    Dao skrev:Vi har valt att ha ett kapitalistiskt system där man säljer varor och tjänster! Prostitution passar förträffligt i detta marknadsliberala system!

    Så gör också vapen, olja, droger och alkohol! Detta är de största marknaderna idag, varav en del är helt eller delvis legala!

    Utan dessa skulle detta kapitalistiska system implodera!

    Så länge vi har detta ekonomiska system, så är det inte mycket vi kan göra åt detta. En av sakerna man KAN göra är att förstatliga handeln med dessa, givetvis då i kombination med demokrati i denna stat!

    Detta skulle göra det svårare för de råa kapitalisterna och den olagliga handeln! Det skulle inte få bort det, men det skulle minska betydligt!

    här är vi inte helt överens DAO... håller med dig om beskrivningen av marknadsliberala systemet... men har svårt att förlika mig med att tillåta prostitution på statlig väg.... och rika sexuellt frustrerade ska skända och förnedra kvinnokroppar
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Prostitution - Sida 4 Empty Frihet

    Inlägg  Secrist 2010-02-17, 20:20

    ser inget om nån bensinmack där ???... pröva gärna att kommentera det jag skrev om prostitution... du är en jävel på att slingra dig Secrist

    Bensinmack, vårdinrättning det är sak samma. Dessutom kommer vi inte att få statliga bordeller i sverige så det blir lite pseudodebatt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 20:24

    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:Vi har valt att ha ett kapitalistiskt system där man säljer varor och tjänster! Prostitution passar förträffligt i detta marknadsliberala system!

    Så gör också vapen, olja, droger och alkohol! Detta är de största marknaderna idag, varav en del är helt eller delvis legala!

    Utan dessa skulle detta kapitalistiska system implodera!

    Så länge vi har detta ekonomiska system, så är det inte mycket vi kan göra åt detta. En av sakerna man KAN göra är att förstatliga handeln med dessa, givetvis då i kombination med demokrati i denna stat!

    Detta skulle göra det svårare för de råa kapitalisterna och den olagliga handeln! Det skulle inte få bort det, men det skulle minska betydligt!

    här är vi inte helt överens DAO... håller med dig om beskrivningen av marknadsliberala systemet... men har svårt att förlika mig med att tillåta prostitution på statlig väg.... och rika sexuellt frustrerade ska skända och förnedra kvinnokroppar

    en VÄLDIGT stor del av torskarna är helt vanliga svensson med normalinkomster....

    allt från vänsterröstare till högerröstare troligen utan större övervikt åt något håll.

    tyvärr, så är det många som köper sex, vissa gör det för att de inte får det på annan väg, som ex handikappade, fula, äldre, blyga som inte får till det på annat sätt, män som säljer sin röv till homosexuella, män som säljer till kvinnor som ser det som ett enkelt sätt att få sex utan att binda sig osv osv...

    variationerna är hur många som helst.

    Sponsored content


    Prostitution - Sida 4 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 01:32