Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
My Ass
F.I.S.T
ANNA2LINK
theward
Secrist
Regndrottning
Redvictory
DMustaine
SiP
Sniperace
RedCloud
Dao
16 posters

    Prostitution

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:22

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Jag har ju gett förslag på lösning:

    Subventioner från staten....
    Samråd med läkare och/eller försäkringskassa ... beslutar vilka som ska få hjälp..

    Det Snipe, och många i vårt stelbenta sjukvårdssystem, glömmer är att den som känner patienten bäst är ofta patienten själv....

    men den lösningen finns ju REDAN IDAG

    OM läkare och FK är överens om att denne kan lösa problemen, då ger de klartecken till denna vård.

    Vi skickar radan idag patienter för operation i andra länder där de gör en sådan som kan hjälpa OM de är överens om att så är fallet.

    Man kan readn idag remitteras till den "fine" terapeuten OM det anses att denne kan lösa problemen, och då betalar staten ALLT.

    så var ligger problemet?

    att inte ALLA anses behöva, och således blir nekade...

    så om jag tolkade dig rätt så SKULLE jag kanske kunna kräva denna "kristallterapibehandlning" eller?

    Nej det finns inte idag ,,,... inte vad gäller privata alternativ, utanför FK och landsting. Om detta är något som finns ... så finns det nog för vissa, och det har inte med behov att göra, utan andra orsaker.

    Jag har en vän som med bitter erfarenhet vet detta faktum....
    Som blev bättre med en privat terapeut, betald av sålda möbler, sålda musikprylar, bil, och cykel... men när pengarna tog slut efter ett halvår fanns inga pengar att tillgå varken från Soc, FK, eller nån stiftelse

    Vet inte vad din behandling går ut på ... kan inte uttala mig om det...

    Jo, men vän, det existerar, min DOTTER går på något som kallas DBT i privat regi där allt subventioneras av staten efter behovsprövning, och de ansåg att hon skulle bli hjälpt av denna (hon har borderline och hade ett självskadebeteende) och det var INTE av andra orsaker än just BEHOV, så var snäll och snacka inte skit nu.

    Problemet i det fall du beskriver måste således vara att den som skulle remittera INTE ansåg att detta var befogat, tråkigt, men allt fungerar inte utan problem alltid...

    och nej JAG har ingen terapi, det jag talade om är en typ "new age" inspirerad företeelse där de anser att man kan botas från olika problem genom att enbart vara i närheten av olika sorters kristaller som en människa med "healing gåvan" använder för att "bota" depressioner och annat
    det ärt INTE något jag tror på MEN MÅNGA tror fullt och fast på detta, det förnekas av läkarvetenskapen osv, så min undran var SKA en patient ha RÄTTEN att kräva en sådan behandling betald av staten?

    Om dom blir friska av det så skiter jag fullkomligt om den traditionella läkarvetenskapen tror på det eller inte...
    Detta kan ju oxå påvisas när folk blir bättre, även om läkarvetenskapen inte kan bevisa det ... det är av underordnad betydelse....och låter mer som prestige

    Sen är jag glad för din dotter , men ledsen för min vän... så du ser, jag snackar inte skit... vi har två olika upplevelser av samma verklighet


    ja, det är alltså BEDÖMNING som gäller, inte att det INTE FINNS.

    vad sedan gäller att överväga betala en humbugterapi är något jag inte skulle vilja godkänna, skulle du acceptera att det betalades ut ex miljonbelopp för en "andeutdrivning" gjord av någon girig sekt, enbart för att den som känner sig sjuk är övertygad att han är besatt av en ond ande som ska drivas ut?

    Så har ju hänt att människor påstår att det har hjälpt, vi har ju ett ganska bra exemplel, scientologin med sina dyra kurser som ska få människor att må bättre, ska staten subventionera sådana för att patienten anser att detta HJÄLPER MIG att bli bättre?

    Du går till extrem för att få rätt i ditt resonemang !!!
    För det första det enda humbug som existerar är när folk MEDVETET lurar människor på pengar, på något de själva inte tror på.....

    Målet är viktigat.. at folk blir friska !!!
    Inte att läkarvetenskapen ska förstå vad som händer

    Jag VAR tvingad att göra det extremt för att få dig att förstå, VEM ska dra gränsen för vad som är acceptabelt?

    ska läkare och FK göra detta, eller politiker?
    eller den sjuke själv?

    i det sista fallet blir resultatet att detta extrema måste godkä'nnas eller hur?

    om politiker ska godkänna, bör de ju ha kunskaperna, vem ger dem dessa, den behandlande, eller läkare som ger sin mening om vad som är adekvat vård?

    detta med gränser är SKITSVÅRT, men vi måste väl ha det eller hur?

    och OM nu dessa scientologoffer säger sig ha blivit bättre, ja då ska väl staten subventionera scientologin eller hur?

    och din definition om humbug stämmer inte riktigt, den som utövar denna kan mycket väl vara övertygad om att hans behandling hjälper, men från vetenskapens sida är det humbug när de bevisar att det inte är riktigt...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 14:25

    Jag har sagt det förut ... det är i samråd med läkare och FK och INTE MINST PATIENT som besluten skall tas

    Och du "måste" inte dra saker till extrem ... du väljer att göra det, och det ger en sned bild när du gör på det viset
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:27

    F.I.S.T skrev:Läkarvetenskapen i den traditionella västerländska vården, är för övrigt MYCKET MYCKET korrumperad och tvivelaktig i många av sina vårdformer. En läkarvetenskap som tar emot gåvor resor och middagar av multimiljons-läkemedelsföretag som sedan förväntar sig att läkaren ska rekommendera, skriva ut just deras mediciner.


    En vård som går ut på att skriva ut mediciner som inte botar, men i bästa fall dämpar vissa symptom, men samtidigt ger nya symptom, och ibland allvarligare än ursprungssjukdomen....

    Så många svenskar äter flera mediciner
    som inte botar, men göder läkemedelsföretagen....
    Och de får till slut äta mediciner mot medicinerna

    Så jag skulle nog ta och lugna mig lite om jag var du... med att döma ut vårdformer utanför västerländsk traditionell medicin... "som humbug"


    ok, då set jag att du stöder andeutdrivning, handpåläggning, homeopati och allt sådant för det KAN ju KANSKE , möjligen hjälpa, riktigt sääkra kan vi ju inte vara, och förbön från en skara präster gör säker jättenytta osv....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 14:28

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Läkarvetenskapen i den traditionella västerländska vården, är för övrigt MYCKET MYCKET korrumperad och tvivelaktig i många av sina vårdformer. En läkarvetenskap som tar emot gåvor resor och middagar av multimiljons-läkemedelsföretag som sedan förväntar sig att läkaren ska rekommendera, skriva ut just deras mediciner.


    En vård som går ut på att skriva ut mediciner som inte botar, men i bästa fall dämpar vissa symptom, men samtidigt ger nya symptom, och ibland allvarligare än ursprungssjukdomen....

    Så många svenskar äter flera mediciner
    som inte botar, men göder läkemedelsföretagen....
    Och de får till slut äta mediciner mot medicinerna

    Så jag skulle nog ta och lugna mig lite om jag var du... med att döma ut vårdformer utanför västerländsk traditionell medicin... "som humbug"


    ok, då set jag att du stöder andeutdrivning, handpåläggning, homeopati och allt sådant för det KAN ju KANSKE , möjligen hjälpa, riktigt sääkra kan vi ju inte vara, och förbön från en skara präster gör säker jättenytta osv....

    Felaktig slutsats IGEN pga av att du väljer att se allt i svart och vitt Cool
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:28

    F.I.S.T skrev:Jag har sagt det förut ... det är i samråd med läkare och FK och INTE MINST PATIENT som besluten skall tas

    Och du "måste" inte dra saker till extrem ... du väljer att göra det, och det ger en sned bild när du gör på det viset

    men när då läkare och FK säger nej, mot patientens vilja, vem ska då ha sista ordet, ska aldrig ett nej VARA ett nej?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:31

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Läkarvetenskapen i den traditionella västerländska vården, är för övrigt MYCKET MYCKET korrumperad och tvivelaktig i många av sina vårdformer. En läkarvetenskap som tar emot gåvor resor och middagar av multimiljons-läkemedelsföretag som sedan förväntar sig att läkaren ska rekommendera, skriva ut just deras mediciner.


    En vård som går ut på att skriva ut mediciner som inte botar, men i bästa fall dämpar vissa symptom, men samtidigt ger nya symptom, och ibland allvarligare än ursprungssjukdomen....

    Så många svenskar äter flera mediciner
    som inte botar, men göder läkemedelsföretagen....
    Och de får till slut äta mediciner mot medicinerna

    Så jag skulle nog ta och lugna mig lite om jag var du... med att döma ut vårdformer utanför västerländsk traditionell medicin... "som humbug"


    ok, då set jag att du stöder andeutdrivning, handpåläggning, homeopati och allt sådant för det KAN ju KANSKE , möjligen hjälpa, riktigt sääkra kan vi ju inte vara, och förbön från en skara präster gör säker jättenytta osv....

    Felaktig slutsats IGEN pga av att du väljer att se allt i svart och vitt Cool


    men du driver det ditåt, just genom att jag skrev om att godkänna "humbugbehqndlingar"

    allt måste väl gå efter regler som inte ska kunna tänjas hur som helst eller hur?

    och det ÄR vad som sker, läkare och FK, tar beslut på om de godkänner en sådan remiss eller inte, och där har oftast patienten talan eftersom det är denne som begär detta eller hur?

    så hur vill du ha det, SKA en patient kunna kräva att få en behandling som läkarvetenskapen inte tror på men som kostar stora summor?

    och var ska gränsen gå som sagt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 14:32

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag har sagt det förut ... det är i samråd med läkare och FK och INTE MINST PATIENT som besluten skall tas

    Och du "måste" inte dra saker till extrem ... du väljer att göra det, och det ger en sned bild när du gör på det viset

    men när då läkare och FK säger nej, mot patientens vilja, vem ska då ha sista ordet, ska aldrig ett nej VARA ett nej?

    Då skall möjligheten finnas att få en annan bedömning... det finns bara delvis idag....
    Jag har oxå detta med i mitt resonemang om medborgarplats och medbiorgarlön...
    DVS att om en sådan medborgarplats (ihopslagning av Soc, FK, och AF samt Landstingsrepresentanter, läkare) ... inte faller väl ut, skall möjlighet finnas att söka annan åsikt på annan ort....

    Folks hälsa MÅSTE gå före läkares,, politikers el annan maktpersons prestige
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 14:34

    Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:36

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag har sagt det förut ... det är i samråd med läkare och FK och INTE MINST PATIENT som besluten skall tas

    Och du "måste" inte dra saker till extrem ... du väljer att göra det, och det ger en sned bild när du gör på det viset

    men när då läkare och FK säger nej, mot patientens vilja, vem ska då ha sista ordet, ska aldrig ett nej VARA ett nej?

    Då skall möjligheten finnas att få en annan bedömning... det finns bara delvis idag....
    Jag har oxå detta med i mitt resonemang om medborgarplats och medbiorgarlön...
    DVS att om en sådan medborgarplats (ihopslagning av Soc, FK, och AF samt Landstingsrepresentanter, läkare) ... inte faller väl ut, skall möjlighet finnas att söka annan åsikt på annan ort....

    Folks hälsa MÅSTE gå före läkares,, politikers el annan maktpersons prestige

    jodå, vi KAN redan idag överklaga, och det ganska långt....

    vi kan bara se på det senaste där läkare vill stänga av ett barns respirator för att låta detta dö, ett barn som enligt dem är chanslöst...

    redan nu har de fått ett flertal respiter, och möjlighet till "second opinion" trots att detta kostar samhället tusentals kronor per dygn, tyvärr troligen till ingen nytta, men det är föräldrarnas HOPP om att det kan gå annurlunda...

    så visst FINNS även idag möjligheter

    i detta fall rör det till och med om läkare i annat LAND!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:37

    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 14:39

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?

    mitt svar på denna fråga måste bli ; Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:41

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?

    mitt svar på denna fråga måste bli ; Laughing

    just det, VAR ska GRÄNSEN SÄTTAS, får den ene gå över gränsen, vill nästa gå över denna nya gräns och det ska ju tänjas... eller?

    ex dömer du ut deras behandling?
    men tänk om den funkar trots att vetenskapen säger att det är bluff...

    som jag ser det kan vi få otroliga kostnader som är pengar i sjön om det inte finns regler som styr
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 14:45

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?

    mitt svar på denna fråga måste bli ; Laughing

    just det, VAR ska GRÄNSEN SÄTTAS, får den ene gå över gränsen, vill nästa gå över denna nya gräns och det ska ju tänjas... eller?

    Varför jag inte besvarar denna fråga ... är för att jag redan besvarat den massor av gånger. Jag kan inte redogöra, och inte du heller, för vilka regler som ska gälla ... "om ett flygplan faller ner i huvet på nån då" ... eller om en marsinnevånare söker hjälp på vårdinrättningen" .... " vad ska vi göra då "??

    Jag har redovisat tydligt för di i stora drag vad jag har för åsikter kring detta, på ett mycket tydligt vis...

    Lite tilltro vill jag oxå sätta till den GEMENSAMMA BEDÖMNING dessa tre parter jag pratar om kan göra... PATIENT, LÄKARE och FK....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 14:58

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?

    mitt svar på denna fråga måste bli ; Laughing

    just det, VAR ska GRÄNSEN SÄTTAS, får den ene gå över gränsen, vill nästa gå över denna nya gräns och det ska ju tänjas... eller?

    Varför jag inte besvarar denna fråga ... är för att jag redan besvarat den massor av gånger. Jag kan inte redogöra, och inte du heller, för vilka regler som ska gälla ... "om ett flygplan faller ner i huvet på nån då" ... eller om en marsinnevånare söker hjälp på vårdinrättningen" .... " vad ska vi göra då "??

    Jag har redovisat tydligt för di i stora drag vad jag har för åsikter kring detta, på ett mycket tydligt vis...

    Lite tilltro vill jag oxå sätta till den GEMENSAMMA BEDÖMNING dessa tre parter jag pratar om kan göra... PATIENT, LÄKARE och FK....

    Och det görs ju VARJE dag, många får den vård de söker, och många nekas, allihopa på de saker som framkommer, vi kan aldrig komma dit att ALLA får det de begär utan att dessa prövningar görs eller hur?

    någon måste nekas när deras krav inte faller inom den ram som finns
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 17:54

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?

    mitt svar på denna fråga måste bli ; Laughing

    just det, VAR ska GRÄNSEN SÄTTAS, får den ene gå över gränsen, vill nästa gå över denna nya gräns och det ska ju tänjas... eller?

    Varför jag inte besvarar denna fråga ... är för att jag redan besvarat den massor av gånger. Jag kan inte redogöra, och inte du heller, för vilka regler som ska gälla ... "om ett flygplan faller ner i huvet på nån då" ... eller om en marsinnevånare söker hjälp på vårdinrättningen" .... " vad ska vi göra då "??

    Jag har redovisat tydligt för di i stora drag vad jag har för åsikter kring detta, på ett mycket tydligt vis...

    Lite tilltro vill jag oxå sätta till den GEMENSAMMA BEDÖMNING dessa tre parter jag pratar om kan göra... PATIENT, LÄKARE och FK....

    Och det görs ju VARJE dag, många får den vård de söker, och många nekas, allihopa på de saker som framkommer, vi kan aldrig komma dit att ALLA får det de begär utan att dessa prövningar görs eller hur?

    någon måste nekas när deras krav inte faller inom den ram som finns

    Låter som att du är nöjd med hittills varande sjuksiffror, och antalet människor som lider i sjukdom... själv vill jag SIKTA mot att alla ska bli friskare...

    .... du har gett upp och resignerat inför ett icke fungerande system.

    Och själv tror jag att saker går att förändra, medan du med panikgrepp håller kvar vid gamla förlegade icke fungerande sjukvårdssystem...

    Det är ju ett JÄVLA vurmande för "flexibilitet" på arbetsmarknaden, en flexibilitet som enbart gynnar arbetsgivarna, och lämnar utrymme till att utnyttja billig arbetskraft ,,,....
    Men när det gäller flexibilitet som ska gynna de svaga och sjuka, så är du nöjd med att det inte finns någon...

    ... mycket märkligt Snipe....

    Det LYYYYSER igenom hur du tycker att det är olika värde på folk.

    ... det tycker inte jag
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-23, 18:25

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Där är jag av annan åsikt än du ... jag anser att regler MÅSTE kunna tänjas.....
    För individers överlevnad och välmående inte skall fastna i nån byråkratisk regel

    Hur mycket?
    tänjas till att låta någon få en scientologbehandling för en halv mille?

    mitt svar på denna fråga måste bli ; Laughing

    just det, VAR ska GRÄNSEN SÄTTAS, får den ene gå över gränsen, vill nästa gå över denna nya gräns och det ska ju tänjas... eller?

    Varför jag inte besvarar denna fråga ... är för att jag redan besvarat den massor av gånger. Jag kan inte redogöra, och inte du heller, för vilka regler som ska gälla ... "om ett flygplan faller ner i huvet på nån då" ... eller om en marsinnevånare söker hjälp på vårdinrättningen" .... " vad ska vi göra då "??

    Jag har redovisat tydligt för di i stora drag vad jag har för åsikter kring detta, på ett mycket tydligt vis...

    Lite tilltro vill jag oxå sätta till den GEMENSAMMA BEDÖMNING dessa tre parter jag pratar om kan göra... PATIENT, LÄKARE och FK....

    Och det görs ju VARJE dag, många får den vård de söker, och många nekas, allihopa på de saker som framkommer, vi kan aldrig komma dit att ALLA får det de begär utan att dessa prövningar görs eller hur?

    någon måste nekas när deras krav inte faller inom den ram som finns

    Låter som att du är nöjd med hittills varande sjuksiffror, och antalet människor som lider i sjukdom... själv vill jag SIKTA mot att alla ska bli friskare...

    .... du har gett upp och resignerat inför ett icke fungerande system.

    Och själv tror jag att saker går att förändra, medan du med panikgrepp håller kvar vid gamla förlegade icke fungerande sjukvårdssystem...

    Det är ju ett JÄVLA vurmande för "flexibilitet" på arbetsmarknaden, en flexibilitet som enbart gynnar arbetsgivarna, och lämnar utrymme till att utnyttja billig arbetskraft ,,,....
    Men när det gäller flexibilitet som ska gynna de svaga och sjuka, så är du nöjd med att det inte finns någon...

    ... mycket märkligt Snipe....

    Det LYYYYSER igenom hur du tycker att det är olika värde på folk.

    ... det tycker inte jag

    nu tycker jag du ska fara raka vägen åt helvete!

    Jag ser ingen som mindre värd, speciellt inte som jag själv finns i den nedre delen själv och varit sjuk sedan jag var barn och sjukpensionerad sedan 1988.

    men ska vi vara så att vi ska peka ut varandra för attvara något hemskt kan jag gärna börja pådyvla dig saker på samma sätt, men jag föredrad då istället att totalt ignorera dig som en som inte går att debattera med!!

    men ok, din AVUNDSJUKA mot de som har det LIIITE bättre än du verkar riktigt gassa ur dina skriverier....

    nu ger jag upp......
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-24, 02:29

    Sniperace skrev:nu tycker jag du ska fara raka vägen åt helvete!

    .... typiskt ... så fort man berömmer någon för att vara sansade debattörer, så blir man motbevisad

    Sniperace skrev:Jag ser ingen som mindre värd, speciellt inte som jag själv finns i den nedre delen själv och varit sjuk sedan jag var barn och sjukpensionerad sedan 1988.

    Den politik du stödjer och försvarar på forumet, säger annat

    Sniperace skrev:men ska vi vara så att vi ska peka ut varandra för attvara något hemskt kan jag gärna börja pådyvla dig saker på samma sätt, men jag föredrad då istället att totalt ignorera dig som en som inte går att debattera med!!

    OK

    Sniperace skrev:men ok, din AVUNDSJUKA mot de som har det LIIITE bättre än du verkar riktigt gassa ur dina skriverier....

    Fel ... är inte avundsjuk på folk, och inte missunnsam.
    Tycker illa om orättvisor, och utnyttjande av människor

    Sniperace skrev:nu ger jag upp......

    OK !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sniperace 2010-02-24, 11:25

    undra på att man blir förbannad när du pådyvlar mig saker som jag inte är...
    och sedan bli förorättad?


    näää, du sjönk väldigt i respekt med detta.
    ATT du inter lyckas förstå det jag skriver får stå för din egen fattningsförmåga, och att du alltid vrider det du läser till att vara något annat är inte mer än något som jag inte vill kalla dig för.

    det är helt enkelt inte lönt att försöka förklara när du bestäömt dig för att jag tycker så eller så, därför blir det mitt sista inlägg i debatt med dig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-24, 14:11

    Sniperace skrev:undra på att man blir förbannad när du pådyvlar mig saker som jag inte är...
    och sedan bli förorättad?


    näää, du sjönk väldigt i respekt med detta.
    ATT du inter lyckas förstå det jag skriver får stå för din egen fattningsförmåga, och att du alltid vrider det du läser till att vara något annat är inte mer än något som jag inte vill kalla dig för.

    det är helt enkelt inte lönt att försöka förklara när du bestömt dig för att jag tycker så eller så, därför blir det mitt sista inlägg i debatt med dig.

    Okej det är ditt val Cool

    ... själv ser jag att det kan stämma det du säger om att ha bestämt sig.... Vad gäller mig ...
    Det tråkiga för dig är att du inte ser att du gör precis lika dant....
    Du pådyvlar mig åsikter som jag inte har ... så då kanske vi är lika goda kålsupare... ??
    Men om du inte vågar möta upp till debatt ...är som sagt var ditt val !!
    Det är faktiskt så att vissa saker blir man inte överens om Snipe,,,, Det kan inte vara så att du bara godkänner motdebattörer om dom till slut tycker som du...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  redalert 2010-02-24, 15:45

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:undra på att man blir förbannad när du pådyvlar mig saker som jag inte är...
    och sedan bli förorättad?


    näää, du sjönk väldigt i respekt med detta.
    ATT du inter lyckas förstå det jag skriver får stå för din egen fattningsförmåga, och att du alltid vrider det du läser till att vara något annat är inte mer än något som jag inte vill kalla dig för.

    det är helt enkelt inte lönt att försöka förklara när du bestömt dig för att jag tycker så eller så, därför blir det mitt sista inlägg i debatt med dig.

    Okej det är ditt val Cool

    ... själv ser jag att det kan stämma det du säger om att ha bestämt sig.... Vad gäller mig ...
    Det tråkiga för dig är att du inte ser att du gör precis lika dant....
    Du pådyvlar mig åsikter som jag inte har ... så då kanske vi är lika goda kålsupare... ??
    Men om du inte vågar möta upp till debatt ...är som sagt var ditt val !!
    Det är faktiskt så att vissa saker blir man inte överens om Snipe,,,, Det kan inte vara så att du bara godkänner motdebattörer om dom till slut tycker som du...

    Nämen oj är fisten en självgod, uppblåst, allsmäktig allvetare även inom detta fack?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  RedCloud 2010-02-24, 16:00

    ämen oj är fisten en självgod, uppblåst, allsmäktig allvetare även inom detta fack?

    och Combuster/BlueHeaven/redalert är fortfarande lika korkad ?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Kakmonstret 2010-02-24, 16:15

    Se nu öppnas gratis bordeller i Norge, som en konsekvens av den norska sexköpslagen Smile

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6668566.ab

    Eftersom det är gratis kan inte heller de män som går dit fällas för den norska sexköpslagen, eftersom de inte betalar för sexet.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  berralarzon 2010-02-24, 19:22

    Upp till och med denna.
    //berra

    Sponsored content


    Prostitution - Sida 8 Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 21:17