Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    Kuba blundar för ökad prostitution

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kuba blundar för ökad prostitution Empty Kuba blundar för ökad prostitution

    Inlägg  Secrist 2013-06-19, 07:55

    Som motvikt till Infras skamlösa Kubapropaganda om hur alla är mätta, glada och lyckliga finns en helt annan verklighet.

    Trots en utbredd och väldigt synlig prostitution i Kuba vägrar landets makthavare att agera. Låt det vara så, resonerar prostituerade Yaneth Alonso. Omvärlden stämmer inte in och flaggar dessutom för barnsexturism.

    Från det att vi träffar Yaneth Alonso till dess att erbjudandena haglar dröjer det inte mer än några sekunder.

    Ett samlag kostar 350 kronor för en utländsk turist, oralsex mindre än en fjärdedel. För den som vill fotografera eller filma kostar det extra på grund av att materialet kan spridas på internet – ett internet som de kubanska invånarna för övrigt nästan aldrig har kommit i kontakt med på grund av censuren inom landet.

    Det tar dock inte lång tid innan Yaneth Alonsos självsäkra yttre börjar rasa samman. Bara genom att skrapa på ytan är det uppenbart att hennes liv som prostituerad är ett känsligt ämne. 28-åringen vänder ofta bort ansiktet, vid flera tillfällen är tårarna nära.


    –Jag är inte stolt över mitt yrke men vad ska jag göra? Jag måste, precis som alla andra, ställa mat på bordet och köpa kläder till mina barn. Och jag måste ta de pengar som jag kan få, även om det betyder att jag måste ägna mig åt det här.

    Kampen att få ett vanligt arbete för staten har visat sig vara fruktlöst, dessutom är det dåligt betalt med mindre än 100 kronor i månaden.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kuba-blundar-for-okad-prostitution_7599090.svd

      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 21:16