Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Thetaxpayer
Sniperace
carlwiss
cleopatra
x-medborgare
Dao
10 posters

    Prostitution

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Prostitution Empty Prostitution

    Inlägg  Dao 2009-03-03, 22:10

    En av de ämnen jag känner mest ambivalens inför, är synen på prostitutionen!

    Det heter ju att prostitutionen, i någon form, alltid kommer att finnas. Detta är ju trots allt världens äldsta yrke (stämmer detta, egentligen?)

    Då och då kommer frågan upp om att ha statliga bordeller, att prostituerade skall ses som ett riktigt jobb, med allt vad det innebär, och om "den lyckliga horan"...

    Jag är emot att förnedra kvinnor, och all form av tvång. Men är det alltid en fråga om tvång? Finns det andra synsätt än att försöka förbjuda prostitution? Innebär detta då inte att man ger möjligheter till maffialiknande organisationer, och kvinnan som utsetts blir dubbelt offer?

    Kan man göra en form av laglig prostitution?

    Är det rätt att ha en sådan?

    Vore intressant med synpunkter!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Prostitution Empty Skit svårt..

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-03, 23:56

    Jag som kvinna från mitt sätt att känna och tänka "måste" det finas ett tvång.

    Men samtidigt om man struntar i vad det är och handlar om.
    Så om någon idiot betalar Så varför inte affärer är affärer..

    Fast fullt så fritänkande kan inte jag vara.
    Men vad säger att inte andra kan det ???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Dao 2009-03-04, 20:01

    Det enda som sker om man förbjuder prostitution är att den försvinner från vårt synfällt. Det försvinner inte, och de kvinnor som dras in i detta blir offer i dubbel bemärkelse.

    Men går det att ha legala bordeller, typ?

    Eller skall de prostituerade ha fackförening, som i vissa delar av Europa?

    Jag vet själv inte vad jag skall tycka här...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Prostitution Empty Äeligt talat

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-04, 20:29

    Vet jag inte heller men finns det inte legitima bordeller typ i tyskland???
    Och hur ser det ut där ???
    men vad jag förstår så finns det mycket olagligt även där..
    Frågan är är detta nått som går att tvätta rent..
    Pengar pengar??

    Och alla dessa "ljusskygga" behov kommer man ju inte åt iallafall vad jag vet..?

    Nä svårt att ta ställning faktiskt tror man måste väga för emot och riktigt tänka igenom först.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Prostitution Empty Svårt

    Inlägg  cleopatra 2009-03-05, 11:17

    Frågan är jättesvår. Å ena sidan tjänar ju alla på att prostitutionen regleras. Bl.a. att flickorna står under läkarkontroll så smittspridning av sexuellt överförbara könssjukdomar minskar och dessutom slipper de vara utlämnade till profithungriga äckel till hallickar eller psykiskt sjuka torskar som pucklar på dem. Då får vi ju också bort en hel brottsgenre, koppleri.

    Å andra sidan finansierar en del prostituerade ett drogberoende genom att gå på gatan, ska staten verkligen sanktionera det? Dessutom är det ju ett utnyttjande av dessa kvinnors utsatthet och det känns heller inte rätt att legalisera.

    Det finns säkert en hel massa argument både för och emot, men om det nu iaf inte går att få bort prostitutionen så kanske det vore bättre att man skyddar flickorna så långt det går.

    Det bästa vore kanske att fråga flickorna vad de vill, de är ju de riktiga experterna i ämnet.
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  carlwiss 2009-03-05, 12:05

    cleopatra skrev:Frågan är jättesvår. Å ena sidan tjänar ju alla på att prostitutionen regleras. Bl.a. att flickorna står under läkarkontroll så smittspridning av sexuellt överförbara könssjukdomar minskar och dessutom slipper de vara utlämnade till profithungriga äckel till hallickar eller psykiskt sjuka torskar som pucklar på dem. Då får vi ju också bort en hel brottsgenre, koppleri.

    Å andra sidan finansierar en del prostituerade ett drogberoende genom att gå på gatan, ska staten verkligen sanktionera det? Dessutom är det ju ett utnyttjande av dessa kvinnors utsatthet och det känns heller inte rätt att legalisera.

    Det finns säkert en hel massa argument både för och emot, men om det nu iaf inte går att få bort prostitutionen så kanske det vore bättre att man skyddar flickorna så långt det går.

    Det bästa vore kanske att fråga flickorna vad de vill, de är ju de riktiga experterna i ämnet.

    Tja, för mig är det helt klart att det måste förbli olagligt.
    Vad händer när du som kvinna söker a-Kassa eller blir sjuk. Någon på arbetsförmedlingen eller försäkringskassan hänvisar dig då att prostituera dig.
    Det är ju ett yrke plötsligt.

    Bara tanken på att min fru om hon blir arbetslös kan bli av med a-kassan, sjukersättningen om hon inte ligger med en man som erbjuder henna pengar är grotesk! Se Braveheart filmen, Det fanns regler för prostitution förr med.

    Allt ska väl ändå inte gå att köpa för pengar? Eller?

    Sedan är det ju så, att de prostituerade som känner sig förnedrade/skäms. Inte gärna träder fram och säger sin syn på saken. Alltså får du en enformig information. Det gör naturligtvis de som är för. Dessa kan istället ägna sig åt att skapa erotiska filmer tycker jag.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Prostitution Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-03-05, 12:42

    Hur är det då om en KVINNA säljer sig för att skapa film?

    Hon får ju då betalt för att "leverera" sex, dvs hon HAR prostituerat sig.

    Det talas ju så mycket om att kvinnan HAR rätten till sin egen kropp och att andra inte bestämmer över denna, hon har rätten att DÖDA ett barn som växer i henne, men skulle inte ha rätten att låta en man eller kvinna komma när den mot betalning?

    Som jag ser det är de ANDRAS exploaterande av kvinnokroppen som ska stoppas, INGEN ska tillåtas tjäna pengar på att någon säljer sex UTOM just den som säljer sig.

    å andra sidan är det MORALPANIK, att sälja ett "knull" är ju i realiteten inte mycket annorlunda än att sälja sig i produktion per timma.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  cleopatra 2009-03-05, 12:46

    carlwiss skrev:
    cleopatra skrev:Frågan är jättesvår. Å ena sidan tjänar ju alla på att prostitutionen regleras. Bl.a. att flickorna står under läkarkontroll så smittspridning av sexuellt överförbara könssjukdomar minskar och dessutom slipper de vara utlämnade till profithungriga äckel till hallickar eller psykiskt sjuka torskar som pucklar på dem. Då får vi ju också bort en hel brottsgenre, koppleri.

    Å andra sidan finansierar en del prostituerade ett drogberoende genom att gå på gatan, ska staten verkligen sanktionera det? Dessutom är det ju ett utnyttjande av dessa kvinnors utsatthet och det känns heller inte rätt att legalisera.

    Det finns säkert en hel massa argument både för och emot, men om det nu iaf inte går att få bort prostitutionen så kanske det vore bättre att man skyddar flickorna så långt det går.

    Det bästa vore kanske att fråga flickorna vad de vill, de är ju de riktiga experterna i ämnet.

    Tja, för mig är det helt klart att det måste förbli olagligt.
    Vad händer när du som kvinna söker a-Kassa eller blir sjuk. Någon på arbetsförmedlingen eller försäkringskassan hänvisar dig då att prostituera dig.
    Det är ju ett yrke plötsligt.

    Bara tanken på att min fru om hon blir arbetslös kan bli av med a-kassan, sjukersättningen om hon inte ligger med en man som erbjuder henna pengar är grotesk! Se Braveheart filmen, Det fanns regler för prostitution förr med.

    Allt ska väl ändå inte gå att köpa för pengar? Eller?

    Sedan är det ju så, att de prostituerade som känner sig förnedrade/skäms. Inte gärna träder fram och säger sin syn på saken. Alltså får du en enformig information. Det gör naturligtvis de som är för. Dessa kan istället ägna sig åt att skapa erotiska filmer tycker jag.

    Nu tror jag iofs inte att någon kvinna skulle bli av med varken a-kassa eller sjukpenning med hänvisning till att de vägrar prostituera sig, eller bli rekomenderad detta yrke av FK och AF, men jag försår vad du menar. Dessutom skulle ju ingen prostituerad TVINGAS att arbeta på de statliga bordellerna, de kan välja att fortsätta "frilansa".

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Med detta säger jag inte att jag är för en legalisering, jag är lika rådvill som Dao Shocked (hör du det Dao, vi tycker lika om något Exclamation Very Happy ) jag säger bara att man måste beakta både för- och nackdelar. Jag tror ändå att det är viktigt att kvinnorna själva tillfrågas, det är ju dem det gäller. Att beslutsfattarna ska bestämma över deras huvuden, emot deras vilja (vad nu den än är) är helt förkastligt och gagnar ingen. det måste ju gå att utföra undersökningen så att de får vara anonyma men ändå säga sin mening. Dessutom kanske det är så att de skäms och känner sig utnyttjade just för att det är olagligt och för att de vet hur samhället ser på deras "yrke"

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Egentligen känns det fel att uttala sig om detta då jag känner att jag vet för lite i ämnet, det här är bara mina högst privata funderingar om hur det KAN ligga till. Det är därför jag menar att det är viktigt att fråga kvinnorna. Vi andra kan ha en åsikt, men vi kan aldrig veta hur det är om vi inte varit där själva.
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  carlwiss 2009-03-05, 13:18

    cleopatra skrev:
    carlwiss skrev:
    cleopatra skrev:Frågan är jättesvår. Å ena sidan tjänar ju alla på att prostitutionen regleras. Bl.a. att flickorna står under läkarkontroll så smittspridning av sexuellt överförbara könssjukdomar minskar och dessutom slipper de vara utlämnade till profithungriga äckel till hallickar eller psykiskt sjuka torskar som pucklar på dem. Då får vi ju också bort en hel brottsgenre, koppleri.

    Å andra sidan finansierar en del prostituerade ett drogberoende genom att gå på gatan, ska staten verkligen sanktionera det? Dessutom är det ju ett utnyttjande av dessa kvinnors utsatthet och det känns heller inte rätt att legalisera.

    Det finns säkert en hel massa argument både för och emot, men om det nu iaf inte går att få bort prostitutionen så kanske det vore bättre att man skyddar flickorna så långt det går.

    Det bästa vore kanske att fråga flickorna vad de vill, de är ju de riktiga experterna i ämnet.

    Tja, för mig är det helt klart att det måste förbli olagligt.
    Vad händer när du som kvinna söker a-Kassa eller blir sjuk. Någon på arbetsförmedlingen eller försäkringskassan hänvisar dig då att prostituera dig.
    Det är ju ett yrke plötsligt.

    Bara tanken på att min fru om hon blir arbetslös kan bli av med a-kassan, sjukersättningen om hon inte ligger med en man som erbjuder henna pengar är grotesk! Se Braveheart filmen, Det fanns regler för prostitution förr med.

    Allt ska väl ändå inte gå att köpa för pengar? Eller?

    Sedan är det ju så, att de prostituerade som känner sig förnedrade/skäms. Inte gärna träder fram och säger sin syn på saken. Alltså får du en enformig information. Det gör naturligtvis de som är för. Dessa kan istället ägna sig åt att skapa erotiska filmer tycker jag.

    Nu tror jag iofs inte att någon kvinna skulle bli av med varken a-kassa eller sjukpenning med hänvisning till att de vägrar prostituera sig, eller bli rekomenderad detta yrke av FK och AF, men jag försår vad du menar. Dessutom skulle ju ingen prostituerad TVINGAS att arbeta på de statliga bordellerna, de kan välja att fortsätta "frilansa".

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Med detta säger jag inte att jag är för en legalisering, jag är lika rådvill som Dao Shocked (hör du det Dao, vi tycker lika om något Exclamation Very Happy ) jag säger bara att man måste beakta både för- och nackdelar. Jag tror ändå att det är viktigt att kvinnorna själva tillfrågas, det är ju dem det gäller. Att beslutsfattarna ska bestämma över deras huvuden, emot deras vilja (vad nu den än är) är helt förkastligt och gagnar ingen. det måste ju gå att utföra undersökningen så att de får vara anonyma men ändå säga sin mening. Dessutom kanske det är så att de skäms och känner sig utnyttjade just för att det är olagligt och för att de vet hur samhället ser på deras "yrke"

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Egentligen känns det fel att uttala sig om detta då jag känner att jag vet för lite i ämnet, det här är bara mina högst privata funderingar om hur det KAN ligga till. Det är därför jag menar att det är viktigt att fråga kvinnorna. Vi andra kan ha en åsikt, men vi kan aldrig veta hur det är om vi inte varit där själva.

    Frilansa, innebär att arbetsförmedlaren redan vid besöket kan be en kvinna om ett ligg. Vägrar hon så säger han att hon nekat ett arbetstillfälle. Tro inte att det inte finns män som skulle kunna bete sig så här.
    Jag håller med om att man måste analysera alla vinklar. Men som sagt, det är svårt att få fram åsikter från de kvinnor som skäms för att de tvingat prostituera sig.

    Ps, det var en kommunpolitiker som försökte få igenom att arbetslösa kvinnor skulle prostituera sig för bara 3 år sedan. Alltså finns det säkert en massa sjuka män som skulle vara villiga att ge granfrun, flickan smutsiga erbjudanden om dessa är arbetslösa. Tjuv är också en sysselsättning. Lika så yrkesmördare, torped etc. Dessa ansågs ingå i världens äldsta yrken.

    Jag kan bara tala för mig själv. Jag skulle aldrig vilja ta i en kvinna som sålt sin kropp. Det är någonting mycket smutsigt och äckligt över bara tanken.

    Likaså tror jag att jag skulle tycka detsamma om jag var kvinna och män prostituerade sig. Skulle du vilja att någon kvinna la bud på din man i smyg om han var arbetslös/ sjuk?

    Män får ta en handralla och kvinnor har en mängd leksaker att ta till hjälp om behovet tränger på. Sedan är det ju så att krogen är rena rama köttmarknaden idag. Alltså inte svårt att fixa one night stand om man skulle vilja.


    Senast ändrad av carlwiss den 2009-03-06, 23:38, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Prostitution Empty olagligt/lagligt

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-03-06, 01:29

    carlwiss skrev:
    cleopatra skrev:Frågan är jättesvår. Å ena sidan tjänar ju alla på att prostitutionen regleras. Bl.a. att flickorna står under läkarkontroll så smittspridning av sexuellt överförbara könssjukdomar minskar och dessutom slipper de vara utlämnade till profithungriga äckel till hallickar eller psykiskt sjuka torskar som pucklar på dem. Då får vi ju också bort en hel brottsgenre, koppleri.

    Å andra sidan finansierar en del prostituerade ett drogberoende genom att gå på gatan, ska staten verkligen sanktionera det? Dessutom är det ju ett utnyttjande av dessa kvinnors utsatthet och det känns heller inte rätt att legalisera.

    Det finns säkert en hel massa argument både för och emot, men om det nu iaf inte går att få bort prostitutionen så kanske det vore bättre att man skyddar flickorna så långt det går.



    Det bästa vore kanske att fråga flickorna vad de vill, de är ju de riktiga experterna i ämnet.

    Tja, för mig är det helt klart att det måste förbli olagligt.
    Vad händer när du som kvinna söker a-Kassa eller blir sjuk. Någon på arbetsförmedlingen eller försäkringskassan hänvisar dig då att prostituera dig.
    Det är ju ett yrke plötsligt.

    Bara tanken på att min fru om hon blir arbetslös kan bli av med a-kassan, sjukersättningen om hon inte ligger med en man som erbjuder henna pengar är grotesk! Se Braveheart filmen, Det fanns regler för prostitution förr med.

    Allt ska väl ändå inte gå att köpa för pengar? Eller?

    Sedan är det ju så, att de prostituerade som känner sig förnedrade/skäms. Inte gärna träder fram och säger sin syn på saken. Alltså får du en enformig information. Det gör naturligtvis de som är för. Dessa kan istället ägna sig åt att skapa erotiska filmer tycker jag.

    Jag håller nog inte med om att behålla det olagligt är detsamma som att tvinga folk att göra det. Alla lagliga saker är ju ändå inte yrken eller? Sedan om man bryter ned det lite mera på detaljnivå känns lagen väldigt ogenomtänkt anser jag.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  cleopatra 2009-03-06, 13:35

    Frilansa, innebär att arbetsförmedlaren redan vid besöket kan be en kvinna om ett ligg. Vägrar hon så säger han att hon nekat ett arbetstillfälle. Tro inte att det inte finns män som skulle kunna bete sig så här.
    Jag håller med om att man måste analysera alla vinklar. Men som sagt, det är svårt att få fram åsikter från de kvinnor som skäms för att de tvingat prostituera sig.

    Ps, det var en kommunpolitiker som försökte få igenom att arbetslösa kvinnor skulle prostituera sig för bara 3 år sedan. Alltså finns det säkert en massa sjuka män som skulle vara villiga att ge granfrun, flickan smutsiga erbjudanden om dessa är arbetslösa. Tjuv är också en sysselsättning. Lika så yrkesmördare, torped etc. Dessa ansågs ingå i världens äldsta yrken.

    Jag kan bara tala för mig själv. Jag skulle aldrig vilja ta i en kvinna som sålt sin kropp. Det är någonting mycket smutsigt och äckligt över bara tanken.

    Likaså tror jag att jag skulle tycka detsamma om jag var kvinna och män prostituerade sig. Skulle du vilja att någon kvinna la bud på din man i smyg om han var arbetslös/ sjuk?

    Män får ta en handralla och kvinnor har en mängd leksaker att ta till hjälp om behovet tränger på. Sedan är det ju så att krogen är rena rama köttmarknaden idag. Alltså inte svårt att fixa one night stand om man skulle vilja.

    Dessa slemproppar till män finns tyvärr, det vet jag, men de är lika slemmiga vare sig det finns statliga bordeller eller inte. tongue En granne knackade på hos en väninna till mig och frågade på fullt allvar om de kunde ha sex medan frugan hans väntade deras femte barn, hon ville nämligen inte ha sex under graviditeten.... Shocked Evil or Very Mad

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Givetvis måste det regleras så att ingen, varken på AF, FK eller någon annanstans har rätt att kräva, eller ens föreslå, en kvinna att prostituera sig. No Det ska inte bli ett yrke på det viset, bara mer reglerat för kvinnornas skull.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Dock vet jag ju inte om det gagnar kvinnorna, det vet bara de själva. Missförstå mig inte nu, jag har fortfarande inte tagit ställning varken för eller emot en legalisering. Jag vill bara diskutera för och nackdelar för att få fler synvinklar.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Susz X 2009-03-06, 15:40

    Skulle en legalisering kunna innebära något bra för de människor som är utsatta för sk trafficking eller andra tvång med narkotika som redskap - och barnsexhandel tro?
    Jag vet inte men funderingar finns på HUR?...
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Prostitution Empty Tänka till bör man alltid göra

    Inlägg  carlwiss 2009-03-06, 17:08

    Självklart är även jag för att man skall analysera och ifrågasätta från alla tänkbara vinklar. Men just i det här med intimitet och sex så har jag väldigt svårt att på ett moraliskt sätt få in pengar i bilden.

    Någonting inom mig säger bara stopp! Tänk inte ens tanken. Men ni har rätt, visst ska jag noga plöja igenom alla tänkbara scenarion innan jag kan utge min åsikt.
    Jag vill ogärna halka in på sidoämnen, men tror denna tråden kan leda till en ny debatt någon annanstans på forumet med. Nämligen. Bör det finnas gränser på vad man ska kunna köpa för pengar?

    Det värsta jag läst om är fattiga familjer i Indien och Kina som erbjuds att sälja sina barn för att resten av familjemedlemmarna skulle slippa svälta. (Har svårt att tänka mig att detta ska räknas som valfritt, snarare en form av mildring av helhetens svält inom familjen genom att offra en för rädda de andra.)
    Det åkte helt enkelt runt arbetskrafts jägare och erbjöd pengar till familjer som lät den ta med deras barn till små fabriker. Uteslutande handlade det nästan alltid om flickebarn. Flickebarn som sedan arbetade 12 timmar om dagen i små matt väverier eller annan liknande verksamhet.

    Ett annat fall är Thailand där prostitution är ett yrke likt allt annat idag. Inte allt för sällan hör man människor som sneglar på Svenskar gifta med Thailändskor eller Kineser (För alla ser inte skillnad på dessa) kalla dessa fruar för importvara. Jag undrar då själv är det så? Visst kan det vara så, men det kan ju även ha varit riktig kärlek bakom giftermålet.

    Vad jag vill få fram i ovanstående är att prostitution även kan drabba människor runt omkring, antingen de är för eller emot prostitution. Jag undrar hur många skamliga förslag Thailändskor runt om i världen stöter på, just tack vare sitt lands syn på prostitution som yrke. Sedan undrar man hur män gifta med Thailändskor tänker? Jag menar, om du träffat en flicka på semestern i Thailand och blivit kär, sedan flyttat ihop i Sverige. Undrar dessa männen någonsin om kärleken verkligen är äkta? (Jag menar att den kan ifrågasättas fast att den är äkta.)

    Jag tillhör den sortens man som, (hmm det här blir lite intimt kanske) skulle ta väldigt illa upp om jag en dag insåg att min fru verkligen fejkat vår kärlek. Det är oftast viktigare för mig att hon har det bra än att jag själv har det. Eller rättare sagt, jag mår bra av att veta att hon gör det.

    Ett annat faktum som är farligt i just denna debatt är att kvinnor aktiva i prostitution som yttrar sig i ämnet har en sak gemensamt, de tillhör den gruppen inom Prostitution som inte skäms för det. Dvs, det är lättast att få dessa att tala om prostitutionen. Jag är övertygad om att många håller sin prostitution hemlig. Dessa skäms eller känner tydligen ångest för det de gör. Därför kommer vi aldrig komma i kontakt med dessa.

    Nej men vad långt mitt inlägg blev. Jag bryter av här och återkommer kanske senare när jag funderat vidare.


    Mvh Carl Wisser
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 56
    Ort : Öland

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  womanlover 2009-09-29, 02:21

    I min gröna ungdom hade jag en del kontakter med s.k dåliga kvinnor. Men det var innan man kunde dö av det. Man kunde som värst åka på en drypa (gonnore). I absolut värsta fall syfilis eller spansk krage. Men jag klarade mig faktiskt från allt detta. Jag hade nog tur.
    I dag - med risk för HIV-smitta - skulle jag aldrig våga mig på dessa damer.
    Läste någonstans att i Rio de Janeiro - i en del som heter Cobacabama så är 80 procent av dom prostituerade tjejerna HIV-smittade. Den karl som plockar upp en "donna" där kan ju inte vara riktigt klok. Sen åker han hem till frugan . . .
    Så visst håller jag på legalisering med läkarkontroll.
    Men att få stopp på detta urgamla yrke är nog dömt på förhand att misslyckas.
    Så länge som det finns karlar som vill köpa. Och kvinnor som har insett att dom sitter på en liten förmögenhet.

    En far sa till sin 15-årige son när han skulle ut i världen:
    Min son - du ska veta en sak. I denna värld finns det två sorters kvinnor. Det finns dåliga kvinnor och det finns bra kvinnor.
    Och dom dåliga kvinnorna - dom är inte dom sämsta Prostitution Icon_biggrin

    Men som sagt - det var på den gamla goda tiden. Ingen hade hört talas om AIDS.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  theward 2009-10-02, 10:17

    womanlover skrev:I min gröna ungdom hade jag en del kontakter med s.k dåliga kvinnor. Men det var innan man kunde dö av det. Man kunde som värst åka på en drypa (gonnore). I absolut värsta fall syfilis eller spansk krage. Men jag klarade mig faktiskt från allt detta. Jag hade nog tur.
    I dag - med risk för HIV-smitta - skulle jag aldrig våga mig på dessa damer.
    Läste någonstans att i Rio de Janeiro - i en del som heter Cobacabama så är 80 procent av dom prostituerade tjejerna HIV-smittade. Den karl som plockar upp en "donna" där kan ju inte vara riktigt klok. Sen åker han hem till frugan . . .
    Så visst håller jag på legalisering med läkarkontroll.
    Men att få stopp på detta urgamla yrke är nog dömt på förhand att misslyckas.
    Så länge som det finns karlar som vill köpa. Och kvinnor som har insett att dom sitter på en liten förmögenhet.

    En far sa till sin 15-årige son när han skulle ut i världen:
    Min son - du ska veta en sak. I denna värld finns det två sorters kvinnor. Det finns dåliga kvinnor och det finns bra kvinnor.
    Och dom dåliga kvinnorna - dom är inte dom sämsta Prostitution Icon_biggrin

    Men som sagt - det var på den gamla goda tiden. Ingen hade hört talas om AIDS.

    varför betala för nåt man kan få hur mkt som helst gratis??
    Dessutom tycker jag det hela verkar grymt opersonligt...
    Men det är klart att det finns en o annan prostituerad som förenar nytta med nöje sas. De som gillar det och då gärna tjänar en hacka på sin hobby

    Det hade jag nog kunnat tänkt mig att gjort också, om jag inte hittat en bra tjej att vara tillsammans med

    ps du vet väl att att det finns manliga horor också....inte bara homosexuella sådana Wink
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Prostitution Empty Se det krasst

    Inlägg  Infra 2010-01-01, 11:27

    [b]Kanske är jag okänslig och råbarkad men jag tror att man måste se krasst på prostitution. Det är ett ömsesidigt utnyttjande helt enkelt. Alla som ensidigt lägger skulden på en part i den affärsuppgörelse som det handlar om har fel.

    Man blandar in för mycket känslor helt enkelt nä'r man försöker att bedömma det här. Här har vi en människa som saknar något - sex. En annan människa som saknar något annat - pengar. Man byter! Var och en få det han/hon saknar. Ballansen är återställd. Alla som letar efter olika förklaringar i form av maktförhållanden o s v är ute och cyklar.

    Sedan kan man, däremot, ondgöra sig över de förhållanden som skapar dessa obalanser mellan människor. Det bästa vore om alla har lika mycket pengar och lika mycket sex. men det är en annan diskution.[b]
    [/b]
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  theward 2010-01-01, 16:09

    Infra skrev:[b]Kanske är jag okänslig och råbarkad men jag tror att man måste se krasst på prostitution. Det är ett ömsesidigt utnyttjande helt enkelt. Alla som ensidigt lägger skulden på en part i den affärsuppgörelse som det handlar om har fel.

    Man blandar in för mycket känslor helt enkelt nä'r man försöker att bedömma det här. Här har vi en människa som saknar något - sex. En annan människa som saknar något annat - pengar. Man byter! Var och en få det han/hon saknar. Ballansen är återställd. Alla som letar efter olika förklaringar i form av maktförhållanden o s v är ute och cyklar.

    Sedan kan man, däremot, ondgöra sig över de förhållanden som skapar dessa obalanser mellan människor. Det bästa vore om alla har lika mycket pengar och lika mycket sex. men det är en annan diskution.[b]
    [/b]

    Älskar man sex och har svårt att leva monogamt...kan ju detta med prostitution vara en lösning...
    göra nåt man tycker om o få betalt för det Wink

    Nu talar jag inte om sådana som går på gatan, utan de som har lite mer stil på saker o ting

    ps nu är det väl tyvärr ovanligt att det är så här "perfekt"
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Infra 2010-01-01, 18:01

    Det finns horor som erkänner att de trivs med sitt jobb.
    Hur många lyxprostituerade blir inte sedemera lyckligt gifta med minst sagt förmögna män. På
    homosexsidan har jag fått intrycket att det är ändå enklare
    att hamna "i smöret" eller "på solsidan" genom kontakter med "rätt" partner.

    Sponsored content


    Prostitution Empty Sv: Prostitution

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 16:16