Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Ezzlirsk
Kakmonstret
x-medborgare
Potatiskungen
marxisten
redalert
formsvackan
RedCloud
My Ass
Thrakath
KickTheRasist
berralarzon
Thors
Sniperace
Dao
Susz X
Infra
21 posters

Två svenskar är döda i Afghanistan

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 4 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Infra 2010-02-14, 14:26

Detta borde läsas av Snipe som tror att Karzais puppetstyre är så mycket
    renare och kvinnovänligare än ett eventuellt talibanstyre.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ollesvenning/article6243628.ab

Och det här:

https://acbladet.swedishforum.se/-f1/karzai-offrar-kvinnorna-t2043.htm
    Infra
    Infra

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 4 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Infra 2010-02-14, 14:35

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-02-14, 14:40

Varför ta åt sig väldigt politisk färgade åsikter?

jag vägrar stödja dina älskade talibaner och din åsikt att de är de rätta härskarna i Afghanistan, men visst gillar du sådana som dödar flickor för att de går i skolan, gillar du att homosexuella avrättas, att våldtagna flickor stenas så får det stå för dig.

Jag jublar den dagen talibanerna slagits ut och en ny demokrati kan växa upp i afghanistan, UTAN religiös terror
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-14, 16:18

Sniper

"...dina älskade talibaner..."

Ge dig för bövelen!!! Sådana metoder står under din värdighet!!!

"Jag jublar den dagen talibanerna slagits ut och en ny demokrati kan växa upp i afghanistan, UTAN religiös terror."

Sekulariserad terror är uppenbarligen att föredra!

Militärt kommer du inte att klara av att bekämpa talibanerna, eftersom ALLA som gör motstånd mot ockypationen får denna beteckning!!!

Det innebär att så länge du och dna kumpaner dödar afghaner, kommer talibanerna att växa sig starkare!

JAG jublar den dagen ockupationen upphör på et sätt som möjliggör afghanernas EGEN utveckling till en demokrati efter DERAS villkor, där människor som DU inte bestämmer vilka som skall straffas, dödas eller tvärt om!

Ett Afganistan UTAN talibaner och dina älskare väst-terrorister!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-14, 21:36

som vanligt?

så läste du INTE allt i sitt sammanhang, fortsättningen var ju "slagits ut och en ny demokrati kan växa upp i afghanistan, UTAN religiös terror"

och med demokrati menar jag verkligen demokrati och inte den sorten som fanns ex i det forna sovjetunionen, eller den de kallar det i ex Iran, utan en fullödig sådan där alla kan rösta på det parti de tror på utan att riskera livet eller annt för detta.

och självfallet även utan sekulär terror, men kanske existerar inget mellanting för dig?

antingen sekulär eller religiös terror?

och om du hade förstått vad du läste så var det riktat till INFRA som tydligt visatr att han anser att det ÄT talibanernas land att de är de rätta att härska, vi har gång på gång sett hans försvar för dem, så är det otroligt att han älskar dem?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-15, 00:28

Jag vill att alla tittar här vad Snappe ljuger:Citat, Sniper:
    "...jag vägrar stödja dina älskade talibaner och din åsikt att de är de rätta härskarna i Afghanistan, men visst gillar du sådana som dödar flickor för att de går i skolan,...."

Sedan förstår alla varför Dao blir irriterad och förbannad på Snappe. Vi som vill debattera kan glömma Snappe. Han läser inte ens det man skriver. Det anser han sig inte behöva. I sin minnesbox har han spart fullt med propagandalögner. Där letar han och tar det som passar när han skall tillskriva sina debattmotståndare "deras" åsikter. Fy fan vilket skithål han är Snappe. Ett riktigt lögnaktigt as.

Alla som har läst vad jag skrivit i denna tråd vet att jag i likhet med 5000000 svenskar tycker att svensk trupp skall åka hem från Afghanistan.
    Alla som har läst mina inlägg i denna tråd kan också konstatera att Sniper är en lögnhals. Det blev visst för mycket medicin i dag Sniper. Anpassa dosen bättre
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 01:36

Sniperace skrev:som vanligt?

så läste du INTE allt i sitt sammanhang, fortsättningen var ju "slagits ut och en ny demokrati kan växa upp i afghanistan, UTAN religiös terror"

och med demokrati menar jag verkligen demokrati och inte den sorten som fanns ex i det forna sovjetunionen, eller den de kallar det i ex Iran, utan en fullödig sådan där alla kan rösta på det parti de tror på utan att riskera livet eller annt för detta.

och självfallet även utan sekulär terror, men kanske existerar inget mellanting för dig?

antingen sekulär eller religiös terror?

och om du hade förstått vad du läste så var det riktat till INFRA som tydligt visatr att han anser att det ÄT talibanernas land att de är de rätta att härska, vi har gång på gång sett hans försvar för dem, så är det otroligt att han älskar dem?

Verklig demokrati?

Vet du hur de "demokratier" i tredje världen ser ut, som USA ligger bakom? De ser ut just på det sättet som du hävdar att du vill undvika!

Det är du som enbart förfasade dig över "religiös" terror! Du stödjer den starkaste sekulerade terrorstaten i nuläget! Så om du är emot terror, så borde du rikta kritik gentemot den terror som du hittills försvarat!

Vem du riktar dina inlägg är oviktigt - men du har gjort klart i att du bara ogillar VISS terror!

Själv ogillar jag ALL terror!

Vilket kanske är den stora skillnaden mellan dig och mig!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 10:39

Infra skrev:Jag vill att alla tittar här vad Snappe ljuger:Citat, Sniper:
    "...jag vägrar stödja dina älskade talibaner och din åsikt att de är de rätta härskarna i Afghanistan, men visst gillar du sådana som dödar flickor för att de går i skolan,...."

Sedan förstår alla varför Dao blir irriterad och förbannad på Snappe. Vi som vill debattera kan glömma Snappe. Han läser inte ens det man skriver. Det anser han sig inte behöva. I sin minnesbox har han spart fullt med propagandalögner. Där letar han och tar det som passar när han skall tillskriva sina debattmotståndare "deras" åsikter. Fy fan vilket skithål han är Snappe. Ett riktigt lögnaktigt as.

Alla som har läst vad jag skrivit i denna tråd vet att jag i likhet med 5000000 svenskar tycker att svensk trupp skall åka hem från Afghanistan.
    Alla som har läst mina inlägg i denna tråd kan också konstatera att Sniper är en lögnhals. Det blev visst för mycket medicin i dag Sniper. Anpassa dosen bättre

Snarare är det du som måste öka din medicindos stackars vän....

du HAR klart skrivit att Talibanerna ÄR Afghanistans rätta folk och härskare och att de slåss mot en fiende som ska bort, konstigt då att 99% av de som de dödar är just afghaner, tex flickor vars enda brott är att ha gått i skola.

och några fem miljoner som anser att svensk trupp ska svika det afghanska folket tror jag inte ett dugg på, det får du visa bevis på, inte bara dina fantasier.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 10:44

erklig demokrati?

Vet du hur de "demokratier" i tredje världen ser ut, som USA ligger bakom? De ser ut just på det sättet som du hävdar att du vill undvika!

Nu sa jag VERKLIG demokrati, och inte vad du försöker påskina, USA behöver inte misslyckas alltid, någon gång kanske det kan bli rätt, speciellt som nu FN och även EU finns med i bilde, om du nu anser att ett talibanstyre, eller något annat Islamskt styrt styre är demokrati får det stå för dig, jag vet att du inte gillar talibener, men det du gör är ändå att stödja dem genom att hela tiden verkar ha viljan att låta dem få makten IGEN.

MIN dröm är att talibanerna besegras och utplånas och att det Afghanska folket sedan kan få leva UTAN förtryck, korruption och aldrig mer behöva vara rädda för religiösa, politiska eller sekulära förtryckare, där åsikts och religionsfrihet får råda, och som sagt, det kommer INTE gå med talibener som försöker tvinga människorna leva efter sina tolkningar av Islam, med mdödade skolflickor osv......
    Infra
    Infra

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 4 Empty Sniper nekräftar sina lögner och förstärker dem i allas åsyn,

Inlägg  Infra 2010-02-15, 11:20

Citat, Sniper:

"du HAR klart skrivit att Talibanerna ÄR Afghanistans rätta
    folk och härskare"

Snappe förstärker och upprepar sina lögner i allas åsyn. Jag är
    glad för det ty han bekräftar mina anklagelser mot sig själv i
    mitt förra inlägg.

Alla som har läst mina inlägg i denna tråd vet att jag (tvärtemot
    vad Snappe här påstår) tagit avstånd från diskutioner om vem som
    skall "härska" i Afghanistan. Jag har uttryckligen överlåtit till
    Snappe och USA att bestämma detta. Detta har Snappe inte ens läst -
    han ljuger i stället.

I sitt (kraftigt medicinerade) bakhuvud, tungt av lagrade propagandalögner har han en
    aning om att han någongång hört om terrorister som sprängt en skulbuss,
    kanske med småflickor. Nu gräver han i denna barlast, hittar det och
    tillskriver mig det hela som "min" åsikt. Enligt den lögnanfrätta Snappe
    är det alltså min åsikt att jag vill "döda småflickor".

Ingen som läst mina inlägg i denna tråd kan komma till annan åsikt än
    att Snappe är en smutsig lögnare. Jag har till yttermera visso länkat
    till - en av mig startad tråd - som kritiserar Karzai för bristande omsorg om
    den afghanska kvinnan. Denna länk gör sig inte ens, den lögnanfrätta
    Snappe, omaket att klicka fram. Det behöver han inte tycker han. han har
    redan bestämt att fortsätta denna bisarra debatt med lögnen som vapen.

Jag har bett honom precisera vilken annan krigsherres armé han anser
    skall försvara det afghanska folket mot "Store Satan"
    och dess invasionstrupper. I detta har Snappe fått gått om valmöjligheter.
    Han får välja precis vilken krigsherres arme som helst. Fanskapet
    har inte ens gjort sig omaket att läsa inlägget. Bekvämare då att
    dra till med en lögn eller några stycken. Vilket as. Varför debattera
    med ett sånt oärligt rövhål?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 11:35

Desperat?

förnekar du dina ord?

skolbussar har jag ALDRIG nämnt i samband med talibanerna, det var i samband med palestinska terrorister. Evil or Very Mad

Jag har bett honom precisera vilken annan krigsherres armé han anser
    skall försvara det afghanska folket mot "Store Satan"

jag har sagt att de som ska försvaras är det vanliga afghanska folket, de som vill leva i frihet UTAN religiös eller sekulär terror, och om du inte visste det så är religiös terror något som just talibanerna utövat och fortfarande utövar.

sedan finns det mer sekulära klanövdingar som utövar annat terror på talibanernas sida, de som nu ex odlar opiumvallmo för att talibanerna ska få mer pengar till vapen (samtidigt som det fyller deras egna fickor)

D´Så infra, är det säkert att du inte är Muslim, jag tycker mig spåra väldigt mycket sådan retorik i ditt språk och hat mot västerlandet lol!

men kalla mig vad du vill så mycket du vill, jag stöder ÄNDÅ inte dina älskade Talibaner, de är drägg, mördare, terrorister som borde begravs indränkta i svinfett.

och möjligen är jag ett rövhål, det skiter jag stort i men du är nog snarare då en suggas könshål eller hur? lol!
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-02-15, 11:38

Här ser det ut att vara givande diskussioner, har ni kommit en mm framåt sedan aftonbladet tiden? Evil or Very Mad
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 11:43

redalert skrev:Här ser det ut att vara givande diskussioner, har ni kommit en mm framåt sedan aftonbladet tiden? Evil or Very Mad

Jovisst, vi ser ju hur vissa kämpar för att driva det dit! Twisted Evil
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-15, 11:46

Du skall inte sitta och göra åtskillnad mellan afghanska folket
    och afghanska folket2 för att dina lögner skall passa bättre in.

Det finns ett afghanskt folk. Att detta är mångfasseterat
    innebär inte att man kan dela det på minnen för att dina ruttna
    lögner skall få bäring.

Och du, Snappe. Är det säkert att du inte härbägerar en böjelse
    för terrorkrig och massmord? Jag tycker mig kunna spåra det i din
    argumentering totalt sett över alla trådar
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 11:50

Infra skrev:Du skall inte sitta och göra åtskillnad mellan afghanska folket
    och afghanska folket2 för att dina lögner skall passa bättre in.

Det finns ett afghanskt folk. Att detta är mångfasseterat
    innebär inte att man kan dela det på minnen för att dina ruttna
    lögner skall få bäring.

Och du, Snappe. Är det säkert att du inte härbägerar en böjelse
    för terrorkrig och massmord? Jag tycker mig kunna spåra det i din
    argumentering totalt sett över alla trådar

men hur bar det herr desperat, skrev du inte att Talibanerna var de som hade rätten att vara härskare, eftersom de var pashtuner?

nu är det så att det är långt ifrån alla pashtuner som är talibaner.....

Talibaner ÄR de religiösa terroristerna, förvisso afghaner, men inga som kämpar för afghanistans frihet och demokrati, utan istället en Islamsk diktatur där allt detta du tydligen stöder i själ och hjärta ingår....

eller vad tycker du om det de sysslar med?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-15, 12:16

Sniper undrar bakslugt (tror han):

"men hur bar det herr desperat, skrev du inte att Talibanerna var de som hade rätten att vara härskare, eftersom de var pashtuner?"

Jag är glad att du gör dig omaket att fråga.

Svar: Nä, det skrev jag inte.
    I stället skrev jag att jag vägrade delaga i dikutioner om vilka som akulle "få" vara
    Afghanistans härskare. För sista gången: jag skrev uttrycklingen att jag överlät till
    dig och USA att ange vilka som skulle "härska".
    En gång till:
    jag skrev uttryckligen att jag överlät åt dig och USA att bestämma vilka
    som skulle få härska i Afghanistan.

Jag sa att de afghaniska talibanerna till sin stomme bestod av landets
    pashtonska söner. En gång till: de afghanska talibanerna består till sin
    innersta stomme av Afghanistans pashtonska söner. Jag tål att man meddelar
    en avvilkande åsikt från denna min ståndpunkt men jag tål
    inte att man fabricerar påståenden som man sedan lägger i min mun. Jag har frågat dig
    vilken militär styrka du anser skall försvara den afghanska nationen
    istället? Du har inte svarat!!! Jag har frågat om du anseer att afghaner
    i gemen saknar rätt att försvara sitt land mot främmande intränglingar?
    En gång till: saknar afghanerna rätt att försvara sitt land? Skall de
    lägga sig platt?
    En gång till: skall de lägga sig platt? Du har inte svarat. Du har ljugit
    och sagt att jag stödjer talibanerna. Jag har svarat att om man analyserar
    en företeelse så innebär själva analysen inget "stöd". Förbannat dåligt, Sniper,
    att deltaga i en diskution där man fabricerar motargumenten själv. Vad
    är du för en oärlig tomte, egentligen?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 12:24

och ÄNDÅ uttalar du aldrig vad du tycker om ett talibanstyre, vad tycker du om talibanerna egentligen, är de frihetskämpar som ska ha allt stöd, eller är de religiösa förtryckare?

kan du uttala dig klart om dem?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-15, 12:30

Om jag aldrig uttalar mig på någon punkt - ger det
    dig rätten att uttala dig i mitt ställe? Att lägga
    ord i min mun som du sedan går till angrepp mot.

Kan jag få svar på de frågor jag i ett flerfaldigt
    antal ställt?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-02-15, 12:33

Infra skrev:Om jag aldrig uttalar mig på någon punkt - ger det
    dig rätten att uttala dig i mitt ställe? Att lägga
    ord i min mun som du sedan går till angrepp mot.

Kan jag få svar på de frågor jag i ett flerfaldigt
    antal ställt?

Infra hur bemöter man en fanatiker?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 12:39

en rak fråga, Stöder eller stöder du INTE talibanernas sak och mål?

Anser du att Talibanerna är Afghanistans legala talesmän och de rätta frihetskämparna i landet?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-15, 12:41

Sniperace skrev:och ÄNDÅ uttalar du aldrig vad du tycker om ett talibanstyre, vad tycker du om talibanerna egentligen, är de frihetskämpar som ska ha allt stöd, eller är de religiösa förtryckare?

kan du uttala dig klart om dem?

Vad du egentligen säger här är att du äntligen förstår vad jag
    har sagt (efter 24 timmar) men att du är missnöjd med vad jag
    sagt eftersom det inte går att angripa på det sätt du helst skulle
    vilja.

Därför ber du mig säga något annat som bättre överensstämmer med
    dina fördommar om mina uppfattningar så att du kan få in ett rejält
    grepp om strupen med dina kraftiga käftar. Men tyvärr Snappe. Det
    som jag har att säga i frågan är redan sagt. Men jag har fortfarande
    inte fått nått svar från dig

Du har skällt ditt ståndsskall. Du har (efter 24 timmar)
    insett att du skäller för döva öron - att du inte får till
    stånd nån dramatik. Nu har
    du uppgivet satt dig på bakhasorna och väntar på den minsta rörelse
    från ditt byte så att du kan få in ett rejält hugg över strupen på
    ditt byte. Sitt du där och glo. Sitt där tills fan tar dig. Fy fan
    vad en del hundar är dumma.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 12:55

Ok, jag förstår att du inte vill gå ut med vad du tycker om dessa, om det är av skäl att du inte vill visa att du ser dem som hjältar och föredömen, eller om det är så att du inte vill ses som att vara emot dem pga diffusa skäl vet jag inte så jag sätter punkt.

sedan må var och en ha den uppfattning de får om dig i denna fråga, jag vet var min är.... Very Happy

visst visst, jämför du mig med hund så mycket du vill, jag fortsätter vöäl jämföra dig med grisen då.....
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-15, 13:09

Sniperace skrev:Ok, jag förstår att du inte vill gå ut med vad du tycker om dessa, om det är av skäl att du inte vill visa att du ser dem som hjältar och föredömen, eller om det är så att du inte vill ses som att vara emot dem pga diffusa skäl vet jag inte så jag sätter punkt.

sedan må var och en ha den uppfattning de får om dig i denna fråga, jag vet var min är.... Very Happy

visst visst, jämför du mig med hund så mycket du vill, jag fortsätter vöäl jämföra dig med grisen då.....

Avdelning: Snillen spekulerar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 14:36

Sniperace skrev:en rak fråga, Stöder eller stöder du INTE talibanernas sak och mål?

Anser du att Talibanerna är Afghanistans legala talesmän och de rätta frihetskämparna i landet?

Hur är det med dig då? Stödjer du ockupationen fullt ut, oavsett vilket mål denna har? Tycker du att ockupanterna skall bestämma över afghanerna? Anser du att de har rätten på sin sida att föra krig i Aghnaistan?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 14:39

Sniperace skrev:sedan må var och en ha den uppfattning de får om dig i denna fråga, jag vet var min är.... Very Happy

Ja - du stödjer en ockupation som bara är några snäpp mer human än talibanernas samhälle är!

En ockupation som är så våldsam att den GYNNAR talibanerna mer och mer!

DITT stöd leder till ÖLAT talibanstyre i Afghanistan!

Grattis!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 04:44