Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Ezzlirsk
Kakmonstret
x-medborgare
Potatiskungen
marxisten
redalert
formsvackan
RedCloud
My Ass
Thrakath
KickTheRasist
berralarzon
Thors
Sniperace
Dao
Susz X
Infra
21 posters

Två svenskar är döda i Afghanistan

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 2 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Dao 2010-02-11, 17:24

Sniperace skrev:
    Dao skrev:"Not In Our Names" är en rörelse i USA. Det är anhöriga och överlevande från terrordåden den 11 september som klart tagit ställning MOT USA:s "krig mot terrorismen"! De har även engagerat sig mycket för civil hjälp till afghaner!

Synd att samma stake blir förlöjligade här i Sverige av krigsromantikerna!

och sedan är det hundra gånger fler som INTE håller med dem, eller hur?
    och det är inte krigsromantik det är verklighet, och krig är helvete....
    men talibanstyre blir ett utdraget helvete.

jag tror inte krigsromantiken är så utbredd som revolutionsromantiken Twisted Evil

Jag pratar om anhöriga! Du nämnde anhöriga till våra två soldater. Jag pratar om anhöriga till offren den 11 september. Av dem så är det FÅ som är för detta krig - om NÅGON!

Krig ÄR ett helvete, det stämmer - även när svenskar och amerikaner krigar!!!

Ju mer vi gör detta - desto starkare blir extremisterna i regionen!

Desto fler döda "freds"-soldater!

Regeringen vill undersöka VARFÖR dessa dödades. Svaret borde vara givet! De är soldater i ett krig!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 2 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Sniperace 2010-02-11, 17:37

ag pratar om anhöriga! Du nämnde anhöriga till våra två soldater. Jag pratar om anhöriga till offren den 11 september. Av dem så är det FÅ som är för detta krig - om NÅGON!

så gör jag med, har du NÅGRA belägg för att andelen anhöriga som är emot kampen mot terrorism är STÖRRE än de som är för?

kanske är det så att de är en liten minoritet av dem som anser annorlunda?

drabbade och anhöriga till drabbade torde vara väldigt många, hur stor procent av dessa tror du är med eller sympatiserar med Not In Our Names?
    1%? 3%?
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-02-11, 17:45

Thors skrev:
    Infra skrev:Det är verkligen inte läge att raljera över svenskt
    deltagande i Afghankriget.

http://www.expressen.se/ledare/1.1872949/stod-soldaterna

Hur kan Expressen skriva att de två dödade svenskarna
    fått betala det högsta priset för att skapa fred". Svenskarna
    är ju där för att säkra
    pipelinevägen för kaukasisk olja för vidare transport västerut.
    Det som hänt borde ju få klockorna att
    ringa även på Expressen. Lokalbefolkningen vill inte ha
    några intränglingar där, helt enkelt. Därför sköts svenskarna
    från kort distans mitt i ansiktet av en afghansk polis.
    Om svensk trupp är där för att skapa fred så var amerikansk
    trupp i Irak "för att skapa fred". Legio är bortförklaringarna
    och de rationella anledningarna till att besätta främmande
    territorium med svensk trupp. Hur många svenska soldater
    ytterligare skall behöva plikta med livet innan Expressen inser
    vad hatad även svensk trupp är i Afghanistan?

INTE ETT JÄVLA ÄCKLIGT ORD OM TALIBANERNA

FYFAN INFRA! TYPISKT JÄVLA KOMMUNISTER!

Stick å brinn din lågpannad dåre!
    //berra
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-11, 23:08

Sniperace skrev:
    ag pratar om anhöriga! Du nämnde anhöriga till våra två soldater. Jag pratar om anhöriga till offren den 11 september. Av dem så är det FÅ som är för detta krig - om NÅGON!

så gör jag med, har du NÅGRA belägg för att andelen anhöriga som är emot kampen mot terrorism är STÖRRE än de som är för?

kanske är det så att de är en liten minoritet av dem som anser annorlunda?

drabbade och anhöriga till drabbade torde vara väldigt många, hur stor procent av dessa tror du är med eller sympatiserar med Not In Our Names?
    1%? 3%?

KAMPEN mot terrorism är större än du anar, Sniper. Och stödet för detta ÄNNU STÖRRE!

Men KRIGET mot terrorismen är inte en del av denna kampen! Man skulle kunna kalla det för kriget FÖR terrorismen, med tanke på hur många hatfulla offer detta krig skapar, som sedan blir lätt byte för extrema grupper att bli terrorister!

Men det vore fel - för de som är delatiga i "Kriget mot terrorismen", är också de terrorister!

Och mot DEM är kampen oerhört stor idag!!!

Kampen mot den terror som DU försvarar, Sniper!!!

Angående de anhöriga, så är det känt att väldigt många av dessa stödjer Not In Our Name. Då detta är en mycket svår sak i USA, patriotismens heliga land, är detta betydligt mer värt än de tysta som du vill räkna med på din sida!

Vill du finna en minoritet i USA - skall du söka de som aktivt stördjer detta krig! Och de krymper!!!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-11, 23:11

ngående de anhöriga, så är det känt att väldigt många av dessa stödjer Not In Our Name. Då detta är en mycket svår sak i USA, patriotismens heliga land, är detta betydligt mer värt än de tysta som du vill räkna med på din sida!

Vill du finna en minoritet i USA - skall du söka de som aktivt stördjer detta krig! Och de krymper!!!

och källan är?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-11, 23:14

Sniperace skrev:
    ngående de anhöriga, så är det känt att väldigt många av dessa stödjer Not In Our Name. Då detta är en mycket svår sak i USA, patriotismens heliga land, är detta betydligt mer värt än de tysta som du vill räkna med på din sida!

och källan är?

Up Yours...

Debattera istället!!!

Du kan hitta fakta om den organisationen själv!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-11, 23:33

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

och källan är?

Up Yours...

Debattera istället!!!

Ja, men INGENSTANS kan jag utläsa annat än att de som är med där är en nästan mikroskopisk del av alla offer och anhöriga, eller hur?
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2010-02-11, 23:52

Såå patetiske snipe kör i sina hjulspår..och försvarar terroriter. Mad
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 00:01

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

och källan är?

Up Yours...

Debattera istället!!!

Ja, men INGENSTANS kan jag utläsa annat än att de som är med där är en nästan mikroskopisk del av alla offer och anhöriga, eller hur?

Beror ju på vart man själv väljer att titta!

Motståndet mot ditt krig är stort och växer lavinartad!

Idag finns två krafter som kämpar mot varandra - på ena sidan står terroristerna, dit extrema islamister, talibaner och USA, bl.a. står, och på andra sidan står den globala folkliga motståndsrörelsen.

Den sista blev lite lugnare när Obama kom till makten, men växer nu åter stort!

VAD du än tycker om detta!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 00:19

Lite studier om vad det är du stödjer, Sniper:

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=LAL20100203&articleId=17402

Lite länkar till ett otal anti-krigssidor:

http://www.guardian.co.uk/antiwar/subsection/0,,884056,00.html

Där finns länken till "Not In Our Name":

http://www.notinourname.net/
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 09:01

Susz X skrev:Såå patetiske snipe kör i sina hjulspår..och försvarar terroriter. Mad

tycker du?
    Jag har aldrig försvarat dina älskade talibaner!!

Min åsikt är att vi INTE ska lämna Afghanerna i sticket och låta dessa vidriga religiösa förtryckare få makten.

Så om du nu vill det så vet vi ju vem som är patetisk eller hur?

Hur vad det nu Sisz, men din så kallade ärlighet, det där fotoalbumen var DITT eller hur, trots att du BLÅNEKADE och ljög oss alla upp i ansiktet, så, att kalla andra patetiska är du väl inte rätt person att komma med? Very Happy

DITT album
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 09:03

Mitt krig, nu tillskriver du mig alltför stor betydelse. Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 09:08

men DAO, fortfarande fanns där INGET som stöder ditt påstående att det finns en majoritet av offer och anhöriga för 9/11 som som är med i rörelsen....

och jag talar bara om Afghanistan, du blandar in allt annat.

skulle du känna dig nöjd och glad med talibanerna vid makten i Afghanistan, med stolt bultande hjärta uttala att äntligen fick de fred?

DET är nämligen den stora risken om USA och FN lämnar dem åt sitt öde, för utan FÖRSVAR så går det dit.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:32

Sniperace skrev:

Mitt krig, nu tillskriver du mig alltför stor betydelse. Very Happy

Du försvarar kriget! Därmed blir kriget ditt krig - också!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:40

Sniperace skrev:men DAO, fortfarande fanns där INGET som stöder ditt påstående att det finns en majoritet av offer och anhöriga för 9/11 som som är med i rörelsen....

och jag talar bara om Afghanistan, du blandar in allt annat.

skulle du känna dig nöjd och glad med talibanerna vid makten i Afghanistan, med stolt bultande hjärta uttala att äntligen fick de fred?

DET är nämligen den stora risken om USA och FN lämnar dem åt sitt öde, för utan FÖRSVAR så går det dit.

Vi VET att en STOR DEL av de anhöriga är emot kriget! Givetvis finns det en tyst majoritet som inte tagit aktiv ställning, men det betyder inte att de per automatik är FÖR kriget!

Folk kan till och med visa sitt stöd för sina soldater i landet, och ÄNDÅ vara emot kriget!

Då motståndet växer lavinartat främst i USA mot kriget, så finns det faktiskt inget som visar att stödet för detta är större än motståndet. Patriotismen, alltså den påtvingade medgörligheten gentemot rikets makt, är något helt annat!

Jag skulle känna mig nöjd och glad om afghanerna kunde styra sitt eget land! Inga ockupationer, vare sig av väst eller talibaner!

Den nuvarande metoden, med ytterligare soldater och stora dödliga offensiver, har visat sig ge MOTSATT effekt än den uttalade från ockupationsmakten.

Antingen är det då ett totalt misslyckande - eller också är den uttalade orsaken till kriget inte den egentliga!

Du har själv att välja!

USA kommer att lämna landet först när det finns ett styre i landet som kommer att garantera USA:s intressen i landet. I början av 90-talet gladde sig USA åt talibanerna just av detta skälet. Inget tyder på att de inte skulle acceptera ett talibanstyre igen - så länge dessa godtog att ta vara på USA:s egna intressen!

USA stödjer minst lika fruktansvärda regimer på andra ställen, både i nutid och under 1900-talet! varför skule det bli annorlunda nu?

Alltså är USA inte motsattsen till talibanstyre - uan troligen mer en förutsättning för detta!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 12:42

Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Såå patetiske snipe kör i sina hjulspår..och försvarar terroriter. Mad

tycker du?

Min åsikt är att vi INTE ska lämna Afghanerna i sticket och låta dessa vidriga religiösa förtryckare få makten.

Hur vad det nu Sisz, men din så kallade ärlighet, det där fotoalbumen var DITT eller hur, trots att du BLÅNEKADE och ljög oss alla upp i ansiktet, så, att kalla andra patetiska är du väl inte rätt person att komma med? Very Happy

DITT album

Du försvarar en terrorockupation av det land som dels såg till att talibanerna kom till en gång i tiden, som applåderade deras regimövertagande på 90-talet och som nu agerar på ett sätt som gör talibanerna än mäktigare!

Så man kan med mer berättigande hävda att det är DINA älskade talibaner, än tvärt om!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 15:04

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

tycker du?

DITT album

Du försvarar en terrorockupation av det land som dels såg till att talibanerna kom till en gång i tiden, som applåderade deras regimövertagande på 90-talet och som nu agerar på ett sätt som gör talibanerna än mäktigare!

Så man kan med mer berättigande hävda att det är DINA älskade talibaner, än tvärt om!

du gör felet att FÖRUTSÄTTA att talibanerna skulle bli sådana som de blev, det hade troligen inte någon en aning om DÅ. och det förefaller konstigt att tro kjag älskar någon jag helst ser att UTPLÅNAS?

konstig logik Dao?

jag försvarar INTE en terrorpolitik, jag försvarar afghanistans rätt att SLIPPA talibanernas religiösa terror, hur du än vill tolka det.

som jag ser det är det DU som älskar talibanernas terror, hur du än försöker portförklara det, för resultatet BLIR talibansk terror om vi lämnar dem i sticket, men tydligen är det vad DU önskar....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 15:06

och DU försvarar med näbbar och klor på ditt vis talibanernas terror, mao är det DITT krig, du vill ju lämna afghanistans befolkning i deras klor!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 16:33

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

tycker du?

DITT album

du gör felet att FÖRUTSÄTTA att talibanerna skulle bli sådana som de blev, det hade troligen inte någon en aning om DÅ. och det förefaller konstigt att tro kjag älskar någon jag helst ser att UTPLÅNAS?

konstig logik Dao?

jag försvarar INTE en terrorpolitik, jag försvarar afghanistans rätt att SLIPPA talibanernas religiösa terror, hur du än vill tolka det.

som jag ser det är det DU som älskar talibanernas terror, hur du än försöker portförklara det, för resultatet BLIR talibansk terror om vi lämnar dem i sticket, men tydligen är det vad DU önskar....

Det är just det, Sniper! USA visste EXAKT vilka de samarbetade med, och vad de var kapabla till! De fick MYCKET goda rapporter om vad talibanerna var för något LÅNGT före de tog makten i Afghanistan!

Redan när USA började samarbeta med extremistiska islamister i regionen vid mitten av 70-talet, så har det varit mycket klart vad dessa var kapabla till. Inte minst med tanke på vilka det var som utbildade dem till.

Men de trodde att de skulle kunna kontrollera dem - och att deras fanatism skulle riktas mot Sovjetunionen!

USA gjorde alltså SAMMA misstag som högern i Tyskland gjorde vad gällande Hitler! Detta TROTS att man mycket väl visste redan då vad han var kapabel till!

Jag vet att du inte gillar talibanerna, Sniper. Men den logik jag använde mot dig, är den som du använder mot mig! Jag gillar inte heller talibanerna, nämligen! Ändå hävdar du att jag gör det!

Så sluta med dessa tramsigheter! Du avslutar med detta trots det...

Du försvarar ockupationen, och den är baserad på terror! Därmed försvarar du terrorverksamhet! Och krig!

Finns ingen specifik tolkning i detta!

Uppenbarligen tror du att det bara finns två alternativ här; antingen terror från USA eller motsvarande från talibanerna! För att komma till den slutsattsen måste man därför utgå från att informationen från den ENA parten om situationen i Afghanistan stämmer! Då samma part BEVISLIGEN medvetet ljugit om motsvarande motstånd i andra konflikter, så väger inte denna ensidiga information speciellt tungt för att vara enda källa för att skaffa sig en kunskap om!

Afghanerna SJÄLVA har klargjort att de vill vare sig ha talibaner eller USA på sin mark!

Och det FINNS andra alternativ än de två som ena parten har tagit fram!

Du spinner hela din åsikt på ENSIDIG propaganda, Sniper!

Se MER än detta, för bövelens skull!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 16:34

Sniperace skrev:

och DU försvarar med näbbar och klor på ditt vis talibanernas terror, mao är det DITT krig, du vill ju lämna afghanistans befolkning i deras klor!!

VAR har jag försvarat talibanernas terror???????

Ljuger du såhär fler gånger så kan du dra dit pepparn växer - för då blir du ytterligare en "Thors" eller "My Ass" - som inte går att ta på allvar!!!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-12, 16:39

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Ljuger du såhär fler gånger så kan du dra dit pepparn växer - för då blir du ytterligare en "Thors" eller "My Ass" - som inte går att ta på allvar!!!

du får ursäkta, men anklagar du mig för att det är mitt krig har jag samma rätt att anklaga dig, eftersom jag ser det som en STOR fara att lämna afghanerna i sticket, att hamna i talibanernas klor.

DU för själv det dit genom din argumentation, förvänta dig INTE att jag ska behandla dig annorlunda än du behandlar mig!

du är inte någon som har företräde att göra som du vill...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 19:15

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

du får ursäkta, men anklagar du mig för att det är mitt krig har jag samma rätt att anklaga dig, eftersom jag ser det som en STOR fara att lämna afghanerna i sticket, att hamna i talibanernas klor.

DU för själv det dit genom din argumentation, förvänta dig INTE att jag ska behandla dig annorlunda än du behandlar mig!

du är inte någon som har företräde att göra som du vill...

INGEN har nämnt att man skall lämna några I STICKET!!!

Det var vad USA gjorde efter 80-talet, som i sin tur resulterade i just talibanernas maktövertagande!

Skall vi lära av historien skall väst inte göra om sina misstag. Men eftersom de kan fortsätta att mala samma propaganda om och om igen och sådan som du för deras talan - så blir det svårt att inte göra om samma misstag!

Ja - du har SJÄLV PÅSTÅTT at du stödjer detta krig!!!

Jag har SJÄLV PÅSTÅTT att jag INTE stödjer kriget!!!

Kom inte här och hymla nu!!!

Vem skulle ha företräde att göra vad?`

Det jag förespråkar är vad afghanerna vill - att själva få styra sitt land, utan ockupation av vare sig talibaner eller västmakter!

Detta IGNORERAR du, eftersom du har bestämt att då kommer talibanerna att ta över makten. Inga bevis för talibanernas storlek finns att tillgå, inga andra som kan spåra ens talibanerna - bara från ETT HÅLL! Den part som klart och tydligt har visat att de INTE är där för att införa säkerhet och demokrati!

De DU stödjer, och vars verksamhet banar vägen för talibanerna!!!

Försök ine smita undan konsekbenserna för dina åsikter!!!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-02-12, 20:44

Thors skrev:
    Infra skrev:Det är verkligen inte läge att raljera över svenskt
    deltagande i Afghankriget.

http://www.expressen.se/ledare/1.1872949/stod-soldaterna

Hur kan Expressen skriva att de två dödade svenskarna
    fått betala det högsta priset för att skapa fred". Svenskarna
    är ju där för att säkra
    pipelinevägen för kaukasisk olja för vidare transport västerut.
    Det som hänt borde ju få klockorna att
    ringa även på Expressen. Lokalbefolkningen vill inte ha
    några intränglingar där, helt enkelt. Därför sköts svenskarna
    från kort distans mitt i ansiktet av en afghansk polis.
    Om svensk trupp är där för att skapa fred så var amerikansk
    trupp i Irak "för att skapa fred". Legio är bortförklaringarna
    och de rationella anledningarna till att besätta främmande
    territorium med svensk trupp. Hur många svenska soldater
    ytterligare skall behöva plikta med livet innan Expressen inser
    vad hatad även svensk trupp är i Afghanistan?

INTE ETT JÄVLA ÄCKLIGT ORD OM TALIBANERNA

FYFAN INFRA! TYPISKT JÄVLA KOMMUNISTER!

Vad skall jag säga om Talibaner? Skall jag förebrå dem för
    att de försvarar sig mot utländska intränglingar?

Skulle du själv sitta och pilla navel om Sverige blev våldtaget?
    Då är du inte mycket till nationalist ditt lilla nazzeyngel.

Du får det att låta som om Talibanerna är något slags ohyra som
    plötsligt har angripit Afghanistan. Talibanerna springer ur
    folkdjupet och får hjälp av likasinnade från hela världen.

Du kan jämföra det med kriget mot Francos fascisttrupper
    på 30-talet. Folk från Sverige och hela Europa anslöt sig till
    de röda brigaderna som försökte kämpa ner det som sedan blev Europas segaste
    fascistdiktatur. Det är det du vill ha i Afghanistan. USA-diktatur!
    Du står på förlorarnas sida i detta krig.

Vad skulle jag säga om Talibanerna?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 2 Empty Förvriden verklighetsuppfattning påverkad av Västpropaganda i renons på självständigt tänkande.

Inlägg  Infra 2010-02-12, 20:57

Sniper (indignerat - om Talibanismen):

"......att lämna afghanerna i sticket, att hamna i talibanernas klor."

Vem lämnar vad i vems klor, Sniper? I dödens klor hamnade våra
    svenska gossar iaf. Dem skall vi stödja men inte dårarna som skickar
    dit dem.

Att hamna i "talibanernas klor" kanske är en lisa för afghanen i gemen.
    Få höra nu vem som annars skulle försvara dom mot främmande trupp. Var
    nazisterna i Norge också för att visa omsorg om norrmännen som hade hamnat
    i den hemska, norska motståndsrörelsens klor?

Anser du verkligen att afghanerna saknar rätt att försvara sitt land?
    Det ansåg du inte när ryssarna invarderade landet iallafall. Eller vill
    du helst att de lägger sig platt?

http://www.expressen.se/debatt/1.1751769/vi-afghaner-ar-trotta-pa-omvarldens-spel

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article6005360.ab

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=3175004

http://www.expressen.se/debatt/1.1747963/lonlos-offensiv-mot-pakistans-talibaner
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-12, 21:55

Bästa sättet att bekämba talibanerna är att ge afghanerna ett alternativ som de tror på!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:37