Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
R.O.F.L
Sniperace
F.I.S.T
Potatiskungen
Infra
captaincodd
Secrist
Redvictory
formsvackan
blueheaven
Dao
RedCloud
16 posters

    Ny Amnestykritik mot Israel

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 14:24

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Skulle en atombomb i Tel Aviv - som därmed skulle avsluta kriget mot palestinierna också ha samma bedömning?

    Eller en bomb i Detroit, som garanterat skulle få hem trupperna från Irak och Afghanistan..?

    IDAG skulle det utlösa ett nytt världskrig, jag hoppas du är medveten om att INGEN annan DÅ hade detta vapen.
    det första som då skulle ske vore troligen en massiv vedergällning med alla kärnvapen Israel har, och sedan skulle det nog bli fred, på en utdöd jord.

    Förhoppningen DÅ var att detta skulle avskäcka hela världen från att kriga igen, men tyvärr blev det inte så... människan är helt enkelt för dum, girig och egoistisk

    Känner du till begreppet "den fattiges atombomb", som du just nu lade upp ursäkten för?


    Visst, det enda rätta vore kanske att utplåna ALLT liv på jorden, då blir det FULLSTÄNDIG rättvisa, eller hur?

    jag har INTE gett någon ursäkt för detta utan enbart gett min syn på vad som skedde och varför, sedan må du lägga in vad du vill i det...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Dao 2010-01-24, 14:25

    Och debatten slutade med ett "jaha..."...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 14:25

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag anser att det var en mycket trolig försvarsaktion i akt och mening att få slut på kriget, KANSKE för ALLTID, om detta sedan var en missbedömning är en helt annan sak, och fortfarande vidhåller jag att det INTE var en blunder från min sida, även om du väldigt gärna vill se det så

    Och mera: Skulle det ansets som lika positivt om det var Sovjet som hade fällt samma bomber? De skulle ju också då ha "avslutat" kriget?

    Tycker du inte att det hade varit bättre om kriget hade avslutats två månader INNAN bomberna fälldes istället - när nu detta faktiskt var möjligt???

    OM detta fått det resultat jag gett min syn på så JA, men inte om det inneburit att dessa fått världsherravälde, vi har ju alla sett vart deras politik ledde

    Samtidigt som du gärna blundar för konsekvensen för USA:s världsherravälde?

    Då återkommer vi till vad som skulle skett om man fällde bomberna på ett sätt så att alla såg dem, men ingen dödades?

    SPEKULATIONER, som om de synades skulle innebära att USA inte längre hade något att slå till med, dessa två var de ENDA de hade, och nya kunde inte tillverkas på kort tid...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 14:26

    Dao skrev:Och debatten slutade med ett "jaha..."...


    ville du den skulle slutat med jasså?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  formsvackan 2010-01-24, 14:28

    Dao skrev:det första som då skulle ske vore troligen en massiv vedergällning med alla kärnvapen Israel har, och sedan skulle det nog bli fred, på en utdöd jord.

    Exakt detta, med tillägget att "vi är inga självmordsbenägna idioter", uttryckte Ahmadinejad i diskussionen om Iranska kärnvapen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 14:31

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:det första som då skulle ske vore troligen en massiv vedergällning med alla kärnvapen Israel har, och sedan skulle det nog bli fred, på en utdöd jord.

    Exakt detta, med tillägget att "vi är inga självmordsbenägna idioter", uttryckte Ahmadinejad i diskussionen om Iranska kärnvapen.

    Det var vad JAG skrev!!
    inte DAO
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Dao 2010-01-24, 14:40

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Och debatten slutade med ett "jaha..."...


    ville du den skulle slutat med jasså?

    Nja... Jag hade föredragit förklaringar för dina ståndpunkter. Dels på de svar i frågan du gett, och dels i de konstiga påhitt du kommit med om vad jag anser...

    Men jag får väl acceptera med att det blev ett "jasså..."

    För något sådant lär jag inte få...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 14:43

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Och debatten slutade med ett "jaha..."...


    ville du den skulle slutat med jasså?

    Nja... Jag hade föredragit förklaringar för dina ståndpunkter. Dels på de svar i frågan du gett, och dels i de konstiga påhitt du kommit med om vad jag anser...

    Men jag får väl acceptera med att det blev ett "jasså..."

    För något sådant lär jag inte få...

    men är det bara för att mina åsikter inte följer dina det är problem, jag har skrivit vad JAG tror och varför, vad är det jag måste ända?

    jag har ju bara skrivit hur jag tolkar det du skriver, och du skriver vad du tolkar om mig....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Dao 2010-01-24, 14:47

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Och debatten slutade med ett "jaha..."...


    ville du den skulle slutat med jasså?

    Nja... Jag hade föredragit förklaringar för dina ståndpunkter. Dels på de svar i frågan du gett, och dels i de konstiga påhitt du kommit med om vad jag anser...

    Men jag får väl acceptera med att det blev ett "jasså..."

    För något sådant lär jag inte få...

    men är det bara för att mina åsikter inte följer dina det är problem, jag har skrivit vad JAG tror och varför, vad är det jag måste ända?

    jag har ju bara skrivit hur jag tolkar det du skriver, och du skriver vad du tolkar om mig....

    Öhhh... Varför skulle jag debattera med dig om du hade samma åsikter som jag???

    Tolkar?

    På vilket sätt anser du dig ha rätt att ändra mina åsikter, och hävda att det är dina "tolkningar"????

    Inte lite fräck är du ibland!!!

    jaja...

    Gammal högertradition: Om man ine kan göra rediga bortförklaringar av sina misstag, så kan man alltid försöka få med sig en "motståndare" ner i skiten...

    Man blir bara såååå trött ibland...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sniperace 2010-01-24, 14:51

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Och debatten slutade med ett "jaha..."...


    ville du den skulle slutat med jasså?

    Nja... Jag hade föredragit förklaringar för dina ståndpunkter. Dels på de svar i frågan du gett, och dels i de konstiga påhitt du kommit med om vad jag anser...

    Men jag får väl acceptera med att det blev ett "jasså..."

    För något sådant lär jag inte få...

    men är det bara för att mina åsikter inte följer dina det är problem, jag har skrivit vad JAG tror och varför, vad är det jag måste ända?

    jag har ju bara skrivit hur jag tolkar det du skriver, och du skriver vad du tolkar om mig....

    Öhhh... Varför skulle jag debattera med dig om du hade samma åsikter som jag???

    Tolkar?

    På vilket sätt anser du dig ha rätt att ändra mina åsikter, och hävda att det är dina "tolkningar"????

    Inte lite fräck är du ibland!!!

    jaja...

    Gammal högertradition: Om man ine kan göra rediga bortförklaringar av sina misstag, så kan man alltid försöka få med sig en "motståndare" ner i skiten...

    Man blir bara såååå trött ibland...

    men DU får göra det med mina åsikter?

    javisst man BLIR trött.......
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  formsvackan 2010-01-24, 15:06

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det första som då skulle ske vore troligen en massiv vedergällning med alla kärnvapen Israel har, och sedan skulle det nog bli fred, på en utdöd jord.

    Exakt detta, med tillägget att "vi är inga självmordsbenägna idioter", uttryckte Ahmadinejad i diskussionen om Iranska kärnvapen.

    Det var vad JAG skrev!!
    inte DAO
    Jag vet det. Slarvade med klipp och klistra. Sorry !

    Sponsored content


    Ny Amnestykritik mot Israel - Sida 9 Empty Sv: Ny Amnestykritik mot Israel

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 01:03