Sänkta skatter, och lägre eller uteblivna bidrag är en drivkraft till att vilja söka arbete och till att arbeta mera..
Höga skatter och höga bidrag har motsatt effekt..
i Teorin håller jag med...
Dvs om det fanns en massa arbeten som bra väntade på arbetskraft.
Med en arbetslöshet på 10-11% så stämmer ju inte detta öht
Det enda som lägre skatter gör under rådande förrutsättningar är stora hål i statskassan..
Samt bestraffar alla som inte har ett arbete eller som inte kan arbeta
alla kan inte bli egenföretagare, alla har inte de förrutsättningar som krävs varken kunskapsmässig eller fysisk.
Har tex en bekant som är sjukskriven 50% och försöker driva firma på resten.
Det går inte, för det blir absolut ingen som helst lönsamhet.
Snackar vi ändå om småföretagande, så har Alliansen inte gjort ett skit för att förbättra för dessa. Oavsett vad ni försöker lura i folk
De flesta ungdomar idag har inte rätt till någon ersättning om de inte lyckats jobba ihop till en stämpelperiod vilket är ganska sällsynt
Jag tycker att alltför många ungdomar är lata och bortskämda också, men vem har skapat dessa människor??
Sen lyckas ni med konstycket att gräva fram de exempel som på nåt sätt ska bevisa att ni har rätt..
De mångfalt fler som faktiskt hamnar i kläm i den nya sjukförsäkringen, de vägrar ni se
PÅ den smärthanteringskurs jag gick så har alla utom en stora problem med FK, anledningen till att han inte haft det är enkel..
Han hade hittils orkat jobba heltid..
jag har sett statusen på överiga under 3 månaders tid och jag ser vad illa dom är däran och det gjorde läkarteamet , kuratorn, psykologen o chsjukgymnasterna också.
Trots detta blev den ena kvinnan av med sin sjukersätning, en annan som mår ännu sämre hotar de med samma sak, en tredje kräver de att hon började jobba 100% på den arbetsplatsen hon har haft i 7 år(väl anpassad förövrigt)
Annars skulle de dra in de 25% i sjukpenning och skulle hon vilja ha dessa 25% var hon tvungen att testa en annan arbetsplats o arbetsuppgifter
Samma krav ställs på mig med, men inget skyddsnät finns om man man misslyckas totalt och blir sjukare igen, vilket är högst sannolikt.
Då står man när de 300 dagarna är slut utan skydd öht
För tro det eller ej, har man haft krämpor o sjukdommar ett tag, så vety man sina begränsningar och när man passerat det som är nyttigt för en
En annan man på kursen är totalpaj i nacke o axlar, all rehab slutar ungerär som det gör för Foppas comebackförsök i hockey.
han vill de också ha ut i arbetslivet, trots att han inte ens klarade kursen
NÄR SKA NI INSE ATT NYA SJUKFÖRSÄKRING ÄR IHÅLIG SOM EN RUTTEN TRÄEKA
Visst man sparar pengar(kortsiktigt) men till vilket pris?
Folk med en eller flera kroniska skador hamnar i kläm..sem kan ni ju så vackert prata om att hjälpade "behövande".
Börja gör det istället för att ordbajsa och försöka rättfärdiga det som händer