Syns mer och mer likhet mellan gustavA och blåfront härinne!
//berra
GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Ja underlig debatt.
Var och varannan debatt blir uppslukad av folks personliga problem med fk ,
och gnäll över sin egen situation.
Vem/vilka vill förneka att vi inte kan fortsätta som de sista årtionden .
Att du vill hålla det opersonligt, förvånar mig föga.
Det blir väl mindre jobbigt för dig på det sättet.
Dina personliga sagor är lika intressanta som att se målarfärg torka.
För alla som drabbas på olika sätt är det PERSONLIGT, för dig verkar det snarare bara vara en statistiskt siffra
Se ovan
Sen att du kallar alla för lögnare, gör dig ju trovärdig eller hur??
Jag kallar bara de lögnare som ljuger, du till exempel. Är det inte enklare om du slutar ljuga , och försöker debattera frågan som gäller i tråden istället , för inte kan du väl mena att när du ljuger så är det mitt fel, har vänstersjukan gått så djupt i dig ?`.
Ämnet är skattesänkningar för vanligt folk, bara formuleringen är fantastisk i det före detta sosseriets högskatte samhälle.
Det du lyckades prestera var varken en fråga eller en debattstart. Det var bara en massa svammel och ogrundade påståenden.GustavAnder skrev:Du, foliet, har man gått mer än 5 år i skolan, eller har normalt förstånd, så vet man att en debattstart är en fråga, vare sig det förekommer ett frågetecken eller ej.
theward skrev:GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Ja underlig debatt.
För alla som drabbas på olika sätt är det PERSONLIGT, för dig verkar det snarare bara vara en statistiskt siffra
Se ovan
Jag kallar bara de lögnare som ljuger, du till exempel. Är det inte enklare om du slutar ljuga , och försöker debattera frågan som gäller i tråden istället , för inte kan du väl mena att när du ljuger så är det mitt fel, har vänstersjukan gått så djupt i dig ?`.
Ämnet är skattesänkningar för vanligt folk, bara formuleringen är fantastisk i det före detta sosseriets högskatte samhälle.
Så diskutera vad skattesänkningar skapar... både för och nackdelar ingår inte i din sk diskution?
På mig låter det som om det är monolog du egentligen eftersträvar
Nää jag har inte ljugit... en lögn är nåt helt annat, än att ha en annan syn på saker
GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Ja underlig debatt.
Se ovan
Så diskutera vad skattesänkningar skapar... både för och nackdelar ingår inte i din sk diskution?
Nää jag har inte ljugit... en lögn är nåt helt annat, än att ha en annan syn på saker
Jo, du har ljugit flera ggr om mig, när du bevisat hur tillkorta du kommer.
Nej jag vill absolut inte ha en monolog, vilket är ditt alternativ, och hur tror du vanligt folk får det bättre om du vill höja skatten.
Hur blir det bättre för ett vårdbiträde om denne ska betala en månadslön mer i skatt om året, förklara.
Den frågan kommer att debatteras i valrörelsen mer än någon annan, förmodligen,
och vänstern kommer att visa sig lika handlingsförlamade och förvirrade som du , förmodligen.
Ingen som tvivlar med tanke på ditt ssvartjobbande tjyven.theward skrev:GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Ja underlig debatt.
Se ovan
Jo, du har ljugit flera ggr om mig, när du bevisat hur tillkorta du kommer.
Nej jag vill absolut inte ha en monolog, vilket är ditt alternativ, och hur tror du vanligt folk får det bättre om du vill höja skatten.
Hur blir det bättre för ett vårdbiträde om denne ska betala en månadslön mer i skatt om året, förklara.
Den frågan kommer att debatteras i valrörelsen mer än någon annan, förmodligen,
och vänstern kommer att visa sig lika handlingsförlamade och förvirrade som du , förmodligen.
Samma vårdbiträde får mera i a-kassa om det blir neddragningar inom kommun o landsting(vilket snarare är regel än undantag i dag)
Samma vårdbiträde får förhoppnings vara sjuk så länge som behövs om hon insjuknar eller råkar ut för tex en förslitnings eller lyftskada.
För jag tror att vissa förbättringar sker om det blir maktskifte..
Varför mäsa om sådant som jag redan vet..
Jag har mera i plånboken nu än jag haft med den gamla skattesatsen, men jag tycker det kostar mer än det smakar.
Vet man om avigsidorna så blir man mera ödmjuk..
Tror däremot att man är "odödlig" och enda lyckan är ännu mera pengar till ren konsumtion..då röstar man blått
Dessa nya arbetstillfällen ska enligt högern skapas genom att löntagarna får 10 miljarder kronor extra att konsumera.GustavAnder skrev:Mycket talar för ett nytt välbehövligt steg i jobbskatteavdraget som kommer att ge 10.000 fler arbete,
formsvackan skrev:Dessa nya arbetstillfällen ska enligt högern skapas genom att löntagarna får 10 miljarder kronor extra att konsumera.GustavAnder skrev:Mycket talar för ett nytt välbehövligt steg i jobbskatteavdraget som kommer att ge 10.000 fler arbete,
Om sjuka och arbetslösa istället fick samma summa att konsumera torde väl effekten bli densamma. Skillnaden är bara den att det då inte finns några som betalar kalaset, nämligen de sjuka och arbetslösa vilka står för fiolerna i regeringens förslag.
Självklart, ingen lägger någon vikt vid dina fantasier.GustavAnder skrev: lämna politik och samhälle till folk som har förstånd.
GustavAnder skrev:Samma vårdbiträde får mera i a-kassa om det blir neddragningar inom kommun o landsting(vilket snarare är regel än undantag i dag)
Ööö, Va ? menar du man ska utforma politik i avseende att folk inte ska arbeta ?
Begrep du inte att det inte fungerar.
Samma vårdbiträde får förhoppnings vara sjuk så länge som behövs om hon insjuknar eller råkar ut för tex en förslitnings eller lyftskada.
Snacka om att leva i luftslott.
ööö Va ??
Jag har mera i plånboken nu än jag haft med den gamla skattesatsen, men jag tycker det kostar mer än det smakar.
Tror däremot att man är "odödlig" och enda lyckan är ännu mera pengar till ren konsumtion..då röstar man blått
ps du bevisar ytterligare vilken omtänksam person du är..vem försöker du lura..
Du vet.. Gud ser dig
theward skrev:
Vilka bidrag fick ett vårdbiträde, med den gamla skattesatsen?
Ta den lögnaktiga kärringen Husmark i hand och dra nåt gammalt över er ..
Fina ord men, de betyder inget, när verkligheten är som den är.
Du lever tydligen i vakuum för du verkar varken se eller höra världen utanför
ps ja solidaritet har en hel del med skatten att göra..eller menar du att du tar din dryga tusing och skänker till din utförsäkrade eller arbetslöda granne??
Jag föreslår "dumbom". Att argumentera varför är ytterst onödigt.blueheaven skrev:Vad skall du kalla mig nu och varför?
Fråga till fultrhuten/gustavander får du mer kvar av ditt svartjobbandet om skatten sänks?GustavAnder skrev:formsvackan skrev:Dessa nya arbetstillfällen ska enligt högern skapas genom att löntagarna får 10 miljarder kronor extra att konsumera.GustavAnder skrev:Mycket talar för ett nytt välbehövligt steg i jobbskatteavdraget som kommer att ge 10.000 fler arbete,
Om sjuka och arbetslösa istället fick samma summa att konsumera torde väl effekten bli densamma. Skillnaden är bara den att det då inte finns några som betalar kalaset, nämligen de sjuka och arbetslösa vilka står för fiolerna i regeringens förslag.
Försöker miffot-- foliet, berra lookalike, debattera ?
Håll dig till din miffo stil och sina psyko konspirationer, lämna politik och samhälle till folk som har förstånd.
¨formsvackan skrev:Jag föreslår "dumbom". Att argumentera varför är ytterst onödigt.blueheaven skrev:Vad skall du kalla mig nu och varför?
theward skrev:¨formsvackan skrev:Jag föreslår "dumbom". Att argumentera varför är ytterst onödigt.blueheaven skrev:Vad skall du kalla mig nu och varför?
Korkskalle eller ärthjärna funkar det med...
Ja jag håller med att argumentera med slika människor är, om inte omöjligt ...väldigt nära i omöjligt
theward skrev:GustavAnder skrev:Samma vårdbiträde får mera i a-kassa om det blir neddragningar inom kommun o landsting(vilket snarare är regel än undantag i dag)
Ööö, Va ? menar du man ska utforma politik i avseende att folk inte ska arbeta ?
ööö Va ??
Du vet.. Gud ser dig
Att åberopa högre makter när man tror på vänsteriet är en märklig kombination.
Och du tror fortfarande att omtänksamheten ligger i att skatta ett vårdbiträde son denne inte kan försörja sig själv, utan blir tvungen att förlita sig på bidrag, märklig inställning.
GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Samma vårdbiträde får mera i a-kassa om det blir neddragningar inom kommun o landsting(vilket snarare är regel än undantag i dag)
ööö Va ??
Du vet.. Gud ser dig
Att åberopa högre makter när man tror på vänsteriet är en märklig kombination.
Och du tror fortfarande att omtänksamheten ligger i att skatta ett vårdbiträde son denne inte kan försörja sig själv, utan blir tvungen att förlita sig på bidrag, märklig inställning.
Vilka bidrag fick ett vårdbiträde, med den gamla skattesatsen?
Ta den lögnaktiga kärringen Husmark i hand och dra nåt gammalt över er ..
Fina ord men, de betyder inget, när verkligheten är som den är.
Du lever tydligen i vakuum för du verkar varken se eller höra världen utanför
ps ja solidaritet har en hel del med skatten att göra..eller menar du att du tar din dryga tusing och skänker till din utförsäkrade eller arbetslöda granne??
GustavAnder skrev:
GustavAnder skrev:Det verkar ju inte orimligt att du har foliet som idol.
Din verklighets uppfattning är i samma klass.
typ, " lägre utgifter ger högre inkomst..." Va ????
"Vilka bidrag fick ett vårdbiträde, med den gamla skattesatsen?" va ????