Hur kan det komma sig att borgarkommuner inte kan sänka skatten?
Kan det vara så att även de känner av Alliansens besparingspaket?
Kan ni Alliansanhängare svara?
Blåfront skrev:Sluta hyckla röding
Du vill ha höjd skatt och mindre i plånboken!
Rösta på mona så får du det!
Och du menar väl inte att regeringen påverkar din kommmuns budget?
råttan skrev:Vänstermupparna förkastar varenda liten skattesänkning.
Med Toblerone-politik skulle ett vårdbiträda få ca 1700 kr mindre varje månad.
råttan skrev:Men nu jobbar du inte utan lyfter bidrag. Ser inget konstigt med att den som jobbar får lite mer i plånboken.
Om du tycker skattehöjningar är så hemska skulle du inte rösta för ännu fler skattehöjningar.
råttan skrev:Och vad tycker du om skattehöjningarna då? Bra eller dåligt?
råttan skrev:Så du tycker skattehöjningar är dåligt och röstar därför på vänstern som vill chockhöja skatterna?
Men varför tycker du det är dåligt med skattehöjningar?
råttan skrev:Så du tycker skattehöjningar är dåligt och röstar därför på vänstern som vill chockhöja skatterna?
Regndrottning skrev:råttan skrev:Så du tycker skattehöjningar är dåligt och röstar därför på vänstern som vill chockhöja skatterna?
Det enda 'chockhöjning' av skatter som oppositionen har föreslagit, (vad jag har hört) är en uppstramning av jobbavdraget! Alltså ett ev återställande av inkomstskatten. Det är ingen chockhöjning, enligt mig.... och jag drabbas inte av detta om jag inte får jobb.
Samt har jag råd att betala full skatt som arbetslös så har jag absolut det när jag jobbar. Jag har aldrig haft problem att betala full inkomstskatt...har du?
Orsaken till att jag anser att denna kommunala skattehöjning är dålig är för att den hade varit helt onödig med eftertänksamhet med inkomstskattesänkningar.
Och varför tycker du det är bra med skattehöjningar?
Jag förstår. Du tänker på dig själv. Du anser den lilla kommunala skattehöjningen dålig eftersom den drabbar dig?
Jag tycker att skattehöjningar bara får ske när det krävs för att finansiera välfärden. Tycker dock att var och borde betala sina egna nöjen
Regndrottning skrev:Jag förstår. Du tänker på dig själv. Du anser den lilla kommunala skattehöjningen dålig eftersom den drabbar dig?
Jag tycker att skattehöjningar bara får ske när det krävs för att finansiera välfärden. Tycker dock att var och borde betala sina egna nöjen
Lilla??!! Att höja kommunalskatten med drygt 1 krona anses inte vara 'lilla'! Den drabbar inte bara mig utan hela kommunen...även de som har det dåligt! (Vilket är något jag inte anser jag har).
Skattehöjningen kommer att gynna välfärden...det är därför denhöjs...för kommunens budget skall gå ihop. Fortfarande så skulle denna skattehöjningen varit onödig om det inte hade varit för jobbavdraget! Och nästa jobbavdrag kommer direkt att ätas upp av skattehöjningen. Så, de arbetande kommer att få sin skatttehöjning subventionerat av regeringen medans alla andra får bara hosta upp pengarna.
Och självklart skall var och en finansiera egna nöjen? Vem har sagt något annat?
theward skrev:Regndrottning skrev:Jag förstår. Du tänker på dig själv. Du anser den lilla kommunala skattehöjningen dålig eftersom den drabbar dig?
Lilla??!! Att höja kommunalskatten med drygt 1 krona anses inte vara 'lilla'! Den drabbar inte bara mig utan hela kommunen...även de som har det dåligt! (Vilket är något jag inte anser jag har).
Skattehöjningen kommer att gynna välfärden...det är därför denhöjs...för kommunens budget skall gå ihop. Fortfarande så skulle denna skattehöjningen varit onödig om det inte hade varit för jobbavdraget! Och nästa jobbavdrag kommer direkt att ätas upp av skattehöjningen. Så, de arbetande kommer att få sin skatttehöjning subventionerat av regeringen medans alla andra får bara hosta upp pengarna.
Och självklart skall var och en finansiera egna nöjen? Vem har sagt något annat?
1 kr på en hundring är 1%
En skattesänkning på 200 på 20 000 är 1 %
Så obetydlig var den höjning av kommunalskatten
Sen har en del kriskommuner redan höjkt skatten ioch kommer att höja den igen.
Så det sk jobbavdraget har som jag sagt förrut bra varit en fis i rymden...fast detta fattar inte BH eller GA
theward skrev:
Så det sk jobbavdraget har som jag sagt förrut bra varit en fis i rymden...fast detta fattar inte BH eller GA
Regndrottning skrev:råttan skrev:Så du tycker skattehöjningar är dåligt och röstar därför på vänstern som vill chockhöja skatterna?
Det enda 'chockhöjning' av skatter som oppositionen har föreslagit, (vad jag har hört) är en uppstramning av jobbavdraget! Alltså ett ev återställande av inkomstskatten. Det är ingen chockhöjning, enligt mig.... och jag drabbas inte av detta om jag inte får jobb.
Samt har jag råd att betala full skatt som arbetslös så har jag absolut det när jag jobbar. Jag har aldrig haft problem att betala full inkomstskatt...har du?
Orsaken till att jag anser att denna kommunala skattehöjning är dålig är för att den hade varit helt onödig med eftertänksamhet med inkomstskattesänkningar.
DMustaine skrev:Regndrottning skrev:råttan skrev:Så du tycker skattehöjningar är dåligt och röstar därför på vänstern som vill chockhöja skatterna?
Jag tycker denna egoism speglar mkt av vänsteranhägarna, jag mitt osv osv!! Inte en tanke på alla de som arbetar upp bidrar till erat uppehälle!
theward skrev:
Ingen normal människa skulle frivilligt prata med digGustavAnder skrev: Finns ingen normal arbetare som jag pratat med, sosse eller alliansare
formsvackan skrev:Ingen normal människa skulle frivilligt prata med digGustavAnder skrev: Finns ingen normal arbetare som jag pratat med, sosse eller alliansare