Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
Redvictory
Secrist
Thetaxpayer
theward
Blåfront
Susz X
ANNA2LINK
Regndrottning
PE Dal
råttan.
berralarzon
marxisten
formsvackan
blueheaven
Sossar-e-lata
MartinLindgren
R.O.F.L
RedCloud
GustavAnder
23 posters

Sänkt skatt i budgeten.

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 10 Empty Sv: Sänkt skatt i budgeten.

Inlägg  theward 2009-08-29, 21:26

blueheaven skrev:
    theward skrev:
    professior Kork, förmodar jag??
    Får du mera pengar över om dina utgifter minskar...??
    Svara ja eller nej

Målet var att gå jämnt upp, dvs använda pengarna aktivt Wink så funkar det i föreningslivet, där vinstintresset är av sekundär art Wink

Svar, jag får mer pengar över men inkomsterna ökar inte!

Det är utgifterna som minskar! Laughing lol!

Are you for real theward? lol!

Men när statens utgifter minskar då får staten mera kvar ..alltså ökar statens inkomster... Eftersom staten lever på att få in skattepengar...
    Så blir uteblivna utgifter en inkomst för staten..
    utebliven skatt blir på samma sätt i slutändan en form av utgift..
    Sen kan man ju pyssla med diverse hårklyverier och märka ord som du gärna gör BH

Hur det än är så går staten back på sänkta skatter... när arbetslösheten är lika stor som innan skattesänkningarna
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 21:31

DMustaine skrev:Sänkta skatter är den bästa drivkraften för att snabbt få in folk i arbete igen när krisen klingar av. Höjda skatter cementerar arbetslösheten och vägen ur krisen blir kostsam och lång!!

http://www.kvp.se/nyheter/2.1260/1.1561276/debatt-vi-betalar-redan-hoga-skatter

Vilken bullshit... vem är det drivkraft för..?
    Företagens utgifter är ju fortfarande densamma och är väl de som anställer inte de arbetssökande

Varför har inte andra kriser blivit långa??

Säg istället som det är, att folk ska tvingas till jobb som är extremt lågbetalda och som har sämre arbetsförhållande eftersom a-kasssan och sjukförsäkring gjort mkt sämre.....

Det handlar om tvång som inte hör hemma i ett modernt civiliserat samhälle helt enkelt och Reinfeldt uttalande om att det enda folk kan vänta sig av välfärden är att de inte ska svälta ihjäl..säger väl allt

Fast jag antar att ni tyckr det är rätt o riktigt??
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-29, 21:56

Ju mer skatt desto mindre i nettolön för arbetaren desto större behov av skattefinansierad verksamhet!

Ju större behov av skattefinansierad verksamhet desto större utgifter för staten och större behov för större inkomster (höjda skatter)!

Sänkta skatter leder alltså till mindre inkomster men också mindre utgifter för staten samtidigt som fler blir uppmuntrade till att skaffa sig jobb, detta leder till att utgifterna minskar i statsbudgeten ytterligare!

Ett bra skattesystem skall uppmuntra folk att bli självförsörjande och därmed självbärande så att statliga åtgärder endast går till de som inte har annat val!

Tala om för mig varför jag blir ett egoistiskt svin för att jag konstaterar fakta?

Är det för att jag inte har ett S stämplat i pannan? affraid
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-29, 23:02

blueheaven skrev:Ju mer skatt desto mindre i nettolön för arbetaren desto större behov av skattefinansierad verksamhet!

Ju större behov av skattefinansierad verksamhet desto större utgifter för staten och större behov för större inkomster (höjda skatter)!

Sänkta skatter leder alltså till mindre inkomster men också mindre utgifter för staten samtidigt som fler blir uppmuntrade till att skaffa sig jobb, detta leder till att utgifterna minskar i statsbudgeten ytterligare!

Ett bra skattesystem skall uppmuntra folk att bli självförsörjande och därmed självbärande så att statliga åtgärder endast går till de som inte har annat val!

Tala om för mig varför jag blir ett egoistiskt svin för att jag konstaterar fakta?

Antagligen. Sad
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 23:28

blueheaven skrev:Ju mer skatt desto mindre i nettolön för arbetaren desto större behov av skattefinansierad verksamhet!

Det är DINA fakta och dina slutsatser..
    Förklara hur en arbetare blir mer beroende av staten bara för skatten är lite högre??
    Att pengarna inte räcker till de som behöver dom det blundar ni så fint för..

Hur ego du är det vet jag inte, ganska enfaldigt och dryg det är du definitivt
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 23:32

lazy skrev:

Antagligen. Sad

Dig har jag inte så mkt för nuförtiden, du har blivit som de andra
    Antar att det är en naturlig utveckling..som drabbar de flesta är pengahungern tar över

Man kunde ju förvänta sig lite mera av en som påstår haft det svårt här i livet.
    Martin anklagade mig för att ha glömt bort hur det är att ha det svårt, men det har jag inte.
    Men du verkar ha fastnat i skattesänkarfällan..
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-29, 23:35

theWard,

I min kommun har man börjat ta ut avgifter av småhusägare för det regnvatten som beräknas trilla ner på tomten. Radhusägare får dessutom glädjas åt att betala för en tomt som är flera ggr större än den de i verkligheten äger. Har theWard tänkt på hur mycket kommunen tidigare förlorat på att inte ta ut denna avgift?

Staten skulle kunna beskatta oss för luften vi andas, här förlorar man också mångmiljardbelopp.

Vad sägs om trängselskatt påtrottarerna?

Eller kanske en bajsskatt? Här skulle landstinget kunna dra in miljoner som skulle kunna gå till bonus åt rödgröna röran samt martin.

Varför inte en skatt på snor?

Skatt på hemlösa?

Staten är ju redan i princip bankrutt med tanke på dessa förluster.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 23:41

råttan skrev:theWard,

I min kommun har man börjat ta ut avgifter av småhusägare för det regnvatten som beräknas trilla ner på tomten. Radhusägare får dessutom glädjas åt att betala för en tomt som är flera ggr större än den de i verkligheten äger. Har theWard tänkt på hur mycket kommunen tidigare förlorat på att inte ta ut denna avgift?

Staten skulle kunna beskatta oss för luften vi andas, här förlorar man också mångmiljardbelopp.

Vad sägs om trängselskatt påtrottarerna?

Eller kanske en bajsskatt? Här skulle landstinget kunna dra in miljoner som skulle kunna gå till bonus åt rödgröna röran samt martin.

ja sen kommer överdrifterna in... det blir ju bara löjligt

jag tycker inkomskatterna ska ligga runt 30%, arbetsgivaravgifter kan man sänka,speciellt för små företag
    Momsen kan justers en hel del, så vissa varor blir billigare och andra dyrare
    Skatten på drivmedel, kan man reglera genom att ha bättre reseavdrag för de som måste resa lång till jobbet. Förmögenhetsskatt tycker jag gott vi kan ha, den kan man utforma så den inte drabbar någon "fattig", samma sak med fastighetskatten.. Energiskatt ska gynna bra och rena energikällor

Så jag förespråkar ingen enorm högskattesamhälle öht

Man ser ju vem som är seriös och vilka som inte är det Wink
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-29, 23:57

theward skrev:
    lazy skrev:

Antagligen. Sad

Antar att det är en naturlig utveckling..som drabbar de flesta är pengahungern tar över

Man kunde ju förvänta sig lite mera av en som påstår haft det svårt här i livet.
    Martin anklagade mig för att ha glömt bort hur det är att ha det svårt, men det har jag inte.

Antar att du har gått så långt till vänster p.g.a dina "kompisar" att du
    inte ens har märkt det, jag skriver precis likadant som jag gjorde på
    AB men du har verkligen förändrats.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-30, 00:02

Det är du som är löjlig ward, jag bara påvisar det. Det är du som ser uteblivna skatteintäkter som en kostnad. Så mycket mer korkat än så blir det helt enkelt inte.

Du säger att fastighetsskatt och förmögenhetsskatt inte får drabba någon fattig. Samtidigt är det helt okej för dig att moms, miljösketter, inkomstskatter och andra skatter drabbar just fattiga. Hur ska du eg. ha det?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:05

lazy skrev:
    theward skrev:
    lazy skrev:

Antagligen. Sad

Antar att du har gått så långt till vänster p.g.a dina "kompisar" att du
    inte ens har märkt det, jag skriver precis likadant som jag gjorde på
    AB men du har verkligen förändrats.

Snarare beror det på dina "kompisar" som bevisar vilket samhälle som vi börjar få och som jag iaf inte vill ha..

Nää lazy du har blivit kyligare och mera stelbent..
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-30, 00:07

Ett samhälle där arbete lönar sig vill inte en enda vänstermupp ha.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:13

råttan skrev:Det är du som är löjlig ward, jag bara påvisar det. Det är du som ser uteblivna skatteintäkter som en kostnad. Så mycket mer korkat än så blir det helt enkelt inte.

Du säger att fastighetsskatt och förmögenhetsskatt inte får drabba någon fattig. Samtidigt är det helt okej för dig att moms, miljösketter, inkomstskatter och andra skatter drabbar just fattiga. Hur ska du eg. ha det?

Vet inte vad du inbillar dig..
    tror du att du är den enda i Sverigew som arbetar?

Du ska nog inte låtsas var de fattiges riddare, när du tycker att det är ok att människor ska tvingas leva på tex 75% av en normalön.
    Då pga att de inte orkar jobba mera än så

Jag blir inte lika burdus som Martin och jag håller inte med i allt han skriver.
    Men nog är det nåt fel med hur ni på högersidan tänker, eller snarare ni tänker inte alls

jag kan räkna mig som lågavlönad och kommer att mista 25% av min inkomst vid nyår.

Men gnäller jag på höga skatter?? nää
    Däremot gnäller jag med befogad rätt på hur sjuka och arbetslösa behandlas i Moderaternas Sverige.
    Inga fagra ord och dimridåer kan ändra på hur verkligheten ser ut

Jag kan tycka att vi kunde ha lägra skattesatser på lågavlönade arbeten, just för att jämna ut löneskillnader och görs så folk med låg lön klarar sig bättre och de med högre löner betalar mer eftersom de kan göra det utan att lida nöd öht. Det har det gott iaf

Men säger man det blir det ju ramaskri från högerhåll..så som sagt vurmandet om lågavlönande är inget annat än rent hyckeleri från högern
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:20

råttan skrev:Ett samhälle där arbete lönar sig vill inte en enda vänstermupp ha.

hjärntvättad verkar det som?
    När har det lönat sig att vara sjuk och arbetslös??
    Berätta gärna det för mig........

vad ni inte förstår är att med sänkt skatt måste man betala mera själv...
    Dvs det går bra för medel o högavlönade med vård och kanske även skola...

Men för resten blir det som i USA..
    Många har varken råd med läkarvård eller tandvård "over there"

Är det värt att montera ner välfärden i Sverige till den nivån??

Ni verkar inte fatta vad föregående generarationer byggt upp i detta land.
    Ni vill bara pga bortskämdhet och egoism ha mera och ge allt mindre ..

Det tog 40-50 år att bygga upp folkhemmet, det tar bara några år att rasera det

En kedja är aldrig starkare, än sin svagaste länk
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-30, 00:23

Jag tycker att dina idéer om skattesystem är perversa. I princip går det ut på att så fort en arbetare får näsan över vattenytan ska han drabbas av en skattechock. Och det har du mage att kalla rättvisa...

Du är f.ö på väg att närma dig martin, men än är det långt kvar.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-30, 00:27

theward skrev:
    råttan skrev:Ett samhälle där arbete lönar sig vill inte en enda vänstermupp ha.

När det lönat sig att vara sjuk/arbetslös? Det beror väl på hur man värdesätter sin tid och vad man gör med den.

Vad du inte förstått är att bara en liten del av skatten går till vård och skola.

Lustigt att du tar upp just USA. Bara ett av kanske hundra länder som har lägre skatt än oss. Är det inte mer relevant att jämföra med andra Europeiska länder? Eller varför inte Nya Zeeland?

Du verkar inte fatta skatternas omfattning.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:36

råttan skrev:
    theward skrev:

När det lönat sig att vara sjuk/arbetslös? Det beror väl på hur man värdesätter sin tid och vad man gör med den.

Vad du inte förstått är att bara en liten del av skatten går till vård och skola.

Lustigt att du tar upp just USA. Bara ett av kanske hundra länder som har lägre skatt än oss. Är det inte mer relevant att jämföra med andra Europeiska länder? Eller varför inte Nya Zeeland?

Du verkar inte fatta skatternas omfattning.

Du som vet allt om skatter, vad går de till?
    På er högeranhängare verkar det mesta bara försvinna Rolling Eyes

Vad då värdesätter sin tid..?
    Tid är pengar säger dom.
    Men det gäller ju endast om man arbetar

Jag tror du menar att de flesta svartjobbar när de är sjukskrivna eller är arbetslösa.. Det är isåfall en väldigt snedvriden och cynisk syn, som ligger långt i från verkligheten

Sjuka och arbetslösa har samma utgifter som friska arbetare, dock har de sjuka en hel del fördyrande saker(beroende på hur mkt vård och mediciner de behöver

Som sagt vekar straffet vara att frisk och ha jobb, belöningen berkar vara att bli sjuk eller arbetslös...Så tolkar jag ditt gnäll om hur jobbigt det är att jobba..
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-30, 00:44

Ska du verkligen sänka dej till martins nivå tw? De som verkligen
    är sjuka/skadade ska självklart ha en dräglig tillvaro men det
    gäller inte de som skulle kunna arbeta men trots det hellre vill
    gå hemma o göra ingenting, det är de som gör så att de som verkligen
    är i behov av hjälp inte får den hjälp de har rätt till/behöver.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-30, 00:51

theward skrev:
    DMustaine skrev:Sänkta skatter är den bästa drivkraften för att snabbt få in folk i arbete igen när krisen klingar av. Höjda skatter cementerar arbetslösheten och vägen ur krisen blir kostsam och lång!!

http://www.kvp.se/nyheter/2.1260/1.1561276/debatt-vi-betalar-redan-hoga-skatter

Vilken bullshit... vem är det drivkraft för..?
    Företagens utgifter är ju fortfarande densamma och är väl de som anställer inte de arbetssökande

Varför har inte andra kriser blivit långa??

Säg istället som det är, att folk ska tvingas till jobb som är extremt lågbetalda och som har sämre arbetsförhållande eftersom a-kasssan och sjukförsäkring gjort mkt sämre.....

Det handlar om tvång som inte hör hemma i ett modernt civiliserat samhälle helt enkelt och Reinfeldt uttalande om att det enda folk kan vänta sig av välfärden är att de inte ska svälta ihjäl..säger väl allt

Fast jag antar att ni tyckr det är rätt o riktigt??

Sänkta skatter är en drivkraft för arbetslösa att söka jobb, för att få en märkbar förbättring!! För höga skatter betyder att en arbetslös som ser att det inte finns en egentlig ekonomisk skillnad från jobb och arbetslöshet hellre väljer att gå arbetslös. Detta oavsett om företagen vill anställa, hur naiv är du?

Du får allt ta och redogöra för det här med inte långvariga kriser...ännu vet vi inte vars och hur djup denna kris blir. Bara att den är djupare och bredare i omfattning än vad både du och jag upplevt i vår livstid! Du kanske inte upplever det så för att du tillhör de lyckligt lottade? vad vet jag?

Om akassan och sjukförsäkringen gjorts mkt sämre så är det en god anledning till att ta även ett lågbetalt arbete. Du ser att omständigheterna under en kris omfattar även företag och vad de kan betala för att hålla sig flytande. Är du dum som tror att företagen flyter igenom finanskrisen utan att behöva sy om sin kostym? En kris som denna skapar nya sämre förutsättningar att åter börja ifrån. Thats life!! Men så är det ibland är det 2 steg fram och ett steg tillbaks. Alla ni som tror att det finns en outtömlig kista med pengar bör tänka om!

Du må tro att jag är en välbärgad elitist lr nåt men jag är bara en simpel arbetare som fått nog av skyhögt skattetryck som inte ger mig och min familj lön trots den mödan vi lägger ned! Jag vet att häruppe i norr, med de långa avstånd som finns, FÖRLORADE människor ekonomiskt på att ta ett arbete jämfört med att glida på akassa lr sjukskriva sig. Detta pågrund av merkostnader för resor till och från arbetet. Tala om för mig hur jävla rätt du tycker det är!!!
    Folk må va dumma men så dumma är de inte...självklart skiter man i att söka sig ett arbete då!!! När jag gick in i branschen jag jobbar med hade jag 14000 i månaden..före skatt! ca 10000 fick jag kvar jämfört med de 9 jag hade som arbetslös på akassa. Nu hade jag gångavstånd till jobbet så det blev en kakadusing extra. Tror du jag hade tagit det jobbet om jag haft 1500 i resekostnad?? Lägg sen andra utgifter såsom luncher mm. Tack vare borgerlig politik och några lönehöjningar lever vi ok utan att kunna fläska till. Utlandsresor o andra semestrar kan vi fortfarande inte ta. Men likförbannat tror jag på den fria människans rätt att slippa sossetryckets skatteok. Sossarna har aldrig gett mig något annat än elände!!!
    De gjorde till och med det för dyrt att gå till tandläkaren!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-30, 00:52

Dock har det vänt!!Har haft ett jävla flyt med aktier Very Happy

Senast ändrad av DMustaine den 2009-08-30, 00:57, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-30, 00:56

lazy skrev:Ska du verkligen sänka dej till martins nivå tw? De som verkligen

jag reagerar mest på att det är så luddigt vilka det är som ni anser inte behöva hjälp(den som är lata och "fuskar" och vilka som faktiskt behöver den

Det blir mest lite av "alibisolidaritet" över erat resonemang och precis så funkar nya sjukförsäkringen också..

Det måste liksom stå klar vilka som är vilka i det här, annars funkar det ju inte Rolling Eyes

just nu verkar många av er tycka att de flesta inte är sjuka o skadade vilket också sjukförsäkringen tycker..

Det handlar inte om att slippa undan, det handlar om att få en ärlig chans

FK funkar öht inte.. de ger ingen hjälp de bara motarbetar för att få snygga siffror
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-30, 01:06

theward skrev:
    lazy skrev:Ska du verkligen sänka dej till martins nivå tw? De som verkligen

jag reagerar mest på att det är så luddigt vilka det är som ni anser inte behöva hjälp(den som är lata och "fuskar" och vilka som faktiskt behöver den

Det blir mest lite av "alibisolidaritet" över erat resonemang och precis så funkar nya sjukförsäkringen också..

Det måste liksom stå klar vilka som är vilka i det här, annars funkar det ju inte Rolling Eyes

just nu verkar många av er tycka att de flesta inte är sjuka o skadade vilket också sjukförsäkringen tycker..

Det handlar inte om att slippa undan, det handlar om att få en ärlig chans

FK funkar öht inte.. de ger ingen hjälp de bara motarbetar för att få snygga siffror

Jag ska göra mitt bästa för de som är verkligt behövande! Och det gör jag bäst genom att rösta borgerligt! Det är min sanna uppfattning att jag vill att de behövande skall få sitt och det är jag via skattsedeln beredd att betala för. Men när skatten blir för hög blir den kontraproduktiv, det är också min sanna tro! Ty jag vet att det finns lata djävlar som drar sig för att söka jobb, jag behöver bara se på nära anhöriga (brorsöner, brorsdöttrar) som inte anstränger sig det minsta att finna en försörjning. De är helt upptagna av att sitta och spela dataspel på nätterna trots att de är fullt arbetsföra. De har inga som helst diagnostiserade sjukdomar annat än dekadent lathet! Häri ligger problemet enligt mig och det gäller även äldre individer som inte vill arbeta!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-30, 01:08

Och det är detta som vänstern blundar för och säger att det finns inte arbetskygga människor!!! Detta självklart grundat i en rent populistisk agenda för att återfå makten!!!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-30, 01:30

Typexempel på person som INTE har kollats upp ordentligt.

http://www.e24.se/makro/sverige/artikel_1127757.e24

Den här vågar man ju knappt lägga ut men eftersom jag
    redan kallas sionistnazist så gör jag det ändå. Smile

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.529251
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-30, 01:37

Och gud vet vad som mer dränerar vår ekonomi och förhindrar att de som verkligen behöver får sitt rättmätiga. Rösta rött och hjälp alla dessa bedragare ni vilsekomna indoktrinerade som inte inser!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:16