Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
Redvictory
Secrist
Thetaxpayer
theward
Blåfront
Susz X
ANNA2LINK
Regndrottning
PE Dal
råttan.
berralarzon
marxisten
formsvackan
blueheaven
Sossar-e-lata
MartinLindgren
R.O.F.L
RedCloud
GustavAnder
23 posters

Sänkt skatt i budgeten.

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty Sv: Sänkt skatt i budgeten.

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 12:39

GustavAnder skrev:Statskassans inkomster ökar väl för tusan inte genom minskade utgifter
    Hur minskade skatter åstadkommer inkomstökning kanske du kan försöka förklara.
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty sinneslöe fattar 0...

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 12:52

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Statskassans inkomster ökar väl för tusan inte genom minskade utgifter

Det har förklarats flera gånger på detta forum, men du är för upptagen med att sitta och ljuga om dina meddebattörer ?
    Läs inläggen istället, lowlife.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-29, 13:13

formsvackan skrev:

Varför har vi inte 100% skatt formsvackan, för det är ju kontentan av ditt huvudlösa resonerande? Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 13:21

blueheaven skrev:Varför har vi inte 100% skatt formsvackan, för det är ju kontentan av ditt huvudlösa resonerande?
    En så förbannat vrickad slutsats kan endast komma från dig eller GA. Har du fått låna fantasigeneratorn ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 13:28

GustavAnder skrev: Det har förklarats flera gånger på detta forum, men du är för upptagen med att sitta och ljuga om dina meddebattörer ?.
    Ingenting har förklarats ! Det enda som ni framfört är teorier om att sänkta inkomstskatter genererar flera arbetstillfällen, vilket i sin tur skulle generera högre skatteintäkter.

Framförande av ideologiskt baserade önskemål är inte att förklara något annat än just ideologiskt baserade önskemål.

Moderaterna ska nu sänka skatten. Samtidigt säger de att arbetslösheten kommer att öka. Hur får du det att stämma med dina teorier ?

Att tvinga skrika "LÖGN" när man blir citerad, måste vara jobbigt. Sluta med dumheterna så slipper du ifrån detta.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-29, 16:56

GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    GustavAnder skrev:hur tryggar det framtida välfärd, att ständigt få in mindre pengar i statskassan??

Nu är det ju så här att statskassans inkomster ökar ,theward......
    det är tragiskt att hela tiden få bilden av vänstern som okunnig och levande i sin röda döda bubbla bekräftad.
    Kommer du någonsin att begripa att du faktiskt binder ris till egen röv med ditt vurmande för högskatte samhälle och vänstern.

jasså gör den? hur ökar den då?
    Kan det bero på att folk i större utsträckning vägras sjukpenning, sjukersättning och a-kassa

Dessutom är arbetlösheten jättehög...
    hade inte statsfinanserna ökar mera med högre skattetrygg med samma arbetslöhet som vi har nu??

Vanliga löntagare har i stort sett tjänat nada på skattesänkningarna, eller du menar väl tvärtom förstår jag

ps vi ska inte ha hög skatt för att den ska vara så, men vi ska inte ha sänkt skatt på samma premisser heller

nää nu ska jag ut i friska luften ett tag och se om jag hittar några svamp ..
    prova det vetjja det är rofyllt värre

Är det konstigt man kallar dig namn theward, ?, du vet inget, och när du får veta så kommer du med nya patetiska påståenden.
    Statskassans inkomster ökar väl för tusan inte genom minskade utgifter, du vet ju inte ens skillnad på utgift och inkomst ! Idiot, och det förtjänade du.

vanliga inkomsttagare har tjänat MEST procentuellt sett, på skattesänkningen, det menar statistk och verklighet theward. lol

ja måste bara säga sanninen och sanningen är att idioten är du.
    bara en idiot kan kläcka ur sig att en vuxen karl inte kan ha krämpor och var sjuk.

Det är ju det slutliga beviset på vad slut du är i huvudet..

jo inkomsterna ökar med minskade utgifter, fast det fattar du tydligen inte.
    Ett exempel om staten minskar utgifter på sjuka med 10 miljarder, har staten 10 miljarder extra som de kan förvalta eller har de inte det?

Verklighetn tar du aldrig några exempel på...
    Ska man hårdra det, är en skattesänkening en utgift för staten då mindre pengar kommer in..

När kommer det in mest pengar till staten med samma antal personer i arbete..
    När skatten är högre eller när den är lägre??

ja jag har varit kassör i många år och inga klagmål har jag fått från revisorn, så jag vet vad debit o kredit är

Det du sysslar med GA , är försöka lura folk att de faktiskt får det bättre med en moderatregering...

Sen när du blir påkommen med byxorna nere så tar du till vilka medel som helst att förlöjliga och misskreditera dina meningsmotståndare..

Det är ett mkt lågt beteende, som understöds av din lakej BH

tjänat procentuell mest, ja vad tror du det beror på? En lägre inkomst givetvis..

Ger du en fattiga arbetare som tex tjänar 16 000 före skatt en 800kr mer kvar så blir ju nettoökningen större i procent
    Ger du 1700 till en som tjänar 50 000 så blir ökningen i procent mkt mindre..

En fråga vem behöver pengarna bäst??
    Vet du vilket slit lågavlönande ofta tvingas till, det är annat än att glassa på ett kontor det..KLönerna mellan kropparbete och andra jobb ökar..är det bra??

Fast jag antar att du ser ner på dessa hårt slitande människor också?

Det är ju oftast de som bränner ut sig och blir sjuka och arbetslösa med för den delen
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty folie drägg

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 16:58

[quote="formsvackan"]
    GustavAnder skrev: Det har förklarats flera gånger på detta forum, men du är för upptagen med att sitta och ljuga om dina meddebattörer ?.
    Ingenting har förklarats ! Det enda som ni framfört är teorier om att sänkta inkomstskatter genererar flera arbetstillfällen, vilket i sin tur skulle generera högre skatteintäkter.

Framförande av ideologiskt baserade önskemål är inte att förklara något annat än just ideologiskt baserade önskemål.

Moderaterna ska nu sänka skatten. Samtidigt säger de att arbetslösheten kommer att öka. Hur får du det att stämma med dina teorier ?

Det enda som var sant i ditt sinnesslöa dravlande om Trabant och Hassel var att jag ansåg att Boldt var dopad, undrar varför du drar upp det i en diskussion om skatter och budget.
    Sluta ljuga så kanske någon tar dig på allvar de väldigt få gånger du har nåt vettigt att säga.

Och jo, det har förklarats hur sänkt inkomstskatt generera fler arbeten och mer skatteintäkt., att du inte vill lyssna är ingen annans fel utom ditt.

Ditt 3.e påstående om arbetslöshet och sänkt skatt bara visar att ditt dravlande om fantasigenerator och idiotiska påståenden bara är en spegelreflektion av dig själv.

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-08-29, 17:11, ändrad totalt 4 gånger
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty Thö Önd. ... ThöWörd

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 17:00

----------------jo inkomsterna ökar med minskade utgifter, fast det fattar du tydligen inte.

Nej det fattar inte jag.
    Vidare meningsutbyte med dig är förmodligen fruktlöst.
    Låna en foliehatt av formsvackan.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 17:07

GustavAnder skrev:----------------jo inkomsterna ökar med minskade utgifter, fast det fattar du tydligen inte.

Nej det fattar inte jag.
    Vidare meningsutbyte med dig är förmodligen fruktlöst.
    Låna en foliehatt av formsvackan.

om du har 100 000 och du sänker utgiften med 20 000.
    Då har du helt plötsligt 20 000 mera att röra dig med, eller hur.
    Då kan man säga att din disponibla inkomst ökat..

ditt meningsutbyte har ju bestått av orden idiot iqbefriad, late jäveln osv.
    Så det saknar jag då inte öht
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 17:13

[quote="GustavAnder"]
    formsvackan skrev:

Det enda som var sant i ditt sinnesslöa dravlande om Trabant och Hassel var att jag ansåg att Boldt var dopad, undrar varför du drar upp det i en diskussion om skatter och budget.
    Sluta ljuga så kanske någon tar dig på allvar de väldigt få gånger du har nåt vettigt att säga.

Och jo, det har förklarats hur sänkt inkomstskatt generera fler arbeten och mer skatteintäkt., att du inte vill lyssna är ingen annans fel utom ditt.

Det har också förklarats 100 gr att det inte leder, till ökade skateintäkter och fler arbeten..
    Du verkar ju var lika dåligt på att lyssna du med isåfall.

Sen behöver man väl bara kolla på andra länder med lägre skattetryck och kolla hur arbetslöheten och levnadstandarden är i dessa, för att det ska gå upp ett ljus att sänkt skatt kanske inte är så himla bra som du hela tiden påstår
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 17:18

GustavAnder skrev: Ditt 3.e påstående om arbetslöshet och sänkt skatt bara visar att ditt dravlande om fantasigenerator och idiotiska påståenden bara är en spegelreflektion av dig själv.
    Jaså ? Att moderaterna tänkt införa ytterligare ett "jobbavdrag" är alltså inte sant. Att både Reinfeldt och Borg uttalat att arbetslösheten kommer att öka under det närmaste året är kanske också osanning.

Har du inget bättre att komma med än att alla ljuger ?
    GustavAnder
    GustavAnder

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 17:20

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev: Ditt 3.e påstående om arbetslöshet och sänkt skatt bara visar att ditt dravlande om fantasigenerator och idiotiska påståenden bara är en spegelreflektion av dig själv.

Jaså ?

Ja.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-29, 17:32

[quote="theward"]
    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:

Det har också förklarats 100 gr att det inte leder, till ökade skateintäkter och fler arbeten..
    Du verkar ju var lika dåligt på att lyssna du med isåfall.

Sen behöver man väl bara kolla på andra länder med lägre skattetryck och kolla hur arbetslöheten och levnadstandarden är i dessa, för att det ska gå upp ett ljus att sänkt skatt kanske inte är så himla bra som du hela tiden påstår

Jasså och vad är det för länder du talar om nu? Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 17:32

GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:

Jaså ?

Ja.
    Ljuger Reinfeldt och Borg ?
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty jättesjuk, fis på tvären, ont i magen ????

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 17:34

bara en idiot kan kläcka ur sig att en vuxen karl inte kan ha krämpor och var sjuk.
    /thöwörd, den arbetsskygge)

Finns det säkert, alla har krämpor. Men du säger i vart ovch vartannat inlägg:
    Nu ska jag ut och fiska...
    Nu ska jag ut och plocka svamp
    Nu ska jag vila lite idag...

Det verkar som din största krämpa är prioritering
    och ditt största problem är att du är arbetsskygg, inte att du inte kan.
    GustavAnder
    GustavAnder

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 17:36

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:

Jaså ?

Ja.
    Ljuger Reinfeldt och Borg ?

Nej, nu ljuger du IGEN..lol, sluta nån gång innan man får blodstörtning, dåre.Reinfeldt och Borg har väl inget att göra med ditt ljugeri om mina teorier.

Och ett tips, FÖRSÖK debattera ämnet, istället för att koncentrera dig på dina fantasier och ditt ljugande, vem vet, du kanske har nåt att bidra med. Smile.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-29, 17:39

theward skrev:

Ett exempel om staten minskar utgifter på sjuka med 10 miljarder, har staten 10 miljarder extra som de kan förvalta eller har de inte det?

Ska man hårdra det, är en skattesänkening en utgift för staten då mindre pengar kommer in..

ja jag har varit kassör i många år och inga klagmål har jag fått från revisorn, så jag vet vad debit o kredit är

Det du sysslar med GA , är försöka lura folk att de faktiskt får det bättre med en moderatregering...

Sen när du blir påkommen med byxorna nere så tar du till vilka medel som helst att förlöjliga och misskreditera dina meningsmotståndare..

tjänat procentuell mest, ja vad tror du det beror på? En lägre inkomst givetvis..

Ger du en fattiga arbetare som tex tjänar 16 000 före skatt en 800kr mer kvar så blir ju nettoökningen större i procent

Vet du vilket slit lågavlönande ofta tvingas till, det är annat än att glassa på ett kontor det..KLönerna mellan kropparbete och andra jobb ökar..är det bra??

Det är ju oftast de som bränner ut sig och blir sjuka och arbetslösa med för den delen

"jo inkomsterna ökar med minskade utgifter"

Nej inkomsterna ökar inte med minskade utgifter! Laughing

"ja jag har varit kassör i många år och inga klagmål har jag fått från revisorn"

Hihihi.....gick ni plus eller minus? Laughing
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 17:52

GustavAnder skrev:ja måste bara säga sanninen och sanningen är att idioten är du.
    /thöwörd, den arbetsskygge)

Finns det säkert, alla har krämpor. Men du säger i vart ovch vartannat inlägg:
    Nu ska jag ut och fiska...
    Nu ska jag ut och plocka svamp
    Nu ska jag vila lite idag...

Det verkar som din största krämpa är prioritering
    och ditt största problem är att du är arbetsskygg, inte att du inte kan.

Din största krämpa är tydligen brist på logik,sans och väluppfostrat beteende.
    Du skulle passa utmärkt i Husmarks/Perssons Stab för hon är lika ointelligent

Du vet inget om sjukdommar eller handikapp och du verkar inte vara intresserad att lära dig nåt om det heller

Att du ägnar hela dagar och helger åt att sitta här och gagga är ditt eget bekymmer och ingen annans..

Ja jag fiskar och jag plockar svamp när jag orkar och kan.
    Får inte sjuka och handikappade göra det??
    Sen jag började jobba på riktigt i mars har jag 4st frånvarodagar.
    Du sa att jag är lat?

Sen i april har jag fiskat typ 25 ggr. Det blir alltså typ 5 ggr i månaden.
    Då ska man veta att det är mitt absolut största intresse, sen jag blivit oförmögen att hålla på med idrott..

Att sitta i en båt några timmar är inte direkt påfrestande och frisk luft får jag, samt jag blir lyvkligare.
    Vilket i sin tur leder till bättre hälsa

Samma med långsamma promenader i svampskogen, som jag gjort 2 i sommar

Vila ja det behöver jag mkt av för att orka jobba, men man måste även hålla kroppen igång annars går spiralen nedåt och man blir ännu sämre och kan jobba mindre

Du vekar inte förstå det mest basala när det gäller fysiskt o psykiskt välbefinnande

har man en kronisk sjukdom och ett handikap som blir värre med åren..måste man tänka långsiktigt och mina prioriteringar ligger just på långsiktigtheten..
    Jag vill kunna jobba även om 10 år och jag vill kunna ha ett socialt liv, ett fungerande samliv och en fritid värd namnet även i fortsättningen

Efter hälften av arbetsdagarna är jag totalt slut och har en fruktansvärd värk, social är jag inte och min tjej är jag inte mkt till sällskap för.

All energi går till att klara av jobbet dessa dagar, har jag barnen får de det sista av mig..

Du visar bara vad lite du vet med alla ogenomtänkta inlägg du producerar

Sen ska jag förklara hur sjukdommar med sk skov funkar.
    Ena dagen, veckan eller månaden kan man må fint nästan som när man var frisk.
    Andra dagar, veckor eller månader kan man vara så dålig att man knappt kan röra sig och man sover 15-16 timmar per dag

För mig är detvärken, magkrånglet, tröttheten och det bristen på kordinationensförmågan(främst i händerna) som är det allra värsta

För personer med skov och mkt värk, är det viktigt att försöka hålla en så jämnt aktivitetsnivå som möjligt.
    Dvs håll igång lite,även när man mår som sämst och inte förta sig när man mår som bäst heller.
    Därför gäller det att hitta en belastning som man klarar när man mår sämre, att man sedan klarar den med råge när man mår som bäst och då också klara av det friska människor alltid klarar av .

Vill du att man ska jobba så mkt som är hållbart i längden eller ska man bränna allt krut nu och bli förverkad för en mkt lång framtid framöver?

Är det så hemsk att man vissa dagar eller veckor faktiskt orkar med lite fritid och kan vara en aktiv pappa. Samt att orka vara en fullvärdig partner..
    Stör det dig så mkt GA??

Varför kan inte du tänka lite längre , än vara så pengakåt hela tiden..

Läkarna är iaf väldigt nöjda med om jag klarar av 75% och det är jag också, sen får väl du gnöla bäst du vill

Senast ändrad av theward den 2009-08-29, 19:00, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty UTÖKAD SKARA...

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 17:55

Din största krämpa är tydligen brist på logik,sans och väluppfostrat beteende.

Så det är fler än bara jag som är ointelligenta och saknar sans ?
    Bilden börjar klarna , theward.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 17:55

blueheaven skrev:
    theward skrev:

"jo inkomsterna ökar med minskade utgifter"

Nej inkomsterna ökar inte med minskade utgifter! Laughing

"ja jag har varit kassör i många år och inga klagmål har jag fått från revisorn"

Hihihi.....gick ni plus eller minus? Laughing

professior Kork, förmodar jag??
    Får du mera pengar över om dina utgifter minskar...??
    Svara ja eller nej

Målet var att gå jämnt upp, dvs använda pengarna aktivt Wink så funkar det i föreningslivet, där vinstintresset är av sekundär art Wink
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 17:57

GustavAnder skrev:Din största krämpa är tydligen brist på logik,sans och väluppfostrat beteende.

Så det är fler än bara jag som är ointelligenta och saknar sans ?
    Bilden börjar klarna , theward.

ja det är fler, fast du är ju en av de dummaste...
    Som tur är så gör du inteså stor skada som ansvariga politiker gör...

Du och Husmark har mkt gemensamt, ni har en naiv syn på sjukdom

Det värsta är ju att hon ska vara utbildad också affraid
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 18:12

GustavAnder skrev:Nej, nu ljuger du IGEN..lol, sluta nån gång innan man får blodstörtning, dåre.Reinfeldt och Borg har väl inget att göra med ditt ljugeri om mina teorier.
    R&B påstår att skatten ska sänkas och att arbetslösheten ska öka.

Du påstår att en skattesänkning innebär att arbetslösheten minskar och skatteintäkterna ökar.

Antingen har du som vanligt fel, eller så är alliansens timing vad skattesänkningen beträffar riktigt urusel Very Happy
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-29, 19:31

Sänkta skatter är den bästa drivkraften för att snabbt få in folk i arbete igen när krisen klingar av. Höjda skatter cementerar arbetslösheten och vägen ur krisen blir kostsam och lång!!

http://www.kvp.se/nyheter/2.1260/1.1561276/debatt-vi-betalar-redan-hoga-skatter
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 9 Empty ööö, foliet i tvångströja ?

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 20:24

R&B påstår att skatten ska sänkas och att arbetslösheten ska öka.

Ööö... ja.

Du påstår att en skattesänkning innebär att arbetslösheten minskar och skatteintäkterna ökar.

Ööö... ja, och detsamma gör många andra inkl. Borg och Reinfeldt.

Antingen har du som vanligt fel, eller så är alliansens timing vad skattesänkningen beträffar riktigt urusel Very Happy[/quote]
    Ööö... nej.

Du börjar bli riktigt tröttsam med dina neuroser.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-08-29, 20:51

theward skrev:
    professior Kork, förmodar jag??
    Får du mera pengar över om dina utgifter minskar...??
    Svara ja eller nej

Målet var att gå jämnt upp, dvs använda pengarna aktivt Wink så funkar det i föreningslivet, där vinstintresset är av sekundär art Wink

Svar, jag får mer pengar över men inkomsterna ökar inte!

Det är utgifterna som minskar! Laughing lol!

Are you for real theward? lol!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:24