Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
Redvictory
Secrist
Thetaxpayer
theward
Blåfront
Susz X
ANNA2LINK
Regndrottning
PE Dal
råttan.
berralarzon
marxisten
formsvackan
blueheaven
Sossar-e-lata
MartinLindgren
R.O.F.L
RedCloud
GustavAnder
23 posters

Sänkt skatt i budgeten.

GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty upp

Inlägg  GustavAnder 2009-08-28, 20:59

Varför är många på vänsterkanten så ofantligt rädda för sänkta skatter på arbete, det är ju nästan komiskt hur de som enskilda människor försvarar en glupsk och ineffektiv stat och offantlig sektor.

Vi är ju omgärdade av massor av länder i Europa som har lägre skatter än vi, OCH bättre välfärd och samhälls funktioner.

Hur dumma kan nyttiga idioter bli, eller är det så att det finns ett inslag av egoism , kan man misstänka att man är rädda för att bli av med sina bidrag och sitt leverna på andras arbete ? Är det så illa, eller VARFÖR är ni så negativa ?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty Sv: Sänkt skatt i budgeten.

Inlägg  theward 2009-08-28, 21:04

GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    mimra skrev:Vem blir lessen i ögat av att bli kallad mupp TheWard?Värre att bli kallad rövslickare..nazist mm heller hur?

Det beror väl på det....
    Men nu verkar det ju anses ok att vara nedlåtande om man är höger...

undra hur moderaternas partistämma ser ut, haglar påhoppen och de fula orden där med??

Dessutom ska man väl rikta saker till rätt person och inte til alla....

Det är nåt sjuk med hur ni håller varandra bakom ryggen.....

ps kom inte att säg att jag gör det, för det vore att ljuga

Men sluta sabba debatten med ditt personliga dravel, och sluta försöka göra dig till en ängel,
    du som kallar folk som inte ställer upp på ditt resonemang
    om skatter för " inhumana och kräk."

Du menar att du vill fortsätta med din monolog och om någon har en annan åsikt än dig är de idioter, muppar osv

Du har visat hur du diskuterar så länge att alla med minsta vett och sans. Ser vad du går för..

Personligt dravel? just det varken du eller din kära statsminister går in på det personliga planet.
    Ni talar i stort och då glöms den lilla människan..
    Dvs i princip alla i samhället.
    De som ändå är friska och har jobb bryr sig inte så mkt om att de blir bortglömda, men resten är det förödande för.
    Ingen ser dom ingen hör dom...

Sen har du mage att påstå att du bryr dig??

Du har aldrig bemödat dig att lyssna och ens försöka förstå problemen från de utsattas synvinkel, det enda du tjatar om tillsammans med dina vänner är skatter, lata bidragstagare osv

Ja jag är en ängel i jämförelse, med den person du iaf utmålar dig att vara på forumet
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-28, 21:09

GustavAnder skrev:Varför är många på vänsterkanten så ofantligt rädda för sänkta skatter på arbete, det är ju nästan komiskt hur de som enskilda människor försvarar en glupsk och ineffektiv stat och offantlig sektor.

Vi är ju omgärdade av massor av länder i Europa som har lägre skatter än vi, OCH bättre välfärd och samhälls funktioner.

Hur dumma kan nyttiga idioter bli, eller är det så att det finns ett inslag av egoism , kan man misstänka att man är rädda för att bli av med sina bidrag och sitt leverna på andras arbete ? Är det så illa, eller VARFÖR är ni så negativa ?

vilka massor talar du om nu?
    Förresten är inte först prioritet att effektivisera användandet av skattepengarana, före skattesänkningar...
    Säg att vi kan få loss 20-30% mera av skattepengar till välfärden.. är det inte då bättre att vi behåller en högre skatt också och ger välfärden inklusiva vård, skola o äldromsorg..plus infrastruktur en riktig skjuts framåt

Ellar är de där hundralapparna mer så vikitag för dig Gustav???
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-08-28, 21:26

Förstår rödingarna vill ha mindre i plånboken i lågkonjuktur

vi måste ju kunna ta emot fler!

flower
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-28, 21:27

Blåfront skrev:Förstår rödingarna vill ha mindre i plånboken i lågkonjuktur

flower

jag byter gärna bort dig mot en god muslim Wink
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-28, 21:45

theward skrev:

flower

Hellre hundra muslimer i trädgården än en Blåfront på garageinfarten!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-28, 21:48

Redvictory skrev:
    theward skrev:

flower

Hoppas du ser fram emot din pension

flower
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-08-28, 21:50

Blåfront skrev:
    Redvictory skrev:
    theward skrev:

flower

flower

Jag pensionssparar! det skulle du också kunna om du skluue ta ditt ansvar och dra ut din lata kropp i arbete!
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-08-28, 22:04

Redvictory skrev:
    Blåfront skrev:
    Redvictory skrev:
    theward skrev:

flower

flower

RedVictory har ntligen gått övwer till den blåa sidan, välkommen RedVictory... cheers

Jag pensionssparar! det skulle du också kunna om du skluue ta ditt ansvar och dra ut din lata kropp i arbete!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-28, 22:06

Varför ska man pensionspara och lägga undan pengar när de tman jobbat ska gå till pension?

snacka röding är förd bakom ljuset av rödingarna!
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty svar på muppen ?

Inlägg  GustavAnder 2009-08-28, 22:13

theward skrev:
    GustavAnder skrev:Varför är många på vänsterkanten så ofantligt rädda för sänkta skatter på arbete, det är ju nästan komiskt hur de som enskilda människor försvarar en glupsk och ineffektiv stat och offantlig sektor.

vilka massor talar du om nu?
    Förresten är inte först prioritet att effektivisera användandet av skattepengarana, före skattesänkningar...
    Säg att vi kan få loss 20-30% mera av skattepengar till välfärden.. är det inte då bättre att vi behåller en högre skatt också och ger välfärden inklusiva vård, skola o äldromsorg..plus infrastruktur en riktig skjuts framåt

Ellar är de där hundralapparna mer så vikitag för dig Gustav???

Jag får väl svara dig här då, då du i detta inlägg tycks bära dig någorlunda normalt åt.Smile
    Men dina frågor verkar tyvärr väldigt svammliga och obegripliga, jag svara på det som går att tyda.

Länderna jag pratar om är i princip alla länder i västeuropa.

Offantlig sektor effektiviserar inte sig själv frivilligt, det har i årtionden tjatats om effektiviseringar, inget har skett, det måste till under bilan, tyvärr.

3e stycket du kommer med är obegripligt.

100 lapparna är livsviktiga för vår framtida välfärd, inte för mig personligen i första hand.

PS, Du kallade mig fjolla, vet inte theward att inom vår värld, männens, är den en fjolla som hela tiden gnäller om sina medicinska besvär som du gör, och inte försörjer sig själv ?Smile
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-28, 22:20

theward skrev:
    Man behöver bara läsa alla dina inlägg och se mellan raderna på det du skriver, oftast behöver man ine ens det för du är iaf oftast tydlig med dina synpunkter

Skattat folk till döds, ja det har ju verkligen inträffat...eller hur

Alla betalar skatt, men få har som tur var den vridna synen på skatt som du har..

Att jag är oförskämd mot dig, vad tror du det beror på?
    Efter att ha kallat de flesta inklusive mig för idiot, tok , mupp you name it i 99% av dina inlägg.
    Så ledsnar på att vara "snäll" och tillslut kan man ine längre hålla tillbaka.

Nä jag kallar inte alla som vill sänka skatten för in
    humana och kräk, du däremot är en tvättäkta skitstövel

En feg fjolla är vad du är..

Finns det någon borgare som du inte kallat en "tvättäkta skitstövel"?

Ja det är tyvärr sanningen warbölden att du allt för ofta tar till dessa uttryck i synnerhet när du utger dig för att inte göra det och enligt egen utsaga anser dig rida på höga hästar, visa det då för fan!

Evil or Very Mad
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-08-28, 22:24

Blåfront skrev:Varför ska man pensionspara och lägga undan pengar när de tman jobbat ska gå till pension?

snacka röding är förd bakom ljuset av rödingarna!

Fråga dina alliansvänner vad de tycker om att pensionsspara Blåfjant!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-28, 22:28

blueheaven skrev:
    theward skrev:
    Man behöver bara läsa alla dina inlägg och se mellan raderna på det du skriver, oftast behöver man ine ens det för du är iaf oftast tydlig med dina synpunkter

Alla betalar skatt, men få har som tur var den vridna synen på skatt som du har..

Efter att ha kallat de flesta inklusive mig för idiot, tok , mupp you name it i 99% av dina inlägg.

En feg fjolla är vad du är..

Finns det någon borgare som du inte kallat en "tvättäkta skitstövel"?

Ja det är tyvärr sanningen warbölden att du allt för ofta tar till dessa uttryck i synnerhet när du utger dig för att inte göra det och enligt egen utsaga anser dig rida på höga hästar, visa det då för fan!

Evil or Very Mad

klart det finns, men de flesta av er här ingår mer eller mindre i "skitstövelskaran".
    Men sniper, vercingetorix och oftast lazy går att prata med och även råttan har sina stunder...

Finns säkert någon jag glömt i förbifarten..

jag behandlar folk som de gjort sig förtjänt att bli behandlade.
    Oftast är jag tom mkt snällare mot folk än de egentligen förtjänar.
    För jag försöker de de bra sidorna hos människor..

Tyvärr har jag slutat hoppas på bla dig och GA.. ni har mkt att bevisa för att vinna tilbaka någon form av tilltro och respekt från min sida
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-28, 22:34

theward skrev:

klart det finns, men de flesta av er här ingår mer eller mindre i "skitstövelskaran".
    Men sniper, vercingetorix och oftast lazy går att prata med och även råttan har sina stunder...

Tyvärr har jag slutat hoppas på bla dig och GA.. ni har mkt att bevisa för att vinna tilbaka någon form av tilltro och respekt från min sida

Okej ingen som helst hopp om bättring där inte, allt är ju någon annans fel, någon höger! No geek
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-28, 22:37

blueheaven skrev:
    theward skrev:

Okej ingen som helst hopp om bättring där inte, allt är ju någon annans fel, någon höger! No geek

Right back at you dork...

ps vem av oss har startat flera trådar om andra debattörer och försökt reta dem så de ska flippa ur..

Ett tips det var inte jag Wink

Självransakan en bristvara hos dig o din tvilling GA??
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty theward debatterar , på sitt sätt .:)

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 10:41

Nu läser theward mellan raderna, kanske han skulle försöka läsa innan han provar på nåt omöjligt ? Smile

Det är ett uttryck, säg gick du verkligen i skolan ? Smile

Kan du specifiera vilken syn du avser ?

Att du är så dum att du inte förstår att ditt snack om "inhumana" och " egoister" som du kört från day 1, är det som startat oförskämdheterna ger dig inte rätt, det bvara visar att du är dum.?

Nä jag kallar inte alla som vill sänka skatten för inhumana och kräk, du däremot är en tvättäkta skitstövel

Jag vill sänka skatten, du kallar mig kräk och skitstövel,inhuman. Vem försöker du lura ?

En feg fjolla är vad du är...

Fjolla är den som gnäller om sina fysiska besvär och har problem med att vilja försörja sig själv, vuxna karln. Skäms tamefan.

theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 10:53

GustavAnder skrev:Man behöver bara läsa alla dina inlägg och se mellan raderna på det du skriver, oftast behöver man ine ens det för du är iaf oftast tydlig med dina synpunkter

Nu läser theward mellan raderna, kanske han skulle försöka läsa innan han provar på nåt omöjligt ? Smile

Det är ett uttryck, säg gick du verkligen i skolan ? Smile

Kan du specifiera vilken syn du avser ?

Att du är så dum att du inte förstår att ditt snack om "inhumana" och " egoister" som du kört från day 1, är det som startat oförskämdheterna ger dig inte rätt, det bvara visar att du är dum.

Jag vill sänka skatten, du kallar mig kräk och skitstövel,inhuman. Vem försöker du lura ?

En feg fjolla är vad du är...

Fjolla är den som gnäller om sina fysiska besvär och har problem med att vilja försörja sig själv, vuxna karln. Skäms tamefan.

Ja du i ju så sympatisk så
    Förordar svartarbete, fast du verkligen inte behöver sånt..
    Dock leder ju arbetslöshet till att fler tvingas jobba svart för att öht överleva när a-kassereglerna försämrats

Ja du vill sänka skatten av rent egoistiska skäl..
    Räcker inte löne till??

Få sen nu du tjänar närmre 30 000 och vill sänka skatten jag tjänar 14 000 och jag vill behålla en högre skatt för att det inte ska fattas pengar i det offentliga

ja du hade du haft 1 % av de bekymmer jag har haft, hade du troligtvis gått under för längesedan..

Snacka går ju tydligen.......

Du tror inte att dess 70 miljarder som gått til skatesännkningarna gjort mera nytta inom skola, vård mm

Skam det har jag aldrig känt, troligvis inte du heller..
    Skillnaden är att du borde skämmas, jag har ingenting att skämmas öht

Lura..ja "nya" moderaterna är den moderna politikens största lögn
    De är tom värre än de gamla för de saknar alla moral
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty dravel från dravlaren...

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 11:40

Du nästan bara dravlar theward, få saker är begripliga, jag svarar på dem.

Du tror inte att dess 70 miljarder som gått til skatesännkningarna gjort mera nytta inom skola vård mm

Teoretiskt resonemang att de skulle gjort nytta inom vården,
    skattesänkningarna på arbete garanterar däremot framtid välfärd, det är säkert.

Jo det har du, du verkar inte vilja försörja dig själv. En vuxen karl kan inte komma draganes med krämpor.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-08-29, 11:45

Svartarbetaren, xenofoben, Islamofoben och kvinnoförnedraren skrev:En vuxen karl kan inte komma draganes med krämpor.

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Mine

Den medkännande högern visar sitt rätta ansikte.....igen
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 11:52

GustavAnder skrev:Du nästan bara dravlar theward, få saker är begripliga, jag svarar på dem.

Du tror inte att dess 70 miljarder som gått til skatesännkningarna gjort mera nytta inom skola vård mm

Teoretiskt resonemang att de skulle gjort nytta inom vården,
    skattesänkningarna på arbete garanterar däremot framtid välfärd, det är säkert.

Jo det har du, du verkar inte vilja försörja dig själv. En vuxen karl kan inte komma draganes med krämpor.

hur tryggar det framtida välfärd, att ständigt få in mindre pengar i statskassan??
    Du vill väl at det ska se ut som det tryggar välfärden, för att skaTtesänkningar ska vara rättfärdigade??

En vuxen karl kan inte ha krämpor eller vara sjuk?
    Så bra, då är jag alltså helt frisk imorrn och kan både ta upp min abrupt avslutade idrottskarriär och börja jobba heltid igen.
    Nice Laughing

joo då jag vill försörja mig själv, men jag tycker också att det ska finas ett VÄL FUNGERANDE SKYDDNÄT NÄR MAN INTE KLARAR AV AT GÖRA DET

Du är så full av skit, så det är inte sant

ps hur menar du att 60-70miljarder om året bara teoretiskt skulle gett bättre vård, skola mm??
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty stackars theward, bidragsvänster utan verklighets kontakt.

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 12:21

hur tryggar det framtida välfärd, att ständigt få in mindre pengar i statskassan??

Nu är det ju så här att statskassans inkomster ökar ,theward......
    det är tragiskt att hela tiden få bilden av vänstern som okunnig och levande i sin röda döda bubbla bekräftad.
    Kommer du någonsin att begripa att du faktiskt binder ris till egen röv med ditt vurmande för högskatte samhälle och vänstern.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-29, 12:31

GustavAnder skrev:hur tryggar det framtida välfärd, att ständigt få in mindre pengar i statskassan??

det är tragiskt att hela tiden få bilden av vänstern som okunnig och levande i sin röda döda bubbla bekräftad.
    Kommer du någonsin att begripa att du faktiskt binder ris till egen röv med ditt vurmande för högskatte samhälle och vänstern.

jasså gör den? hur ökar den då?
    Kan det bero på att folk i större utsträckning vägras sjukpenning, sjukersättning och a-kassa

Dessutom är arbetlösheten jättehög...
    hade inte statsfinanserna ökar mera med högre skattetrygg med samma arbetslöhet som vi har nu??

Vanliga löntagare har i stort sett tjänat nada på skattesänkningarna, eller du menar väl tvärtom förstår jag

ps vi ska inte ha hög skatt för att den ska vara så, men vi ska inte ha sänkt skatt på samma premisser heller

nää nu ska jag ut i friska luften ett tag och se om jag hittar några svamp ..
    prova det vetjja det är rofyllt värre
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-08-29, 12:32

GustavAnder skrev:men alla med IQ över 50 gapskrattar åt vinklingen från Svensk skattepolitik till soppköer och Guantanamo.
    De med lägre IQ får nöja sig med att försöka förlöjliga Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Sänkt skatt i budgeten. - Sida 8 Empty så här

Inlägg  GustavAnder 2009-08-29, 12:36

theward skrev:
    GustavAnder skrev:hur tryggar det framtida välfärd, att ständigt få in mindre pengar i statskassan??

jasså gör den? hur ökar den då?
    Kan det bero på att folk i större utsträckning vägras sjukpenning, sjukersättning och a-kassa

Dessutom är arbetlösheten jättehög...
    hade inte statsfinanserna ökar mera med högre skattetrygg med samma arbetslöhet som vi har nu??

Vanliga löntagare har i stort sett tjänat nada på skattesänkningarna, eller du menar väl tvärtom förstår jag

ps vi ska inte ha hög skatt för att den ska vara så, men vi ska inte ha sänkt skatt på samma premisser heller

nää nu ska jag ut i friska luften ett tag och se om jag hittar några svamp ..
    prova det vetjja det är rofyllt värre

Är det konstigt man kallar dig namn theward, ?, du vet inget, och när du får veta så kommer du med nya patetiska påståenden.
    Statskassans inkomster ökar väl för tusan inte genom minskade utgifter, du vet ju inte ens skillnad på utgift och inkomst ! Idiot, och det förtjänade du.

vanliga inkomsttagare har tjänat MEST procentuellt sett, på skattesänkningen, det menar statistk och verklighet theward. lol

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:56