Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Blåfront
RedCloud
berralarzon
formsvackan
GustavAnder
Vercingetorix
Regndrottning
blueheaven
Infra
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sniperace
marxisten
SiP
KickTheRasist
Susz X
MartinLindgren
womanlover
22 posters

    Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Omröstning

    Åkte människan till månen 1969 ?

    [ 6 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Bar_left55%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Bar_right [55%] 
    [ 4 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Bar_left36%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Bar_right [36%] 
    [ 1 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Bar_left9%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Bar_right [9%] 

    Totalt antal röster: 11
    Omröstning stängd
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  marxisten 2009-07-15, 19:09

    martin7lindgren skrev:Ja du, skulle den första månlandningen vara en bluff, ett ögonblick nästa hela världen höll andan?

    Glömmer aldrig den dagen, vi var ett gäng polare vid badety med radion i högsta hugg?

    När sen Neil Armstrong förste ut, beskrev det han såg när han såg jorden, som ett grönt och blått levande klot, det går inte färga?

    Vi har ju också följt voyagers flygning från planet till planet i vår galax, som skickat ner bilder, en resa som tog 7 år, innan farkosten gick vidare ut ur galaxen mot okänt mål?


    DET HAR GJORTS 3 BEMANNADE MÅNLANDNINGAR!

    Nepp, 6 stycken sägs det.

    Källa
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-07-15, 19:24

    Intressant att Werner von Braun som var den ledande raketforkaren inom Nasa kopplas samman med SS och Adolf Hitler. Man har kunnat bevisa att Von Braun använde sig av slavarbete under jord för att framställa V2 raketer på uppdrag av A. Hitler. Detta borde väl intressera Susz?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-15, 19:25

    Okey, kan ha fel, men minst 3 gånger vet jag?

    Apollo 13 var väl dom som fick stora tekninska problem, och kom igen på hårstråt!


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-07-15, 19:27, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-15, 19:26

    R.O.F.L skrev:Intressant att Werner von Braun som var den ledande raketforkaren inom Nasa kopplas samman med SS och Adolf Hitler. Man har kunnat bevisa att Von Braun använde sig av slavarbete under jord för att framställa V2 raketer på uppdrag av A. Hitler. Detta borde väl intressera Susz?


    Med all säkerhet.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-15, 19:31

    Månpromenader

    Sex gånger stämmer, Apollo 11, 12, 14, 15, 16 och 17.
    Tror du att det skulle lyckas att fejka så många, med så mycket människor inblandade, men riktiga uppskjutningar som knappast kan fejkas, där radar kunnat följa dem osv?

    Apollo 13 landade aldrig pga olyckshändelserna
    Apollo 13
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  marxisten 2009-07-15, 19:36

    Sniperace skrev:Månpromenader

    Sex gånger stämmer, Apollo 11, 12, 14, 15, 16 och 17.
    Tror du att det skulle lyckas att fejka så många, med så mycket människor inblandade, men riktiga uppskjutningar som knappast kan fejkas, där radar kunnat följa dem osv?

    Den jag är mest osäker på är första. De andra vet jag inte så mycket om.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  womanlover 2009-07-15, 21:03

    martin7lindgren skrev:Bluff, knappast, man har landat på månen tre gånger, även ryssarna har landat där obemannade,
    Finns numera en hel del "månskrot" kvarlämnat där, en av dom mest kända kvarlämnade är ju en svensk tillverkad hasselblads kamera?

    Skulle tro att dom flesta människor som var med aldrig glömmer sommaren 1969, då hela världen höll andan!


    Nästa steg är ju att bygga en permanent landningsbana och placera bostadsmoduler för längre vistelser på månen, ett framtida vidare avstamp längre ut i rymden!

    Kameran - en Hasselblad - tappades under en rymdpromenad.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  womanlover 2009-07-15, 21:16

    Sniperace skrev:
    womanlover skrev:
    martin7lindgren skrev:För oss som var med 1969, tror jag inte det finns så många tvivlare?

    Jo - den moderna vetenskapen

    Men, den moderna vetenskapen är ju till 99% eniga om att den verkligen skedde?

    Men dock inte 100 %
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Svår fråga detta

    Inlägg  womanlover 2009-07-15, 21:24

    Jag kan ha fel - jag kan ha rätt . .
    Men med dagens teknik vore det väl ganska enkelt att flyga över"Stillhetens Hav".
    Ta fotografier - månbilen står kvar där.
    Då är ju allt bevisat.
    MEN - jag tror inte att NASA vill göra detta.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  marxisten 2009-07-15, 21:37

    womanlover skrev:Jag kan ha fel - jag kan ha rätt . .
    Men med dagens teknik vore det väl ganska enkelt att flyga över"Stillhetens Hav".
    Ta fotografier - månbilen står kvar där.
    Då är ju allt bevisat.
    MEN - jag tror inte att NASA vill göra detta.

    Ryssland eller Kina eller Indien och vilka mer det är som håller på med flygningar nu kanske vill?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-07-15, 22:42

    marxisten skrev:
    womanlover skrev:Jag kan ha fel - jag kan ha rätt . .
    Men med dagens teknik vore det väl ganska enkelt att flyga över"Stillhetens Hav".
    Ta fotografier - månbilen står kvar där.
    Då är ju allt bevisat.
    MEN - jag tror inte att NASA vill göra detta.

    Ryssland eller Kina eller Indien och vilka mer det är som håller på med flygningar nu kanske vill?

    Japan!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-15, 23:13

    Nu får jag väl BH på mig igen men sanningen kan inte längre döljas. WL!
    Du har rätt om skuggorna som föll åt olika håll på samma bild, beroende på hur strålkastarna stod. Du hart också rätt om flaggan och atmosfären. Hur kunde Stjärnbaneret fladdra så stolt trots att månen saknar atmosfär?

    Varje jordisk expedition till månen passerar de s k Van Allenbältena som är starka spänningsfält. Allt som försöker ta sig förbi eller igenom dessa bälten brinner upp. Omöjliga att passera.

    Allt var bluff som ansågs viktig att genomföra som ett led i kalla kriget. Bluffen gav prestige och förvirrade fienden som i själva verket hade ledningen i rymdkapplöpningen ända tills bluffen kunde etableras som en sanning.

    En japansk obemannad rymdflygning för fyra år sedan lovade att fotas baksidan av månen då de flög förbi på väg längre ut i planetsystemet. På baksidan skulle nämligen Stjärnbaneter stå och skulle förevigas med ny avancerad zoomteknik.

    Hördes aldrig ett ljud från denna expedition om nåt stjärnbaner ty de hittade inget. Allt var bluff, från början till slut. Bluff!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  blueheaven 2009-07-16, 00:54

    Infra skrev:Nu får jag väl BH på mig igen men sanningen kan inte längre döljas. WL!
    Du har rätt om skuggorna som föll åt olika håll på samma bild, beroende på hur strålkastarna stod. Du hart också rätt om flaggan och atmosfären. Hur kunde Stjärnbaneret fladdra så stolt trots att månen saknar atmosfär?

    Varje jordisk expedition till månen passerar de s k Van Allenbältena som är starka spänningsfält. Allt som försöker ta sig förbi eller igenom dessa bälten brinner upp. Omöjliga att passera.

    Allt var bluff som ansågs viktig att genomföra som ett led i kalla kriget. Bluffen gav prestige och förvirrade fienden som i själva verket hade ledningen i rymdkapplöpningen ända tills bluffen kunde etableras som en sanning.

    En japansk obemannad rymdflygning för fyra år sedan lovade att fotas baksidan av månen då de flög förbi på väg längre ut i planetsystemet. På baksidan skulle nämligen Stjärnbaneter stå och skulle förevigas med ny avancerad zoomteknik.

    Hördes aldrig ett ljud från denna expedition om nåt stjärnbaner ty de hittade inget. Allt var bluff, från början till slut. Bluff!

    QUE?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-16, 01:00

    vad jag har kunnat se på filmen är att flaggan rörde sig... endast när någon rörde vid den! När ingen var i närheten rörde sig inte flaggan en millimeter!

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  blueheaven 2009-07-16, 01:06

    Och jag såg en film på TV där man visade att fotbollsVM 1958 i Sverige och på Ullevi var en bluff det syntes tydligt att filmerna och bilderna från detta VM var fejkade och detta ägde alltså aldrig rum!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-16, 10:12

    blueheaven skrev:Och jag såg en film på TV där man visade att fotbollsVM 1958 i Sverige och på Ullevi var en bluff det syntes tydligt att filmerna och bilderna från detta VM var fejkade och detta ägde alltså aldrig rum!

    Det har nu framkommit att Skrönan om att VM -58 aldrig spelats var iscensatt som ett skämt av ett gäng lustigkurrar, från början. Sedan blev det större och större. Ingen vid sinna sinnens fulla bruk kan väl ta till sig påståendet som en sanning.

    USA, däremot...kan man vänta sig vad som helst av. De har till och med utsatt sina egna medborgare för fullskaleexperiment med psyktester och starka droger.
    I krig är allt tillåtet. Månbluffen var ett inslag i kriget - det kalla.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Suck...

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-16, 11:35

    Det här kan väl förhoppningsvis hjälpa till att täppa till truten på konspiratoriska hobbyastronomer med Fox Mulder-komplex...

    http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5517697.ab

    Det skulle fan vara dyrare för USA att producera och upprätthålla denna lögn än att faktiskt åka till månen. Jeeez...
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  marxisten 2009-07-16, 11:38

    Vercingetorix skrev:Det här kan väl förhoppningsvis hjälpa till att täppa till truten på konspiratoriska hobbyastronomer med Fox Mulder-komplex...

    http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5517697.ab

    Det skulle fan vara dyrare för USA att producera och upprätthålla denna lögn än att faktiskt åka till månen. Jeeez...

    Går förnedringen av att världen får veta att man lurats att mäta i pengar, om det är fejk då... Skulle USA och dess befolkning stå ut med denna skandal?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-16, 11:46

    Nä, och det talar ju ytterligare för att USA aldrig skulle våga fuska i frågan..
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  marxisten 2009-07-16, 11:58

    Vercingetorix skrev:Nä, och det talar ju ytterligare för att USA aldrig skulle våga fuska i frågan..

    Vet i fan. Jag är osäker, för läger med kapprustningen med sovjet och så. Jag undra om inte förnedringen att slås av ryssarna vägre tyngre än priset av att fejka. Men jag vet inte.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-16, 12:06

    Ok. V, du store gallerhövding. Du har lyckats så ett frö av tvivel även hos en så förhärdad konspirationsteoretiker som mig. Men bara ett litet. Ty många har intresse av att slå fast att Jänkarna verkligen var där. Skulle hävda det in absurdum om så skulle behövas. Mitt tvivel är fortfarande stort och mitt misstroende mot USA fundamentalt.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  blueheaven 2009-07-16, 12:06

    Infra skrev:
    blueheaven skrev:Och jag såg en film på TV där man visade att fotbollsVM 1958 i Sverige och på Ullevi var en bluff det syntes tydligt att filmerna och bilderna från detta VM var fejkade och detta ägde alltså aldrig rum!

    Det har nu framkommit att Skrönan om att VM -58 aldrig spelats var iscensatt som ett skämt av ett gäng lustigkurrar, från början. Sedan blev det större och större. Ingen vid sinna sinnens fulla bruk kan väl ta till sig påståendet som en sanning.

    USA, däremot...kan man vänta sig vad som helst av. De har till och med utsatt sina egna medborgare för fullskaleexperiment med psyktester och starka droger.
    I krig är allt tillåtet. Månbluffen var ett inslag i kriget - det kalla.

    Frågan är om du inte för alltid härmed satte dig själv på avbytarbänken Infra?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-16, 12:09

    blueheaven skrev:
    Infra skrev:
    blueheaven skrev:Och jag såg en film på TV där man visade att fotbollsVM 1958 i Sverige och på Ullevi var en bluff det syntes tydligt att filmerna och bilderna från detta VM var fejkade och detta ägde alltså aldrig rum!

    Det har nu framkommit att Skrönan om att VM -58 aldrig spelats var iscensatt som ett skämt av ett gäng lustigkurrar, från början. Sedan blev det större och större. Ingen vid sinna sinnens fulla bruk kan väl ta till sig påståendet som en sanning.

    USA, däremot...kan man vänta sig vad som helst av. De har till och med utsatt sina egna medborgare för fullskaleexperiment med psyktester och starka droger.
    I krig är allt tillåtet. Månbluffen var ett inslag i kriget - det kalla.

    Frågan är om du inte för alltid härmed satte dig på avbytarbänken Infra?

    Tror inte det, BH. Min självdistans är alldeles för stor.
    Vore klädsamt om du skaffade dig litet av den varan själv.


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-16, 16:31, ändrad totalt 1 gång
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-16, 12:15

    Det fanns många som hade intresse av att hinna först till månen. USA hade mest deg och know-how för att kunna genomföra det.
    Tro mig, den politiska vinsten av att ha hunnit först till månen under det kalla kriget är enorm, men förlusten ännu större, skulle det visa sig att det var en bluff.

    Samtliga indicier på foul play har man kunnat avfärda som antingen felaktiga eller fria fantasier. T ex skuggor, fladdrande fanor, van Allen-bälten etc etc.

    Naturligtvis är det klokt att känna skepsis inför alla offentliga myndigheter, men att famla efter varje halmstrå för att kunna svartmåla USA är inte seriöst.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-16, 16:22

    Verzingetorix talade och sade:

    "Det fanns många som hade intresse av att hinna först till månen. USA hade mest deg och know-how för att kunna genomföra det.
    Tro mig, den politiska vinsten av att ha hunnit först till månen under det kalla kriget är enorm, men förlusten ännu större, skulle det visa sig att det var en bluff."

    Du är inne på den springande punkten här, V. Bluffen kan helt enkelt inte tillåtas avslöjas. Därför är inget pris för högt för att upprätthålla myten.
    Liksom den första filmen var fejk skulle den film man nu refererar till, vara en fejk - inspelad en vindstilla dag i Nevadaöknen med styvt tyg i flaggan som jag tycker "austronaterna" står och schabblar onödigt mycket med. Jag känner inte igen någonting från den film som nu varvas runt som bevis på "äkthet" från mina intryck av orginalfilmen. Jag menar att det som nu serveras är en ny film som är extra noga runt de detaljer som har kritiserats.

    Jag kan inte exakt uppskatta avståndet i tid men tv5 körde ett program (en kommenterad, amerikansk film) för c:a 15 år sedan som lika övertygande visade att alltsammans var en utstuderad bluff. Jag menar att man kan visa vad man vill med filmmediet. De bilder som nu valsas runt är för tillrättalagda för att kunna tas på allvar. Detta är inte originalfilmen!


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-16, 16:40, ändrad totalt 2 gånger

    Sponsored content


    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 2 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 20:55