Verzingetorix talade och sade:
"Det fanns många som hade intresse av att hinna först till månen. USA hade mest deg och know-how för att kunna genomföra det.
Tro mig, den politiska vinsten av att ha hunnit först till månen under det kalla kriget är enorm, men förlusten ännu större, skulle det visa sig att det var en bluff."
Du är inne på den springande punkten här, V. Bluffen kan helt enkelt inte tillåtas avslöjas. Därför är inget pris för högt för att upprätthålla myten.
Liksom den första filmen var fejk skulle den film man nu refererar till, vara en fejk - inspelad en vindstilla dag i Nevadaöknen med styvt tyg i flaggan som jag tycker "austronaterna" står och schabblar onödigt mycket med. Jag känner inte igen någonting från den film som nu varvas runt som bevis på "äkthet" från mina intryck av orginalfilmen. Jag menar att det som nu serveras är en ny film som är extra noga runt de detaljer som har kritiserats.
Jag kan inte exakt uppskatta avståndet i tid men tv5 körde ett program (en kommenterad, amerikansk film) för c:a 15 år sedan som lika övertygande visade att alltsammans var en utstuderad bluff. Jag menar att man kan visa vad man vill med filmmediet. De bilder som nu valsas runt är för tillrättalagda för att kunna tas på allvar. Detta är inte originalfilmen!
Senast ändrad av Infra den 2009-07-16, 16:40, ändrad totalt 2 gånger