Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Blåfront
RedCloud
berralarzon
formsvackan
GustavAnder
Vercingetorix
Regndrottning
blueheaven
Infra
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sniperace
marxisten
SiP
KickTheRasist
Susz X
MartinLindgren
womanlover
22 posters

    Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Omröstning

    Åkte människan till månen 1969 ?

    [ 6 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Bar_left55%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Bar_right [55%] 
    [ 4 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Bar_left36%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Bar_right [36%] 
    [ 1 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Bar_left9%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Bar_right [9%] 

    Totalt antal röster: 11
    Omröstning stängd
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 07:32

    Susz X skrev:
    SiP skrev:
    Susz X skrev:
    SiP skrev:
    Susz X skrev:Hoppas de tar med si di till mars/ jupiter...wm.

    Ja du är ju redan "lost in space" så då kanske ni kan träffas....WL verkar lite desperat, så vem vet...du kanske har tur...

    Lika lite innanför pannbenet som alltid ser ja sip...sorlit- och inet nytt under solen precis... pig

    Japp typ 100% mer än dig....
    Fjant- en tand i käften på dig och du ser ut som en symaskin..... bom

    Laughing Laughing
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 07:36

    Litet sund skepsis skadar inte när ni har med USA-företeelser att göra. Denna stat för till och med sina medborgare bakom ljuset i olika frågor med en regelbundenhet som är symptomatisk. På följande film finns beviset för att sjärnbaneret faktiskt fladdrade i öknen, på originalfilmen. Låt mig också påpeka att alla som nu, svettigt, skrider in till NASAs försvar ochså står på NASAs lönelista, alla utom Cloud, Regn och Vercingetorix.





    Senast ändrad av Infra den 2009-07-18, 14:24, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty bestämt

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-18, 13:06

    Infra skrev:Litet sund skepsis skadar inte när ni har med USA-företeelser att göra. Denna stat för till och med sina medborgare bakom ljuset i olika frågor med en regelbundenhet som är symptomatisk. På följande film finns beviset för att sjärnbaneret faktiskt fladdrade i öknen, på originalfilmen. Låt mig också påpeka att alla som nu, svettigt, skrider in till NASAs försvar ochså står på NASAs lönelista.




    Jag hävda med bestämdhet att det inte var flaggan som fladdrade för vinden när du tittade på filmen infradåre.
    Det var du som inte kunde hålla ditt huvud stilla .
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-18, 13:56

    För att få en fejk av denna magnitud trovärdig, var NASA helt enkelt tvungen att skicka människor till månen för att se till att ingenting i bluffen skulle hänga upp sig.

    Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty LOL

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-18, 13:59

    Vercingetorix skrev:För att få en fejk av denna magnitud trovärdig, var NASA helt enkelt tvungen att skicka människor till månen för att se till att ingenting i bluffen skulle hänga upp sig.

    Laughing

    Det var verkligen en ny twist , den konspiratinsteorin har jag aldrig hört.Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-18, 14:13

    En tillräckligt uttråkad hjärna kan dra de mest häpnadsväckande slutledningar, GA... ;-)
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 14:26

    GustavAnder skrev:
    Infra skrev:Litet sund skepsis skadar inte när ni har med USA-företeelser att göra. Denna stat för till och med sina medborgare bakom ljuset i olika frågor med en regelbundenhet som är symptomatisk. På följande film finns beviset för att sjärnbaneret faktiskt fladdrade i öknen, på originalfilmen. Låt mig också påpeka att alla som nu, svettigt, skrider in till NASAs försvar ochså står på NASAs lönelista.




    Jag hävda med bestämdhet att det inte var flaggan som fladdrade för vinden när du tittade på filmen infradåre.
    Det var du som inte kunde hålla ditt huvud stilla .
    Jorå! Jag går på betablockerare så jag darrar ingenstans. Du din knölföda. Är du blind på vänster öga eller...?


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-18, 15:04, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 15:01

    Vercingetorix skrev:Man kan, med minimal teknologisk insats, avgöra huruvida en radiosändning härrör från månen, eller ej, Infra.

    Eller omvänt. Hur fejkar man en radioutsändning från månen?

    I skarpt läge, oh du store hövding, som vid månlandningen, finns det inte en käft som ännu misstänker att alltsammans är humbug, från början till slut. Inte ens jag som, precis som Regn, beskådade detta fantastiska äventyr. Att det som syns äger rum på månen är underförstått för varenda en.

    Därför finns det inte en käft, inte ens i Sovjet, som sitter och mäter att signalerna verkligen kommer från månen. Alla sitter som klistrade framför sina TV-rutor eller monitorer och följer förloppet som visas där, spänt.

    Antagligen så registreras de uppgifter du hänvisar till mekaniskt eller tekniskt (inte ens transistoren hade väl ännu kommit) för att sedan kunna plockas fram för granskning. I dag vore det en skitsak att lagra tekniska uppgifter digitallt. Hur man gjorde 1969 vet jag ej, men det var betydligt knöligare. Hur säkra är de uppgifter om Van-Allenbältena som du lämnar? Jag skall gogla litet om dessa bälten.


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-18, 23:20, ändrad totalt 1 gång
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-18, 15:09

    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:Man kan, med minimal teknologisk insats, avgöra huruvida en radiosändning härrör från månen, eller ej, Infra.

    Eller omvänt. Hur fejkar man en radioutsändning från månen?

    I skarpåt läge, oh du store hövding, som vid månlandningen, finns det inte en käft som ännu misstänker att alltsammans är humbug, från början till slut. Inte ens jag som, precis som Regn, beskådade detta fantastiska äventyr. Att det som syns äger rum på månen är underförstått för varenda en.

    Därför finns det inte en käft, inte ens i Sovjet, som sitter och mäter att signalerna verkligen kommer från månen. Alla sitter som klistrade framför sina TV-rutor eller monitorer och följer förloppet som visas där, spänt.

    Antagligen så registreras de uppgifter du hänvisar till mekaniskt eller tekniskt (inte ens transistoren hade väl ännu kommit) för att sedan kunna plockas fram för granskning. I dag vore det en skitsak att lagra tekniska uppgifter digitallt. Hur man gjorde 1969 vet jag ej, men det var betydligt knöligare. Hur säkra är de uppgifter om Van-Allenbältena som du lämnar? Jag skall gogla litet om dessa bälten.

    Har svårt att se att att folk satt som klistrade framför rutorna i de tre dygn (tror jag) som astrounauterna befann sig där. Att Sovjet idkade radiospaning under hela den tid torde vara självklart.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 15:13

    Sniperace skrev:Glömmer också alla vanliga människor med radiointresse som LYSSNADE på kommunikationen FRÅN astronauterna, dessa kunde höras över den sida av jorden som var vänd mot månen, detta kunde INTE fejkas eftersom det är väldigt lätt att pejla... visste du att radioamatörer i många år sysslat med något som kallas månstuds? det innebär att de sänder med relativt hög effekt med hög frekvens och parabol eller en massa sammankopplade riktantenner, riktade mot månen, och sedan lyssnar andra amatörer som också har månen i synfältet, och utan studs mot månen vore den kommunikationen omöjlig...

    Oj. Hade missat ditt påpekande. Någonstans där kan det ligga en poäng.
    Men vad säger att inte bedragarna körde med "studs" själva. Då borde ju signalerna ha uppfattats som om de kom från månen. Eller, har jag fel?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-18, 15:16

    Transistorn uppfanns 1947, och den integrerade kretsen 1958.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 15:21

    Vercingetorix skrev:Transistorn uppfanns 1947, och den integrerade kretsen 1958.
    Nyttig info. Tack.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-18, 16:34

    Men hur lurade de då alla världens RADIOAMATÖRER som med paraboler och stackade antenner riktade med precision som lyssnade på dessa sändningar, HUR fejkar man sådant när de följde apollo och signalerna därifrån?

    Bla så vet jag att min mors kusin som är radioamatör lyssnade, och han poängterade att inriktingen av hans antenner var väldigt kritisk, det rörde sig om väldigt små toleranser för att kunna följa dem, och där fanns inget som tydde på att det skulle vara studs, får sådan hörs....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 21:29

    Vercingetorix skrev:Det här kan väl förhoppningsvis hjälpa till att täppa till truten på konspiratoriska hobbyastronomer med Fox Mulder-komplex...

    http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5517697.ab

    Det skulle fan vara dyrare för USA att producera och upprätthålla denna lögn än att faktiskt åka till månen. Jeeez...

    Ja visst. Men går det inte så går det inte. Bluffen måste genomnföras till precis vilket pris som helst.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 21:31

    Sniperace skrev:Men hur lurade de då alla världens RADIOAMATÖRER som med paraboler och stackade antenner riktade med precision som lyssnade på dessa sändningar, HUR fejkar man sådant när de följde apollo och signalerna därifrån?

    Bla så vet jag att min mors kusin som är radioamatör lyssnade, och han poängterade att inriktingen av hans antenner var väldigt kritisk, det rörde sig om väldigt små toleranser för att kunna följa dem, och där fanns inget som tydde på att det skulle vara studs, får sådan hörs....

    Kom igen nu Snipe. Radioamatörer? Bättre kan du. Amatörer är alltid precis vad dom är: amatörer.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 21:40

    marxisten skrev:
    Vercingetorix skrev:Nä, och det talar ju ytterligare för att USA aldrig skulle våga fuska i frågan..

    Vet i fan. Jag är osäker, för läger med kapprustningen med sovjet och så. Jag undra om inte förnedringen att slås av ryssarna vägre tyngre än priset av att fejka. Men jag vet inte.

    Du slår huvet på spiken M. Precis så är det.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 21:56

    blueheaven skrev:Folk får väl tro vad de vill?

    Jag tror inte på kommunism och fejkade månlandningar!

    Eller skall Infra och Corven bestämma det?

    Tack för att du placerade mig i trevligt sällskap. Jag känner mig hedrad.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 22:04

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Dags att byta folien mot 10 mm Aluminium plåt kanske ?
    Varför då ? Är det något du betvivlar ?
    Nja, det enda jag funderar på är tjockleken på plåten du behöver, 10 12 eller 15 mm.Smile
    blueheaven skrev:Tja formsvackan skulle nog i första hand behöva något nytt under/bakom plåten! Laughing
    Har Piff och Puff redan hunnit pokulera ?
    Formsvackan. Du är obetalbar! Very Happy Very Happy
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  womanlover 2009-07-18, 22:08

    Susz X skrev:Hoppas de tar med si di till mars/ jupiter...wm.

    Du är fruktansvärt otrevlig. Visste du det ?
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  womanlover 2009-07-18, 22:16

    Susz X skrev:
    SiP skrev:
    Susz X skrev:Hoppas de tar med si di till mars/ jupiter...wm.

    Ja du är ju redan "lost in space" så då kanske ni kan träffas....WL verkar lite desperat, så vem vet...du kanske har tur...

    Lika lite innanför pannbenet som alltid ser ja sip...sorlit- och inet nytt under solen precis... pig

    Du verkar rävig. Det brukar inte Boråsare vara Very Happy
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty NASA har härmed bevisat

    Inlägg  womanlover 2009-07-18, 22:25

    Nu har ju NASA (av misstag) raderat filmerna från månlandningen 1969
    Gissa varför ? HeeHee Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 23:03

    martin7lindgren skrev:För oss som var med 1969, tror jag inte det finns så många tvivlare?

    Åjo Martin. Det finns åtminstonde två: marxisten och jag. Tre förresten. WL också. Det hade jag aldrig kunnat gissa.


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-18, 23:24, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 23:04

    Först vill jag be alla om ursäkt som suttit hela dan och inväntat något av mina "intressanta" inlägg. Jag såg först i kväll när jag gick in att jag aldrig loggade ut i morse. För mitt inre höra kan jag höra fultruten eka: idiot!

    Rättelse:Jag har nu rätta tidsuppgifter om när tv5 sände den NASA-kritiska film jag grundar mitt ställningstaganden på. Det var 2001!

    Jag har ej fått tag i filmen men har hittat en resention som speglar min uppfattniong i denna fråga ganska exakt. Saxar litet ur resentionen:

    "Men om det hela var en bluff, då måste en hel del människor 5) känna till den. Hur kunde läckor undgås?
    Enligt programmet fanns tidigare kritiska astronauter, men de har omkommit på olika sätt. 15% av alla amerikanska astronauter har mist livet. Dessutom dog en säkerhetsexpert, som vittnat inför ett kongressutskott. Hans kritiska rapport bara försvann."

    "1957 chockade Sovjetunionen världen, och särskilt USA, genom att bli först i rymden med en satellit runt jorden. 1959 fotograferade ryssarna Månens baksida och 1961 fortsatte chockbehandlingen genom Gagarin - den första människan i rymden."

    "Många tusentals människor arbetade för Apolloprojektet, men det betyder inte att många hade någon total överblick. De flesta involverade skötte naturligtvis bara en avgränsad uppgift."


    http://www.bgf.nu/milld/ms02/v2.html


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-19, 06:04, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-19, 06:01

    womanlover skrev:
    Susz X skrev:
    SiP skrev:
    Susz X skrev:Hoppas de tar med si di till mars/ jupiter...wm.

    Ja du är ju redan "lost in space" så då kanske ni kan träffas....WL verkar lite desperat, så vem vet...du kanske har tur...

    Lika lite innanför pannbenet som alltid ser ja sip...sorlit- och inet nytt under solen precis... pig

    Du verkar rävig. Det brukar inte Boråsare vara Very Happy

    Vadå? Säg inte att S.I.P. också är boråsare?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty blockerat totalt .

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-19, 07:38

    "Jorå! Jag går på betablockerare så jag darrar ingenstans. ...." (infra)

    Beta blockerare ? Du går uppenbarligen på både alfa beta gamma och omega blockerare.
    Inget tycks funka normalt hos dig.

    Sponsored content


    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 6 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 00:24