Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Blåfront
RedCloud
berralarzon
formsvackan
GustavAnder
Vercingetorix
Regndrottning
blueheaven
Infra
R.O.F.L
Thetaxpayer
Sniperace
marxisten
SiP
KickTheRasist
Susz X
MartinLindgren
womanlover
22 posters

    Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Omröstning

    Åkte människan till månen 1969 ?

    [ 6 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Bar_left55%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Bar_right [55%] 
    [ 4 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Bar_left36%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Bar_right [36%] 
    [ 1 ]
    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Bar_left9%Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Bar_right [9%] 

    Totalt antal röster: 11
    Omröstning stängd
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-17, 11:40

    blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller? pig

    En bra idé, Blue. Ordnar du sponsorer så jag kan ta ledigt från jobbet ett halvår. Du får en halv % på intäkterna. Tror du vi kan samarbeta?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty ööö

    Inlägg  GustavAnder 2009-07-17, 11:45

    Infra skrev:
    blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller? pig

    En bra idé, Blue. Ordnar du sponsorer så jag kan ta ledigt från jobbet ett halvår. Du får en halv % på intäkterna. Tror du vi kan samarbeta?

    Ett typexempel på hur en vänster bidrar till samhället,
    andra ska sponsra, han själv ska ta ledigt, och han delar ut en halv %.
    Det är billigare att ha dessa på bidrag än att låta dem " bidra".
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-17, 12:05

    GustavAnder skrev:
    Infra skrev:
    blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller? pig

    En bra idé, Blue. Ordnar du sponsorer så jag kan ta ledigt från jobbet ett halvår. Du får en halv % på intäkterna. Tror du vi kan samarbeta?

    Ett typexempel på hur en vänster bidrar till samhället,
    andra ska sponsra, han själv ska ta ledigt, och han delar ut en halv %.
    Det är billigare att ha dessa på bidrag än att låta dem " bidra".

    Ander är nog mest förbannad på att någon här inne har jobb.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  formsvackan 2009-07-17, 12:45

    GustavAnder skrev:
    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Dags att byta folien mot 10 mm Aluminium plåt kanske ?
    Varför då ? Är det något du betvivlar ?
    Nja, det enda jag funderar på är tjockleken på plåten du behöver, 10 12 eller 15 mm.Smile
    blueheaven skrev:Tja formsvackan skulle nog i första hand behöva något nytt under/bakom plåten! Laughing
    Har Piff och Puff redan hunnit pokulera ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-17, 17:59

    På tal om konspirationer... (fick det precis på mailen, så felstavningarna är inte, I repeat, INTE mina...)

    "Abraham Lincoln blev vald in i kongressen i 1846.
    John F. Kennedy blev vald in i kongressen i 1946.

    Abraham Lincoln blev vald som President i 1860.
    John F. Kennedy blev vald som President i 1960.

    Bägge var väldig upptagna av borgrättigheterna.
    Bägges hustrur miste ett barn, medans de bodde i Vita Huset.

    Bägge Presidenter blev skjutna och dräpta på en fredag.
    Bägge Presidenter blev skjutna i hovet.

    Nu blir det mycket märkligt:
    Lincolns sekreterare hette Kennedy,
    Kennedys sekreterare hette Lincoln.

    Bägge blev mördade av en person från sydstaterna.
    Bägge Presidenterna blev efterföljda av en från sydstaterna med namnet Johnson.

    Andrew Johnson, som efterföjde Lincoln, föddes år 1808.
    Lyndon Johnson, som efterföljde Kennedy, föddes år 1908.

    John Wilkes Booth, som mördade Lincoln, föddes år 1839.
    Lee Harvey Oswald, som mördade Kennedy, föddes år 1939.

    Bägge mördarna blev kända med 3 namn .
    Hos bägge är namnen sammansatta av 15 bokstäver.

    Håll dig fast nu:
    Lincoln blev mördad i en teater med namnet ”Ford”
    Kennedy blev mördad i en bil af märket Lincoln, fabrikerat av ”Ford”

    Lincoln blev mördad i en teater, och hans mördare sprang till ett varuhus för att gömma sig.
    Kennedy blev skjuten från ett varuhus, och hans mördare flydde till en teater och gömde sig där.

    Booth och Oswald blev mördade för vad de gjort."


    Något för Fox Mulder att bita i? ;-)
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-17, 19:21

    Vercingetorix skrev:På tal om konspirationer... (fick det precis på mailen, så felstavningarna är inte, I repeat, INTE mina...)

    "Abraham Lincoln blev vald in i kongressen i 1846.
    John F. Kennedy blev vald in i kongressen i 1946.

    Abraham Lincoln blev vald som President i 1860.
    John F. Kennedy blev vald som President i 1960.

    Bägge var väldig upptagna av borgrättigheterna.
    Bägges hustrur miste ett barn, medans de bodde i Vita Huset.

    Bägge Presidenter blev skjutna och dräpta på en fredag.
    Bägge Presidenter blev skjutna i hovet.

    Nu blir det mycket märkligt:
    Lincolns sekreterare hette Kennedy,
    Kennedys sekreterare hette Lincoln.

    Bägge blev mördade av en person från sydstaterna.
    Bägge Presidenterna blev efterföljda av en från sydstaterna med namnet Johnson.

    Andrew Johnson, som efterföjde Lincoln, föddes år 1808.
    Lyndon Johnson, som efterföljde Kennedy, föddes år 1908.

    John Wilkes Booth, som mördade Lincoln, föddes år 1839.
    Lee Harvey Oswald, som mördade Kennedy, föddes år 1939.

    Bägge mördarna blev kända med 3 namn .
    Hos bägge är namnen sammansatta av 15 bokstäver.

    Håll dig fast nu:
    Lincoln blev mördad i en teater med namnet ”Ford”
    Kennedy blev mördad i en bil af märket Lincoln, fabrikerat av ”Ford”

    Lincoln blev mördad i en teater, och hans mördare sprang till ett varuhus för att gömma sig.
    Kennedy blev skjuten från ett varuhus, och hans mördare flydde till en teater och gömde sig där.

    Booth och Oswald blev mördade för vad de gjort."


    Något för Fox Mulder att bita i? ;-)

    Det är uppenbart! Det måste vara en konspiration! bounce affraid Very Happy Very Happy Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  formsvackan 2009-07-17, 19:24

    Infra skrev:Det är uppenbart! Det måste vara en konspiration!
    Med största sannolikhet är det dessutom KKK i sydstaterna som ligger bakom Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-17, 19:44

    Regndrottning skrev:
    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:Det var tusentals människor involverade i månlandningen..... Hur sannolikt är det att ingen av dessa tusentals människor har råkat försäga sig? Att alla dessa människor har behållt 'hemligheten' av en falskhet?

    queen

    Jag skulle inte räkna konspiratörerna i tusental. Leijonparten av de du räknar upp tillhörde inte de invigda utan var statister som själva fördes bakom ljuset. Wink

    Jag menar tusentals.... De som byggde farkosterna, alla på kommunikationscentrat, de riktiga austronauterna, skådisarna, kulissbyggare, ljusättare, tv-bolag, astronomer, m.flera....

    Vore månlandningen en fake så är det otroligt många människor som kände till detta vare sig direkt eller via omväg. Och ALLA har hållt käften? Det tror jag inte på! Människor kan INTE hälla käft! Särskild inte om det finns pengar med för att berätta 'sanningen'!


    queen

    Det är bra att frågasätta. Men Regn: "alla går att köpa. Det är bara en fråga om priset." (Nordamerikanskt ordspråk).


    Ok. Jag har nu intagit denna förkättrade ståndpunkt och får väl köra det hela i botten innan jag kastar in handduken. Vi har åtminstonde en intressant diskution och ägnar oss inte åt skitkastning som högern.

    Regn: min ståndpunkt tar inte sats i förutsättningen att allt var en planerad konspiration, tvärtom. Byggena pågick helt autentiskt ända tills det ögonblick chefsingenjörer och naturvetarprofessorer kom springande med sina tjocka A-4-buntar och meddelade projektledningen att det inte gick att hitta någon lösning på Van-Allenproblemet.

    Då gick man naturligtvis inte ned på raketbyggarnas verkstadsgolv med beskedet: "Sorry grabbar - vi får fejka i stället". Nej! Man samlade järntrusten bestående av 11 personer och frågade varandra: "Vad göra nu?" Hela världen stod i febrig förväntan på en månlandning som nu riskerade att få ställas in. Nu blev det snabba ryck. Ett filmteam man ansåg sig kunna lita på hyrdes in och smordes grundligt med väsentliga belopp ur projektkassan. Det behövdes alls inget stort filmteam. Järntrusten kunde till en del själva hjälpa till. Allt för nationen. Presidenten hade underrättats och givit sin sanktion. De som inte höll måttet kunde senare likvideras av de skjutglada gossarna på CIA som hade hand om våta jobb. Det var så man var van att jobba i krislägen. Formulär 1A. En krisplan kan ha förberetts: Plan B.

    Skådespelare behövde man inte hyra in.Man hade ju redan ett gäng fullfjättrade austronater som efteråt naturligtvis skulle ha vetat ändå om de varit med på månen eller inte. Man kunde ju inte mer än blåsa dem på rymdresan

    Så Regn: tusentals behövde inte ha delatagit i någon konspiration. Det räcker med litet mer än än handfull och tillgång till en outsinlig statskassa. Detta är förutsättning för min ståndpunkt. Förmodligen kommer det att bli ett forts på detta inlägg, men just nu är jag för mosig av all sol jag har lapat i dag. Såg sedan att jag glömt att logga ur.


    Senast ändrad av Infra den 2009-07-18, 22:22, ändrad totalt 4 gånger
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-17, 20:38

    Infra..... Du glömmer alla som satt i kommunikations centra som höll kontakten med austronaterna under dessa dygn! De var många! De hade även instrument som visade var dessa befann sig i rymden.

    Du glömmer även bort alla astronomer med sina teleskop... både yrkes- och amatörastronomer.

    Du glömmer bort även Sovjet. Ryssarna var inte dumma.... skulle de ha anat den allra minsta ugglan i mossen hade de lagt ut stora summor för att avslöja en fejk.

    Och du glömmer tiden.... Alla människor involverade i en fejk har hållt käft i 40 år? Tillåt mig att tvivla...
    Wink

    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 20:47

    Glömmer också alla vanliga människor med radiointresse som LYSSNADE på kommunikationen FRÅN astronauterna, dessa kunde höras över den sida av jorden som var vänd mot månen, detta kunde INTE fejkas eftersom det är väldigt lätt att pejla... visste du att radioamatörer i många år sysslat med något som kallas månstuds? det innebär att de sänder med relativt hög effekt med hög frekvens och parabol eller en massa sammankopplade riktantenner, riktade mot månen, och sedan lyssnar andra amatörer som också har månen i synfältet, och utan studs mot månen vore den kommunikationen omöjlig...
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Månen finns, och Amerika.

    Inlägg  PE Dal 2009-07-17, 21:11

    Huruvida någon Tellusfödd cellanhopning, någonsin satt sin specialtillverkade skoskapelse på vår vackert gulbleka natthimmelsljuskägla,,? låter jag var oskrivet. Jag var ett alltför nyskapat mirakel för mina producenter, för att själv kunna ta aktiv ställning till denna mirakulösa mediahändelse.

    Däremot anser jag inte att Columbus upptäckte Amerika,,,det gjorde Indianerna betydligt långt tidigare..!!!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-17, 21:16

    PE Dal skrev:Huruvida någon Tellusfödd cellanhopning, någonsin satt sin specialtillverkade skoskapelse på vår vackert gulbleka natthimmelsljuskägla,,? låter jag var oskrivet. Jag var ett alltför nyskapat mirakel för mina producenter, för att själv kunna ta aktiv ställning till denna mirakulösa mediahändelse.

    Däremot anser jag inte att Columbus upptäckte Amerika,,,det gjorde Indianerna betydligt långt tidigare..!!!

    Men indianerna var smarta... De berättade inte för någon... Wink

    Annars minns jag månlandningen. Min pappa tvinagade mig att se den på tv:n. Han sade att jag bevittnade en historisk händelse och jag skulle ångra om jag inte såg den. Och det hade han rätt i! Very Happy

    Jag såg också min första videobandspelare samma år. När höstterminen började plockade läraren in en tv och en STOR låda till klassrummet. I lådan lade han i något som likande en överdimensionerad kassett och visade hela klassen månlandningen på nytt!


    queen
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Kommentar till Regndrottningen

    Inlägg  PE Dal 2009-07-17, 21:43

    Intressanta minnesvärda minnen Du har Sign. Regndrottning.

    Vi har helt och klart växt upp i en mycket intressant och spännande tidsepok, teknokratiskt sett,,,en fanastisk elektronisk utveckling har våra tekniskt utbildade medborgare kunnat saluföra.
    Läste häromdagen Aftonbladets bilaga om månlandningsäventyret, fick snarast endast funderingen,,,,vad tjänade detta mycket kostsamma spektakel till? Det var ju tydligast bara en tävling om maktövertag mellan Tellusplanetens giganter,, allt för att bevisa sin överlägsna teknikdiktatur?
    Vad har de 31 kg månstensanalyser tillfört mänskligheten?

    Nu bör jag ju inte vara något som helst negativist, allrahelst som jag inte upplevt denna (fantasiska) händelse LIVE!!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-17, 21:48

    Ja det var en stor händelse, något iallafall aldrig jag glömmer!
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Ryssarna först

    Inlägg  PE Dal 2009-07-17, 21:59

    USA landsatte ju medborgare först på denna vår gemensamma månyta. (Som jag tycker bäst om, då den ju lyser när det är mörkt...!!!)

    Men vad hade hänt skrivits och förändrat vår världsbild, om det varit Ryssarna som varit först att beträda vår Drabant?????

    Vet ej själv,,,men tror nog att den teknokratiska idevärldsbilden vore av annan självbild.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sniperace 2009-07-17, 22:01

    PE Dal skrev:USA landsatte ju medborgare först på denna vår gemensamma månyta. (Som jag tycker bäst om, då den ju lyser när det är mörkt...!!!)

    Men vad hade hänt skrivits och förändrat vår världsbild, om det varit Ryssarna som varit först att beträda vår Drabant?????

    Vet ej själv,,,men tror nog att den teknokratiska idevärldsbilden vore av annan självbild.

    Jag tror inte att det skulle blivit någon skillnad för gemene man.....
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-17, 22:20

    "Men vad hade hänt skrivits och förändrat vår världsbild, om det varit Ryssarna som varit först att beträda vår Drabant?????"

    Det vet jag!
    USA skulle lagt ner stora summor på att övertyga världen om att det var en fejk... :-D

    Vidare, och för att besvara sign Infra, kan berättas att t o m upptäckaren av van Allen-fälten påtalat dess minimala inverkan på astronauterna..
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-17, 23:38

    Regndrottning skrev:Infra..... Du glömmer alla som satt i kommunikations centra som höll kontakten med austronaterna under dessa dygn! De var många! De hade även instrument som visade var dessa befann sig i rymden.

    Du glömmer även bort alla astronomer med sina teleskop... både yrkes- och amatörastronomer.

    Du glömmer bort även Sovjet. Ryssarna var inte dumma.... skulle de ha anat den allra minsta ugglan i mossen hade de lagt ut stora summor för att avslöja en fejk.

    Och du glömmer tiden.... Alla människor involverade i en fejk har hållt käft i 40 år? Tillåt mig att tvivla...
    Wink

    queen

    Nej, nej, nej Regn. Du missbedömmer mig. Jag glömde inte alls dem. Jag orkade bara inte gå igenom personalgrupp efter personalgrupp. Jag trodde du skulle få ett hum om hur jag tänkte utifrån det jag skrev om raketbyggarna och skådespelarna.
    Men ok. Låt mig tillämpa samma resonemang på ledningscentralfolket. Ledningar kan ledas om bakom kulisserna och antennspröt och paraboler kan riktas åt ett trovärdigt håll på ett trovärdigt sätt. Jag är övertygad om att man också kan åstadkomma sändningsskrap som skall föreaställa störningar och avbrott för att göra det hela så "naturtroget" som möjligt. Nturligtvis var inte hela personalstaben införstådd med bluffen. Sånt här måste hållas inom en liten krets, en hård kärna. I USA:s historia var det inte första gången..
    Medge att jag har fantasi?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-17, 23:41

    Medge att jag har fantasi?

    Jepp! Det medger jag! Very Happy

    queen
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-17, 23:54

    I dag rapporteras det att USA börjat planera för en ny bemannad månlandning 2020.
    Underligt att de inte har åkt tillbaka på alla år. Det hela föreföll ju så enkelt.
    Kan säga att chanserna att lyckas är en smula större nästa gång. Materialet i värmeskölden har genomgått betydande förbättringar sedan sist. Kanske klarar det nya värmeskyddsmaterialet t o m Van Allenbältena. Det var si och så med den saken förra gången. Arrow
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-17, 23:58

    Man kan, med minimal teknologisk insats, avgöra huruvida en radiosändning härrör från månen, eller ej, Infra.

    Eller omvänt. Hur fejkar man en radioutsändning från månen?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-18, 00:03

    Infra skrev:I dag rapporteras det att USA börjat planera för en ny bemannad månlandning 2020.
    Underligt att de inte har åkt tillbaka på alla år. Det hela föreföll ju så enkelt.
    Kan säga att chanserna att lyckas är en smula större nästa gång. Materialet i värmeskölden har genomgått betydande förbättringar sedan sist. Kanske klarar det nya värmeskyddsmaterialet t o m Van Allenbältena. Det var si och så med den saken förra gången. Arrow

    Inte så konstigt alls....

    Vad finns på månen? Inget! Det finns inget av värde på månen för att motivera en otrolig kostsam resa dit.

    Plus att det amerikanska folket började gnälla över det otroliga slöseriet av pengar vid fortsatta resor på 70-talet. Det finns fortfarande inget på månen och det kostar ännu mer nu.

    Men, blir det fortsatta resor blir jag bara glad. Jag tycker om att pengar läggs på vetenskaplig nyfikenhet. Alltid lär man sig något nytt!
    Very Happy

    queen
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-18, 00:05

    Ja, energikrisen i början på sjuttiotalet fick en och annan regering att hålla igen en smula, RD...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 06:51

    Så här sa Regndrottningen:
    "Inte så konstigt alls....

    Vad finns på månen? Inget! Det finns inget av värde på månen för att motivera en otrolig kostsam resa dit.

    Plus att det amerikanska folket började gnälla över det otroliga slöseriet av pengar vid fortsatta resor på 70-talet. Det finns fortfarande inget på månen och det kostar ännu mer nu.

    Men, blir det fortsatta resor blir jag bara glad. Jag tycker om att pengar läggs på vetenskaplig nyfikenhet. Alltid lär man sig något nytt!"



    Du är bara för härlig Regn, som tar upp fighten med en tjurskalle som mig. Men, hur var det egentligen? Sa jag någonsin Holywood? Sa jag någonsin att originalfilmen "tagit vägen"?
    Jag tror att jag hittat den nu:
    Film
    Förresten: en vit prick på ett månfoto - är det ett bevis? scratch
    http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/apollosites.html Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 07:23

    Åjo, Regn. Nog kan man hålla käft - bara den täpps till av tillräckligt mycket "deg" och alternativet är ekonomisk ruin, förödd karriär, en kula i huvudet eller skadade anhöriga.

    Här kommer beviset på att Apollo kördes ut i Nevaedaöknen på en lastbil och ställdes på plats med en lyftkran inför filminspelningen.
    Beviset - Film

    Sponsored content


    Åkte Nasa till månen 1969 ? - Sida 5 Empty Sv: Åkte Nasa till månen 1969 ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 18:40