blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller?
En bra idé, Blue. Ordnar du sponsorer så jag kan ta ledigt från jobbet ett halvår. Du får en halv % på intäkterna. Tror du vi kan samarbeta?
blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller?
Infra skrev:blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller?
En bra idé, Blue. Ordnar du sponsorer så jag kan ta ledigt från jobbet ett halvår. Du får en halv % på intäkterna. Tror du vi kan samarbeta?
GustavAnder skrev:Infra skrev:blueheaven skrev:Kanske vill Infra tjäna pengar på sin konspirationsidé och skriva en bestseller?
Ett typexempel på hur en vänster bidrar till samhället,
andra ska sponsra, han själv ska ta ledigt, och han delar ut en halv %.
Det är billigare att ha dessa på bidrag än att låta dem " bidra".
GustavAnder skrev:Nja, det enda jag funderar på är tjockleken på plåten du behöver, 10 12 eller 15 mm.formsvackan skrev:Varför då ? Är det något du betvivlar ?GustavAnder skrev:Dags att byta folien mot 10 mm Aluminium plåt kanske ?
Har Piff och Puff redan hunnit pokulera ?blueheaven skrev:Tja formsvackan skulle nog i första hand behöva något nytt under/bakom plåten!
Vercingetorix skrev:På tal om konspirationer... (fick det precis på mailen, så felstavningarna är inte, I repeat, INTE mina...)
"Abraham Lincoln blev vald in i kongressen i 1846.
John F. Kennedy blev vald in i kongressen i 1946.
Abraham Lincoln blev vald som President i 1860.
John F. Kennedy blev vald som President i 1960.
Bägge var väldig upptagna av borgrättigheterna.
Bägges hustrur miste ett barn, medans de bodde i Vita Huset.
Bägge Presidenter blev skjutna och dräpta på en fredag.
Bägge Presidenter blev skjutna i hovet.
Nu blir det mycket märkligt:
Lincolns sekreterare hette Kennedy,
Kennedys sekreterare hette Lincoln.
Bägge blev mördade av en person från sydstaterna.
Bägge Presidenterna blev efterföljda av en från sydstaterna med namnet Johnson.
Andrew Johnson, som efterföjde Lincoln, föddes år 1808.
Lyndon Johnson, som efterföljde Kennedy, föddes år 1908.
John Wilkes Booth, som mördade Lincoln, föddes år 1839.
Lee Harvey Oswald, som mördade Kennedy, föddes år 1939.
Bägge mördarna blev kända med 3 namn .
Hos bägge är namnen sammansatta av 15 bokstäver.
Håll dig fast nu:
Lincoln blev mördad i en teater med namnet ”Ford”
Kennedy blev mördad i en bil af märket Lincoln, fabrikerat av ”Ford”
Lincoln blev mördad i en teater, och hans mördare sprang till ett varuhus för att gömma sig.
Kennedy blev skjuten från ett varuhus, och hans mördare flydde till en teater och gömde sig där.
Booth och Oswald blev mördade för vad de gjort."
Något för Fox Mulder att bita i? ;-)
Med största sannolikhet är det dessutom KKK i sydstaterna som ligger bakomInfra skrev:Det är uppenbart! Det måste vara en konspiration!
Regndrottning skrev:Infra skrev:Regndrottning skrev:Det var tusentals människor involverade i månlandningen..... Hur sannolikt är det att ingen av dessa tusentals människor har råkat försäga sig? Att alla dessa människor har behållt 'hemligheten' av en falskhet?
Jag skulle inte räkna konspiratörerna i tusental. Leijonparten av de du räknar upp tillhörde inte de invigda utan var statister som själva fördes bakom ljuset.
Jag menar tusentals.... De som byggde farkosterna, alla på kommunikationscentrat, de riktiga austronauterna, skådisarna, kulissbyggare, ljusättare, tv-bolag, astronomer, m.flera....
Vore månlandningen en fake så är det otroligt många människor som kände till detta vare sig direkt eller via omväg. Och ALLA har hållt käften? Det tror jag inte på! Människor kan INTE hälla käft! Särskild inte om det finns pengar med för att berätta 'sanningen'!
PE Dal skrev:Huruvida någon Tellusfödd cellanhopning, någonsin satt sin specialtillverkade skoskapelse på vår vackert gulbleka natthimmelsljuskägla,,? låter jag var oskrivet. Jag var ett alltför nyskapat mirakel för mina producenter, för att själv kunna ta aktiv ställning till denna mirakulösa mediahändelse.
Däremot anser jag inte att Columbus upptäckte Amerika,,,det gjorde Indianerna betydligt långt tidigare..!!!
PE Dal skrev:USA landsatte ju medborgare först på denna vår gemensamma månyta. (Som jag tycker bäst om, då den ju lyser när det är mörkt...!!!)
Men vad hade hänt skrivits och förändrat vår världsbild, om det varit Ryssarna som varit först att beträda vår Drabant?????
Vet ej själv,,,men tror nog att den teknokratiska idevärldsbilden vore av annan självbild.
Regndrottning skrev:Infra..... Du glömmer alla som satt i kommunikations centra som höll kontakten med austronaterna under dessa dygn! De var många! De hade även instrument som visade var dessa befann sig i rymden.
Du glömmer även bort alla astronomer med sina teleskop... både yrkes- och amatörastronomer.
Du glömmer bort även Sovjet. Ryssarna var inte dumma.... skulle de ha anat den allra minsta ugglan i mossen hade de lagt ut stora summor för att avslöja en fejk.
Och du glömmer tiden.... Alla människor involverade i en fejk har hållt käft i 40 år? Tillåt mig att tvivla...
Medge att jag har fantasi?
Infra skrev:I dag rapporteras det att USA börjat planera för en ny bemannad månlandning 2020.
Underligt att de inte har åkt tillbaka på alla år. Det hela föreföll ju så enkelt.
Kan säga att chanserna att lyckas är en smula större nästa gång. Materialet i värmeskölden har genomgått betydande förbättringar sedan sist. Kanske klarar det nya värmeskyddsmaterialet t o m Van Allenbältena. Det var si och så med den saken förra gången.