Alltid lika kul när vilse i pannakakan börjar yra om rättvisa. Trollet hänger givetvis på direkt. Den viktigaste frågan. Man erkänner således helt öppet att man har noll koll på den fråga man anser viktigast. Slagordet rättvisa faller tungt till marken så fort nån ställer frågan:"Vad innebär rättvisa för dig?".
+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters
Rättvisa i Världen
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 301
Sv: Rättvisa i Världen
Det är enkelt att vara vänster. Det finns alltid ännu en grupp som ska ha. Det är alltid lika självklart vilka som ska betala. Trots världens högsta skattetryck finns inga tecken på att kraven på arbetarna ska minska. Arbetarna måste jobba ännu hårdare. Vänsterns krav är helt enkelt oändliga. Arbetarna ska ju vara glada att de är friska och arbetsföra. Tack vare detta får de ju ägna hela sina vuxna liv åt att möjliggöra bidragssamhället.
Alltid lika kul när vilse i pannakakan börjar yra om rättvisa. Trollet hänger givetvis på direkt. Den viktigaste frågan. Man erkänner således helt öppet att man har noll koll på den fråga man anser viktigast. Slagordet rättvisa faller tungt till marken så fort nån ställer frågan:"Vad innebär rättvisa för dig?".
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 302
ingen tveka däremot
råttan skrev:Det är enkelt att vara vänster. Det finns alltid ännu en grupp som ska ha. Det är alltid lika självklart vilka som ska betala. Trots världens högsta skattetryck finns inga tecken på att kraven på arbetarna ska minska. Arbetarna måste jobba ännu hårdare. Vänsterns krav är helt enkelt oändliga. Arbetarna ska ju vara glada att de är friska och arbetsföra. Tack vare detta får de ju ägna hela sina vuxna liv åt att möjliggöra bidragssamhället.
om vad sann dumhet är för nåt
- Inlägg 303
På tal om dumhet...
Att enbart se ändlösa behov och skita fullkomligt i att prioritera dessa samt hur behoven ska tillgodoses är väl ganska dumt.
Att enbart se ändlösa behov och skita fullkomligt i att prioritera dessa samt hur behoven ska tillgodoses är väl ganska dumt.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 304
"Att enbart se ändlösa behov och skita fullkomligt i att prioritera dessa samt hur behoven ska tillgodoses är väl ganska dumt."
Låter som en perfekt beskrivning av den förda högerpolitiken 06-09
Låter som en perfekt beskrivning av den förda högerpolitiken 06-09
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 305
BH
[color=orange]]color=orange]Högern betér sig som strutsar i det mesta i samhället... Orättvisor t ex hur bra är det för ett land??? Denna politik som förs nu är uråldrig politik, vi behöver modern politik för ett helt samhälle än en politik för "en viss" befolkning...Samhället inkluderar alla medborgare.
Blueheaven behöver jag kommentera detta mer??? Är detta mycket oklart för dig vad jag menar???
Blueheaven behöver jag kommentera detta mer??? Är detta mycket oklart för dig vad jag menar???
- Inlägg 306
Alliansen har gjort ett väldigt bra jobb. Vänstern gnäller om mer bidrag till folket.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 307
ANNA2LINK skrev:[color=orange]]color=orange]Högern betér sig som strutsar i det mesta i samhället... Orättvisor t ex hur bra är det för ett land??? Denna politik som förs nu är uråldrig politik, vi behöver modern politik för ett helt samhälle än en politik för "en viss" befolkning...Samhället inkluderar alla medborgare.
Anna kan du inte motivera varför som omväxling till ditt enfaldiga gnällande och skyllande på alliansen?
Vad skall de göra istället, varför, vilka effekter skall uppnås och hur skall det finansieras?
Fick inget svar men tror inte att jag kommer att få något heller?
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 308
x
Senast ändrad av lazy den 2010-01-22, 22:36, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 309
Anna det är din tur att berätta NU!
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 310
Kan någon vara snäll och ta fram åtminstone 1 inlägg där någon ber om mer bidrag?
Jag har sett inlägg som pratar om rättvisa, men jag kan inte minnas ett enda litet inlägg där någon krävt mer bidrag....
Eller är det så att i högerns värld så är rättvisa lika med bidrag? Så är det inte i vänstervärlden.... I vänstervärlden hjälps den starke och den svage åt. Och det är vad jag kallar rättvisa.
Jag har sett inlägg som pratar om rättvisa, men jag kan inte minnas ett enda litet inlägg där någon krävt mer bidrag....
Eller är det så att i högerns värld så är rättvisa lika med bidrag? Så är det inte i vänstervärlden.... I vänstervärlden hjälps den starke och den svage åt. Och det är vad jag kallar rättvisa.
- Inlägg 311
Corven,
Ropade du just efter mer bidrag?
När vänstern pratar om "rättvisa" betyder det alltid att vanliga arbetare ska betala mer till de miljontals klena.
Observera att jag är helt för att hjälpa de riktigt svaga. Men det är skillnad på att vara svag och lat.
När vänstern pratar om "rättvisa" betyder det alltid att vanliga arbetare ska betala mer till de miljontals klena.
Observera att jag är helt för att hjälpa de riktigt svaga. Men det är skillnad på att vara svag och lat.
- Inlägg 312
"När vänstern pratar om "rättvisa" betyder det alltid att vanliga arbetare ska betala mer till de miljontals klena."
någon har gått på alla fördomar som finns om vänstern, UTAN att koppla in tankeverksamheten.
Suck....
någon har gått på alla fördomar som finns om vänstern, UTAN att koppla in tankeverksamheten.
Suck....
- Inlägg 313
råttan skrev:Corven,
Nej, jag bad er hitta ett inlägg där någon rent ut ber om mer bidrag. Eftersom ni hävdar att det är vad vänstern begär, så vill jag gäran se ett sådant inlägg-
Har du något belägg för detta påstående råttan? Du bekräftar ju min tes om att rättvisa=bidrag i högerns värld.
Dessa MILJONTALS klena du pratar om. Vilka är dom? Om vi bortser från barnbidraget, så är det inte MILJONTALS som får bidrag. Inte i Sverige i alla fall.
Jag nekar inte till att det finns problem, och att det finns folk som är lata/fuskar. Men problemet är inte så stort som det målas upp. Man jagar myggor med kanoner, och det säger ju sig självt att kanonkulorna träffar betydligt mer än bara myggorna... Majoriteten är inte lata fuskare. De kämpar i tysthet, och lider när de utsätts för det åtgärder som är till för att sätta åt den minoritet som fuskar.
- Inlägg 314
jupp
RedCloud skrev:"När vänstern pratar om "rättvisa" betyder det alltid att vanliga arbetare ska betala mer till de miljontals klena."
Suck....
"det är skillnad på att vara svag och att vara lat"
Frågan är vem som bestämmer vilka som är vilka?
I alliansens sverige verkar grundidén vara att de allra flesta är lata och fuskar.
Varför skulle annars det kräva så extremt mkt innan man öht för hjälp eller ersättning ur våra "välfärdssystem"
Man känner sig helt maktlös, när ingen lyssnar på det man säger..........
"Jobb till varje pris", är det rätt väg att gå??
Vad händer med em som priset blir för högt för?
Människovärdet verkar vara kraftigt devalverat
- Inlägg 315
I vänsterns värld tvingas folk att göra saker som de inte skulle göra frivilligt, utan tvång kommer ingen vara "villig" att betala världens högsta skatter!
Visst baseras vänsterns värld på bidrag, statliga pengar hit och dit, företagsstöd offentliga jobb som betalas av skattepengar, partistöd, friår, medborgarlön, kulturpengar, statliga bolag, kollektivtrafik, kommunala restauranger, hotel, bensinmackar, folkets hus etc....numera vill man även driva fordonsindustrin!
Bidragssamhället är en förutsättning för att locka till sig vänsterns kärnväljare nämnligen de som ser sig som vinnare i ett bidragsamhälle och det är uppenbarligen allt för många, vem vill inte få försörjning och samtidigt fritt kunna disponera sin tid!
Visst baseras vänsterns värld på bidrag, statliga pengar hit och dit, företagsstöd offentliga jobb som betalas av skattepengar, partistöd, friår, medborgarlön, kulturpengar, statliga bolag, kollektivtrafik, kommunala restauranger, hotel, bensinmackar, folkets hus etc....numera vill man även driva fordonsindustrin!
Bidragssamhället är en förutsättning för att locka till sig vänsterns kärnväljare nämnligen de som ser sig som vinnare i ett bidragsamhälle och det är uppenbarligen allt för många, vem vill inte få försörjning och samtidigt fritt kunna disponera sin tid!
- Inlägg 316
blueheaven skrev:vem vill inte få försörjning och fritt kunna disponera sin tid!
De som provat på att vara långtidsarbetslösa och/eller långstidssjuka....
- Inlägg 317
Corven skrev:blueheaven skrev:vem vill inte få försörjning och fritt kunna disponera sin tid!
De som provat på att vara långtidsarbetslösa och/eller långstidssjuka....
Nej även jag inser att folk vill känna sig behövda att man vill finna sin plats och uppdrag i samhället och givetvis vill den som är sjuk inte vara sjuk?
Det blir ungefär som att fråga vad tycker du om den hemska arbetslösheten?
Senast ändrad av blueheaven den 2009-03-26, 18:10, ändrad totalt 1 gång
Leena-66- Antal inlägg : 175
- Inlägg 318
RÄTTVIST
Jag känner mig mycket rättvist behandlat idag...fick deklarationen..och får tillbaks över 7000 av skatt, närmare sagt 7559 spänn
- Inlägg 319
Grattis Leena.
Konsumera upp dom pronto och rädda Sverige
(ironi med värme)
Konsumera upp dom pronto och rädda Sverige
(ironi med värme)
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 320
Där ser man vad olika det kan bli, Leena visar sin glädje över att vara tillbaks och fått tillbaks på skatten?
Samtidigt sitter Blueheaven och önskar sig en långtids sjukskrivning för att som han säger få disponera sin tid?
Tyvärr så är Blueheavens stora problem att inte tycks ha en aning om varför människor blir sjukskrivna,
Samtidigt sitter Blueheaven och önskar sig en långtids sjukskrivning för att som han säger få disponera sin tid?
Tyvärr så är Blueheavens stora problem att inte tycks ha en aning om varför människor blir sjukskrivna,
- Inlägg 321
martin7lindgren skrev:Där ser man vad olika det kan bli, Leena visar sin glädje över att vara tillbaks och fått tillbaks på skatten?
Du kvackar och ylar mycket utan att ha en aning martin, hur vore det om du åtminstone försökte att läsa rätt till att börja med?
Leena-66- Antal inlägg : 175
- Inlägg 322
Överraskning
Jag har ju fått tillbacks varje år- men jag räknade inte att jag skulle få återbäring den här året -så detta var en jättefin överraskning
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 323
Vem vill inte få sin försörjning, och disponera sin tid fritt, av Blueheaven?
Och vilka är det då du menar som sitter i den situationen du så gärna eftersträvar?
Dina egna ord, eller hur?
Och vilka är det då du menar som sitter i den situationen du så gärna eftersträvar?
Dina egna ord, eller hur?
- Inlägg 324
Det är ju du martin. Grattis. Man förstår att du är rödgrön. Mindre till de otacksamma arbetarna. Mer till bidragsjägarna.
- Inlägg 325
Du är dum på riktigt
råttan skrev:Det är ju du martin. Grattis. Man förstår att du är rödgrön. Mindre till de otacksamma arbetarna. Mer till bidragsjägarna.
Nåt annat kan man inte tolka av dina totalt huvudlösa inlägg.