Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters

Rättvisa i Världen

blueheaven

Antal inlägg : 5228

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Sv: Rättvisa i Världen

Inlägg  blueheaven 2009-03-22, 23:13

ANNA2LINK skrev:Vem klarar sig bäst en som har ett högt betalt jobb och betalar skatt eller ex en sjukpensionär?

Vem gör något och vem gör inget för att förtjäna lön?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Dumt

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 23:15

Hör du själv BH hur dum din fråga låter???
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Den sjuka

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 23:16

Den sjuka har ju jobbat och varit frisk så som vem som helst innan sjukdom.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty är du go i huvudet eller?

Inlägg  theward 2009-03-22, 23:21

blueheaven skrev:
    ANNA2LINK skrev:Vem klarar sig bäst en som har ett högt betalt jobb och betalar skatt eller ex en sjukpensionär?

Vem gör något och vem gör inget för att förtjäna lön?

Fina åsikter ni levererar idag.. du och rahm.
    Iofs ett stort steg framåt från det totala hyckeri ni brukar syssla med annars.

Nu visas den "rätta" mörkblå sidan allt mer..tack för det Wink

Dessa som "gör" något, gör de verkligen skäl för sin höga lön ?
    Sjukpensionären som jobbat så länge det gick, är alltså inte värd sin ynka "lön" ?
    Dålig lön redan som arbetare, sen när kroppen säger stopp då är man inte värd någonting i högerögon längre...tydligen
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-03-22, 23:21

fredrik rahm skrev:meeedbooorgarlöööööön? clown

Endast en clown som du är omedveten att detta redan existerar, men i en onödigt krånglig form idag.
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Ja

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 23:23

Ja det är ju bra att dom blåa talar om sina åsikter och att dom anser att dom som jobbar är värda mer än sjuka. Fy för detta tankesätt!!!
    theward
    theward

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty jupp

Inlägg  theward 2009-03-22, 23:25

formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:meeedbooorgarlöööööön? clown

Endast en clown som du är omedveten att detta redan existerar, men i en onödigt krånglig form idag.

Den kallas jobb och aktivitetsgarantin Wink

Måste kännas hemskt för blåhögern att man faktisk kan "dra benen efter sig" även när man är utstämplad...

Det är ju sååå orättvist Wink

Fast det säger ju bara de, som inte ser i hela bilden......
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Ja

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 23:29

Ja vad orättvist det är att dom som är utstämplade fortfarande har pengar och dom som är utstämplade och får pengar ifrån socialen, om dom har tur ska väl känna sig previligerade...
    theward
    theward

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty ja fy

Inlägg  theward 2009-03-22, 23:35

ANNA2LINK skrev:Ja vad orättvist det är att dom som är utstämplade fortfarande har pengar i vissa fall...

arbetar man inte, ska man ej äta..eller vad var det herr rahm sa...??

Reinfeldt drog ju gränsen iaf så högt så man fick äta Wink

Fast vad sjutton ägnar sig en frisk och arbetande människa, tid åt att snegla neråt och vara så infernaliskt avundsjuk ?

Detta kan ju alla de som häcklar, hånar, missunnar sjuka och arbetslösa en någorlunda normalt
    liv, fråga sig.......
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Verkligen

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-22, 23:38

]color=orange]Verkligen, theward och du det var precis så som han menade...[/color]
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-23, 00:03

Hallå rymdcentralen anropar "lost in space" någon?
    theward
    theward

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Det är ingen rymdstation

Inlägg  theward 2009-03-23, 00:11

Det är dr Evil som flyger runt, vet du inte det BH ?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-23, 00:13

theward skrev:Det är dr Evil som flyger runt, vet du inte det BH ?

Now you talking theakward!
    theward
    theward

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty nää nu får det vara bra för idag

Inlägg  theward 2009-03-23, 00:20

blueheaven skrev:
    theward skrev:Det är dr Evil som flyger runt, vet du inte det BH ?

Now you talking theakward!

Nu ska jag "shaga" lite..groovy Wink
    Nä men jag ska upp tidigt...och sömn behöver jag verkligen, känner jag.
    Om jag ska orka med nästa (arbets)vecka...

Fast det är klart, man ska aldrig säga aldrig.
    Finns sämre saker att bli väckt för Wink
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-03-23, 00:33

Anna m.fl

Du påstår först att min avlägsne släkting som betalar 1,9 miljoner i skatt tar från de fattiga. Bevisen lyser fortfarande med sin frånvaro, vilket inte förvånar mig. Det verkar som Anna i sin frustration över detta ställer den retoriska frågan vem som har det bäst? En sjukpensionär eller en höginkomsttagare? Jag vet inte om jag ska tolka denna fråga från Anna som att så länge sjukpensionären har mindre än höginkomsttagaren så är det orättvist...

Miljoninkomster åt alla sjukpensionärer, i vänstermupparnas galna värld finns inga gränser.

theWard kommer med den intelligenta synpunkten att sociala avgifter inte netalas av arbetaren. Så bra då. Jag ska genast säga åt min arbetsgivare att sluta betala in sociala avgifter för mig...

theWard anser sig dessutom veta att ingen behöver en miljoninkomst. Menar han att min avlägsne släkting borde tvingas att ge sig själv en lönesänkning? Ska hon inte få välja själv hur hårt hon vill jobba?
    ANNA2LINK

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Råttan

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-23, 02:35

Du vill inte förstå vad vi menar Råttan. Det The Ward och jag menar är att i vilken situation som vi än är i så ska vi människor kunna klara oss hyggligt om vi så är läkare eller sjukpensionär. Då vet jag att ni ifrån högern ofta tolkar oss i från vänstersidan att ni tror att vi vill att alla ska leva i lyx. Nej så är det inte men är det för mycket begärt att människor ska klara sig så pass bra ekonomiskt så folk har råd med hem,mat, kläder, sjukvård, tandvård etc, det viktigaste i livet alltså... Skriver man detta så anser ni blå att man kräver för mycket av samhället...

Alla har rätt att leva bra liv oavsätt siuation pga att alla människor har samma människovärde.
    theward
    theward

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty felet börjar

Inlägg  theward 2009-03-23, 07:28

När man tror att någon är värd flera miljoner om året i lön.
    Jobbar tex en VD för et storföretag eller en statligt mkt hårdare än sin sekreterare eller en lokalvårdare?

Lönen står helt enkelt inte i proportion med den nyttan de gör.

Sen om råttan tror att lönen skulle bli större om hans arbetsgivare slapp betala in arbetsgivaravgift, det får stå för honom.
    Men det visar mest prov på vad "dumhöger" är för något
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Theward

Inlägg  kanaljen 2009-03-23, 07:48

theward skrev:När man tror att någon är värd flera miljoner om året i lön.
    Jobbar tex en VD för et storföretag eller en statligt mkt hårdare än sin sekreterare eller en lokalvårdare?

Lönen står helt enkelt inte i proportion med den nyttan de gör.

Sen om råttan tror att lönen skulle bli större om hans arbetsgivare slapp betala in arbetsgivaravgift, det får stå för honom.
    Men det visar mest prov på vad "dumhöger" är för något

Även dumvänstern tar emot och delar ut höga arvoden. Se bara på Wanja Lundby Wedin och AMF.
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Rättvisa i Världen - Sida 8 Empty Anna

Inlägg  kanaljen 2009-03-23, 07:51

ANNA2LINK skrev:Du vill inte förstå vad vi menar Råttan. Det The Ward och jag menar är att i vilken situation som vi än är i så ska vi människor kunna klara oss hyggligt om vi så är läkare eller sjukpensionär. Då vet jag att ni ifrån högern ofta tolkar oss i från vänstersidan att ni tror att vi vill att alla ska leva i lyx. Nej så är det inte men är det för mycket begärt att människor ska klara sig så pass bra ekonomiskt så folk har råd med hem,mat, kläder, sjukvård, tandvård etc, det viktigaste i livet alltså... Skriver man detta så anser ni blå att man kräver för mycket av samhället...

Alla har rätt att leva bra liv oavsätt siuation pga att alla människor har samma människovärde.

Det kommer inte bli bättre för dig. Du får lov att ändra din inställning, sverige kommer bara att fortsätta bli fattigare och det oavsett vem som styr landet.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-03-23, 10:28

Anna,

"Det The Ward och jag menar är att i vilken situation som vi än är i så ska vi människor kunna klara oss hyggligt om vi så är läkare eller sjukpensionär."

Det anser jag och Alliansen också. Sen Alliansen tog över har f.ö garatipensionerna höjts. Socialdemokratin chocksänkte som bekant desamma. Du skrev tidigare att min avlägsne släkting som betalar 1,9 miljoner kr i skatt, tar ifrån de fattiga. Dina bevis för detta lyser fortfarande med sin frånvaro.

"är det för mycket begärt att människor ska klara sig så pass bra ekonomiskt så folk har råd med hem,mat, kläder, sjukvård, tandvård etc, det viktigaste i livet alltså... Skriver man detta så anser ni blå att man kräver för mycket av samhället..."

Det är jätteenkelt att skriva och att kräva. Men Anna, har du nån gång tänkt på vad som faktiskt krävs för att uppnå detta? Det krävs en enorm arbetsinsats för att försörja miljontals bidragstagare med det viktigaste i livet. De flesta gör också gärna detta. Någonstans måste det dock finnas en gräns för vad som är rimligt.

Det är inte rimligt att påstå att min avlägsne släkting som gladeligen betalar 1,9 miljoner i skatt - pengar som används till de som behöver bidrag - ska behöva få höra att hon tar ifrån de fattiga. Det är helt sinnessjukt att påstå något sådant.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-23, 11:39

Vem klarar sig bäst den som tjänar mycket eller den som tjänar lite, herregud Anna hör du inte hur dumt det låter?

Vad tycker du om den hemska arbetslösheten då?

Om du skall ställa frågor ställ åtminstone frågor som det går att svara på och som har relevans!

Vi vill ha rättvisa och allt åt alla, inte sant? bounce
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-03-23, 13:13

blueheaven skrev:
    theward skrev:Tjänar skapligt, än några "få" tjänar multum.

Vad fan ska man med flera miljoner om året i lön till?

Arbetsgivaravgiften är dessutom ingen skatt för arbetstagaren.
    Så att blanda in den summan i sammanhanget är ju snedvridet.

Jasså och vem betalar den då?

Med undantag för den allmänna löneavgiften så betalar löntagarna alla ingående delar (pension, försäkringar) i form av avstått löneutrymme.

http://www.skatteverket.se/fordigsomar/arbetsgivareinfotxt/socialavgifter.4.18e1b10334ebe8bc80005862.html

Observera att a-kassans överfinansiering medförde att alliansen reducerade försäkringspremien från 8,78% till 7,71%. Förändringarna av sjukersättningen medförde att samma allians reducerade denna premie från 4,45% till 2,43%. Löntagarna skulle pga sänkta ersättningar naturligtvis också få sänkta premier för sina försäkringar

Dessa pengar borde alltså ha kommit löntagarna till del i form av ökat löneutrymme. Men inte då, alliansen höjde istället den enda ospecificerade delen, den allmänna löneavgiften med 3,09%.

Detta var alltså en skattehöjning med 3,09% som drabbade alla löntagare.

Varför reagerar inte du och andra skattehatare på forumet över denna åtgärd ?
    .
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-23, 14:18

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:Tjänar skapligt, än några "få" tjänar multum.

Vad fan ska man med flera miljoner om året i lön till?

Arbetsgivaravgiften är dessutom ingen skatt för arbetstagaren.
    Så att blanda in den summan i sammanhanget är ju snedvridet.

Jasså och vem betalar den då?

Med undantag för den allmänna löneavgiften så betalar löntagarna alla ingående delar (pension, försäkringar) i form av avstått löneutrymme.

http://www.skatteverket.se/fordigsomar/arbetsgivareinfotxt/socialavgifter.4.18e1b10334ebe8bc80005862.html

Observera att a-kassans överfinansiering medförde att alliansen reducerade försäkringspremien från 8,78% till 7,71%. Förändringarna av sjukersättningen medförde att samma allians reducerade denna premie från 4,45% till 2,43%. Löntagarna skulle pga sänkta ersättningar naturligtvis också få sänkta premier för sina försäkringar

Dessa pengar borde alltså ha kommit löntagarna till del i form av ökat löneutrymme. Men inte då, alliansen höjde istället den enda ospecificerade delen, den allmänna löneavgiften med 3,09%.

Detta var alltså en skattehöjning med 3,09% som drabbade alla löntagare.

Varför reagerar inte du och andra skattehatare på forumet över denna åtgärd ?
    .

Med andra ord ingen förändring annat än omflyttning av poster?

Medan den anställde och företaget får allt mindre del av lönekakan så tar staten allt större var är alla rättvisevänster då svackan?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-03-23, 15:45

Med andra ord ingen förändring annat än omflyttning av poster?

Den "omflyttning av poster" som du kallar det, innebär lik förbaskat att skatten höjts med 3,09%. Pengar som vi tidigare betalat i försäkringspremier, konfiskeras nu av staten.

Medan den anställde och företaget får allt mindre del av lönekakan så tar staten allt större var är alla rättvisevänster då svackan?

Rättvisevänster ? Det är faktiskt alliansen, alltså högern som tar dessa pengar från "lönekakan" !
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-23, 16:23

formsvackan skrev:Med andra ord ingen förändring annat än omflyttning av poster?

Den "omflyttning av poster" som du kallar det, innebär lik förbaskat att skatten höjts med 3,09%. Pengar som vi tidigare betalat i försäkringspremier, konfiskeras nu av staten.

Rättvisevänster ? Det är faktiskt alliansen, alltså högern som tar dessa pengar från "lönekakan" !

Men det är ju faktiskt ingenting som startade september 2006 svackan?

Det har pågått sedan innan Palmes dagar!

Det är ingen höjning det är en omfördelning, totalsumman är den samma, en majoritet utnyttjar inte de förmåner som var kopplade till försäkringen!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:52