Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters

    Rättvisa i Världen

    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Rättvisa i Världen - Sida 17 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  berralarzon 2010-06-17, 20:57

    theward skrev:
    råttan skrev:Precis Anna,

    En del tar sig till jobbet med kapat ben.

    Andra behöver vara sjukskrivna i åratal för att "finna sig själva...".

    Du tror inte på psykiska och psykosomatiska åkommor, är det så man ska tolka dina alltmer korkade inlagor?

    Tror dessutom inte att man börjar jobba veckan efter att benet "kapats" av, tror du det?

    Eller varför inte, FK´s nya linje är ju som bekant stenhård

    upp
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Rättvisa i Världen - Sida 17 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  berralarzon 2010-06-17, 20:58

    ANNA2LINK skrev:Ja du Fredrik jag kommer ju snart att vara ute på arbetsmarknaden och då kommer jag att betala igen en hel del. Många sjukskrivna kommer inte tillbaka, dom blir pensionärer i stället, vilket inte dom kan rå för. Sjukvården och jag själv tror att jag kan komma tillbaka på heltid framöver. Jag är gärna med och betalar mer pengar till välfärden och betalar faktiskt i dag med...

    upp
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Rättvisa i Världen - Sida 17 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  berralarzon 2010-06-17, 20:58

    formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:mmm medborgar lön.. Money for nothing..

    skall bli skönt att sluta jobba och ägna mej åt att pilla navelludd och kanske jobba svart om jag behöver ngt extra..

    JA TACK!!!!

    Det vore ingen större märkvärdighet att dela ut samhällets alla bidrag till samhällets alla innevånare. Dessa skulle då kunna vara åldersrelaterade och kunna kallas för medborgarlön, ett ord som ofta förorsakar mentalt tarmvred hos obetänksamhetshögern. Genom lämpliga justeringar av skatteskalorna återbetalas denna "lön" av dem som inte är i behov av densamma.

    Storleken på denna "lön", samt skatteskalornas utformning för finansieringen, kan politikerna få hålla på och dribbla med i varje valrörelse så mycket de vill.

    Den som likt Fredrik_Rahm vet med sig att han eller hon skulle lägga sig på sofflocket och pilla navelludd om detta infördes, kan naturligtvis ha negativa synpunkter på förfarandet. Oss andra skulle det inte beröra alls.

    Varför slösa resurser på behovsprövning när vi redan vet att alla har behov ?



    upp
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Rättvisa i Världen - Sida 17 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  berralarzon 2010-06-17, 20:59

    ANNA2LINK skrev:Gör som du vill, du anser d´ju inte att det är värt att debattera med mig så....

    upp

    Sponsored content


    Rättvisa i Världen - Sida 17 Empty Sv: Rättvisa i Världen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 08:05