skall jag jobba mera så du får mera bidrag nu??=)
+20
Leena-66
RedCloud
Stefan
kanaljen
Susz X
Corven
formsvackan
råttan.
theward
Regndrottning
x-medborgare
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
Thetaxpayer
palmevara
MammaGuevara
lazy
blueheaven
ANNA2LINK
24 posters
Rättvisa i Världen
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 376
Sv: Rättvisa i Världen
ja du red"victory" jag kan öhh betala skatt och sköta mej..och jag slutade för en timme sedan..
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 377
Fredrik
Ja du Fredrik jag kommer ju snart att vara ute på arbetsmarknaden och då kommer jag att betala igen en hel del. Många sjukskrivna kommer inte tillbaka, dom blir pensionärer i stället, vilket inte dom kan rå för. Sjukvården och jag själv tror att jag kan komma tillbaka på heltid framöver. Jag är gärna med och betalar mer pengar till välfärden och betalar faktiskt i dag med...
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 378
ANNA2LINK skrev:Ja du Fredrik jag kommer ju snart att vara ute på arbetsmarknaden och då kommer jag att betala igen en hel del. Många sjukskrivna kommer inte tillbaka, dom blir pensionärer i stället, vilket inte dom kan rå för. Sjukvården och jag själv tror att jag kan komma tillbaka på heltid framöver. Jag är gärna med och betalar mer pengar till välfärden och betalar faktiskt i dag med...
Ja Anna du är så bra och solidarisk!
keanita- Antal inlägg : 14
- Inlägg 379
Eftersom högern i regel tycker att arbetslösa är ansvarslösa och snyltar på de arbetande med lön så....är det väl rättvisa nu då de kanske får lära sig, att det finns något som heter lågkonjuktur och att i dessa tider blir faktiskt folk arbetslösa. Kanske kan de inse att det vore väldigt tråkigt med folk svältandes ihjäl ute på gatorna. På tal om all brottsalighet som skulle uppstå. Så solidaritet ...det är något det!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 380
"skall jag jobba mera så du får mera bidrag nu?"
1. du har inget jobb Fredrik
2. Du har ingen som helst aning om hur RedV försörjer sig.
När ska du börja debattera som vanligt folk?
IK HAAT COMMUNISME- Antal inlägg : 575
- Inlägg 381
RedCloud skrev:"skall jag jobba mera så du får mera bidrag nu?"
Säger han som nog har 7 avstängda nick på AB tillåt mig skratta!
- Inlägg 382
"Säger han som nog har 7 avstängda nick på AB Arrow tillåt mig skratta! "
Du får gärna skratta om du vill.
Upplysningsvis:
1) så var det 12 avstängningar, alla förtjänta i kampen mot historielösa bakåtsträvar som t.e.x du, jag bär dom med en viss stolthet.
2) så är ABs Forum nedlagt
Upplysningsvis:
1) så var det 12 avstängningar, alla förtjänta i kampen mot historielösa bakåtsträvar som t.e.x du, jag bär dom med en viss stolthet.
- Inlägg 383
RedCloud skrev:"Säger han som nog har 7 avstängda nick på AB Arrow tillåt mig skratta! "
Upplysningsvis:
Det verkar vara en aning bättre att vara historielös än att vara historieförfalskare!
Senast ändrad av blueheaven den 2009-03-29, 18:36, ändrad totalt 1 gång
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 384
Det är ju lite skillnad på de som förlorar sitt jobb i lågkonjunktur vs. de som aldrig försökte få ett jobb i högkonjunkturen.
Minns att när det var högkonjunktur så hindrade inte detta de lata från att komma på mängder av ursäkter till att de borde ha oändlig a-kassa.
Minns att när det var högkonjunktur så hindrade inte detta de lata från att komma på mängder av ursäkter till att de borde ha oändlig a-kassa.
- Inlägg 385
Blueheaven
Ja Anna du är så bra och solidarisk!
BH
Jag har inte sagt det.Jag gör så gott som jag kan i alla fall. Är det inte bra då att jag kommer ut som "vanligt folk" och kan jobba som många andra??? Vad är det som är så fel med det???
När man inte har jobb då klagar ni blåa för det och när man ska ut på arbete då är det också fel. Aldrig är det bra ifrån erat håll.
BH
Jag har inte sagt det.Jag gör så gott som jag kan i alla fall. Är det inte bra då att jag kommer ut som "vanligt folk" och kan jobba som många andra??? Vad är det som är så fel med det???
När man inte har jobb då klagar ni blåa för det och när man ska ut på arbete då är det också fel. Aldrig är det bra ifrån erat håll.
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 386
Nej Anna, jobbar du så är jag glad för din skull.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 387
Nu vet jag helt säkert vem du är råttan!
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 388
en fråga
råttan skrev:Nej Anna, jobbar du så är jag glad för din skull.
Är man bara värd nåt ifall man producerar?
Du kan väl lika väl vara glad åt att Anna är sjukskriven(om det nu är det tex Anna behöver)
Jag blir glad av att se, att andra är glada oavsett om de är sjuka eller friska som en nötkärna
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 389
Det har du ta mig tusan helt rätt i The Ward, finns mycket man kan glädjas åt för andras skull,
Och som i det här fallet Anna, hon kämpar nog lika hårt som dom flesta andra gör för sin tillvaro!
Och som i det här fallet Anna, hon kämpar nog lika hårt som dom flesta andra gör för sin tillvaro!
- Inlägg 390
Några kämpar för att bli försörjda och andra kämpar för att kunna försörja sig själva!
- Inlägg 391
"Några kämpar för att bli försörjda"
Bratsen och aktieklipparna ?
"och andra kämpar för att kunna försörja sig själva"
de 100 000 tals arbetslösa ?
Bratsen och aktieklipparna ?
"och andra kämpar för att kunna försörja sig själva"
de 100 000 tals arbetslösa ?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 392
Veckans kalkon
blueheaven skrev:Några kämpar för att bli försörjda och andra kämpar för att kunna försörja sig själva!
Det är inte så att "vi" (sjuka, arbetslösa)kämpar för att bli försörjda.
Nope vi kämpar för rätten till att alla, oavsett om de jobbar, är sjuka eller arbetslösa ska kunna klara av sitt vardagliga liv, utan att hamna i ekonomisk knipa. Dvs hamna hos fogden, bli tvungen att lämna hus och hem, bli socialbidragstagare osv
Det har jag alltid tyckt...
Även under den tiden då jag försörde mig själv till 110%..
- Inlägg 393
Några kämpar för att bli försörjda och andra kämpar för att kunna försörja sig själva! BH.
Vilka av oss härinne syftar du på BH eller skriver du rent generellt???
- Inlägg 394
Det är inte så att "vi" (sjuka, arbetslösa)kämpar för att bli försörjda.
Nope vi kämpar för rätten till att alla, oavsett om de jobbar, är sjuka eller arbetslösa ska kunna klara av sitt vardagliga liv, utan att hamna i ekonomisk knipa. Dvs hamna hos fogden, bli tvungen att lämna hus och hem, bli socialbidragstagare osv
The Ward
Precis det hävdar jag också. Hägern har fått om bakfoten att sjuka fuskar och vill vara sjuka och bara leva på ersättning länge. Detta är bullshit!!!
The Ward
Precis det hävdar jag också. Hägern har fått om bakfoten att sjuka fuskar och vill vara sjuka och bara leva på ersättning länge. Detta är bullshit!!!
- Inlägg 395
ANNA2LINK skrev:Några kämpar för att bli försörjda och andra kämpar för att kunna försörja sig själva! BH.
Generellt Anna, vill du påstå att jag har fel?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 396
blueheaven skrev:ANNA2LINK skrev:Några kämpar för att bli försörjda och andra kämpar för att kunna försörja sig själva! BH.
Generellt Anna, vill du påstå att jag har fel?
- Inlägg 397
blueheaven skrev:Några kämpar för att bli försörjda och andra kämpar för att kunna försörja sig själva!
- Inlägg 398
Redvictory skrev:fredrik rahm skrev:ANNA2LINK skrev:Visst är det en självklarhet att vi tillsammans hjälps åt i ett samhälle.
ja men hjälpen funkar åt båda hållen anna..
Vad kan DU hjälpa med??
gråta på forum, och kräva mera pengar kanske??=)
Och vad kan DU hjälpa till med då rahm? mer än att skriva nedsättande och kränkande yttringar till de som har andra värderingar än dig! ut och jobba med dig istället!
du sitter och skriver skit här på arbetstid!
- Inlägg 399
blueheaven skrev:formsvackan skrev:ANNA2LINK skrev:Du syftade väl här till att jobbskatteavdraget är en påhittad skatt av borgarna? Ja jag gillar som du vet inte detta jobbskatteavdrag eftersom man därmed markerar att arbetende människor är med värda än icke arbetande, att man vill göra skillnaden ännu större här, när skillnaden redan är stor... Detta är inte rättvisa, tvärtom Råttan...
Det är värre än så Anna. Jobbskatteavdraget gynnar dem som har arbete, men finansieras av de arbetslösa och de sjuka.
Nu ljuger du allt igen formsvackan man skall inte lura stackars lättlurade Anna på det fula viset!
Så här är det: de som jobbar försörjer de som inte jobbar och för att inte obalansen skall bli för stor så har man bestämt att man vill få fler bidragsförsörjda att lockas till att jobba och därmed minska bördan på de som försörjer de som lever på bidrag!
Tänk vad ful man kan vara urformsvackan?
- Inlägg 400
Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:Fördelningen av pengar framför allt...
Hur vill du fördela dem då?