theward 2009-03-27, 01:22
råttan skrev: martin7lindgren skrev:Mr. Råtta, piper på, suck...! Inte för att Mr. Rååtttttttaaaaa, har med det och göra,
Men nu är jag handikappad pensionär, något jag inte valt själv, något jag inte kan välja bort heller!
Men det är nog tur att det inte är Rååtttttttaaaaannnnnn, som befinner sig i min situation, med tanke på hans trumpetande som frisk och hel, hur skulle inte hans ylande ljuda om han hade mina skador?
Det vill man inte ens tänka på,
Nej du Mr. Rååtttttttaaaaa, ju fortare du färgas rödgrön dessto bättre !
På tal om att färgas rödgrön så är det så att i storstäderna har Alliansen ökat sitt kraftiga övertag. Kan bero på att i storstäderna bor det inte lika många bidragsjägare.
Vad gäller ditt lilla handikapp kan jag meddela att jag häromveckan mötte en handikappad man som jobbar för en av våra kunder. Han ena ben är avkapat ovanför knäet. Men inte hindrar det honom från att göra ett mycket bra jobb.
Det är tamejfan pinsamt hur muppar som martin och theWard förespråkar att man passiviserar alla människor med minsta lilla skavank. Istället borde fler få chansen att göra ett bra jobb. Det finns massor av människor som skulle kunna bidra med mycket. Nu menar jag inte att alla med avkapat ben ska tvingas att arbeta. Jag menar att de åtminstone ska ha chansen.
Lögnare är du dessutom.
JAG HAR ALDRIG FÖRESPRÅKAT ATT FOLK SKA PASSIVISERAS.
Faktiskt tvärtom, om du skulle bry dig om att läsa och ta in det jag skrivit förrut
Möjligheten till att jobba har alltid funnits, skillnaden idag är att valet oftare står mellan att bli utförsäkrad och att jobba.
Alltså mera tvång än ett riktigt VAL
Ja varför ska en enbent inte kunna jobba?
Fast nu är inte alla människor likadana...
Ofta kan folk lida av kombinationer av skador och sjukdomar.
Borde man inte få ha rätten att lyssna på vad ens egen kropp tål i arbetsbelastning?
Ska man istället tvingas till att ensidigt lyssna på sin plånbok och sakta glida längre ner i sjukdomsträsket?