Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

HEMLÖSHET... - Sida 19 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 13:54

Thetaxpayer skrev:
    cleopatra skrev:Jag glömde att nämna att ishockeyspelaren som är gift med Sussie Päivärinta, Stefan "Myran" Gustavsson, gick i min parallellklass på gymnasiet... Very Happy

Jag har gått i samma skola som Clark Olofsson

Toppen, vilken förebild.
    Cool
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-28, 14:21

kanaljen skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    cleopatra skrev:Jag glömde att nämna att ishockeyspelaren som är gift med Sussie Päivärinta, Stefan "Myran" Gustavsson, gick i min parallellklass på gymnasiet... Very Happy

Jag har gått i samma skola som Clark Olofsson

Toppen, vilken förebild.
    Cool

He he, Ja jag kände att jag vart tvungen att kontra Cleos jag mötte Lassie.
    Dock är jag inte samma generation some den gode Clark.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 15:36

Wow...? Säger du det Mr. Kanalj! Varför blir jag inte förvånad? No Att ett brakego som du du bara kan se dig själv? Wink
    Aldrig funderat på att ta dig i kragen, och rycka upp dig, så en och annan medmänniska tål se dig!

Nej,Mr. Kanalj! Det duger inte, att bara se och tänka på sig själv!
    Norrlands stolthet? Knappast!
    Möjligtvis Norrlands svartepetter? geek
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 15:48

Ojojoj så känslig man kan vara då?

Har jag trampat dig på tårna på något vis?

Nope, de är hela och fina.

Du brukar inte vara sen att antyda både det ena och det andra om andra forumskribenter, kan man då inte tåla ett litet påpekande efter det andra inlägget om hur många kändisar som du varit skolkamrat med?

Vad jag vet har jag aldrig gjort antydningar om andras personligheter, bara om deras åsikter (och ibland iofs även om deras sätt att använda invektiv), och det är väl meningen att man ska göra i en debatt. Dessutom brukar jag inte göra antydningar, tycker jag något så skriver jag det i klartext och står för det. Har jag någonstans brustit och gjort uttalanden om en skribents personlighet får du gärna visa mig den så ska jag be personen om ursäkt.

Vi alla skriver ibland mindre genomtänkta bidrag och jag tror inte du är något undantag det finns potential för alla att bli bättre?

Ja, jag kan ibland bli upprörd av vissa artiklar i tidningar och förivra mig eller missförstå, så att jag sen får revidera mina åsikter, men mina svar till andra skribenter brukar jag tänka igenom mycket noga innan jag skickar. Visst kan jag bli bättre, finns det perfekta människor?

Jojo dina skämtsamma och andras barnsliga invektiv och trollande?

Tänk om jag bara skojar på samma sätt som du?

Tänk om du övereagerar?

Som jag ser det är skillnaden mellan mina skämt och dina, att mina är vänligt menade och till för att lätta upp stämningen, medan dina är hånfulla och provocerar. Om jag missförstått dina "skämt" så ber jag om ursäkt, men jag har aldrig sett dig varken förklara vad du menar eller be om ursäkt när folk reagerar på dina "skämt". Återigen ber jag dig visa mig vilket skämt som kan ha missförståtts av dig eller någon annan och trotts vara till för att provocera eller såra, då ska jag givetvis be om ursäkt igen. Mig veterligt är du dock den enda som reagerat så på mina skämt. Visst är det möjligt att jag överreagerar, men nu är det ju så att det inte bara gäller detta inlägg och just till mig, jag ser ju dagligen hur du angriper och hånar även andra. Ibland blir något droppen och din bägare var redan överfull.

Har jag svarat dig på ett barnsligt och elakt sätt?

Nej har jag påstått att det gällde mig? Dock tycker jag inte att kommentaren om OT kom ríktigt från rätt person eftersom många av dina inlägg inte heller alltid behandlar det aktuella ämnet utan mer om folks personligheter beroende på partitillhörighet osv. Märk väl att det fortfarande ditt beteende jag klankar ner på, inte dig som person. Det kan jag ju inte för jag känner inte dig. Ditt tidigare inlägg var ju bara din åsikt om mitt inläggs OT och därför var första delen av mitt svar till dig en förklaring på, och ett försvar av, mitt tidigare inlägg. Del två var min förklaring till varför jag öht reagerade på ditt inlägg, droppen BH, droppen.... Även om de flesta droppar inte gällde mig så är jag tvungen att även läsa de inlägg jag inte gillar om jag vill läsa dina bra inlägg, man vet ju inte innan vilket det kommer att vara.

Jag väljer att besvara barnsligheter med barnsligheter

Att du svarar med samma mynt är ju orsaken till att det ser ut som det gör på forumet, alla tycker att de blir attackerade, blir förbannade och slår tillbaka. Detta är du på intet sätt ensam om, men hur försvarar det ditt beteende? Man måste väl stå för det man själv gör? Alla verka gå efter konceptet "han/hon är dum, då får jag också vara det" och JA jag tycker det är ett felaktigt resonemang. Att försvara sig är det inget fel i, men hur man gör det kan vara mycket fel.

och då menar jag inte cleopatra, och du väljer att ignorera, vad är egentligen barnsligast?

Ehhh.... va? scratch Det där fattade jag inte riktigt. Att du tycker jag är barnslig förstår jag dock, och det är jag den första att erkänna. Jag är skitbarnslig i vissa sammanhang, men aldrig elak Basketball
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 15:49

martin7lindgren skrev:Wow...? Säger du det Mr. Kanalj! Varför blir jag inte förvånad? No Att ett brakego som du du bara kan se dig själv? Wink
    Aldrig funderat på att ta dig i kragen, och rycka upp dig, så en och annan medmänniska tål se dig!

Nej,Mr. Kanalj! Det duger inte, att bara se och tänka på sig själv!
    Norrlands stolthet? Knappast!
    Möjligtvis Norrlands svartepetter? geek

Att alla ska börja knarka, är det att rycka upp sig?
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 16:14

Oboj! Jag som bara känner mig själv.
    Anledningen till att jag frågar är att politikers uppger ogärna sina studier och dylikt.

Hehe, nu kan jag inte påstå att jag känner alla dessa personer, vi har bara gått i samma skola.

Nej, du har nog rätt där, jag googlade faktiskt på henne och jag hittade ingenting om hennes skolgång, bara om hennes politiska karriär. Med kännedom om hennes betyg i högstadiet skulle jag iofs bli mycket förvånad om hon inte gjorde lika bra ifrån sig i gymnasiet, vilken linje hon än valde.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 16:23

Du Mr. Kanalj, ta och gör ett besök ute i verkligheten?
    Du kommer upptäcka att det finns många orsaker till att människor kan behöva ta tag i saker och ting,
    Att du t.ex har ditt superstora brakego problem beror det på droger och alkohol?
    Men vilket som, gör något åt det, redan nu är det ett gränsfall, och säkert i sista stund,
    Gör du inget åt ditt eget egoproblem nu, är det stor chans att det blir för sent,
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 16:28

martin7lindgren skrev:Du Mr. Kanalj, ta och gör ett besök ute i verkligheten?
    Du kommer upptäcka att det finns många orsaker till att människor kan behöva ta tag i saker och ting,
    Att du t.ex har ditt superstora brakego problem beror det på droger och alkohol?
    Men vilket som, gör något åt det, redan nu är det ett gränsfall, och säkert i sista stund,
    Gör du inget åt ditt eget egoproblem nu, är det stor chans att det blir för sent,

Jag behöver inte, jag är nöjd som jag är. Jag varken super, knarkar osv. Däremot är jag orolig över sveriges fortsatta förfall och har varit det under en längre tid.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-28, 16:52

cleopatra skrev:

Vad jag vet har jag aldrig gjort antydningar om andras personligheter, bara om deras åsikter (och ibland iofs även om deras sätt att använda invektiv), och det är väl meningen att man ska göra i en debatt. Dessutom brukar jag inte göra antydningar, tycker jag något så skriver jag det i klartext och står för det. Har jag någonstans brustit och gjort uttalanden om en skribents personlighet får du gärna visa mig den så ska jag be personen om ursäkt.

Du antyder ju att jag är elak barnslig och använder invektiv emedan du inte gör det?
    Har jag då svarat dig på det viset?
    Jag anpassar mig till innehållet i det jag svarar på, kan nämnligen umgås i de flesta kretsar dock inte med råkommunister!

Ja, jag kan ibland bli upprörd av vissa artiklar i tidningar och förivra mig eller missförstå, så att jag sen får revidera mina åsikter, men mina svar till andra skribenter brukar jag tänka igenom mycket noga innan jag skickar. Visst kan jag bli bättre, finns det perfekta människor?

Tror du verkligen det med hänvisning till det som du skriver i första stycket?

Som jag ser det är skillnaden mellan mina skämt och dina, att mina är vänligt menade och till för att lätta upp stämningen, medan dina är hånfulla och provocerar. Om jag missförstått dina "skämt" så ber jag om ursäkt, men jag har aldrig sett dig varken förklara vad du menar eller be om ursäkt när folk reagerar på dina "skämt". Återigen ber jag dig visa mig vilket skämt som kan ha missförståtts av dig eller någon annan och trotts vara till för att provocera eller såra, då ska jag givetvis be om ursäkt igen. Mig veterligt är du dock den enda som reagerat så på mina skämt. Visst är det möjligt att jag överreagerar, men nu är det ju så att det inte bara gäller detta inlägg och just till mig, jag ser ju dagligen hur du angriper och hånar även andra. Ibland blir något droppen och din bägare var redan överfull.

Vad är skillnaden på att skoja om vilka kändisar man umgicks med (ja jag förstod det skämtsamma där) och att jag då skämtar om att hålla sig till ämnet eftersom vissa ofta tar upp hur förträffliga de är som aldrig avviker från ämnet?

Nej har jag påstått att det gällde mig? Dock tycker jag inte att kommentaren om OT kom ríktigt från rätt person eftersom många av dina inlägg inte heller alltid behandlar det aktuella ämnet utan mer om folks personligheter beroende på partitillhörighet osv. Märk väl att det fortfarande ditt beteende jag klankar ner på, inte dig som person. Det kan jag ju inte för jag känner inte dig. Ditt tidigare inlägg var ju bara din åsikt om mitt inläggs OT och därför var första delen av mitt svar till dig en förklaring på, och ett försvar av, mitt tidigare inlägg. Del två var min förklaring till varför jag öht reagerade på ditt inlägg, droppen BH, droppen.... Även om de flesta droppar inte gällde mig så är jag tvungen att även läsa de inlägg jag inte gillar om jag vill läsa dina bra inlägg, man vet ju inte innan vilket det kommer att vara.

Men nu är det min taktik att besvara barnsliga inlägg med lika barnsliga svar och din taktik är att vara präktig och ignorera, vad är det som säger att den ena modellen är mer elak än den andra?
    Fantomen är hård mot de hårda.

Att du svarar med samma mynt är ju orsaken till att det ser ut som det gör på forumet, alla tycker att de blir attackerade, blir förbannade och slår tillbaka. Detta är du på intet sätt ensam om, men hur försvarar det ditt beteende? Man måste väl stå för det man själv gör? Alla verka gå efter konceptet "han/hon är dum, då får jag också vara det" och JA jag tycker det är ett felaktigt resonemang. Att försvara sig är det inget fel i, men hur man gör det kan vara mycket fel.

Är detta vetenskapligt säkerställt?

Ehhh.... va? scratch Det där fattade jag inte riktigt. Att du tycker jag är barnslig förstår jag dock, och det är jag den första att erkänna. Jag är skitbarnslig i vissa sammanhang, men aldrig elak Basketball

Öhhh var sa jag att du var barnslig?
    Däremot är de som får "barnsliga" svar rätt barnsliga typ Redcloud, redvictory och martin om du inte upptäckt detta förut!
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 18:50

Du antyder ju att jag är elak barnslig och använder invektiv emedan du inte gör det?
    Har jag då svarat dig på det viset?
    Jag anpassar mig till innehållet i det jag svarar på, kan nämnligen umgås i de flesta kretsar dock inte med råkommunister!

Här ger jag dig faktiskt rätt BH, när jag läser vad jag skrivit verkar det som jag menar det, men vad jag egentligen menade var att det är ett barnsligt beteende att använda invektiv och trolla. Sorry, ska inte upprepas eftersom jag faktiskt inte använder invektiv. Nej, du har inte svarat mig på det viset och det var alltså inte min avsikt att svara dig med nedsättande kommentarer om din personlighet. Ett beteende kan dock kritiseras. Man kan tex säga "Jag älskar dig, men ogillar ditt beteende" till sina barn när de gjort något man inte gillar. Jag vägrar sänka mig till en låg beteendenivå i mina svar även om mina motdebattanter gör det. Förutom att jag ogillar det så tycker jag man ska föregå med gott exempel. Alltså bete sig som man önskar att andra skulle göra. Sen är det inte sagt att just mitt beteende är rätt, men det är ju min övertygelse.Hmm, jag dömer inte människan efter politiska åsikter, kan man inte diskutera så får man väl prata annat än politik. Om du tex skulle bli jättekär i en tjej, skulle du sluta träffa henne om hon visade sig vara övertygad kommunist? Varför kan man inte ha respekt för andras åsikter och det faktum att andra inte tycker som man själv? Om du däremot menar kommunistfanatiker förstår jag dig, jag kan heller inte umgås med fanatiker av något slag.

Tror du verkligen det med hänvisning till det som du skriver i första stycket?

Nu vet jag inte vilket av mina påståenden du menar, men eftersom jag skrev allt och står för det jag skriver (fast jag kan ändra åsikt om jag blir överbevisad) så måste mitt svar här bli ja.

Vad är skillnaden på att skoja om vilka kändisar man umgicks med (ja jag förstod det skämtsamma där) och att jag då skämtar om att hålla sig till ämnet eftersom vissa ofta tar upp hur förträffliga de är som aldrig avviker från ämnet?

Nu vet jag iofs inte om det är mig du menar med "vissa". Om det är mig du menar så är du fel ute. Jag har aldrig påstått att jag aldrig går OT, tvärtom är jag hopplös på att hålla mig till ämnet och skriver ofta sidekickar. Det enda jag har sagt är att du också gör det. Jag tycker inte att det gör så mycket så länge det är skämt eller på något sätt relaterat till huvudämnet, bara när det är till för att håna eller "röra om i grytan" som en del kallar det att provocera. Om det inte är mig du menar så kan väl inte jag hållas ansvarig för andras påståenden? Det får du väl ta med dem då. Annars är det ingen skillnad även om ditt sätt att formulera ditt inlägg på också kunde missförstås och tas för kritik. Hade du tex lagt in en blinksmiley hade du däremot varit tydlig.

Men nu är det min taktik att besvara barnsliga inlägg med lika barnsliga svar och din taktik är att vara präktig och ignorera, vad är det som säger att den ena modellen är mer elak än den andra?
    Fantomen är hård mot de hårda.

Hmm, präktig och ignorera? Det där får du nog utveckla lite. Präktig är jag då rakt inte *asg* fråga min man Wink och vem har jag ignorerat förutom den person jag blockat pgra hans "underbältetkommentarer"?

WOW!! Shocked Jag visste inte att det var Fantomen jag satt och debatterade med! Wink

Är detta vetenskapligt säkerställt?

Japp!! OCH registrerat hos patent och registreringsverket. Min avhandling kommer snart på en sajt nära dig.... study Nej men allvarligt talat, hur förklarar du det annars?

Öhhh var sa jag att du var barnslig?
    Däremot är de som får "barnsliga" svar rätt barnsliga typ Redcloud, redvictory och martin om du inte upptäckt detta förut!

Du skrev så här:
    "och då menar jag inte cleopatra, och du väljer att ignorera, vad är egentligen barnsligast?"
    Här kanske jag missförstod dig och trodde att jag var barnslig när du egentligen menade att mitt beteende var barnsligt. Men vad menar du med "och då menar jag inte cleopatra" och vad har jag ignorerat?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 19:48

Hmmm...,Du säger det Mr. Kanalj, ja då har vi ditt ord på det, men hur vet man att du inte sitter och påstår något som ingen annan vet?

Tror du på fullt allvar att du är ensam om att inte "supa" & "knarka" som du säger?

Men vet du vad jag tror, att vi är massvis med flera som kan säga samma sak? Wink
    Föresten Mr. Kanalj? Är du en typisk SD:are, representativså att säga,
    en typisk SD supporter?

I så fall förstår jag din oro, över sveriges förfall, det skulle kunna bli förödande om ni blev för många! No
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 20:52

martin7lindgren skrev:

I så fall förstår jag din oro, över sveriges förfall, det skulle kunna bli förödande om ni blev för många! No

Vi ser ju att det blir fler förtidspensionärer och framförallt unga sådana. Det bådar inte gott.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-04-28, 21:03

kanaljen skrev:Vi ser ju att det blir fler förtidspensionärer och framförallt unga sådana. Det bådar inte gott.
    Usch då ! Hur kan alliansen tillåta detta ?
    I och med jobblinjen skulle väl alla förtidspensionärer tvingas börja arbeta för sin försörjning.
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 21:10

formsvackan skrev:
    kanaljen skrev:Vi ser ju att det blir fler förtidspensionärer och framförallt unga sådana. Det bådar inte gott.
    Usch då ! Hur kan alliansen tillåta detta ?
    I och med jobblinjen skulle väl alla förtidspensionärer tvingas börja arbeta för sin försörjning.

Spelar det någon roll vilket allians som sitter i makten, förtidspension av unga och trixande med arbetslöhetssiffror var en specialitet under sossestyret.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 21:26

Ja det är inte lätt att vara ung och arbetslös i dagens borgarsverige,
    Särskilt som ungdomarna är oskyldiga till att det ser ut som det gör, No

Att vara ung och arbetlös eller förtidspensionär är två helt olika saker, ingen pensioneras utan orsak, No
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-04-28, 21:46

martin7lindgren skrev:Du Mr. Kanalj, ta och gör ett besök ute i verkligheten?

Akta dig Martin den lille finne SS-soldat kanske tycker att du är en
    av dem som skall sluta sitt liv i den nya Aushwitz läger för att du
    tänker inte som han !!

Och detta är han som : "lille perkelle" som skall styra över dit land för att en karell-finne har anlag för detta !!

MVH

//KTR
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 21:57

Det är nog lugnt, mig sätter man inte var man vill om inte jag har lust att sätta mig, No

Men nu sitter jag ner en stund igen, efter att ha fixat till här hemma, Wink
    Imorgon Kl. 10.00 kommer en reporter och fotograf hit, för att göra ett repotage, från en stor välkänd tidning,

Förövrigt andra gången den här veckan, var ett annat team här igår, Wink
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-04-28, 22:24

martin7lindgren skrev:Det är nog lugnt, mig sätter man inte var man vill om inte jag har lust att sätta mig, No

Men nu sitter jag ner en stund igen, efter att ha fixat till här hemma, Wink
    Imorgon Kl. 10.00 kommer en reporter och fotograf hit, för att göra ett repotage, från en stor välkänd tidning,

Förövrigt andra gången den här veckan, var ett annat team här igår, Wink

Var kan man läsa om reportaget? Lite nyfiken faktiskt!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-28, 22:47

martin7lindgren skrev:Ja det är inte lätt att vara ung och arbetslös i dagens borgarsverige,

Att vara ung och arbetlös eller förtidspensionär är två helt olika saker, ingen pensioneras utan orsak, No

Det har aldrig varit lätt att vara ung o arbetslös i Sverige martin o
    att dessutom bli förtidspensionerad p.g.a diverse "luddiga" psykiatriska
    diagnoser har inte gjort saken bättre, alla unga arbetslösa är inte
    "psykiskt sjuka" men det blir ju naturligtvis billigare att stoppa de
    under mattan o ge minimalt bidrag?
    kanaljen
    kanaljen

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 22:51

lazy skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja det är inte lätt att vara ung och arbetslös i dagens borgarsverige,

Precis!
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-04-28, 23:10

lazy skrev:

Som vanligt du har verkligen problem med verklighets förankring!!
    Om du läser Martins inlägg "NÅGRANT" då kommer du att förstå
    att även unga har redan jävligt svårt med att komma någonstans
    och då skall vi inte snacka med sådana människor om Martin..

Fatta för en gång skull !!

Snälla skriv inte luft här omkring detta
    är bara fjolligt!!

Jag trodde att du kan bättre faktisk .

MVH

//KTR
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 00:34

Mr. Kanalj! Alla förtidspensionärer oavsett ålder är ju inte psykiskt sjuka,
    många är det genom olika skador, handikapp eller andra sjukdomar?

Var har ifrån har du fått att alla skulle vara psykiskt sjuka?
    Men ingen är pensionerad p.g.a arbetslöshet, ingen fullt frisk person blir pensionär av den anledningen,

Varken under vår förra regering eller den nuvarande, ingen! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 00:37

Lazy, menar du att dina alliansfavoriter pensionerar fullt friska unga p.g.a arbetslöshet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 01:10

Det kommer du kanske se tids nog, Den som läser någon av dom kommande artiklarna lär nog känna igen något! Wink
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-29, 09:56

Gav du upp BH? Iofs fick vi väl det mesta sagt, men jag undrar så vad du menade med att du inte menade mig och att jag valde att ignorera något. Om du är orolig för att det är OT (vilket för övrigt 100% av trådarna här är) så kan du ju alltid svara i "Bjud på dig själv"-tråden.... Wink

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:42