men det är ju MIN åsikt.
Livet framför sig eller bakom sig?
fredrik rahm skrev:Skall ej döma men anser det mera tragiskt när 13-17 åringar dör..än 45-60 missbrukare.
men det är ju MIN åsikt.
Livet framför sig eller bakom sig?
martin7lindgren skrev:För mig grummlas min egen glädje över att ha fixat mig av alla polare som inte har gjort detsamma!
Och jovisst kan man beskriva livet som hemlös, det tycker iallafall jag!
Susz X skrev:Ni beskriver så mycket direkt ur hjärtat i denna tråden...det berör.
Undrar om jag får tillåtelse att sätta ihop innehållet här i syfte att synliggöra
hur verkligheten ser ut?
martin7lindgren skrev:Idag är dagen D, månadens höjdpunkt är här, payday,
Hyran ska betalas, den härliga hyran, som garanterar att man bor kvar en månad till,
Tänka sig att betala hyran, att ha en hyra och betala är en höjdare för en f.d hemlös som jag,
"Man tror nästan inte att det var sant, men värst av allt var nog dom som försvarade spelen i demokratin och yttrandefrihetens namn, man menade att det var vuxenspel, samtidigt vet man att 2 miljoner svenskar spelar varje dag, den största gruppen då yngre tonåringar; "
av Martin
martin7lindgren skrev:Nu snackar du strunt igen Leena66, jag vet att du sagt att din hemlöshet beror på missdbruk,
Men det betyder inte att alla hemlösas gör det,
Sen låter det på dig som du inbillar dig vara mer värd än dina egna polare som inte har fixat sig än,
Men det kan du glömma, det är du inte,
Tvärtom tycker jag, du anstränger dig ju att baktala dina hemlösa polare, om du nu har några,
Kanske bara är det sedvanliga snacket och ingen verkstad som du ägnar dig åt,
Alla hemlösa som vet vad det handlar om vet att långt ifrån alla är missbrukare,
Vad är det som får dig att tro att du är värd mer än alla som inte har fixat sig?