Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

HEMLÖSHET... - Sida 20 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 10:01

Själv sitter jag här med fjärilar i magen, kommer ett team från en tidning kl.10 så nu börjar det kännas lite pirrigt, pust...
    Ändå var ett annat gäng här i tisdags, men det är pirrigt ändå!

Men jag har ju sjösatt båten själv, så nu gäller det att ro den iland!
    Sen är det ju så att medlen helgar målen! Wink
    Leena-66

Antal inlägg : 175

Inlägg  Leena-66 2009-04-29, 10:10

martin7lindgren skrev:Själv sitter jag här med fjärilar i magen, kommer ett team från en tidning kl.10 så nu börjar det kännas lite pirrigt, pust...
    Ändå var ett annat gäng här i tisdags, men det är pirrigt ändå!

Men jag har ju sjösatt båten själv, så nu gäller det att ro den iland!
    Sen är det ju så att medlen helgar målen! Wink

vilka tidningar kan man läsa artikelna som du medverkar i ?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 10:39

Okej cleopatra det låter luddigt:
    "Jag väljer att besvara barnsligheter med barnsligheter, och då menar jag inte cleopatra, och du väljer att ignorera, vad är egentligen barnsligast?"

Jag svarade inte dig på grund av att det var barnsligt i första hand utan jag såg skämtet och trodde därmed att det gick bra att skämta utan skyltar om varning för ett dåligt skämt och att vi kanske var på samma våglängd på något sätt men så var det ju inte.

Nåväl min taktik är att svara målsägaren så gott det går på samma nivå, ett dumt påstående får ett dumt svar, och din taktik tycks vara att ignorera vederbörande, kör själv den senare varianten med vissa men väljer då att blockera dem så att jag slipper läsa eländet, dock är man ju här för att diskutera.
    Vad alla behöver lära sig är att kunna ta kritik på rätt sätt och kunna ge kritik på rätt sätt men det rätta passar ju olika individer olika?
    Man kan ju hoppas att övning ger färdighet.
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-29, 11:53

blueheaven skrev:Okej cleopatra det låter luddigt:
    "Jag väljer att besvara barnsligheter med barnsligheter, och då menar jag inte cleopatra, och du väljer att ignorera, vad är egentligen barnsligast?"

Jag svarade inte dig på grund av att det var barnsligt i första hand utan jag såg skämtet och trodde därmed att det gick bra att skämta utan skyltar om varning för ett dåligt skämt och att vi kanske var på samma våglängd på något sätt men så var det ju inte.

Nåväl min taktik är att svara målsägaren så gott det går på samma nivå, ett dumt påstående får ett dumt svar, och din taktik tycks vara att ignorera vederbörande, kör själv den senare varianten med vissa men väljer då att blockera dem så att jag slipper läsa eländet, dock är man ju här för att diskutera.
    Vad alla behöver lära sig är att kunna ta kritik på rätt sätt och kunna ge kritik på rätt sätt men det rätta passar ju olika individer olika?
    Man kan ju hoppas att övning ger färdighet.

Då ber jag ödmjukt om ursäkt BH Embarassed Jag erkänner att jag helt klart hade förutfattade meningar om ditt inlägg pgra din något.... syrliga? Laughing sätt att ibland kommentera andras inlägg. Dock har du faktiskt inte gjort det med något av mina och jag borde väl därför ha förstått att det var ett skämt och inte bara förutsatt att du var ironisk.

Fast bara för att jag inte svarar på ALLA inlägg så betyder ju inte det att jag ignorerar dem för det, och defenitivt aldrig om inlägget riktas direkt till mig. Den enda jag gjorde det med har jag blockat nu tongue

Jag tar gärna kritik om både mina åsikter och mitt beteende så länge det inte handlar om personliga angrepp, dock anser jag att man måste få försvara sig på ett adekvat, men civiliserat, sätt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 13:20

Återkommer med det senare, vill först läsa själv,
    Men nu idag känns allt helt rätt och bra, gick jäkligt bra när nerverna släppte!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 13:22

Här har vi en, jag, som inte har något att be Mr. Blue om ursäkt för, aldrig! No
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-29, 17:12

martin7lindgren skrev:Här har vi en, jag, som inte har något att be Mr. Blue om ursäkt för, aldrig! No

QUE????
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 18:40

Men jasså, ser man på, grattis Mr. Blue! Wink
    Måste vara jätteroligt för dig? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-21, 09:06

Hårdare tider väntar många av sthlms registrerade 3.100 hemlösa, (mörkertalet säkert lika stort)
    Mångas, dom flesta är där med jämna mellanrum, stadsmissionsgården vid Maria Torget, ändrar sina öppetider, till bara halvdagar och stängt på helgerna,
    Man kommer istället hjälpa på individuell nivå,
    På både gott och ont, missionen har alltid fått bära stadens problem på sina axlar själva, samhället ska också ta sitt ansvar!
    Även socialtjänstens enhet för hemlösa drar åt tumskruven på gott och ont,
    Man kommer nu börja sära på begreppen, hemlösa som är just hemlösa, och hemlösa missbrukare, det är kanske 50/50,
    Något jag slagits för i flera år nu, alla hemlösa är inte missbrukare, jag tror på att det nya arbetsättet kommer kunna dra ner antalet på sikt!
    att som hemlös, som inte det vore illa nog, ska stämplas som psykiskt sjuka och missbrukare när hälften inte är det, har retat mig som fan, alltid,
    Ungefär som om alla systemets kunder registrerades och stämplades som fyllon och alagare, alla över samma kant, då skulle det bli ett djävla ylande,
    samhället har länge glidit på en räkmacka när man vältrat över att ansvar och arbete på organisationer som stadsmissionen!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-05-21, 13:11

Ja- jag läste det- att det stadsmissionen skull omorganisera och satsa mer på
    att ge stöd att " finna bostad"..
    Men- finns inget samarbete med som du skriver, vare sig social eller kommun ?
    Det massmedia belyser brukar ju inte vara så grävande precis..inte alltid..
    Samtidigt är det inget unikt på just det planet..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-21, 13:24

Efter att ha deltagit i ett antal seminarium så vet jag att stadsmissionen och soc har ett bra samarbete?
    Att missionen nu skär ner beror på klagomål från folk som bara tänker på msig själva,
    Och som vanligt blir det dom som har det svårt som får betala notan!
    Stadsmissionsgården och Klaragården är sista utposten och vattenhållen för många,
    Missionsgården riktar in swig på alla, Klaragården vänder sig endast till kvinnor!

Dit kan man gå, för att käka, duscha, sova och tvätta kläder, och redan nu får man vänta hela dagarna på sin tur, hur det blir när man skär ner öppetiderna till hälften, behöver man inte vara något snille att begripa!

Själv har jag allt att tacka stadsmissionen för, där kunnde jag bo bra och landa i min egen takt efter alla år ute på gatan, och gå vidare,
    Därför ställer jag upp på allt jag kan som kan hjälpa andra?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-21, 13:48

martin7lindgren skrev:Efter att ha deltagit i ett antal seminarium så vet jag att stadsmissionen och soc har ett bra samarbete?
    Att missionen nu skär ner beror på klagomål från folk som bara tänker på msig själva,
    Och som vanligt blir det dom som har det svårt som får betala notan!
    Stadsmissionsgården och Klaragården är sista utposten och vattenhållen för många,
    Missionsgården riktar in swig på alla, Klaragården vänder sig endast till kvinnor!

Dit kan man gå, för att käka, duscha, sova och tvätta kläder, och redan nu får man vänta hela dagarna på sin tur, hur det blir när man skär ner öppetiderna till hälften, behöver man inte vara något snille att begripa!

Själv har jag allt att tacka stadsmissionen för, där kunnde jag bo bra och landa i min egen takt efter alla år ute på gatan, och gå vidare,
    Därför ställer jag upp på allt jag kan som kan hjälpa andra?

Vad är det för typ av klagomål du menar?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-21, 16:18

Grannar och närboende till lokalerna man har klagar och gnäller som små barn som vill ha godis!

Man vill inte ge utsatta människor utrymme, inte här i stan iallafall!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-22, 10:49

Som det alltid är då- folk vet inte hut alls..
    Men- hur går det för alla som har det som livlina nu då?
    Får alla stöd- fast på ett annat sätt- eller utesluts någon?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-22, 14:29

Var inne på medis och röstade idag, och vill ge en eloge till MP, som gick runt bland hemlösa och delade ut påsar med frukt, godis och alla partiers röstsedlar och uppmanade att gå och rösta!

JAG RÖSTADE INTE GRÖNT, MEN JAG RÖSTADE RÖDGRÖNT! bounce
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

HEMLÖSHET... - Sida 20 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-05-22, 17:37

Susz X skrev:Ja- jag läste det- att det stadsmissionen skull omorganisera och satsa mer på
    att ge stöd att " finna bostad"..
    Men- finns inget samarbete med som du skriver, vare sig social eller kommun ?
    Det massmedia belyser brukar ju inte vara så grävande precis..inte alltid..
    Samtidigt är det inget unikt på just det planet..

Måste ju finnas hundratals om ine tusentals lediga bostäder runt om i Sverige.

Tierp, Frövi, Lindesberg. Fattar inte varför alla pundare ska bo i innerstan??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 16:28

Den långa bollen jag sköt rakt in i stadshuset för några veckor sedan börjar fästa på rätt bra nu!
    Varför ska det tas så många år fyllda med alla dessa villkor innan man godkänns som hyresgäst,

Min fråga till politikerna har varit räcker inte 7 års kamp utan några regelbrott?
    Nu har helt plötsligt en hel dröse hört av sig,
    På frågan varför sthlm stad inte lyssnar på sig själva, som i mitt ärende, stadsdelsförvaltningen vill att jag ska ha kontraktet, med hyresvärden sthlm stad bryr sig inte, utan ställer ännu fler krav, nu gammla trafikskulder hos fogden som blivit moment 22 svarar bostadsborgarrådet Joakim Larson, och styrelseordföranden i mitt bolag,
    utan att känna till mitt ärende än det som sagts,
    Att stan självklart ska lyssna på sig själva, men att det har man inte gjort?

Carin Jämtin säger "generalknas", våra regler måste ses över, man måste ha en flexibel syn på skulder, särskilt när dom inte rör boendet!

Tomas Rudin, vice styrelseordförande i mitt bolag, har redan varit i kontakt med VD:n som håller på och ser över mitt ärende, han säger att stans bostadsbolag är alldeles för hårda och kalla,
    Han säger också att alla ärenden måste prövas individuellt!
    Joakim Larson igen, tanken med försökslägenheter är att det måste fungera och leda till kontrakt, men det fungerar inte säger han!
    Han säger också att han begärt in redovisning över alla stans försökslägenheter, visar det sig då att människor fastnar, vilket man gör, ska han se till att ändra regelverket!

Enhetschefen för stans hemlösa Claudette Skivling säger att vi är många som hamnar i olika moment 22, p.g.a bolagens stenhårda krav,
    hon säger också att personer som jag som är helt självgåend och inte behöver bo på försök längre, kostar en massa onödiga pengar!

Glädjande och lite förvånande att min långboll tagit sån skruv! Very Happy

LIKA BRA ATT LYFTA FRAM INLÄGGET SOM STÖRT MR: SIP; TILL DEN MILDA GRAD ATT HAN GÅTT I TAKET!

Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-05-29, 22:28, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 16:37

Nu är det inte så enkelt som du tror R.O.F.L, inbilla dig inte att försökslägenheter ligger inne i stan, nej, nej,
    Det blir utanför stan, ofte i rätt dåliga lägen, långa branta backar och många trappor upp, och oftast djäkligt slitna lägenheter, men det är okey!

Sen kan ju du tala om för mig hur många kommuner runt om i landet som är intresserade att ta emot hemlösa från stockholm?

Hur stora chanser tror du man har efter att ha varit hemlös att deporteras långt bort där man helt saknar kontaktnät,

Kanske hamna i en liten ort där fördomarna frodas, alla vet från dag ett, nu har det kommit en hemlös från stockholm hit?

Jag har iallafall aldrig hört talas om mindre kommuner med lediga bostäder välkommna hemlösa från storstäderna, har du?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-29, 16:54

martin7lindgren skrev:Nu är det inte så enkelt som du tror R.O.F.L, inbilla dig inte att försökslägenheter ligger inne i stan, nej, nej,
    Det blir utanför stan, ofte i rätt dåliga lägen, långa branta backar och många trappor upp, och oftast djäkligt slitna lägenheter, men det är okey!

Sen kan ju du tala om för mig hur många kommuner runt om i landet som är intresserade att ta emot hemlösa från stockholm?

Hur stora chanser tror du man har efter att ha varit hemlös att deporteras långt bort där man helt saknar kontaktnät,

Kanske hamna i en liten ort där fördomarna frodas, alla vet från dag ett, nu har det kommit en hemlös från stockholm hit?

Jag har iallafall aldrig hört talas om mindre kommuner med lediga bostäder välkommna hemlösa från storstäderna, har du?

Hemlös och arbetslös ja då kan man ju bosätta sig precis var som helst, makalösa friheter!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 17:49

Du säger det arbetslös och hemlös då kan man alltså bosätta sig var man vill,
    Så vill man då bo där man har sina rötter och är hemma så är det okey?

när det gäller arbetslös så hindrar väl inget dig heller att flytta ditt jobben finns, eller hur?

FÖR DU ÄR VÄL ARBETSFÖR, MR. BLUEHEAVEN?
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-29, 18:28

martin7lindgren skrev:Du säger det arbetslös och hemlös då kan man alltså bosätta sig var man vill,
    Så vill man då bo där man har sina rötter och är hemma så är det okey?

när det gäller arbetslös så hindrar väl inget dig heller att flytta ditt jobben finns, eller hur?

FÖR DU ÄR VÄL ARBETSFÖR, MR. BLUEHEAVEN?

Samma gäller väl arbetslösa pundare. Följer pundare andra regelverk? Det är därför du är socialpamp.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 18:38

Helt riktigt Mr. kanalj, vi slickar oss inte själva i baken, för att sen sträcka ut armen och yla leve rasismen!
    Hade ingen aning om att det fanns pantade och korkade norrlänningar, du är väl ett undantag,
    Har du varit ute i stallet och flirtat med fårtackorna möjligen?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 18:57

Mr. Kanalj, du vet tydligen mer om mig än jag själv?
    Du har förstås bevis och täckning för vad du vräker ur dig?
    Vad menar du med socialpamp?

Kanske inte är så där jättebra att smita ut till dom stackars fårtackorna,
    men dom är väl opolitiska, så du kan bete dig hur du vill med dom!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-05-29, 19:22

Vad är det med Martin och behovet att sätta olika pervisioner på sin motdebatörer??

Var ligger skillnaden att bli kallad pundare och alkis (som han berättat att han varit) och kalla någon pedolfil, pederast eller som här att kalla Kanaljen för zoofilist??

Kanske efter allla år som uteliggare så är Martin en Koprofag eller annars så snackar han bara sånt...igen och igen och igen och igen...............
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 19:41

Jasså du har också varit ute och tittat till tackorna, Mr. SiP?

Men det är förstås roligare att angripa mig än att få tillbakas,
    särskilt du Mr. SiP, beter dig som en kärring i uniform,

är det inte bättre du tar tag i dina problem än jaga runt efter mig?
    Sen som jag sagt, du får ju gå till personangrepp som du vill, eller hur?

Men det ger ju mig samtidigt rätten att ge tillbakas!
    Vem har kastat första stenen i dag fröken SiP?

Inte fan är det jag iallafall! Det enda jag gjort är att berätta om min situation på hemlösetråden,
    Och då kom du och din rasistpolare kanaljen och började kalla mig pundare och socfall?

SISTA ORDET ÄR MITT, VAD DU ÄN TAR DIG TILL MED!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:08