Ändå var ett annat gäng här i tisdags, men det är pirrigt ändå!
Men jag har ju sjösatt båten själv, så nu gäller det att ro den iland!
Sen är det ju så att medlen helgar målen!
martin7lindgren skrev:Själv sitter jag här med fjärilar i magen, kommer ett team från en tidning kl.10 så nu börjar det kännas lite pirrigt, pust...
Ändå var ett annat gäng här i tisdags, men det är pirrigt ändå!
Men jag har ju sjösatt båten själv, så nu gäller det att ro den iland!
Sen är det ju så att medlen helgar målen!
blueheaven skrev:Okej cleopatra det låter luddigt:
"Jag väljer att besvara barnsligheter med barnsligheter, och då menar jag inte cleopatra, och du väljer att ignorera, vad är egentligen barnsligast?"
Jag svarade inte dig på grund av att det var barnsligt i första hand utan jag såg skämtet och trodde därmed att det gick bra att skämta utan skyltar om varning för ett dåligt skämt och att vi kanske var på samma våglängd på något sätt men så var det ju inte.
Nåväl min taktik är att svara målsägaren så gott det går på samma nivå, ett dumt påstående får ett dumt svar, och din taktik tycks vara att ignorera vederbörande, kör själv den senare varianten med vissa men väljer då att blockera dem så att jag slipper läsa eländet, dock är man ju här för att diskutera.
Vad alla behöver lära sig är att kunna ta kritik på rätt sätt och kunna ge kritik på rätt sätt men det rätta passar ju olika individer olika?
Man kan ju hoppas att övning ger färdighet.
martin7lindgren skrev:Här har vi en, jag, som inte har något att be Mr. Blue om ursäkt för, aldrig!
martin7lindgren skrev:Efter att ha deltagit i ett antal seminarium så vet jag att stadsmissionen och soc har ett bra samarbete?
Att missionen nu skär ner beror på klagomål från folk som bara tänker på msig själva,
Och som vanligt blir det dom som har det svårt som får betala notan!
Stadsmissionsgården och Klaragården är sista utposten och vattenhållen för många,
Missionsgården riktar in swig på alla, Klaragården vänder sig endast till kvinnor!
Dit kan man gå, för att käka, duscha, sova och tvätta kläder, och redan nu får man vänta hela dagarna på sin tur, hur det blir när man skär ner öppetiderna till hälften, behöver man inte vara något snille att begripa!
Själv har jag allt att tacka stadsmissionen för, där kunnde jag bo bra och landa i min egen takt efter alla år ute på gatan, och gå vidare,
Därför ställer jag upp på allt jag kan som kan hjälpa andra?
Susz X skrev:Ja- jag läste det- att det stadsmissionen skull omorganisera och satsa mer på
att ge stöd att " finna bostad"..
Men- finns inget samarbete med som du skriver, vare sig social eller kommun ?
Det massmedia belyser brukar ju inte vara så grävande precis..inte alltid..
Samtidigt är det inget unikt på just det planet..
martin7lindgren skrev:Nu är det inte så enkelt som du tror R.O.F.L, inbilla dig inte att försökslägenheter ligger inne i stan, nej, nej,
Det blir utanför stan, ofte i rätt dåliga lägen, långa branta backar och många trappor upp, och oftast djäkligt slitna lägenheter, men det är okey!
Sen kan ju du tala om för mig hur många kommuner runt om i landet som är intresserade att ta emot hemlösa från stockholm?
Hur stora chanser tror du man har efter att ha varit hemlös att deporteras långt bort där man helt saknar kontaktnät,
Kanske hamna i en liten ort där fördomarna frodas, alla vet från dag ett, nu har det kommit en hemlös från stockholm hit?
Jag har iallafall aldrig hört talas om mindre kommuner med lediga bostäder välkommna hemlösa från storstäderna, har du?
martin7lindgren skrev:Du säger det arbetslös och hemlös då kan man alltså bosätta sig var man vill,
Så vill man då bo där man har sina rötter och är hemma så är det okey?
när det gäller arbetslös så hindrar väl inget dig heller att flytta ditt jobben finns, eller hur?
FÖR DU ÄR VÄL ARBETSFÖR, MR. BLUEHEAVEN?