Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

HEMLÖSHET... - Sida 21 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  SiP 2009-05-29, 20:02

martin7lindgren skrev:Jasså du har också varit ute och tittat till tackorna, Mr. SiP?

Men det är förstås roligare att angripa mig än att få tillbakas,
    särskilt du Mr. SiP, beter dig som en kärring i uniform,

är det inte bättre du tar tag i dina problem än jaga runt efter mig?
    Sen som jag sagt, du får ju gå till personangrepp som du vill, eller hur?

Men det ger ju mig samtidigt rätten att ge tillbakas!
    Vem har kastat första stenen i dag fröken SiP?

Inte fan är det jag iallafall! Det enda jag gjort är att berätta om min situation på hemlösetråden,
    Och då kom du och din rasistpolare kanaljen och började kalla mig pundare och socfall?

SISTA ORDET ÄR MITT, VAD DU ÄN TAR DIG TILL MED!

Du är i sanning en idiot..
    Visa gärna var jag kallat dig pundare!!, har aldrig kallat dig det i någon tråd, däremot är du ju en i sanning slöhög som fuskat dig till en förtidspension på andra riktigt sjukas bekostnad!!

Sen sitter du och beklagar dig att du får personliga påhopp?? är du helt dum i huvudet, du kallar Kanalejen zoofilist, mig rasist och sen undrar du varför du får påhopp, prova att lägg ihop 2+2 din nolla!!

Ditt stora problem är att du har för mycket fritid....skaffa ett jobb!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 22:03

Det får väl stå för din räkning, säger du det så är det väl så, ett 40% handikapp, och då är inte alla följdräkningar inräknat, är det slöfockar så är det ju så, när klassens snille fröken Sip säger det?

Tycker bara du låter mer och mer som någon som just tittat till fårtackorna!

ÄR DU ETT FRUNTIMMER I MILTÄRKLÄDER ELLER INTE?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-29, 22:12

kanaljen skrev:
    martin7lindgren skrev:Du säger det arbetslös och hemlös då kan man alltså bosätta sig var man vill,
    Så vill man då bo där man har sina rötter och är hemma så är det okey?

när det gäller arbetslös så hindrar väl inget dig heller att flytta ditt jobben finns, eller hur?

FÖR DU ÄR VÄL ARBETSFÖR, MR. BLUEHEAVEN?

Samma gäller väl arbetslösa pundare. Följer pundare andra regelverk? Det är därför du är socialpamp.

Samma gäller inavlade finska missfoster som
    tror att dem kan säga till en "ursprung svensk "
    vad han / hon kan gjöra åt sitt liv eller hur

din lille apa ??
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-05-29, 22:15

SiP skrev:
    martin7lindgren skrev:Jasså du har också varit ute och tittat till tackorna, Mr. SiP?

Men det är förstås roligare att angripa mig än att få tillbakas,
    särskilt du Mr. SiP, beter dig som en kärring i uniform,

är det inte bättre du tar tag i dina problem än jaga runt efter mig?
    Sen som jag sagt, du får ju gå till personangrepp som du vill, eller hur?

Men det ger ju mig samtidigt rätten att ge tillbakas!
    Vem har kastat första stenen i dag fröken SiP?

Inte fan är det jag iallafall! Det enda jag gjort är att berätta om min situation på hemlösetråden,
    Och då kom du och din rasistpolare kanaljen och började kalla mig pundare och socfall?

SISTA ORDET ÄR MITT, VAD DU ÄN TAR DIG TILL MED!

Du är i sanning en idiot..
    Visa gärna var jag kallat dig pundare!!, har aldrig kallat dig det i någon tråd, däremot är du ju en i sanning slöhög som fuskat dig till en förtidspension på andra riktigt sjukas bekostnad!!

Sen sitter du och beklagar dig att du får personliga påhopp?? är du helt dum i huvudet, du kallar Kanalejen zoofilist, mig rasist och sen undrar du varför du får påhopp, prova att lägg ihop 2+2 din nolla!!

Ditt stora problem är att du har för mycket fritid....skaffa ett jobb!!!

Nu får du för fan lugna dig ...
    vad ger dig till rättighet att
    mobba Martin ??

Är det enbart för att kilen hade svårt
    i sitt liv och du hade "fint fint"

Du börjar sjunka jävligt lågt faktisk i mina ögon
    så .. Skärpning !!!

Tänk först agera sen !!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 22:24

Oj, oj då, fröken SiP börjar svaja?
    Ta inte så du spricker grabben eller tjejen, vad du nu är?

Nu vet du mycket väl varför jag är pensionär, jag har ju sagt åt dig, sista ordet är mitt,
    Fan begrip en sak, jag har stött på tudentals sådana fåntrattar som dig Sippen,
    och aldrig haft några problem med någon, ni låter lika allihopa,

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN DUSSINFIGUR, MASSPRODUCERAD, DET VIMMLAR AV YLANDE SIPPAR SIPPOR!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 22:31

martin7lindgren skrev:Den långa bollen jag sköt rakt in i stadshuset för några veckor sedan börjar fästa på rätt bra nu!
    Varför ska det tas så många år fyllda med alla dessa villkor innan man godkänns som hyresgäst,

Min fråga till politikerna har varit räcker inte 7 års kamp utan några regelbrott?
    Nu har helt plötsligt en hel dröse hört av sig,
    På frågan varför sthlm stad inte lyssnar på sig själva, som i mitt ärende, stadsdelsförvaltningen vill att jag ska ha kontraktet, med hyresvärden sthlm stad bryr sig inte, utan ställer ännu fler krav, nu gammla trafikskulder hos fogden som blivit moment 22 svarar bostadsborgarrådet Joakim Larson, och styrelseordföranden i mitt bolag,
    utan att känna till mitt ärende än det som sagts,
    Att stan självklart ska lyssna på sig själva, men att det har man inte gjort?

Carin Jämtin säger "generalknas", våra regler måste ses över, man måste ha en flexibel syn på skulder, särskilt när dom inte rör boendet!

Tomas Rudin, vice styrelseordförande i mitt bolag, har redan varit i kontakt med VD:n som håller på och ser över mitt ärende, han säger att stans bostadsbolag är alldeles för hårda och kalla,
    Han säger också att alla ärenden måste prövas individuellt!
    Joakim Larson igen, tanken med försökslägenheter är att det måste fungera och leda till kontrakt, men det fungerar inte säger han!
    Han säger också att han begärt in redovisning över alla stans försökslägenheter, visar det sig då att människor fastnar, vilket man gör, ska han se till att ändra regelverket!

Enhetschefen för stans hemlösa Claudette Skivling säger att vi är många som hamnar i olika moment 22, p.g.a bolagens stenhårda krav,
    hon säger också att personer som jag som är helt självgåend och inte behöver bo på försök längre, kostar en massa onödiga pengar!

Glädjande och lite förvånande att min långboll tagit sån skruv! Very Happy

LIKA BRA ATT LYFTA FRAM INLÄGGET SOM STÖRT MR: SIP; TILL DEN MILDA GRAD ATT HAN GÅTT I TAKET!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-05-29, 22:32

martin7lindgren skrev:Oj, oj då, fröken SiP börjar svaja?
    Ta inte så du spricker grabben eller tjejen, vad du nu är?

Nu vet du mycket väl varför jag är pensionär, jag har ju sagt åt dig, sista ordet är mitt,
    Fan begrip en sak, jag har stött på tudentals sådana fåntrattar som dig Sippen,
    och aldrig haft några problem med någon, ni låter lika allihopa,

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN DUSSINFIGUR, MASSPRODUCERAD, DET VIMMLAR AV YLANDE SIPPAR SIPPOR!

Martin snälla jag //berra är inte annorlunda än dig men veva inte så förbannad, hugg inte på allt och alla.
    A/C forumet sjunker i botten och både du och jag trivs ju med att läsa och tycka men du Martin tyck inte om allt som skrivs och för böveln ta inte allt personligt.
    Du har lämnat ut dig själv med dess bakgrund tål då att bli ifrågasatt då Martin.
    Mvh
    //berra
    Pst jag tänker inte gå i polemik med dig nu Martin
    Ds:
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 23:28

Sorry Berra, visst har jag berättat delar om mig själv, men inte för att ta skit för det,
    Som du såg skrev jag ett inlägg här på hemlösetråden och berättade att jag fått igång en del pampar i stadshuset,
    Och vips blev jag pundare, latmask och socialfall,
    Självklart slänger jag tillbaks!

En sak som jag fått lära mig i livet, man kan inte låta folk slänga skit mot en efter behag och bara< sitta tyst och ta emot oemotsagt,
    Hade jag gjort så hade jag fan varit död för länge sedan!

Slänger aldrig första stenen mot någon, aldrig!
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-29, 23:58

martin7lindgren skrev:Sorry Berra, visst har jag berättat delar om mig själv, men inte för att ta skit för det,
    Som du såg skrev jag ett inlägg här på hemlösetråden och berättade att jag fått igång en del pampar i stadshuset,
    Och vips blev jag pundare, latmask och socialfall,
    Självklart slänger jag tillbaks!

En sak som jag fått lära mig i livet, man kan inte låta folk slänga skit mot en efter behag och bara< sitta tyst och ta emot oemotsagt,
    Hade jag gjort så hade jag fan varit död för länge sedan!

Slänger aldrig första stenen mot någon, aldrig!

Men Martin är du inte fd pundare och uteliggare, sticker du ut näsan om detta får du ju skit tillbaka, du vet i skattekverulanternas värld är du bara en belastning.
    Ärligt Martin nog f-n har du kastat gurkor omkring dig säg inte nej om det.
    Mvh
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-30, 00:16

Ge mig ett exempel när jag startat upp mot någon, en enda gång, för det måste jag ha missat,
    Anledningen till att jag öppnat upp och berättat om mitt liv, är mest frör att försöka ändra mångas syn på människor som är kvar där ute,
    Inte att en massa nötter ska kasta skit på mig och kalla mig fyllo och knarkare så fort det inte passar,
    Men ge mig gärna några exempel räcker med ett, då jag som en blixt från klar himmel börjar slå omkring mig,
    Du hittar igenting Berra!

JAG SLÅR ALDRIG FÖRST, MEN FÅR JAG SNYTINGAR SÅ ÄR DET MINA FULLA RÄTT ATT FÖRSVARA MIG!
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-05-30, 00:29

martin7lindgren skrev:Ge mig ett exempel när jag startat upp mot någon, en enda gång, för det måste jag ha missat,
    Anledningen till att jag öppnat upp och berättat om mitt liv, är mest frör att försöka ändra mångas syn på människor som är kvar där ute,
    Inte att en massa nötter ska kasta skit på mig och kalla mig fyllo och knarkare så fort det inte passar,
    Men ge mig gärna några exempel räcker med ett, då jag som en blixt från klar himmel börjar slå omkring mig,
    Du hittar igenting Berra!

JAG SLÅR ALDRIG FÖRST, MEN FÅR JAG SNYTINGAR SÅ ÄR DET MINA FULLA RÄTT ATT FÖRSVARA MIG!
    Martin spelar ingen roll om jag hittar något om detta ibland dina tjugotuseninlägg du förnekar det iaf från första inlägget där du kasta den första gurkan.
    Rätt eller fel det är en sak mellan dig och din spegelbild men skattekverulanterna tar första chansen att trycka till dig i alla fall.
    Många har stött dig Martin men du ger dig på alla med så fort du läser något negativt om din person du blir snart ensam härinne på ac forum om du fortsätter din vendetta mot allt och alla.
    Som du kanske märker har trafiken numera lugnat sig härinne på ac/forum
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-30, 09:27

Jag hör budskapet Berra, går acbladet under så är det martins fel och ingen annans,
    Ni andra är ju oskyldiga, eller hur?

Hur löser vi det, tycker du, eftersom jag vägrar ta emot skit, så kanske jag måste överväga att lägga ner det ocensurerade forumet för ni andra vill inte höra sanningen?

Okey ska fundera på det, blir ärligt talat rätt förvånad att höra vad du säger Berra?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-30, 10:46

Nu har jag funderat en stund, bestämt mig för att gå på Berras rekomendation,
    kommer bara satsa på att få sagt det jag vill säga, skiter helt i alla forumshögerns kränkningar och smutskastning mot min person!

Trots allt så är det ju bara jag som känner mig helt här på forumet, så nu får väl dom som vill angripa bäst dom vill för döva öron,

Så får jag väl se vad det leder till, visserligen så har ju jag mina aningar, men skitsamma!

Misstänker att det kommer leda till att jag anklagas vara svarslös, går och gömmer mig o.s.v? Vilket alltså inte är fallet!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-13, 09:22

En tung vecka, två kämpar och polare har gått ur tiden, en i söndags den andra i måndags, stroke, cancer, båda två som en blixt från klar himmel! No
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

HEMLÖSHET... - Sida 21 Empty Ja Du

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 21:28

Ja du, människors leverne är inte på något sätt rättvist.
    De med empati blir inte automatiskt mer långlivade än de som saknar denna sympatiska egenskap. Så är det.
    Men kanske är döden som en fjärilspuppa, skalsprängningen får silkesvingarna, vackert tecknade, att bära till nektarfyllda blomsterprakter.En tanke som dök upp i mitt intellekt, när en nära anhörig avslutade sin tidsuppfattning.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-13, 21:41

Själv tror jag inte meningen med livet att man föddes betyder att det skulle vara någon skräck den dagen det tar slut,
    För alla har vi ju trots en massa ofödda syskon som aldrig blev till, att det var just vi är nog bara en tillfällighet!

Klarar man livets många prövningar så klarar man den sista också!
    Så frågan är ju om inte minnes stunderna är jobbigare för deltagarna än för den man vill hedra?
    PE Dal
    PE Dal

HEMLÖSHET... - Sida 21 Empty Hur gör man?

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 22:21

Hej Martin,,,vi har ungefär lika mycket framtid kvar, du och jag.
    Men det som bekymrar mig mest är alla de praktiska bekymren mina fortsatt fortlevande genetiska organdonatorer får då jag slutat blogga.
    Skall man skriva testamente, och isåfall hur-gör man?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-06-13, 23:15

PE Dal skrev:Hej Martin,,,vi har ungefär lika mycket framtid kvar, du och jag.
    Men det som bekymrar mig mest är alla de praktiska bekymren mina fortsatt fortlevande genetiska organdonatorer får då jag slutat blogga.
    Skall man skriva testamente, och isåfall hur-gör man?

Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-13, 23:43

Varför inte fråga madame Lazy, hon verkar ju tycka att frågan är rolig?
    Sen vet ju inte jag hur intressanta människor är som närmar sig 60 och mera?

Vad tror du själv? Wink
    PE Dal
    PE Dal

Inlägg  PE Dal 2009-06-14, 00:23

martin7lindgren skrev:Varför inte fråga madame Lazy, hon verkar ju tycka att frågan är rolig?
    Sen vet ju inte jag hur intressanta människor är som närmar sig 60 och mera?

Vad tror du själv? Wink

60 blir en fin ålder Martin, det mesta har man bakom sig.
    Framtiden är som sista avsnittet i någon av TV1:s långkörarsåpor, där man redan vet slutklämmen.
    Detta ger oss en lugn tillförsikt på tillvaron, där inga onödigt tillkrånglade händelser stör vår lugna lunkande betraktelse av livets trivialiteter.
    Bara inte någon politisk vilde får igenom förslaget att jobba tills 72 års ålder,,,,?då får Fonusbilen längre väg att åka, åtminstone vad gäller mig.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-06-14, 00:52

PE Dal skrev:[

60 blir en fin ålder Martin, det mesta har man bakom sig.
    Framtiden är som sista avsnittet i någon av TV1:s långkörarsåpor, där man redan vet slutklämmen.
    Detta ger oss en lugn tillförsikt på tillvaron, där inga onödigt tillkrånglade händelser stör vår lugna lunkande betraktelse av livets trivialiteter.
    Bara inte någon politisk vilde får igenom förslaget att jobba tills 72 års ålder,,,,?då får Fonusbilen längre väg att åka, åtminstone vad gäller mig.

Tror att både Mona S och Ylva Johansson är överens om att vi ska jobba tills
    vi dör så det är väl bara till att beställa "likbilen" när vi kommer upp i
    den åldern, fast martin klarar ju sej som vanligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-14, 09:11

Martin klarar sig som vanligt? Jaha, och vad har du emot det då?
    Jag om någon har nog fan kämpat minst lika hårt som dig att överleva madame Lazy?

Har jag klarat mig hit, så kanske jag klarar en bit till, vem vet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 16:02

självklart är vintern en tuff årstid för alla hemlösa, då man verkligen saknar ett boende, med sin egen stugvärme,

Men en sak är också helt klar, fan vad skönt det är med ett boende en sån här stekhet sommar också?

PUST..., LEVE TAKFLÄKTEN I VÄRMEN!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 11:03

Äntligen börjar jag se ljuset i tunneln,som en följd på några artiklar som jag fick till angående att få egna kontrakt för hemlösa,
    Hade jag möte med mitt fastighetsabolag förra veckan,och lyckades få till det här med gammla skulder som inte går bli av med, sånt som inte rör boende,

Kom vi överens omatt dra ett streck, och lämna det bakom oss, vi bestämde att kontraktet ska vara klart innan årets slut, pust!

Det kontraktet kommer hamna i en glasad ram på en hedersplats på någon vägg!
    Samma dag jag hänger upp kontraktet blir den första riktiga dagen som f.d hemlös,
    Ett litet steg säkert för någon som kanske läser det här inlägget,men ett jättekliv för mig! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-18, 00:32

Dags att slå ett slag för alla hemlösa utan tak över huvudet, nu när vi går mot en efterlängtad julhelg för många, hemlösa går in i årets ångestfylldaste perriod?
    Som om inte det vore illa nog, snöovädret gör ju inget direkt lättare, visst härbärgerna är garanterat fullbelagda, men finns inte plats till långt ifrån alla!

Tänk själva, att efter ha klampat runt i blöt och kall snö hela dagen, och kanske just nu går flera hundra runt bara här i stan och rycker i dörrar för att komma inomhus någonstans!

Så har jag levt i 20 år såjag vet hur det är,inte lika mycket snö som nu varje år, men lika illa ändå?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:37