Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

HEMLÖSHET... - Sida 22 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 12:41

Den senaste veckan har alla våra hemlösa medmänniskor utsatts för hårda prövningar, precis som det inte räcker med julångest, man kämpar mot det hårda vintervädret också!

Men nu är vi framme vid dagen före dagen, före doppardagen,vilket betyder att ljusare tider väntar,
    Idag måndag 21 december är årets mörkaste dag, sen vänder det, alltid något!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-12-24, 04:33

Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-12-24, 04:34

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-24, 12:54

Jag har följt SVT:s hemlösa, varenda en av deltagarna, i programet, från Sollentuna, och i temakvällen, härifrån stan är alla mina polare?

Med så många hemlösa år som jag har i ryggsäcken så glömmer man det inte, självklart grummlas julglädjen när man vet om alla polarnasom trampar runt på gatorna nu under en av dom tyngsta dagarna på året, i år med en bitande vinter ovanpå allt annat!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-12-24, 18:56

Är övertygad att du kan göra stor nytta i denna facebook grupp Martin! Nätverk är inte fel- på olika plan..dessa är drivande..man står inte ensam-och du har både kunskap och bra ideer- plus ett annat nätverk.
    kram
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-24, 22:00

Sitter och funderar på hur tungt det måste vara att arbeta hos frivillig organisationer som stadsmissionen just idag julafton,
    Då man håller öppet för julmat under dagen,och tvingas säga till alla dessahemlösa som är där att nu stänger vi, så dom hemlösa gästerna måste ut i kyla och mörker igen,

Stor credit till alla dessa arbetande eldsjälar och alla hemlösa som tvingas till tunga prövningar runt om i sverige just nu?

Mycket oroande att läsa hur superkyla biter sig fast i europa, 20 ihjälfrusna i England, lika många i Polen flera i Danmark bara senaste veckan,dom flesta givetvis hemlöst folk, men också flera som sitter i sina havererade bilar ute på vägarna stryker med!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-26, 16:09

Annandag jul idag, en helt vanlig söndag i morgon,sen är det vardag igen, helt säkert till många hemlösas glädje!

God Fortsättning till alla polare ute på gator och torg!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-03, 12:19

Läser idag en skakande skildring av tre äldre hemlösa alagares vardag mitt i Stockholm, ett gäng som delar boplats bland råttor bakom en samling soptunnor vid slussen!

Som dom flesta just alagare håller dom tillgodo med ingenting, tänk bara att så bor tusentals människor mitt i den iskalla vintern 2009/2010!

Vilken skam för Stockholm att i det här fallet att Klara Kyrka tvingas servera kaffe och mackor till en lång ringlande kö med utslagna och hemlösa människor varje dag mitt i stan på sergels torg!

Det är tur för många drabbade att det trots allt finns eldsjälar, man frågar sig hur många som kommer duka under i vinter, framöver lär dödsbuden fortsätta komma i en stridande ström?

Två saker som fan alla utsatta och hemlösa skriver under på, är att dom allra flesta har för länge sedan tappat räkningen på hur många polare som dött av alla möjliga anledningar bara dom senaste åren,
    Sen vet man också hur djävla mycket råttor det kryllar av runt om stan!

Sen att många hemlösa helt enkelt hellre väljer att bo i sån misär framför härbärgen säger ju allt om hur jobbigt det är på härbärgerna med så många utsatta människor som alla mår dåligt på olika sätt, inte en lugn sekund, sovsalar med många sängar, in sent ut tidigt och folk som springer fram och tillbaka hela tiden! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-03, 19:32

Skönt att se hur hur vi på många olika sätt börjar ta upp kampen mot hemlöshet, först SVT:s serie hemlösa och nu trampar också aftonbladet igång,

För i år 2010 är året som utsetts till Europaåret för bekämpning av hemlöshet, vilken numera är större än någonsin i hela Europa, känns hedrande att jag fick vara med i Göteborg i september och skjuta av första skottet?

Tyvärr så är det så illa efter alla hemlösa år så känner man alltid varenda en som finns med i dom olika repotagen,

Särskilt kul att läsa Mia Bergmans krönika enhetschef på stadsmissionens bostället, en riktig eldsjäl, som vet vad det handlar om i dagens AB, den tjejen har stor del i att jag numera bor där jag bor!

Vi kommer få höra mycket om hemlösahetsproblemet under året, då tanken är att lyfta upp problemet högt på dagordningen i den stundande valkampen, helt enkelt göra hemlös och alla former av utsatthet till en stor valfråga?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-05, 17:56

Imorgon på trettondags afton är det precis på dagen 7 år sedan jag förfrös och drog på mig svåra köldskador som följd!

När jag idag ser ut på termometern och ser hur vi här mäter vår mig veterligt kallaste dag här i stan,påmånga år, -15 grader, är det svårt att inte tänka på alla som fortfarande är hemlösa ute på gator och torg?

Vi närmar oss nu samma temeraturer som vi hade det året jag slogs ut av kylan,
    Så nu sätts alla utsatta hemlösa människor skoningslöst på prov!

Frågan är ju hur många som kommer få sätta livet till! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-06, 22:16

Nu när kylan slagit till med full kraft här i sverige också, borde dörrar till allmäna utrymmen stå olåsta dygnet runt så hemlösa människor kan åtminstone ta sig in i värmen med bylten och sovsäckar, och inte tvingas ligga ute i kylan!
    admins arsle

Antal inlägg : 47

Inlägg  admins arsle 2010-01-06, 22:26

SNART BÖRJAR DEBATTEN !!
    admins arsle

Inlägg  admins arsle 2010-01-06, 22:37

SNART BÖRJAR DEBATTEN !!
    admins arsle

Inlägg  admins arsle 2010-01-06, 22:38

SNART BÖRJAR DEBATTEN !!
    admins arsle

SNART BÖRJAR DEBATTEN !!
    admins arsle

SNART BÖRJAR DEBATTEN !!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-07, 02:11

Jag har förstått att bedragaren,kaparen och smutskastaren Ass:et inte ens kan låta bli hemlöstråden, förmodligen i sitt jagande efter min skalp?

Mig veterligt så finns det bara en person som riktat ett lika brinnande intresse för min person,
    Men vem vet,kanske Ass:et ska be till högre makter att själv få uppleva hemlöshet under en lång kall vinter, vore nog bästa medicinen mot hans mentala psykiska ohälsa, framför allt skulle nog brallorna åka upp, för då duger det inte att krypa runt med rumpen bar!
    Redcluod
    Redcluod

Antal inlägg : 84

Inlägg  Redcluod 2010-01-07, 02:20

MartinLindgren skrev:Jag har förstått att bedragaren,kaparen och smutskastaren Ass:et inte ens kan låta bli hemlöstråden, förmodligen i sitt jagande efter min skalp?

Mig veterligt så finns det bara en person som riktat ett lika brinnande intresse för min person,
    Men vem vet,kanske Ass:et ska be till högre makter att själv få uppleva hemlöshet under en lång kall vinter, vore nog bästa medicinen mot hans mentala psykiska ohälsa, framför allt skulle nog brallorna åka upp, för då duger det inte att krypa runt med rumpen bar!

Rumpen i gumpen och asset med stumpen !

Snart tar bänken över debatten !
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-07, 04:47

Ja du Ass:et, ful och jiddergubbe av stora mått, nu ser ju inte jag vad du säger, men du kanske ser vad jag säger?

Att du inte ens tvekar i din mentala och psykiska ohälsa att ge dig på trådar som avser utsatta människor, visar verkligen vem du är?

Men när det gäller mig, kan du aldrig få mig i gungning, det har ett kräk som du inte täckning för!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-01-07, 08:16

I natt fryser hemlösa ihjäl. Det skiter Asset i. Han
    skall in och förstöra ävemn den tråd som är tillägnad dessa
    hemlösa.

Vad fylld av hat han är, Asset. "Den vita döden" avskräcker inte
    äcklet att gödsla med sitt besinningslösa hat. Vem skulle beklaga
    att en sån där hatisk dödgrävare blev avstängd?

Sätt upp din källardörr i natt.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2010-01-07, 10:08

MartinLindgren skrev:Imorgon på trettondags afton är det precis på dagen 7 år sedan jag förfrös och drog på mig svåra köldskador som följd!

När jag idag ser ut på termometern och ser hur vi här mäter vår mig veterligt kallaste dag här i stan,påmånga år, -15 grader, är det svårt att inte tänka på alla som fortfarande är hemlösa ute på gator och torg?

Vi närmar oss nu samma temeraturer som vi hade det året jag slogs ut av kylan,
    Så nu sätts alla utsatta hemlösa människor skoningslöst på prov!

Frågan är ju hur många som kommer få sätta livet till! No

Kramom Dig Martin! Fint att Du finns!
    Hade ja råd- skulle ja köpa ett hus till dem som inte är inne i värmen nu på en gång.
    Som alltid var uppvärmt.
    Martin- det finns inget annat ord för detta människoförakt som i dag råder än ren ondska.
    Dem som sitter på stolarna med makten att agera- men väljer att blunda -
    en sådan ondska måste bort.
    Och icke ersättas med densamma- som är än värre.
    Den som väljer att gå över lik i ett enda syfte: att själv ta makten.

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-07, 16:06

Man ska ju inte heller föringa att det som tur är finns medmänniskor som inte varit utsatta för hemlöshet själva som bryr sig!

Sen är ju 2010 utropat till Europaåret ,för bekämpning av utsatthet, fattigdom och hemlöshet
    Målet är att lyfta upp frågorna högt på agendan och dagordningarna runt om i Europa,

Därför är det vi börjar se nu i media, TV och tidningar bara början, i den kampen!

Så för mig själv som varit där under så många år, duger det inte med att jag haft turen och vända på min situationen, alla andra får inte glömmas bort, därför kommer jag som många kanske förstått aldrig släppa frågorna!

Därför är jag glad som lyckats jobba mig in i nätverket så smått, och kan göra mig hörd då och då!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-07, 23:47

Jag lider verkligen mad alla som måste föröka uthärda nätterna utan en varm plats att vila och hämta igen sig på!speciellt nu när denna isande kyla går in i benmärgen! vi borde starta en insamling som går oavkortat till nåt de behöver!
    Tänk om vi kunde skaffa 50 friggebodar med vedkaminer i!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-08, 17:25

Ser idag hur AB varnar för signaler mot förfrysning och köldskador!

Ett ämne jag vet mer om än dom flesta, så se upp,då köldskador gör ont, i mitt fall 4 månader då skadorna övergick i kallbrand, 4 månaders total smärta!

Vilket innebär lika lång tid med oförminskad smärta,det bultar, sticker, svider och värker dygnet runt?

För mig blev priset att vara hemlös till slut alla tårna och två fingrar, särskilt tår kan jag lova är känsliga, bara tänka sig hur det känns att sparka i lilltån i någon tröskel eller bordsben, något dom flesta säkert gjort?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-08, 20:50

MartinLindgren skrev:Ser idag hur AB varnar för signaler mot förfrysning och köldskador!

Ett ämne jag vet mer om än dom flesta, så se upp,då köldskador gör ont, i mitt fall 4 månader då skadorna övergick i kallbrand, 4 månaders total smärta!

Vilket innebär lika lång tid med oförminskad smärta,det bultar, sticker, svider och värker dygnet runt?

För mig blev priset att vara hemlös till slut alla tårna och två fingrar, särskilt tår kan jag lova är känsliga, bara tänka sig hur det känns att sparka i lilltån i någon tröskel eller bordsben, något dom flesta säkert gjort?

Menar du att det tog 4 månader mellan förfrysningen och att kallbranden dök upp? Shocked

Jo har brutit några tår och tränat med dem tejpade så jag vet hur ont det kan göra...och svar ja.
    köldskador är hemska och även om man slipper amputation..så kommer cirkulation att vara försämrad och smärta uppstå direkt när händerna eller fötterna blir kalla...........

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:41