Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+30
Redcluod
admins arsle
PE Dal
berralarzon
formsvackan
Thetaxpayer
R.O.F.L
cleopatra
blueheaven
GustavAnder
Kakmonstret
RedCloud
ANNA2LINK
kanaljen
Sunrise
theward
Janne
Thecharmed
Stefan
Leena-66
DirtyDog
Susz X
lazy
Corven
Sniperace
fredrik rahm70
Regndrottning
KickTheRasist
SiP
MartinLindgren
34 posters

HEMLÖSHET...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

HEMLÖSHET... - Sida 18 Empty Sv: HEMLÖSHET...

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-25, 12:44

Tack ska du ha för adressen R.O.F.L Wink
    Nu är det mailat och klart, för moment 22 läget som beskrivs i DN, är verkligen moment 22 light, jämfört med mitt!
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-04-25, 21:38

R.O.F.L skrev:carin.jamtin@stadshuset.stockholm.se

Fråga om hon vill bli partiledare! Very Happy

En gammal skolkompis till mig faktiskt study Duktig och trevlig tjej.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-25, 21:46

Jaha, kul, håller helt med dig Cleopatra, jag har träffat henne några gånger då jag varit inbjuden i några seminarier om hemlöshet i stadshuset, Wink

Vet inte om du läst mitt inlägg här innan, men när jag läste att hon härsknade till på alldeles frör hårda krav för att bli godkänd som hyresgäst,
    Och det fallet i DN idag, är garanterat ett light moment 22 läge jämfört mot mitt moment 22, så jag mailade Carin och berättade att kraven är ljusår hårdare än hon kan ana!

Förväntar mig att få en bekräftelse i veckan, i så fall berättar jag vad den säger,
    Väntar mig ingen insats för min räkning, kännde bara att det var viktigt att belysa hur illa det kan vara för många!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 11:29

Nu vet jag att mitt budskap gick fram, Carin svarade med ett långt mail,direkt idag på morgonen.
    Visst kommer hon ihåg mig, hela utskottet var överens om att jag gjorde bra ifrån mig, efter en timme i talarstolen, och efter att ha svarat på alla frågor efteråt,
    Hon bad mig om ett ok, att dra mitt ärende i mitt allmänyttiga bolags styrelse, bättre än förväntat alltså?
    Dom rödgröna bryr sig om människorna, även dom sämst ställda och mest utsatta, det står helt klart! Wink
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-27, 13:12

martin7lindgren skrev:Nu vet jag att mitt budskap gick fram, Carin svarade med ett långt mail,direkt idag på morgonen.
    Visst kommer hon ihåg mig, hela utskottet var överens om att jag gjorde bra ifrån mig, efter en timme i talarstolen, och efter att ha svarat på alla frågor efteråt,
    Hon bad mig om ett ok, att dra mitt ärende i mitt allmänyttiga bolags styrelse, bättre än förväntat alltså?
    Dom rödgröna bryr sig om människorna, även dom sämst ställda och mest utsatta, det står helt klart! Wink

Men så bra då martin då får du väl snart en fet belöning?

Glöm inte att dela med dig bara!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 19:20

Belöning? Du har belöningar på hjärnan tycks det Mr. Blue!
    Däremot lutar det åt lön för mödan, för mig och andra i samma situationer, människor som försöker kämpa sig tillbaka!

Allt är inte kronor och ören, kan jag bidraga till att underlätta för både mig och andra, är det den största belöningen av alla,

Jag har fått en enorm respons, på mina utskick, Carin Jämtin har verkligen rullat iväg bollen, en tidning har ringt, som kommer hit på onsdag med ett repotageteam för en kommande artikel,

Har också fått mail från visserligen vice styrelseordföranden i mitt allmänyttiga bostadsbolag (ett av sveriges största t.o.m)
    Som sa sig ha regarat starkt på min historia, och anser att så får det inte gå till, han lovar alltså mig att omgående ta upp det i sin styrelse och få till nya
    regler, det duger inte som han kallade det sätta krokben för människor!
    Det är otroligt glädjande att se att stora delar av vårt samhälle bryr sig om andra och är redo att röja bort onödiga hinder i den mån man kan!
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

HEMLÖSHET... - Sida 18 Empty Cleo

Inlägg  kanaljen 2009-04-27, 19:49

cleopatra skrev:

Vet du vad hon har för utbildning?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-27, 22:59

Namn: Carin Jämtin

Född: 1964

Utbildning: Oavslutade studier på förvaltningslinjen

Karriär: Försäljare PUB, Landstingsrådssekreterare, förbundskassör SSU, förbundssekreterare, funktionär (s), handläggare Olof Palmes internationella Centrum, biståndschef där.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-27, 23:13

kanaljen skrev:
    cleopatra skrev:

Nope, hon var ett år äldre än mig och vi umgicks inte. Har ingen aning om vilket gymnasium, eller vilken linje, hon valde. Dock vet jag att hon hade ruskigt bra betyg Cool

För övrigt gick även dessa i min skola. Peter Rawet (läser ekonominyheterna) Peter Settman, Annika Lantz, Anders Hellqvist (judokille som var tillsammans med Carola Häggkvist och är nu hennes personlige tränare och vän) Yukiko Duke (journalist) och Anna Zethraeus (chefredaktör för tidningen Mama och bästa kompis med min lillesyrra) Anna, Peter och Annika gick inte samtidigt som oss andra eftersom de är yngre, de gick samtidigt med min lillasyster dock. Ja, just det, Maria Ullsten, Ola Ullstens dotter, gick där också, vi konfirmerades tillsammans.

Detta får sorteras in under fliken "jag mötte Lassie" va? lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 00:30

Cetarded glömde ta med statsråd, Carin Jämtin var ju biståndsminister, och biträdande utrikesminister ett tag innan valet 2006!
    Sen har hon verkligen bevisat för mig att hon bryr sig!

Jag gillar henne, gjorde jag direkt när jag träffade henne på seminariet hon bjöd in mig på,

Att hon sen svarar personligen direkt är ju inte heller helt fel!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-04-28, 01:23

cleopatra skrev:
    kanaljen skrev:
    cleopatra skrev:

Nope, hon var ett år äldre än mig och vi umgicks inte. Har ingen aning om vilket gymnasium, eller vilken linje, hon valde. Dock vet jag att hon hade ruskigt bra betyg Cool

För övrigt gick även dessa i min skola. Peter Rawet (läser ekonominyheterna) Peter Settman, Annika Lantz, Anders Hellqvist (judokille som var tillsammans med Carola Häggkvist och är nu hennes personlige tränare och vän) Yukiko Duke (journalist) och Anna Zethraeus (chefredaktör för tidningen Mama och bästa kompis med min lillesyrra) Anna, Peter och Annika gick inte samtidigt som oss andra eftersom de är yngre, de gick samtidigt med min lillasyster dock. Ja, just det, Maria Ullsten, Ola Ullstens dotter, gick där också, vi konfirmerades tillsammans.

En barndomskamrat och student kompis till mig är Eu parlamentariker Christoffer Fjällner, sedan gick F.D SSu basen i min parallelklass, Anna Sjödin.
    Daniel Majstorovic, fotbollsspelaren gick i min gymnasieskola. Samt några sportnyhetsankare. Very Happy

Senast ändrad av R.O.F.L den 2009-04-28, 02:05, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

HEMLÖSHET... - Sida 18 Empty fiska fiska -....

Inlägg  GustavAnder 2009-04-28, 01:27

blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Nu vet jag att mitt budskap gick fram, Carin svarade med ett långt mail,direkt idag på morgonen.

Men så bra då martin då får du väl snart en fet belöning?

Glöm inte att dela med dig bara!

Sketprat, sosseriet bara fiskar röster från bidragsligan.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 02:46

Jag glömde att nämna att ishockeyspelaren som är gift med Sussie Päivärinta, Stefan "Myran" Gustavsson, gick i min parallellklass på gymnasiet... Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 08:47

Fiskar röster säger Mr. Gustav Ander?
    Min röst hade dom ju redan!
    Men det visste ju inte Carin Jämtin!
    Och du säg något parti, eller politiker som inte fiskar röster?

Jag ser hur det går för en fattig pensionär och tidigare hemlös, när man vänder sig till en politiker som i mitt fall Carin Jämtin, man får direkt ett starkt och tydligt svar,

Inte var det plånboken som ledde till det iallafall, de rödgröna behandlar med andra ord människor lika oavsett social situation,
    Rättvist, Solidariskt och Tryggt att känna det!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-28, 10:03

cleopatra skrev:Jag glömde att nämna att ishockeyspelaren som är gift med Sussie Päivärinta, Stefan "Myran" Gustavsson, gick i min parallellklass på gymnasiet... Very Happy

På tal om hemlöshet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 10:25

Du gillar inte att höra att det finns människor som bryr sig om andra, Mr. Blue?
    Svårt att se sanningen i vitögat, och upptäcka att många inte är som dig, Du skulle pröva att bry dig om och tänka på andra människor och inte bara på dig själv!

Du kanske upptäcker att det ger näring till själen, ungefär som en hälsosam vitaminkick?

Välkomen till verkligheten, Mr. Blueheaven, av med skygglapparna lyft blicken högre än framför din egen näsa, vidga vyerna, vem vet, du kanske kommer trivas hur bra som helst?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 10:40

Jag tycker bara det är trevligt att Cleopatra berättar lite om olika mäniskor,
    Och jag läser hennes inlägg här ungefär som att vi är alla vanliga människor,
    Några har förstått, andra inte tydligen,
    Har du förstått Mr. Blueheaven?
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 12:13

blueheaven skrev:
    cleopatra skrev:Jag glömde att nämna att ishockeyspelaren som är gift med Sussie Päivärinta, Stefan "Myran" Gustavsson, gick i min parallellklass på gymnasiet... Very Happy

På tal om hemlöshet?

Efter TRETTIO sidor, tycker du inte att man kan få vara LITE OT då BH??
    Dessutom var det ju en sidekick till Martins mail till Carin Jämtin. Dina ständig inlägg som bara innehåller personangrepp och på intet sätt berör ämnet är väl i så fall betydligt mer OT än detta, tycker du inte?

Du blandar vettiga inlägg med barnsliga invektiv och trollande. Jag har inte blockat dig eftersom jag har tyckt att det iaf finns en viss substans i en del du skriver, men jag ger snart upp. Antagligen skiter du högaktningsfullt i det, men det skiter jag högaktningsfullt i, jag ville bara klargöra min ståndpunkt.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 12:23

martin7lindgren skrev:Jag tycker bara det är trevligt att Cleopatra berättar lite om olika mäniskor,
    Och jag läser hennes inlägg här ungefär som att vi är alla vanliga människor,
    Några har förstått, andra inte tydligen,
    Har du förstått Mr. Blueheaven?

Jodå Martin, BH har nog förstått, han tar bara alla tillfällen att kritisera andra. Problemet är att han är värre än värst själv i ämnet OT så det känns som det är LIIIITE förmätet av honom att kasta sten i glashus. Jaja, det är han som fryser när nordanvinden börjar vina genom alla hål... Wink

Mina skämtsamma inlägg som ibland är lite OT är mitt bidrag till att försöka lätta upp stämningen och gjuta olja på vågorna. Gillar man dem inte, blocka eller scrolla förbi Cool
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-28, 12:33

cleopatra skrev:
    blueheaven skrev:

På tal om hemlöshet?

Efter TRETTIO sidor, tycker du inte att man kan få vara LITE OT då BH??
    Dessutom var det ju en sidekick till Martins mail till Carin Jämtin. Dina ständig inlägg som bara innehåller personangrepp och på intet sätt berör ämnet är väl i så fall betydligt mer OT än detta, tycker du inte?

Du blandar vettiga inlägg med barnsliga invektiv och trollande. Jag har inte blockat dig eftersom jag har tyckt att det iaf finns en viss substans i en del du skriver, men jag ger snart upp. Antagligen skiter du högaktningsfullt i det, men det skiter jag högaktningsfullt i, jag ville bara klargöra min ståndpunkt.

Ojojoj så känslig man kan vara då?

Har jag trampat dig på tårna på något vis?

Du brukar inte vara sen att antyda både det ena och det andra om andra forumskribenter, kan man då inte tåla ett litet påpekande efter det andra inlägget om hur många kändisar som du varit skolkamrat med?

Vi alla skriver ibland mindre genomtänkta bidrag och jag tror inte du är något undantag det finns potential för alla att bli bättre?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-28, 12:50

Suck..., Mr. Blueheaven igen...? geek
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-28, 13:00

Vi alla skriver ibland mindre genomtänkta bidrag och jag tror inte du är något undantag det finns potential för alla att bli bättre?

Tja,själv är jag hjärtligt trött på alla martins:
    Suck...Mr Blueheaven
    Suck...Mr rahm
    Suck...Mr kanaljen osv osv i all oändlighet, tillför
    inte speciellt mycket.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-28, 13:21

cleopatra skrev:
    Jodå Martin, BH har nog förstått, han tar bara alla tillfällen att kritisera andra. Problemet är att han är värre än värst själv i ämnet OT så det känns som det är LIIIITE förmätet av honom att kasta sten i glashus. Jaja, det är han som fryser när nordanvinden börjar vina genom alla hål... Wink

Mina skämtsamma inlägg som ibland är lite OT är mitt bidrag till att försöka lätta upp stämningen och gjuta olja på vågorna. Gillar man dem inte, blocka eller scrolla förbi Cool

Jojo dina skämtsamma och andras barnsliga invektiv och trollande?

Tänk om jag bara skojar på samma sätt som du?

Tänk om du övereagerar?

Har jag svarat dig på ett barnsligt och elakt sätt?

Jag väljer att besvara barnsligheter med barnsligheter, och då menar jag inte cleopatra, och du väljer att ignorera, vad är egentligen barnsligast?
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 13:47

cleopatra skrev:
    kanaljen skrev:
    cleopatra skrev:

Oboj! Jag som bara känner mig själv. Very Happy
    Anledningen till att jag frågar är att politikers uppger ogärna sina studier och dylikt.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-04-28, 13:53

Jag har gått i samma skola som Clark Olofsson

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:48