Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
berralarzon
GustavAnder
formsvackan
Redvictory
cleopatra
MartinLindgren
x-medborgare
RedCloud
Susz X
13 posters

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Susz X 2009-05-13, 13:26

    Någon av Er här på AC som Har en syn
    eller kunskap ang Lissabonföredraget?
    Är det bra eller inte bra?
    Motivera gärna..
    sunny


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-13, 14:39, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  RedCloud 2009-05-13, 13:31

    kortfattat: mer makt åt marknaden, mindre åt de som arbetar ihop profiten
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-13, 13:33

    instämmer med förgående talare.. ett katastrofavtal... SÄG NEJ om vi fick..
    slänger in en höger "suck"
    kommenterat och klart. Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 13:39

    SOM SAGT VAR! No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Susz X 2009-05-13, 14:14

    Då är det kanske jätteviktigt att man ser till det i valet till EU dårå..?
    Finns nej till Lissabonföredraget i någons plattform? Är det värt att
    prioritera denna fråga i ett viktigt val?
    Bara undrar vad ni här tycker och vill..och om någon valbar har det i sin plattform?
    Och-vilka är det som är pådrivare egentligen? Som vill ha Lissabonföredraget?
    Någon som har andra aspekter?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Susz X 2009-05-13, 15:26

    Hur resonerar olika parifärger här- och vad vill andra valbara?
    Hur vill VI ha det?
    Vad händer om de som enbart vill ha makt vinner i EU- valet?
    Är det någon ide att alls rösta 2010 då? Knappast..
    Och vad händer om inga rejäla motståndare finns- med konstruktiva motförslag?
    Makteliten leer...bocka och tackar..
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 16:08

    Principen och nyttan av ett samarbete mellan Europas länder ställer jag mig bakom, men den homogenisering som råder inom EU vänder jag mig emot. Ett samarbete med de viktigaste grundprinciperna gemensamt måste vara möjligt utan att för den skull ta bort varje lands unikum. Även om vissa frågor vinner på att samköras i EU så måste det finnas utrymme för egna tolkningar av EU-lagar och förordningar, och att i dem få göra ändringar som passar respektive land.

    Lissabonfördraget innehåller både bra och dåliga bitar. En stor fördel med Lissabonfördraget är att medlemsländerna för första gången faktiskt ges rätt till utträde ur EU, den möjligheten fanns ju inte förut. En gång med, alltid med (livegna med andra ord). Det gör ju att påtryckningsmedlen för respektive land ökar, och därigenom möjligheten till en mer nationsanpassad EU-politik och renderar även i minskade möjligheter för de "stora" länderna att köra över de mindre.

    Eftersom jag inte ställer mig bakom något av våra riksdagspartier men däremot är både rädd och förbannad över senaste tidens inskränkningar i individens integritet iom FRA, IPRED och Telecompaketet så har jag bestämt mig för att rösta på PP i Eu-valet. Deras förklaring av hur de tänker förvalta sin eventuella vågmästarroll var klockren Very Happy


    http://www.piratpartiet.se/vagmastarstallning
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Redvictory 2009-05-13, 16:13

    cleopatra skrev:Principen och nyttan av ett samarbete mellan Europas länder ställer jag mig bakom, men den homogenisering som råder inom EU vänder jag mig emot. Ett samarbete med de viktigaste grundprinciperna gemensamt måste vara möjligt utan att för den skull ta bort varje lands unikum. Även om vissa frågor vinner på att samköras i EU så måste det finnas utrymme för egna tolkningar av EU-lagar och förordningar, och att i dem få göra ändringar som passar respektive land.

    Lissabonfördraget innehåller både bra och dåliga bitar. En stor fördel med Lissabonfördraget är att medlemsländerna för första gången faktiskt ges rätt till utträde ur EU, den möjligheten fanns ju inte förut. En gång med, alltid med (livegna med andra ord). Det gör ju att påtryckningsmedlen för respektive land ökar, och därigenom möjligheten till en mer nationsanpassad EU-politik och renderar även i minskade möjligheter för de "stora" länderna att köra över de mindre.



    Eftersom jag inte ställer mig bakom något av våra riksdagspartier men däremot är både rädd och förbannad över senaste tidens inskränkningar i individens integritet iom FRA, IPRED och Telecompaketet så har jag bestämt mig för att rösta på PP i Eu-valet. Deras förklaring av hur de tänker förvalta sin eventuella vågmästarroll var klockren Very Happy


    http://www.piratpartiet.se/vagmastarstallning

    Där är vi helt överens Cleopatra! Jag lägger också min röst på PP! Very Happy
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  cleopatra 2009-05-13, 16:39

    RV skrev:
    Där är vi helt överens Cleopatra! Jag lägger också min röst på PP!


    cheers Rösta PPP!!! (På PiratPartiet)
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  RedCloud 2009-05-13, 16:57

    t.o.m. jag ska vara otrogen mot mitt parti och rösta på PP i eu-valet.
    Dock inte i de nationella valen 2010.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-13, 17:21

    Susz X skrev:
    Någon av Er här på AC som Har en syn
    eller kunskap ang Lissabonföredraget?
    Är det bra eller inte bra?
    Motivera gärna..
    sunny




    Att Europas befolkning nekas folkomrösta om detta fördrag, är i sig själv ett faktum som borde fälla hela skiten !

    Demokratin står på spel !
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty fjärtar i vinden...

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 19:47

    Ni har ingen aning, som alltid, vad ni pratar om.
    Ni har inte läst en promille av fördraget ,förmodligen inte ens det.
    Och ni reagerar inte med logik och hjärna, vilket är fullt förståeligt då ni saknar förutsättningar för detta.

    Kritiken mor fördraget kommer, som väntat, mest ifrån extremhögern och extrtemvänstern.
    men, ni har inget, eller i "bästa fall" sandkorn att komma med substansiellt.

    Ni har bara en massa farhågor och rädslor.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-13, 20:02

    GustavAnder skrev:Ni har ingen aning, som alltid, vad ni pratar om.
    Ni har inte läst en promille av fördraget ,förmodligen inte ens det.
    Nej, och det har heller inte de som skrivit under fördraget !!!!!!!!!!!!!!
    Det är inte läsbart, och ska heller inte vara det innan det röstats igenom !!!!!!!!!

    SE DENNA VIDEO !



    GustavAnder skrev:Och ni reagerar inte med logik och hjärna, vilket är fullt förståeligt då ni saknar förutsättningar för detta.
    Med vilka förutsättningar skrev då statsöverhuvudena under DET DE INTE LÄST ?
    GustavAnder skrev:Ni har bara en massa farhågor och rädslor.
    Vad anser du att du stödjer ditt dravel på ?
    Kom inte och påstå att du läst fördraget, och hänvisa för fasiken inte till "Döden på larvfötter" en gång till din patetiske pajas.

    VARFÖR FICK INTE EUROPAS BEFOLKNING RÖSTA OM DETTA ? .


    Senast ändrad av formsvackan den 2009-05-13, 20:07, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty ap-otekaren folieform.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 20:06

    Är det inte läsbart ?? LOL
    Skrivet på rövspråket kanske, men då kan väl du läsa det form ? Smile

    Jag grundar mina åsikter om dig/er på vad du presterar här.
    Det är, erkännes, försvinnande lite och försumbart, bara en massa rädslor farhågor konspirationsteorier lögner och populism.
    Lägre än en nasse/ afa-pöbel ,är ni.

    Jag har inte läst hela fördraget, är det vad du nu ska "debattera " om, knäppgök ?
    Jag har dock läst en rad sammanfattningar av det.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-05-13, 20:11, ändrad totalt 2 gånger
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-13, 20:08

    GustavAnder skrev:Är det inte läsbart ?? LOL
    Skrivet på rövspråket kanske, men då kan väl du läsa det form ? Smile
    Se videon, och yttra dig igen om du törs.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty LOL, folieform.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 20:12

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Är det inte läsbart ?? LOL
    Skrivet på rövspråket kanske, men då kan väl du läsa det form ? Smile
    Se videon, och yttra dig igen om du törs.

    jasså, denna VIDEO är sanningen.. LOL
    jag trodde fördraget var frågan... ?
    Nötter.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  berralarzon 2009-05-13, 20:15

    formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Är det inte läsbart ?? LOL
    Skrivet på rövspråket kanske, men då kan väl du läsa det form ? Smile
    Se videon, och yttra dig igen om du törs.

    Bara att hålla med FS, men ock då awfultruhten/ga svartjobbaren måste vara en riktig spankingfantast nötet ga/fultruhten får ju spö hela tiden.
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-13, 20:16

    GustavAnder skrev:Är det inte läsbart ?? LOL
    Skrivet på rövspråket kanske, men då kan väl du läsa det form ? Smile

    Jag grundar mina åsikter om dig/er på vad du presterar här.
    Det är, erkännes, försvinnande lite och försumbart, bara en massa rädslor farhågor konspirationsteorier lögner och populism.
    Lägre än en nasse/ afa-pöbel ,är ni.

    Jag har inte läst hela fördraget, är det vad du nu ska "debattera " om, knäppgök ?
    Jag har dock läst en rad sammanfattningar av det.
    OK, men att ändra dina inlägg retroaktivt hjälper dig inte.
    Du läst sammanfattningar ! Snack, inte förrän de kommer i serietidningsformat.

    Kom in i Thatchertråden och städa efter dig om du törs.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-13, 20:17

    GustavAnder skrev:jasså, denna VIDEO är sanningen.. LOL
    jag trodde fördraget var frågan... ?
    Nötter.
    Videon handlar om fördraget, men det lyckades du inte förstå Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty störde psykopath...

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 20:19

    Du är störd folieform.
    Vill du inte debattera frågan, fördraget, utan bara göra lätt skrämmande personliga utfall mot mig ?

    Vad är dåligt i fördraget, jämfört med hur det var innan, toka .



    Varrför ska jag "städa efter mig" i Tatchertråden,...LOL
    Du är i sanning knäpp, jag har uttryckt mina åsikter om Thatcher, vad är galet, förutom du då ?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Susz X 2009-05-13, 20:23

    cleopatra skrev:
    RV skrev:
    Där är vi helt överens Cleopatra! Jag lägger också min röst på PP!


    cheers Rösta PPP!!! (På PiratPartiet)

    Intressant- vad vill PP driva när det handlar om rättssäkerheten- både nationellt/ internationell??
    Finns någon drivande eldsjäl i partiet? Finns förslag som är till gagn för vanliga
    människors rättssäkerhet? Vem ska vara polis- EU eller interpool?
    Hur ställer de sig till FRA/ IPRED?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Susz X 2009-05-13, 20:30

    GustavAnder skrev:Ni har ingen aning, som alltid, vad ni pratar om.
    Ni har inte läst en promille av fördraget ,förmodligen inte ens det.
    Och ni reagerar inte med logik och hjärna, vilket är fullt förståeligt då ni saknar förutsättningar för detta.

    Kritiken mor fördraget kommer, som väntat, mest ifrån extremhögern och extrtemvänstern.
    men, ni har inget, eller i "bästa fall" sandkorn att komma med substansiellt.

    Ni har bara en massa farhågor och rädslor.

    Jaha GA- då kanske du kunde komma med ett plus och minus utlåtande ang Lissabonföredraget dårå..
    Inte enbart gny på andra ..Ska det vara så förbannat svårt?
    VAD är bra - och VAD är mindere bra anser DU???
    Blir det lättare om du svarar på frågorna:
    - VAD?
    - HUR?
    - VARFÖR?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-13, 20:38

    GustavAnder skrev:Vad är dåligt i fördraget, jämfört med hur det var innan, toka .
    OK då. Vill du GustavAnder att de politiker du tyvärr har rätt att rösta på, ska ha någon möjlighet att stifta lagarna i det land du bor ?

    Hur tror du att det blir med detta om inte Irländarna räddar demokratin åt oss genom att rösta ner Lissabonfördraget ?

    Att komma med ett utfall om min mentala status räknas inte som ett svar.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 20:39

    RedCloud skrev:kortfattat: mer makt åt marknaden, mindre åt de som arbetar ihop profiten

    Men då berör det ju inte dig överhuvudtaget!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 20:42

    RedCloud skrev:t.o.m. jag ska vara otrogen mot mitt parti och rösta på PP i eu-valet.
    Dock inte i de nationella valen 2010.

    Fan har killen fått någon sorts insikt? Very Happy

    Sponsored content


    Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet.. Empty Sv: Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 02:30