Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
gubbenilådan
datic
Sniperace
Kakmonstret
Infra
lazy
Rudolf med röda mulen
RedCloud
Potatiskungen
formsvackan
Thecharmed
RedMentalCase
marxisten
DMustaine
Secrist
F.I.S.T
Redvictory
Thetaxpayer
Regndrottning
SiP
Vercingetorix
redalert
Dao
27 posters

Anti-kommunism!

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Anti-kommunism! - Sida 2 Empty Sv: Anti-kommunism!

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 01:02

F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Skulle vara kul att höra från forumets anti-kommunister, hur den kommunistiska ideologin ser ut. Alltså ideologins innehål i sak. Att de ogillar den är redan klart - men det skulle vara intressesant att få reda på vad de faktiskt VET om ideologin!

Kanske jag hoppas på för mycket här, men frågar man inte så får man inga svar...

Kom igen nu!!!

Referenser är allt! Oavsett hur bra produkten är i teorin. Och har du, som i kommunismens fall, prövat den globalt och den misslyckats varje gång...ja då saknas köpare av din produkt! Det är inte svårare än så!

Jo det är det.... men ni vågar inte gå in på frågorna som ställs av oss .... läs ovan i mitt inlägg

Men jag skiter i det, jag har sett resultate(n) och det räcker. Kommunismen har haft sina chanser och ingen vill ha skiten längre...kan du fatta? Globalt så köper folk inte längre en teori som bevisligen inte har funkat! Döp om den istället och gör ett nytt försök! Vaffan är du dum? Gör något nytt!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-20, 01:14

DMustaine skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Skulle vara kul att höra från forumets anti-kommunister, hur den kommunistiska ideologin ser ut. Alltså ideologins innehål i sak. Att de ogillar den är redan klart - men det skulle vara intressesant att få reda på vad de faktiskt VET om ideologin!

Kanske jag hoppas på för mycket här, men frågar man inte så får man inga svar...

Kom igen nu!!!

Referenser är allt! Oavsett hur bra produkten är i teorin. Och har du, som i kommunismens fall, prövat den globalt och den misslyckats varje gång...ja då saknas köpare av din produkt! Det är inte svårare än så!

Jo det är det.... men ni vågar inte gå in på frågorna som ställs av oss .... läs ovan i mitt inlägg

Men jag skiter i det, jag har sett resultate(n) och det räcker. Kommunismen har haft sina chanser och ingen vill ha skiten längre...kan du fatta? Globalt så köper folk inte längre en teori som bevisligen inte har funkat! Döp om den istället och gör ett nytt försök! Vaffan är du dum? Gör något nytt!

Om du skiter i det ... så vänligen gör det på någon annan tråd då.... för denna tråd handlar just om kunskap om kommunismen, och då måste även ursprungstanken med denna vägas in för att kunna avgöra om det är kommunism som utövats av de länder som kraschat och misslyckats.....

... du skiter i det för du har sett resultaten av vad ??? .....
    Tala om för oss vad du vet om det Marxistiska manifestet ??
    Vad du vet om hur mycket av det som i praktiken genomfördes av tex Sovjet och Kina osv ... och vips så får vi då nåt som kallas för diskussion....
    ... om du bara vill vidhålla en åsikt om något utan att ens bli ifrågasatt varför du tycker så, och på vilka grunder du backar upp det med ... så kanske inte diskussionsforum är grejen för dig...
    Då kanske du skulle syssla med ensidig propaganda åt nåt parti istället Very Happy
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 01:20

Jag tycker du då skall upplysa mig om alla fördelar kommunismen har. Fördelar som vi verkligen inte har beskådat i verkligheten. Det är inte mitt ansvar att söka reda på något jag redan fått bekräftat inte funkar! Det är upp till dig att övertyga mig! Den efterforskningen jag gjort av kommunismen är lätt att kontrollera, kommunismens fall! Varför föll den och vad har ni för ingredienser för att göra den bättre? Du är förespråkare så övertyga mig!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-20, 01:26

DMustaine skrev:Jag tycker du då skall upplysa mig om alla fördelar kommunismen har. Fördelar som vi verkligen inte har beskådat i verkligheten. Det är inte mitt ansvar att söka reda på något jag redan fått bekräftat inte funkar! Det är upp till dig att övertyga mig! Den efterforskningen jag gjort av kommunismen är lätt att kontrollera, kommunismens fall! Varför föll den och vad har ni för ingredienser för att göra den bättre? Du är förespråkare så övertyga mig!

Slinger igen .... så här startade DAO denna tråd:

DAO skrev:Skulle vara kul att höra från forumets anti-kommunister, hur den kommunistiska ideologin ser ut. Alltså ideologins innehål i sak. Att de ogillar den är redan klart - men det skulle vara intressesant att få reda på vad de faktiskt VET om ideologin!
    Kom igen nu!!!

och du har varken berört dessa frågor i sak, eller mina... vi har redan förstått att du ogillar kommunismen.... men du har inte lyckats definiera din uppfattning om vad kommunism är, det som tråden handlar om.....
    Och du har inte lyckats sammankoppla Marxistiska manifestet till den "kommunism" kritiserar i Sovjetstaten el typ Kina .....

... det finns massor av trådar som berör hur forumhögern avskyr kommunism, det vet vi redan....
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-08-20, 01:29

Secrist skrev: Kuba är också på väg.

Lol, det har högern sagt sen Sovjets fall för 20 år sen, att "snart" faller Kuba.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-20, 01:32

Kom igen nu!!!

Det är en ideologi sprungen ur förtvivlan över sakers tilstånd på 1700-1800 talet och var egentligen dödsdömd från början, om inte det hade slumpat sig så att en viss turbulens i Ryssland gav möjlighet för skiten att ta makten.
    Oerhört tragiskt, det gav Ryssland och östeuropa 70 förlorade år.

Kommunismen är en perverterad parantes i historien.

DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 01:34

F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Jag tycker du då skall upplysa mig om alla fördelar kommunismen har. Fördelar som vi verkligen inte har beskådat i verkligheten. Det är inte mitt ansvar att söka reda på något jag redan fått bekräftat inte funkar! Det är upp till dig att övertyga mig! Den efterforskningen jag gjort av kommunismen är lätt att kontrollera, kommunismens fall! Varför föll den och vad har ni för ingredienser för att göra den bättre? Du är förespråkare så övertyga mig!

DAO skrev:Skulle vara kul att höra från forumets anti-kommunister, hur den kommunistiska ideologin ser ut. Alltså ideologins innehål i sak. Att de ogillar den är redan klart - men det skulle vara intressesant att få reda på vad de faktiskt VET om ideologin!
    Kom igen nu!!!

och du har varken berört dessa frågor i sak, eller mina... vi har redan förstått att du ogillar kommunismen.... men du har inte lyckats definiera din uppfattning om vad kommunism är, det som tråden handlar om.....
    Och du har inte lyckats sammankoppla Marxistiska manifestet till den "kommunism" kritiserar i Sovjetstaten el typ Kina .....

... det finns massor av trådar som berör hur forumhögern avskyr kommunism, det vet vi redan....

Det är fortfarande så att NI vill sälja en produkt/ideologi....så sälj den till oss som refererar till den kommunism som uppenbarligen inte fungerat! Ge oss en uppdaterad kommunism som ni tror fungerar! Som säljare av en produkt är det ditt ansvar att motivera oss kunder att köpa denna vara! Hur svårt kan det vara? Har du något att sälja lr inte? Ge oss isåfall fördelarna?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-08-20, 01:38

RedMentalCase skrev:

Kom igen nu!!!

Det är en ideologi sprungen ur förtvivlan över sakers tilstånd på 1700-1800 talet och var egentligen dödsdömd från början, om inte det hade slumpat sig så att en viss turbulens i Ryssland gav möjlighet för skiten att ta makten.

Kan du försöka kommunismen i grund och inte sovjetkommunismen...

Det är stor skillnad bara på Leninism, Stalinism och Maoism ex, ideologier som ni talar som ett ord om. Om man räknar med alla olika ledare och filosofer inom den kommunistiska ideologin är det ett väldigt stort antal.

Det Dao startade om är om kommunismen som grundideologi, dvs. Marxismen och den ideologin som skapade år 1848 i.om. det Kommunistiska Manifestet. Kan du tala om den utan att blanda in Sovjet, DDR och Kina? Alltså tala om ideologin, inte om folk som missbrukat dess namn.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-20, 01:39

DMustaine skrev:
    F.I.S.T skrev:

Kom igen nu!!!

Det är fortfarande så att NI vill sälja en produkt/ideologi....så sälj den till oss som refererar till den kommunism som uppenbarligen inte fungerat! Ge oss en uppdaterad kommunism som ni tror fungerar! Som säljare av en produkt är det ditt ansvar att motivera oss kunder att köpa denna vara! Hur svårt kan det vara? Har du något att sälja lr inte? Ge oss isåfall fördelarna?

Jag har ingenstans på detta forum försökt sälja kommunismen,.......
    Jag har enkom diskuterat i synnerhet forumhögerns samt Alliansens användande av ordet kommunism..... i försök att undkomma nutida realpolitik, och utan att behöva svara för sig avväpna Ohly och V.... med ordet "kommunist".... det är för att detta görs som denna diskussion uppstår....

Jag är vänsterpartist, och står för mycket av deras politik, men inte allt.....
    Och vänsterpartiet har ingenting att göra med på det sätt vilket de flesta ordet sammankopplar med SIN uppfattning om vad kommunism är...därför blir det er bevisbörda.... plus att tråden handlar om detta....

marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2010-08-20, 01:39

DMustaine skrev:Det är fortfarande så att NI vill sälja en produkt/ideologi....så sälj den till oss som refererar till den kommunism som uppenbarligen inte fungerat! Ge oss en uppdaterad kommunism som ni tror fungerar! Som säljare av en produkt är det ditt ansvar att motivera oss kunder att köpa denna vara! Hur svårt kan det vara? Har du något att sälja lr inte? Ge oss isåfall fördelarna?

Det gör vi konstant, men ni slår bara till "Stalin är stygg" örat och skiter i att läsa våra inlägg!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-20, 01:44

marxisten skrev:
    RedMentalCase skrev:

Kom igen nu!!!

Kan du försöka kommunismen i grund och inte sovjetkommunismen...

Det är stor skillnad bara på Leninism, Stalinism och Maoism ex, ideologier som ni talar som ett ord om. Om man räknar med alla olika ledare och filosofer inom den kommunistiska ideologin är det ett väldigt stort antal.

Det Dao startade om är om kommunismen som grundideologi, dvs. Marxismen och den ideologin som skapade år 1848 i.om. det Kommunistiska Manifestet. Kan du tala om den utan att blanda in Sovjet, DDR och Kina? Alltså tala om ideologin, inte om folk som missbrukat dess namn.

lol

Att skilja på kommunism/sovjetkommunism låter sig inte göras.

Vänsterpartiet i Sverige idag är ett ickereformerat kommunistparti med extremt starka band och grund i just sovjetkommunismen.

Det är bara dårar som idag är kommunister, typ ni och Ohly.
    Ja, det var väl mest dårar förr också, men då kunda man inte skratta år dem, de var ett verkligt hot, usch.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-08-20, 01:46

DMustaine skrev:

Kom igen nu!!!

Vad i hela friden har DET med min fråga att göra????

Jag skiter i vad du TYCKER om ideologin!!! Jag vill veta vad VET om den!!!

Inget annat!!!

Är det för dj---a svårt för dig????
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-20, 01:47

Nu börjar den röda nassen med megatypsnittet bli upprörd...Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 01:48

DMustaine skrev:Men jag skiter i det, jag har sett resultate(n) och det räcker. Kommunismen har haft sina chanser och ingen vill ha skiten längre...kan du fatta? Globalt så köper folk inte längre en teori som bevisligen inte har funkat! Döp om den istället och gör ett nytt försök! Vaffan är du dum? Gör något nytt!

Så du VET inget om kommunism, och har mage att SKRYTA om det också???

Inga politiska ideologier har funkat ännu, dummer!!!

Jag är inte själv kommunist, så pröva ditt skitsnack med någon annan - eller åtminstone FÖRSÖK svara på min fråga. Annars ser det ganska korkat ut att kalla ANDRA för idioter!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 01:50

Frågan är vad DU VET om kommunism! Du har just förklarat att du inget vet! Så vad spelar dina åsikter då för betydelse???

INGEN försöker övertyga dig till NÅGONTING, utom att du skall tala om vad du VET OM ÄMNET!!!

Jesus vad ni fanatiker är såphala!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 01:51

marxisten skrev:
    Secrist skrev: Kuba är också på väg.

Lol, det har högern sagt sen Sovjets fall för 20 år sen, att "snart" faller Kuba.

Det har de sagt sedan -59! Och sedan har DE gjort allt för att förverkliga detta...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 01:53

DMustaine skrev:Det är fortfarande så att NI vill sälja en produkt/ideologi....så sälj den till oss som refererar till den kommunism som uppenbarligen inte fungerat! Ge oss en uppdaterad kommunism som ni tror fungerar! Som säljare av en produkt är det ditt ansvar att motivera oss kunder att köpa denna vara! Hur svårt kan det vara? Har du något att sälja lr inte? Ge oss isåfall fördelarna?

Ingen försöker sälja ett skit till dig!!! Vi vill bara veta vad du VET om ämnet!!!

Vad du tycker om det, vet vi alla redan. Dock verkar dina åsikter vara baserade på olunskap, vilket du helt klart uppvisat här!

Jag gillar inte heller kommunismen, men jag tar åtminstone reda på vad jag för helvete snackar om!!!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 01:54

Kom till sakfrågan istället och förklara vad som är så jävla bra med kommunismen/marxismen som vi missat. För vi har då sannerligen inte, varken nu lr historiskt, sett några fördelar! Bara teorier! Ingen ideologi funkar fullt ut men vad som är uppenbart är att kommunismen funkar sämre!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 02:20

Och vilken okunskap är det du refererar till? Jag refererar ju ju bara till historiska fakta. Mer kan jag inte göra! Om du pratar om en teori som jag inte har kunskap om så låt så vara.......antingen är den prövad lr inte va? Är det någonting liknande kommunismen har vi ju referenserna! Är det något nytt och revolutionerande du lanserar så låt oss höra!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 02:25

I all ärlighet måste vi ju nu säga att en helt annan ideologi, på 2010 talet, för att få effekt, hur välmenande den än må vara, skulle göra mer skada än nytta? Ex miljömässigt för att nå framgång är inte att gå tillbaka utan att gå framåt! Det är innovationer som säkerställer miljön inte bakåtsträvande! Som exempel!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 02:35

DMustaine skrev:Kom till sakfrågan istället och förklara vad som är så jävla bra med kommunismen/marxismen som vi missat. För vi har då sannerligen inte, varken nu lr historiskt, sett några fördelar! Bara teorier! Ingen ideologi funkar fullt ut men vad som är uppenbart är att kommunismen funkar sämre!

Sakfrågan är vad NI anti-kommunister baserar era åsikter på!

Berätta vad som är så "uppenbart"!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 02:38

DMustaine skrev:Och vilken okunskap är det du refererar till? Jag refererar ju ju bara till historiska fakta. Mer kan jag inte göra! Om du pratar om en teori som jag inte har kunskap om så låt så vara.......antingen är den prövad lr inte va? Är det någonting liknande kommunismen har vi ju referenserna! Är det något nytt och revolutionerande du lanserar så låt oss höra!

Du har inte refererat till några som helst historisk fakta, utan bara rabblat schabbloner!

Vilka refernser syftar du till? Referenser till VAD???

Sluta tala i gåtor, och förklara för mig vad kommunism står för!!!

Är det inte mening om att man skall ha åtminstone LITE kunskap om det man skapar sig ÅSIKTER i, eller gäller bara er befriande okunskap bara vad gäller kommunism?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 02:40

DMustaine skrev:I all ärlighet måste vi ju nu säga att en helt annan ideologi, på 2010 talet, för att få effekt, hur välmenande den än må vara, skulle göra mer skada än nytta? Ex miljömässigt för att nå framgång är inte att gå tillbaka utan att gå framåt! Det är innovationer som säkerställer miljön inte bakåtsträvande! Som exempel!

Öhhh... Så du VET INGET om kommunismen, trots att du jar tydliga ÅSIKTER om detta ämne?

Är alla dina åsikter på forumet baserat på samma tänk? Att inte vilja ta reda på fakta om det du vill tycka något om???

Vi lever uppenbarligen i helt kilda världar, du och jag!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2010-08-20, 02:54

Kom igen förklara för mig, utan att vara alltför narcissistisk, allt gott kommunismen ska göra för oss! Vi har då inte sett mkt hittills!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-20, 03:51

DMustaine skrev:Kom igen förklara för mig, utan att vara alltför narcissistisk, allt gott kommunismen ska göra för oss! Vi har då inte sett mkt hittills!

Är detinte bara lättare att säga att du inte vet? För dina fadäser är smått pinsamma...

Min fråga i början av tråden är ganska enkel, faktiskt...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-11, 01:20