Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
x-medborgare
theward
Thetaxpayer
redalert
MartinLindgren
RedCloud
Thecharmed
Secrist
RedMentalCase
formsvackan
Infra
Vercingetorix
F.I.S.T
R.O.F.L
Redvictory
19 posters

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 14:56

    MartinLindgren skrev:Infra cheers

    Ash... Embarassed
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-15, 14:56

    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  theward 2010-08-15, 14:59

    F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy

    Så du trampar typ 6000km/h, vad kass cyklist du är tongue
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-15, 15:19

    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy

    Så du trampar typ 6000km/h, vad kass cyklist du är tongue

    Jäklar jag cyklade för långt ..... hamnade ända nere hos bröderna ynkedom Laughing
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  theward 2010-08-15, 15:25

    F.I.S.T skrev:
    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy

    Så du trampar typ 6000km/h, vad kass cyklist du är tongue

    Jäklar jag cyklade för långt ..... hamnade ända nere hos bröderna ynkedom Laughing
    affraid , ja då steg medvetandegraden på den skånska slätten iaf Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-15, 15:26

    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy

    Så du trampar typ 6000km/h, vad kass cyklist du är tongue

    Jäklar jag cyklade för långt ..... hamnade ända nere hos bröderna ynkedom Laughing
    affraid , ja då steg medvetandegraden på den skånska slätten iaf Very Happy

    Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  theward 2010-08-15, 15:28

    F.I.S.T skrev:
    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy

    Så du trampar typ 6000km/h, vad kass cyklist du är tongue

    Jäklar jag cyklade för långt ..... hamnade ända nere hos bröderna ynkedom Laughing
    affraid , ja då steg medvetandegraden på den skånska slätten iaf Very Happy

    Very Happy

    kan de ha ätit dåligt tillagad svartsoppa och fått i sig några hjärnätande bakterier/parasiter tro? Rolling Eyes
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 16:00

    F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:När som helst nu vid 14-tiden valtalar allas våran Mona i Tantolunden.

    Funderar på att cykeln och dra dit. Men tiden börjar bli knapp och
    latmasken biter. Jag skulle ha vetat om det i morse.


    Jag hinner inte heller om jag ska cykla, jag har dryga 50 mil Very Happy

    Och jag som trodde att du bodde i Flempen. Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 16:02

    Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-15, 16:23

    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  redalert 2010-08-15, 16:30

    x-medborgare skrev:
    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..

    Om det inte fanns en passus.......om......!

    Reinfeldt har nog lovat exakt samma inklusive passus dock är Reinfeldt den ende av dessa som någonsin har sänkt skatten för pensonärer! cyclops
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-15, 16:53

    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..

    Om det inte fanns en passus.......om......!

    Reinfeldt har nog lovat exakt samma inklusive passus dock är Reinfeldt den ende av dessa som någonsin har sänkt skatten för pensonärer! cyclops

    Då kan jag berätta att igår i freddans uttal så sa han skattesänkning OM finanserna såg goda ut..
    Skulle visst bli ca 157 kr för medel pensionären i månaden.

    Tyckte precis Mona lovade ingen skatt OM finanserna såg bra ut..

    – Om den ekonomiska utvecklingen är god under de närmaste åren så lovar jag att avskaffa pensionärsskatten helt under nästa mandatperiod, sade hon i sitt sommartal.
    Sahlin gick också till attack mot statsminister Fredrik Reinfeldts tal i lördags om nya skattesänkningar under nästa mandatperiod.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 16:56

    Ja! Jag hörde inte fel. Tvivlade på mina öron ett tag. Tänkte:
    "Nu blir jag utskrattad."

    Verkar som om hon har bestämt sig för att spöa Reinfeldt på hans
    egen hemmaplan. Nu kommer hon att lyckas. Inte ens de ansvarslösa
    SD kan bräcka henne.... cheers
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-15, 17:00

    "Men gör det då !!!"

    Det gör jag hela tiden. Jag irriterar mig bara på att andra ska komma och skriva mig på näsan om hur "oförskämt" bra jag har det.


    "Det spelar väl ingen roll om du minskar på belastningarna på de offentliga vårdinrättningarna, genom privilegier för folk med pengar, när det ändå dras in lika mycket eller mer än detta skulle ge plus"

    Hur många sjukhus har nu sålts eller lagts ner?

    "Tror Ohlys barn har 2 föräldrar, och för övrigt utnuttjar väl alla borgare de saker som skattebaserad vård, skola, polisväsende ger... gör de oxå bara läpparnas bekännelse ??"

    Jag förordar skattefinansierad "vård, omsorg, polisväsende etc". Men jag förordar också den valfrihet som de privata alternativen medför. Därför välkomnar jag Ohlys agerande, men inte hans hycklande om dess vara eller icke vara.

    "Ja de som arbetar har fått mindre att betala i skatt... mer i plånboken, och mindre för skattepengarna.... Så det samhälle du förespråkar är ett samhälle som enkom tolererar friska arbetande människor... vad som händer när dessa friska arbetande människor blir sjuka...... är det som det skattefinansierade medlen skall hjälpa till med ..... alltså den påstådda förbättringen är chimär, och i beroende av hälsa och arbetstillfällen

    Och hur kan du påstå att det lett till fler arbeten när arbetslösheten är 2-3 % enheter högre nu än 2006 ??... hur var det med ljugandet V-rix"

    Hur kommer det sig då att det satsas mer pengar på just detta om skatteintäkterna minskat genom sänkningarna?
    Vad gäller arbetslöshetssiffrorna är siffrorna mycket riktigt högre under en recession, än i högkonjunktur. Det ligger i sakens natur. Under valrörelsen -06 låg arbetslösheten enl SCB på 6,4% (omräknat till dagens räknesätt), och idag har den sjunkit till 8,1%, från att ha varit över 9%. Således är skillnaden mellan socialdemokratisk högkonjunktur och alliansrecession endast 1,7% (Då ska man samtidigt hålla i minnet att befolkningen har ökat med mer än vad nya arbeten tillkommit, framför allt genom invandring.) Det är därför det är korrekt att samtidigt säga att antalet arbetstillfällen har ökat sedan förra valrörelsen. Förbannat bra jobbat av Alliansen! Och bättre ska det bli, eftersom Sverige står väl rustat inför finanskrisens efterdyningar. Industrin upplever en ökad orderingång och nyanställningar i tidigare krisdrabbade industrier ny-/återanställer.

    "Jag ser inga problem i att staten får vara aktörer på vissa områden, de flesta av de områden som staten varit aktörer i har även inkluderat statlig (folkägd)infrastruktur som gör att det blir fel om privata aktörer går in och köper upp...
    Energin är ett exempel på hur galet det blir när folk ska nästan vara heltidsinvolverade för att leta billigaste alternativet..... i en djungel av marknadsknep och mygel ..... och det har ju som sagt var inte blivit billigare, så vad är argumentet till att inte ha detta statligt ??

    Skulle inte heller ha nåt emot att bilprovningen är statlig, likaså sprithanteringen, och även bilskolor vilket idag är en klassfråga om du har möjlighet att ta körkort el inte....

    Det mesta är privata aktörer ändå i samhället, så det finns inget självändamål i att allt ska vara privat...

    Målet borde ju vara att ALLA medborgare, alla barn, skall få samma yttre förutsättningar att lyckas i samhället, att klara sig själva.
    Samt en så bra levnadsstandard som går, och där inkluderat de sämst ställda oxå.... detta finns inte med i din beskrivning, och alliansens syn på privatisering"

    I det samhälle jag eftersträvar ägnar sig staten endast åt sin kärnverksamhet, dvs lagstiftning, infrastruktur, vård, skola, omsorg, försvar. Detta skall vara skattefinansierat. Dock tillåts privata alternativ inom vård, skola, omsorg. Målet måste vara att staten behövs så lite som möjligt, inte att vanligt folk blir beroende av den för att klara av sin vardag.

    "Avd Alliansen gör allt bra .. och S har horn i pannan oavsett ..., nej det alliansen gett subvention på i tandvården är bara kosmetika mot för det som behövs, det har inte påverkat svensk tandhälsa i positiv riktning, det är bara undersökningen du får billigare..... så man kan betala för att få veta om man har inflammation, men inte ha råd att laga... "heja heja""

    Allt över tretusen spänn pröjsar fk hälften av, ännu mer vid högre belopp. Det har jag personlig erfarenhet ifrån. (Kan numera tugga på båda sidor av käften...)
    Vad gjorde sossarna? Jo de lät tänderna ruttna hos människor som i högre utsträckning idag har råd att få sina tänder lagade.

    Ditt nästa svar är för långt för att citera, samtidigt som det inte var särskilt konstruktivt. Nåväl.
    Alternativet till den harangen är således en återgång till ett slentrianmässigt förpassande av i någon form arbetsföra människor i ett livslångt 64%-träsk... Vad kallar vi den behandlingen av människor? Cyniskt är ett ord som jag kommer att tänka på.

    "Jag menar att kärnkraften är Mindre osäker i Sverige, men att du ALDRIG kommer i från den mänskliga faktorn, hur mycket säkerhetsföreskrifter dyu har... och kostnaden i liv, sjukdomar och miljö är inte värt att spela roulette med på det sätt som kärnkraften innebär.....
    Och var någonstans har du sett mig propagera för kolkraft ??"

    Jag antar att du fortfarande vill ha el under smällkalla vintern, även om älvarna är frusna, vindsnurrorna står stilla och kärnkraftverken är nedlagda?

    "Att folk bor i tältstäder i USA kan även ha att göra med att USA fortfarande bedriver en än större öka klftorna-politik än Sverige gör... kolla hur många som blivit rikare under krisen !!... sen ser jag att du inte presenterat hur brett överens experterna i världen är ... eller vilka de är ... månne det möjligtvis vara en taktik från dig att dölja källa ??"

    Eller att de varit sämre på att hantera krisen. Vad gäller källorna måste det vara svårt för dig att ha missat dem, då de duggat rätt så tätt, men jag ska se vad jag kan göra.

    "Jo då det kostar mer, i synnerhet inom psykoterapi (som för övrigt några av dina meddebatörer skulle med fördel behöva ta del av).... där det finns ett stort behov, men de flesta alternativ till en misslyckat psykvård finns i alltför dyr privat vård"

    Jag har några vänner som både varit inlagda på akutpsyk, och fått vanlig teraputisk behandling inom det offentliga, så jag känner inte riktigt igen scenariot du beskriver.

    "RC är oxå lärare vill jag minnas,"

    Även RC kommer att vakna en vacker dag. Wink

    "Se här skiljer vi oss på flera sätt. Jag sympatiserar inte med de som har det svårt, jag empatiresar.... skillnaden ligger i inlevelseförmåga, och att känna MED folk, istället för att stå ovanför och se ned och tycka synd om.
    Och nej det är inte oförskämt att ha det bra... men att ha det oförskämt bra, är oförskämt, om man är oförskämd mot de som inte har det lika bra....
    "För mig är välstånd något eftersträvansvärt, men vi är alla olika" ja vi är alla olika , vissa strävar efter välstånd enkom för sig själva, andra strävar efter välstånd för även de sämst ställda...."

    Sympatisering/empatisering med de sämst ställda utesluter inte strävan efter eget välstånd. Alls. Vidare betackar jag mig för att kallas för oförskämd gentemot denna grupp, vilket insinueras i ovan.

    "Och EU står på den lille mannens sida, eller på storkapitalets ??.... kolla in lönerna till att börja med, på dem som tycker till från EU"

    EU står på EUs sida, och vi är alla en del av EU.

    "Ja så hade det kunnat vara om inte 60% av folket har det så bra att de inte behöver/vill/orkar engagera sig i politik.... så hade det kunnat vara om politiska kampanjtillgångar vore lika för alla partier.... så hade det kunnat vara om, budskapet varit viktigare än att vilseleda folk att tro att Ohlty står för diktatur, och att Mona Sahlin kallas toblerone av er och alliansen.... men så är det inte V-rix"

    Aha! Så det fordras fattigdom för att orka/kunna tänka i politiska termer... Ja, den idiotförklaringen av människor har jag inte stött på tidigare...














    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  redalert 2010-08-15, 18:06

    x-medborgare skrev:
    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..

    Om det inte fanns en passus.......om......!

    Reinfeldt har nog lovat exakt samma inklusive passus dock är Reinfeldt den ende av dessa som någonsin har sänkt skatten för pensonärer! cyclops

    Då kan jag berätta att igår i freddans uttal så sa han skattesänkning OM finanserna såg goda ut..
    Skulle visst bli ca 157 kr för medel pensionären i månaden.

    Tyckte precis Mona lovade ingen skatt OM finanserna såg bra ut..

    – Om den ekonomiska utvecklingen är god under de närmaste åren så lovar jag att avskaffa pensionärsskatten helt under nästa mandatperiod, sade hon i sitt sommartal.
    Sahlin gick också till attack mot statsminister Fredrik Reinfeldts tal i lördags om nya skattesänkningar under nästa mandatperiod.

    Ingen pensionärsskatt är inte det samma som ingen skatt!

    Ingen pensionärsskatt är samma skatt som löntagare enligt Monas retorik, alltså exakt detsamma som Reinfeldt torgför! cyclops

    Dags att hylla Reinfeldt nu? Basketball
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-15, 18:47

    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..

    Om det inte fanns en passus.......om......!

    Reinfeldt har nog lovat exakt samma inklusive passus dock är Reinfeldt den ende av dessa som någonsin har sänkt skatten för pensonärer! cyclops

    Vänta bara tills efter valet. Innan strifdslarmet lägger sig
    skriker du in i dimman: "Det luktar Reinfeldt här - men jag
    ser honom inte"? scratch Då hörs en röst inifrån dimman som
    svarar. "Vänta tills röken har skingrat sig."

    Du väntar. Och ur röken stiger Mona fram: "Surprise, surprise"
    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-15, 18:53

    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..

    Om det inte fanns en passus.......om......!

    Reinfeldt har nog lovat exakt samma inklusive passus dock är Reinfeldt den ende av dessa som någonsin har sänkt skatten för pensonärer! cyclops

    Då kan jag berätta att igår i freddans uttal så sa han skattesänkning OM finanserna såg goda ut..
    Skulle visst bli ca 157 kr för medel pensionären i månaden.

    Tyckte precis Mona lovade ingen skatt OM finanserna såg bra ut..

    – Om den ekonomiska utvecklingen är god under de närmaste åren så lovar jag att avskaffa pensionärsskatten helt under nästa mandatperiod, sade hon i sitt sommartal.
    Sahlin gick också till attack mot statsminister Fredrik Reinfeldts tal i lördags om nya skattesänkningar under nästa mandatperiod.

    Ingen pensionärsskatt är inte det samma som ingen skatt!

    Ingen pensionärsskatt är samma skatt som löntagare enligt Monas retorik, alltså exakt detsamma som Reinfeldt torgför! cyclops

    Dags att hylla Reinfeldt nu? Basketball

    Nej.. inte då.. Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  berralarzon 2010-08-15, 19:08

    x-medborgare skrev:
    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    redalert skrev:
    x-medborgare skrev:
    Infra skrev:Mona lovade i dag i Tanto att hon skall avskaffa pensionärsskatt helt
    och hållet under nästa mandatperiod cheers Undrar om herr Reinfeldt
    skall kunna slå det?
    scratch

    Helt rätt bravo Mona och S..

    Om det inte fanns en passus.......om......!

    Reinfeldt har nog lovat exakt samma inklusive passus dock är Reinfeldt den ende av dessa som någonsin har sänkt skatten för pensonärer! cyclops

    Då kan jag berätta att igår i freddans uttal så sa han skattesänkning OM finanserna såg goda ut..
    Skulle visst bli ca 157 kr för medel pensionären i månaden.

    Tyckte precis Mona lovade ingen skatt OM finanserna såg bra ut..

    – Om den ekonomiska utvecklingen är god under de närmaste åren så lovar jag att avskaffa pensionärsskatten helt under nästa mandatperiod, sade hon i sitt sommartal.
    Sahlin gick också till attack mot statsminister Fredrik Reinfeldts tal i lördags om nya skattesänkningar under nästa mandatperiod.

    Ingen pensionärsskatt är inte det samma som ingen skatt!

    Ingen pensionärsskatt är samma skatt som löntagare enligt Monas retorik, alltså exakt detsamma som Reinfeldt torgför! cyclops

    Dags att hylla Reinfeldt nu? Basketball

    Nej.. inte då.. Very Happy

    Blind på högra ögat vem ska vi hylla alla dom som blivit utförsäkrade!
    //berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Marsch!

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 20:26

    När får vi se RV startar en tråd som heter "Nu har Mona startat sin lögnmarsch"? Trots allt så är det ju så att kritiken som förs mot Fredrik passar lika bra in på Monas vallöften.

    Men den kanske kommer snart? Razz
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-15, 20:30

    RoffarReinfeldts stöddiga falska fasad kommer crackelera, på valdagen kommer vi få se det avslöjade spelet för galleriet!

    Som RoffarReinfeldt sa i sitt försök att vara lustig inne vid slussen igår, när han tog fram lappen ur innerfickan och förkunnade, rösta gärna på Anders Borg, men kom i håg att då får ni mig på köpet!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-15, 21:59

    "Men gör det då !!!"

    Det gör jag hela tiden. Jag irriterar mig bara på att andra ska komma och skriva mig på näsan om hur "oförskämt" bra jag har det.

    Nej du har fortfarande inte deklamerat vad du tycker i frågan, bara att du ska bestämma vad du tycker.... här har du chansen... tala om vad du tycker



    "Det spelar väl ingen roll om du minskar på belastningarna på de offentliga vårdinrättningarna, genom privilegier för folk med pengar, när det ändå dras in lika mycket eller mer än detta skulle ge plus"

    Hur många sjukhus har nu sålts eller lagts ner?

    Frågan är inte hur många sjukhus, utan hur mycket personal och resurser som dragits in, samt avdelningar på sjukhus


    "Tror Ohlys barn har 2 föräldrar, och för övrigt utnuttjar väl alla borgare de saker som skattebaserad vård, skola, polisväsende ger... gör de oxå bara läpparnas bekännelse ??"

    Jag förordar skattefinansierad "vård, omsorg, polisväsende etc". Men jag förordar också den valfrihet som de privata alternativen medför. Därför välkomnar jag Ohlys agerande, men inte hans hycklande om dess vara eller icke vara.

    Men hur kan du förorda skattefinansierad "vård, omsorg, polisväsende etc" när du förordar för skattesänkningar =??... vet du inte hur dessa finansieras ???

    "Ja de som arbetar har fått mindre att betala i skatt... mer i plånboken, och mindre för skattepengarna.... Så det samhälle du förespråkar är ett samhälle som enkom tolererar friska arbetande människor... vad som händer när dessa friska arbetande människor blir sjuka...... är det som det skattefinansierade medlen skall hjälpa till med ..... alltså den påstådda förbättringen är chimär, och i beroende av hälsa och arbetstillfällen

    Och hur kan du påstå att det lett till fler arbeten när arbetslösheten är 2-3 % enheter högre nu än 2006 ??... hur var det med ljugandet V-rix"

    Hur kommer det sig då att det satsas mer pengar på just detta om skatteintäkterna minskat genom sänkningarna?
    Vad gäller arbetslöshetssiffrorna är siffrorna mycket riktigt högre under en recession, än i högkonjunktur. Det ligger i sakens natur. Under valrörelsen -06 låg arbetslösheten enl SCB på 6,4% (omräknat till dagens räknesätt), och idag har den sjunkit till 8,1%, från att ha varit över 9%. Således är skillnaden mellan socialdemokratisk högkonjunktur och alliansrecession endast 1,7% (Då ska man samtidigt hålla i minnet att befolkningen har ökat med mer än vad nya arbeten tillkommit, framför allt genom invandring.) Det är därför det är korrekt att samtidigt säga att antalet arbetstillfällen har ökat sedan förra valrörelsen. Förbannat bra jobbat av Alliansen! Och bättre ska det bli, eftersom Sverige står väl rustat inför finanskrisens efterdyningar. Industrin upplever en ökad orderingång och nyanställningar i tidigare krisdrabbade industrier ny-/återanställer.

    Jag ser bara en massa bortförklaringar från dig här .... du sa att arbetslösheten minskat under alliansen, det har den inte !!!

    "Jag ser inga problem i att staten får vara aktörer på vissa områden, de flesta av de områden som staten varit aktörer i har även inkluderat statlig (folkägd)infrastruktur som gör att det blir fel om privata aktörer går in och köper upp...
    Energin är ett exempel på hur galet det blir när folk ska nästan vara heltidsinvolverade för att leta billigaste alternativet..... i en djungel av marknadsknep och mygel ..... och det har ju som sagt var inte blivit billigare, så vad är argumentet till att inte ha detta statligt ??

    Skulle inte heller ha nåt emot att bilprovningen är statlig, likaså sprithanteringen, och även bilskolor vilket idag är en klassfråga om du har möjlighet att ta körkort el inte....

    Det mesta är privata aktörer ändå i samhället, så det finns inget självändamål i att allt ska vara privat...

    Målet borde ju vara att ALLA medborgare, alla barn, skall få samma yttre förutsättningar att lyckas i samhället, att klara sig själva.
    Samt en så bra levnadsstandard som går, och där inkluderat de sämst ställda oxå.... detta finns inte med i din beskrivning, och alliansens syn på privatisering"

    I det samhälle jag eftersträvar ägnar sig staten endast åt sin kärnverksamhet, dvs lagstiftning, infrastruktur, vård, skola, omsorg, försvar. Detta skall vara skattefinansierat. Dock tillåts privata alternativ inom vård, skola, omsorg. Målet måste vara att staten behövs så lite som möjligt, inte att vanligt folk blir beroende av den för att klara av sin vardag.

    Ja det är väl bara att konstatera att vi har något differentierande åsikter här, inte våldsamt stor skillnad... men skillnad

    "Avd Alliansen gör allt bra .. och S har horn i pannan oavsett ..., nej det alliansen gett subvention på i tandvården är bara kosmetika mot för det som behövs, det har inte påverkat svensk tandhälsa i positiv riktning, det är bara undersökningen du får billigare..... så man kan betala för att få veta om man har inflammation, men inte ha råd att laga... "heja heja""

    Allt över tretusen spänn pröjsar fk hälften av, ännu mer vid högre belopp. Det har jag personlig erfarenhet ifrån. (Kan numera tugga på båda sidor av käften...)
    Vad gjorde sossarna? Jo de lät tänderna ruttna hos människor som i högre utsträckning idag har råd att få sina tänder lagade.

    Jag tror du lever i en annan ekonomisk verklighet än många andra, som trots denna politiska kosmetika, inte har råd att laga sina tänder

    Ditt nästa svar är för långt för att citera, samtidigt som det inte var särskilt konstruktivt. Nåväl.
    Alternativet till den harangen är således en återgång till ett slentrianmässigt förpassande av i någon form arbetsföra människor i ett livslångt 64%-träsk... Vad kallar vi den behandlingen av människor? Cyniskt är ett ord som jag kommer att tänka på.

    Cyniskt är att tro att människor blir friska för att regeringen vill detta, utan att ge dem adekvat vård innan själva arbetsrehabiliteringen kan börja, i de fall sdär det går att rehabilitera

    "Jag menar att kärnkraften är Mindre osäker i Sverige, men att du ALDRIG kommer i från den mänskliga faktorn, hur mycket säkerhetsföreskrifter dyu har... och kostnaden i liv, sjukdomar och miljö är inte värt att spela roulette med på det sätt som kärnkraften innebär.....
    Och var någonstans har du sett mig propagera för kolkraft ??"

    Jag antar att du fortfarande vill ha el under smällkalla vintern, även om älvarna är frusna, vindsnurrorna står stilla och kärnkraftverken är nedlagda?

    Ha ha nu låter du som svart-eller-vitt-sniper .... Det finns alternativ redan idag, och hade inte en bromsande miljöfientlig politik, samt oljebolagens ekonomiska styrka stoppat detta, så hade dessa varit fullt utvecklade i dag......


    "Att folk bor i tältstäder i USA kan även ha att göra med att USA fortfarande bedriver en än större öka klftorna-politik än Sverige gör... kolla hur många som blivit rikare under krisen !!... sen ser jag att du inte presenterat hur brett överens experterna i världen är ... eller vilka de är ... månne det möjligtvis vara en taktik från dig att dölja källa ??"

    Eller att de varit sämre på att hantera krisen. Vad gäller källorna måste det vara svårt för dig att ha missat dem, då de duggat rätt så tätt, men jag ska se vad jag kan göra.

    "Jo då det kostar mer, i synnerhet inom psykoterapi (som för övrigt några av dina meddebatörer skulle med fördel behöva ta del av).... där det finns ett stort behov, men de flesta alternativ till en misslyckat psykvård finns i alltför dyr privat vård"

    Jag har några vänner som både varit inlagda på akutpsyk, och fått vanlig teraputisk behandling inom det offentliga, så jag känner inte riktigt igen scenariot du beskriver.

    "RC är oxå lärare vill jag minnas,"

    Även RC kommer att vakna en vacker dag. Wink

    "Se här skiljer vi oss på flera sätt. Jag sympatiserar inte med de som har det svårt, jag empatiresar.... skillnaden ligger i inlevelseförmåga, och att känna MED folk, istället för att stå ovanför och se ned och tycka synd om.
    Och nej det är inte oförskämt att ha det bra... men att ha det oförskämt bra, är oförskämt, om man är oförskämd mot de som inte har det lika bra....
    "För mig är välstånd något eftersträvansvärt, men vi är alla olika" ja vi är alla olika , vissa strävar efter välstånd enkom för sig själva, andra strävar efter välstånd för även de sämst ställda...."

    Sympatisering/empatisering med de sämst ställda utesluter inte strävan efter eget välstånd. Alls. Vidare betackar jag mig för att kallas för oförskämd gentemot denna grupp, vilket insinueras i ovan.

    Nej, förhoppningsvis inte flör dig, du är v'äl en av de forumhöger jag hyser störst hopp om på den fronten, om än den vyn grumlas av att du röstar på alliansen... det stämmer inte med sympati och empati...... och strävan efter eget välstånd utesluter inte strävan efter andras välstånd

    "Och EU står på den lille mannens sida, eller på storkapitalets ??.... kolla in lönerna till att börja med, på dem som tycker till från EU"

    EU står på EUs sida, och vi är alla en del av EU.

    Men alla får positiva effekter av EUs beslut, och EU är en fruktansvärt onödigt dyr och byråkratisk apparat, med beslut som tas längre och ölängre ifrån de människor som berörs av besluten, till obefogar höga kostnader i löner åt byråkraterna ..... tycker fortfarande vi skall begära utträde

    "Ja så hade det kunnat vara om inte 60% av folket har det så bra att de inte behöver/vill/orkar engagera sig i politik.... så hade det kunnat vara om politiska kampanjtillgångar vore lika för alla partier.... så hade det kunnat vara om, budskapet varit viktigare än att vilseleda folk att tro att Ohlty står för diktatur, och att Mona Sahlin kallas toblerone av er och alliansen.... men så är det inte V-rix"

    Aha! Så det fordras fattigdom för att orka/kunna tänka i politiska termer... Ja, den idiotförklaringen av människor har jag inte stött på tidigare...
    [/quote]

    Nej så står det inte det var din egen ETD-vändning på mitt uttalande...
    Men ta och kolla upp hur mycket koll människor har på politik som förs, kontra hur de rösra på hur politikerna för sig i TV och ser ut och så vidare....

    ... när människor röstar på Reinfeldt för hans fina ögon, så är det väl inte JAG som idiotförklarar den personen.... det har hon lyckats med alldeles själv
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-15, 22:38

    [quote="Infra"]Jag tror skillnad i synsätt hänger samman med att man blandar samman
    lönens storlek och skatteuttaget. Lönen skall vara tillräckligt hög
    även hos en vanlig knegare för att tillåta ett skatteuttag som
    garanterar välfärden den dan lönen inte kommer längre.

    Det faktum att svenska arbetarlöner är för låga utnyttjas av Reinfeldt
    när han sänker skatterna och välfärden på en och samma gång. Det är
    oärligt och håller samtidigt hans kelgrisar i Svenskt Näringsliv
    skadeslösa. Vi knegare som kämpar för att hålla ihop vardagen är
    lätta att förföra med skattesänkningar så länge det snåla Svenskt
    Näringsliv underlåter att betala anständiga löner.

    Moderaterna har rätt så de säger "Man skall kunna leva på sin lön".
    Men att göra lönen "större" genom att försämra välfärden - vad är det?
    Vi skall inte bara leva i dag utan även i morgon då lönen uteblir
    på grund av ålder eller sjukdom. Detta förtiger Fredrik Reinfeldt.

    Det är inte bara svenskt Näringsliv som håller knegarna i tukt
    och förmaning. Detsamma gäller hela den stora kommunala sektorn (sjuksyrror,
    hemtjänstpersonal, socialarbetare, lärare o s v). De kommunala facken har
    ynkligt krypit undan sitt ansvar i alla år och mest sett
    till den egna plånboken precis som Bonusdirektörerna och bankmaffian.
    Det är därför
    Reinfeldt på, ett sånt skamlöst sätt kan svinga sjuksyrrorna som
    slagträn i debatten. Han förtiger att de får sämre pensioner
    och sämre vab-peng när deras barn är sjuka. Vad som händer när
    de blir sjuka eller arbetslösa vill de själva säkert inte veta.

    Det är ett rått samhälle som skymtar bortom Reinfeldts breda flin, glada
    tillrop och sina "generösa" skattesänkningar. Jag vill varna alla knegare
    för M och sd.




    Det är så sant som det är dagt Infra. Folk som är i utsatta situationer som vid sjukdom och arbetslöshet är inte mycket värd i Reinfeld och kompanis politik. Som sjuk/ aretslös så ska man inte klara sin ekonomi bra. Det är ett straff att bli sjuk/arbetslös i alliansens Sverige.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-15, 22:40

    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:Jag tror skillnad i synsätt hänger samman med att man blandar samman
    lönens storlek och skatteuttaget. Lönen skall vara tillräckligt hög
    även hos en vanlig knegare för att tillåta ett skatteuttag som
    garanterar välfärden den dan lönen inte kommer längre.

    Det faktum att svenska arbetarlöner är för låga utnyttjas av Reinfeldt
    när han sänker skatterna och välfärden på en och samma gång. Det är
    oärligt och håller samtidigt hans kelgrisar i Svenskt Näringsliv
    skadeslösa. Vi knegare som kämpar för att hålla ihop vardagen är
    lätta att förföra med skattesänkningar så länge det snåla Svenskt
    Näringsliv underlåter att betala anständiga löner.

    Moderaterna har rätt så de säger "Man skall kunna leva på sin lön".
    Men att göra lönen "större" genom att försämra välfärden - vad är det?

    Det är inte bara svenskt Näringsliv som håller knegarna i tukt
    och förmaning. Detsamma gäller hela den stora kommunala sektorn (sjuksyrror,
    hemtjänstpersonal, socialarbetare, lärare o s v). De kommunala facken har
    ynkligt krypit undan sitt ansvar i alla år och mest sett
    till den egna plånboken precis som Bonusdirektörerna och bankmaffian.
    Det är därför
    Reinfeldt på, ett sånt skamlöst sätt kan svinga sjuksyrrorna som
    slagträn i debatten. Han förtiger att de får sämre pensioner
    och sämre vab-peng när deras barn är sjuka. Vad som händer när
    de blir sjuka eller arbetslösa vill de själva säkert inte veta.

    Det är ett rått samhälle som skymtar bortom Reinfeldtsbreda flin, glada
    tillrop och sina "generösa" skattesänkningar. Jag vill varna alla knegare
    för M och sd.


    Och hur tror du att inflation och ränteläge sett ut om man behållit tidigare skattesats och istället höjt varje löntagares lön med 3000:-/mån (dvs jobbskatteavdraget + skatt, soc.avg. och arbetsgivareavgift)????
    Dubbel arbetslöshet gentemot idag är ingen domedagsgissning... Jobbskatteavdraget var ett snilledrag.

    Jag delar inte den analysen. Anständiga löner är värt att
    kalla Arbetslinjen och skulle ha motiverat till mer arbete.
    Det skulle ha motiverat även alla oss som genomskådat
    skattesänkningsknepet och som nu defenitivt givit upp kampen för
    en drägligare tillvaro - som trott att de går att skapa genom hårt
    och enträget arbete i sitt anletets svett. För inte kan man väl kalla
    avskaffande av A-kassa och sjukförsäkring samt lägre pensioner
    för en dräglig tillvaro? Eller är det kanske den man tillhandahåller
    på soc?


    Inte direkt...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-15, 22:45

    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:Jag tror skillnad i synsätt hänger samman med att man blandar samman
    lönens storlek och skatteuttaget. Lönen skall vara tillräckligt hög
    även hos en vanlig knegare för att tillåta ett skatteuttag som
    garanterar välfärden den dan lönen inte kommer längre.

    Det faktum att svenska arbetarlöner är för låga utnyttjas av Reinfeldt
    när han sänker skatterna och välfärden på en och samma gång. Det är
    oärligt och håller samtidigt hans kelgrisar i Svenskt Näringsliv
    skadeslösa. Vi knegare som kämpar för att hålla ihop vardagen är
    lätta att förföra med skattesänkningar så länge det snåla Svenskt
    Näringsliv underlåter att betala anständiga löner.

    Moderaterna har rätt så de säger "Man skall kunna leva på sin lön".
    Men att göra lönen "större" genom att försämra välfärden - vad är det?

    Det är inte bara svenskt Näringsliv som håller knegarna i tukt
    och förmaning. Detsamma gäller hela den stora kommunala sektorn (sjuksyrror,
    hemtjänstpersonal, socialarbetare, lärare o s v). De kommunala facken har
    ynkligt krypit undan sitt ansvar i alla år och mest sett
    till den egna plånboken precis som Bonusdirektörerna och bankmaffian.
    Det är därför
    Reinfeldt på, ett sånt skamlöst sätt kan svinga sjuksyrrorna som
    slagträn i debatten. Han förtiger att de får sämre pensioner
    och sämre vab-peng när deras barn är sjuka. Vad som händer när
    de blir sjuka eller arbetslösa vill de själva säkert inte veta.

    Det är ett rått samhälle som skymtar bortom Reinfeldtsbreda flin, glada
    tillrop och sina "generösa" skattesänkningar. Jag vill varna alla knegare
    för M och sd.


    Och hur tror du att inflation och ränteläge sett ut om man behållit tidigare skattesats och istället höjt varje löntagares lön med 3000:-/mån (dvs jobbskatteavdraget + skatt, soc.avg. och arbetsgivareavgift)????
    Dubbel arbetslöshet gentemot idag är ingen domedagsgissning... Jobbskatteavdraget var ett snilledrag.

    Jag delar inte den analysen. Anständiga löner är värt att
    kalla Arbetslinjen och skulle ha motiverat till mer arbete.
    Det skulle ha motiverat även alla oss som genomskådat
    skattesänkningsknepet och som nu defenitivt givit upp kampen för
    en drägligare tillvaro - som trott att de går att skapa genom hårt
    och enträget arbete i sitt anletets svett. För inte kan man väl kalla
    avskaffande av A-kassa och sjukförsäkring samt lägre pensioner
    för en dräglig tillvaro? Eller är det kanske den man tillhandahåller
    på soc?

    Enda sättet att ge löntageren mer i plånboken, öka incitamenten för arbete samt att öka konsumtionen - utan att allt detta blir inflationsdrivande, anställningshämmande och räntedrivande - är att sänka skatten för arbete. Bonusen blir ökad sysselsättning, och därmed mer sekiner i de svenska statsfinanserna till vård, skola och omsorg. Inte så svårt, eller hur? :-)


    MEN VARFÖR INTE SÄNKA SKATTEN FÖR ALLA EFTERSOM DET BORDE ÖKA KONSUMTIONEN ÄNNU MER, ELLER???[NEJ VISSA MÅSTE FÖRLORA/FÖRMINSKA SINA INKOMSTER SÅ ATT LÖNTAGARNA KAN FÅ DESSA ORÄTTVISA SKATTEAVDRAG. HÖGERN VILL PREVILIGIERA VISSA GRUPPER I SAMHÄLLET OCH FÖRSÄMRA FÖR VISSA, DET ÄR JU UPPENBART. ALLIANSPOLITIKEN ÄR OCH FÖR BLIR ORÄTTVIS HUR MYCKET NII FRÅN HÖGERN ÄN TJATAR OM ATT DET BORDE LÖNA SIG ATT JOBBA... DET GJORDE DET INNAN JOBBSKATTEAVDRAGET OCKSÅ!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-15, 22:49

    Secrist skrev:För inte kan man väl kalla
    avskaffande av A-kassa och sjukförsäkring samt lägre pensioner
    för en dräglig tillvaro?


    Mig veterligen har ingen avskaffat A-kassan. Och de lägre pensionerna är en följd av lågkonjukturen. Inte alliansen. Även Mona har varit tydlig med att de står bakom detta.


    Ja om vi inte minns fel så blev det dyrare denna mantatperiod att vara med i facket så många gick ur facket... Lite billigare har det väl blivit nu men Moderaterna framför allt har ju aldrig tyckt om facket och visst vill högern försämra facket med jämna mellanrum.

    Sponsored content


    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 3 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:23