Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
x-medborgare
theward
Thetaxpayer
redalert
MartinLindgren
RedCloud
Thecharmed
Secrist
RedMentalCase
formsvackan
Infra
Vercingetorix
F.I.S.T
R.O.F.L
Redvictory
19 posters

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  redalert 2010-08-16, 02:41

    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Plus folk som inte anser sig ha råd att vara med...

    Fast om du jobbar så lär du ha råd. Och om du inte jobbar så är avgiften reducerad. Så att personer verkligen inte har kunnat betala trots att de vill lär vara extremt lätträknade.


    Varken du eller jag vet hur många dom är...Säkert mer än du tror Secrist.

    Säkert färre än vad du tror Anna! affraid


    Nej du det tror jag inte... affraid

    Men jag vet att det är färre än du tror!


    Länk/källa RedA...

    Det stod på en blogg att Anna överdrev grovt med dessa siffror!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  theward 2010-08-16, 08:33

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Plus folk som inte anser sig ha råd att vara med...

    Fast om du jobbar så lär du ha råd. Och om du inte jobbar så är avgiften reducerad. Så att personer verkligen inte har kunnat betala trots att de vill lär vara extremt lätträknade.


    Varken du eller jag vet hur många dom är...Säkert mer än du tror Secrist.

    Säkert färre än vad du tror Anna! affraid


    Nej du det tror jag inte... affraid

    Men jag vet att det är färre än du tror!


    Länk/källa RedA...

    Det stod på en blogg att Anna överdrev grovt med dessa siffror!

    Din egen eller RMC´s blogg? lol!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  theward 2010-08-16, 08:35

    redalert skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Regndrottning skrev:
    Får se.... Ett tusen kr mer i månaden för en låginkomstagare. Fint.

    Fackavgiften+ a-kaasaavgiften kostade 265 kr/ månad för mig. Och det var delvis avdragsgill. Vilket gjorde dryga tusenlappen i skatteåterbäringen.

    Avdragsrätten är borttagen. Fackavgiften kostar fortfarande 265 kr/mån. Men, numera betalar man grupplivsförsäkringen vid sidan om. Ytterligare 59 kr/mån.

    Å så har vi a-kasseavgiften... 430 kr/mån!!

    Summeringen av avgifterna blir 754 kr i månaden!! Och då är inte skatteavdraget medräknat. Inte mycket kvar på den tusenlappen....

    Ursäkta, hur f-n räknar du, ??Smile

    Spärra UFOT rd!

    Måste var bekvämt(eller egentligen inte) att spärra alla som kommer med andra sanningar och andra fakta från verkligenheten, än man själv tror på/vill veta av tongue

    På det viset förblir man okunnig livet ut och framstår som en komplett idiot ...Grattis RA Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 08:58

    theward skrev:
    redalert skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Regndrottning skrev:
    Får se.... Ett tusen kr mer i månaden för en låginkomstagare. Fint.

    Fackavgiften+ a-kaasaavgiften kostade 265 kr/ månad för mig. Och det var delvis avdragsgill. Vilket gjorde dryga tusenlappen i skatteåterbäringen.

    Avdragsrätten är borttagen. Fackavgiften kostar fortfarande 265 kr/mån. Men, numera betalar man grupplivsförsäkringen vid sidan om. Ytterligare 59 kr/mån.

    Å så har vi a-kasseavgiften... 430 kr/mån!!

    Summeringen av avgifterna blir 754 kr i månaden!! Och då är inte skatteavdraget medräknat. Inte mycket kvar på den tusenlappen....

    Ursäkta, hur f-n räknar du, ??Smile

    Spärra UFOT rd!

    Måste var bekvämt(eller egentligen inte) att spärra alla som kommer med andra sanningar och andra fakta från verkligenheten, än man själv tror på/vill veta av tongue

    På det viset förblir man okunnig livet ut och framstår som en komplett idiot ...Grattis RA Very Happy

    Hur jag räknar?

    Jag trodde jag var tydlig... Men, för att vara snäll så skall jag förenkla saken ytterligare.

    265 kr + 59 kr + 430 kr = 754 kr.... Det är vad facket får av skatteavdraget i mitt fack.

    Det var väl inte så svårt att förstå?
    Wink
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-16, 11:48

    Regndrottning skrev:
    theward skrev:
    redalert skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Regndrottning skrev:
    Får se.... Ett tusen kr mer i månaden för en låginkomstagare. Fint.

    Fackavgiften+ a-kaasaavgiften kostade 265 kr/ månad för mig. Och det var delvis avdragsgill. Vilket gjorde dryga tusenlappen i skatteåterbäringen.

    Avdragsrätten är borttagen. Fackavgiften kostar fortfarande 265 kr/mån. Men, numera betalar man grupplivsförsäkringen vid sidan om. Ytterligare 59 kr/mån.

    Å så har vi a-kasseavgiften... 430 kr/mån!!

    Summeringen av avgifterna blir 754 kr i månaden!! Och då är inte skatteavdraget medräknat. Inte mycket kvar på den tusenlappen....

    Ursäkta, hur f-n räknar du, ??Smile

    Spärra UFOT rd!

    Måste var bekvämt(eller egentligen inte) att spärra alla som kommer med andra sanningar och andra fakta från verkligenheten, än man själv tror på/vill veta av tongue

    På det viset förblir man okunnig livet ut och framstår som en komplett idiot ...Grattis RA Very Happy

    Hur jag räknar?

    Jag trodde jag var tydlig... Men, för att vara snäll så skall jag förenkla saken ytterligare.

    265 kr + 59 kr + 430 kr = 754 kr.... Det är vad facket får av skatteavdraget i mitt fack.

    Det var väl inte så svårt att förstå?
    Wink

    Regn har väl reda på sig. I matte är hon rena virtuosen. Allt
    hon har sagt stämmer på öret. Fast jag förstår att det suger för högern.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-16, 11:51

    265 kr + 59 kr + 430 kr = 754 kr.... Det är vad facket får av skatteavdraget i mitt fack.


    que ???


    hur f-n räknar du ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  theward 2010-08-16, 12:55

    RedMentalCase skrev:265 kr + 59 kr + 430 kr = 754 kr.... Det är vad facket får av skatteavdraget i mitt fack.


    que ???


    hur f-n räknar du ?

    har du svårt att räkna plus och minus, visst ja din vapenbroder har ju samma problem Rolling Eyes

    Låginkomstagare i brancher med lite högre arbetslöshetsfrekvens, har bara tjänat marginellt på skattesänkningarna
    Räknar man in försämringar om eller när man blir arbetslös och sjuk...
    Så är dessa "småpengar" i skattesänkning ...INTE VÄRT PRISET.

    Grejen är ju att Alliansen verkligen utnyttjad folk ointresse för politik och tagit till vara folk kortsiktiga och "carefreetänk"...

    Om folk i större utsträckning tänkte på konsekvenserna av förd politik, skulle alliansen max ha 30% av rösterna
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-16, 13:00

    Tvärtom thewardia, folk har efter nästan 4 år med Allians För Sverige börjat inse den enorma potential det finns i deras politk.

    Efter en inledande typisk svensk skepsis börjar folk inse vad det handlar om, och det handlar INTE om ett gäng förbittrade socilaister som lever i sin egen märkliga värld.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-16, 14:02

    ericTheDog skrev:Min bedömning är att de rödgröna inte erbjuder vad forumvänstern vill ha.

    Där har du fel, däremot tycker jag att de röd-gröna är för flata med att syna högerns språkbruk och fokusflykter
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 14:25

    Regn har väl reda på sig. I matte är hon rena virtuosen. Allt
    hon har sagt stämmer på öret. Fast jag förstår att det suger för högern.


    Inte det minsta. Det är skönt med lite extra pengar men framförallt är det skönt att slippa socialdemokratisk förmyndarmentalitet.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  redalert 2010-08-16, 14:25

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Min bedömning är att de rödgröna inte erbjuder vad forumvänstern vill ha.

    Där har du fel, däremot tycker jag att de röd-gröna är för flata med att syna högerns språkbruk och fokusflykter

    Så tycker du ja men så är du ju inte riktigt som andra heller! Basketball
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Flykt

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 14:26

    Där har du fel, däremot tycker jag att de röd-gröna är för flata med att syna högerns språkbruk och fokusflykter

    Kanske skulle sopa rent framför den egna dörren först.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-16, 14:53

    "Vi behöver en regering som fösvarar sitt land" inte en som
    gnäller på de som bär upp landet med sina skattepengar.


    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article7624353.ab
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  redalert 2010-08-16, 14:59

    Infra skrev:"Vi behöver en regering som fösvarar sitt land" inte en som
    gnäller på de som bär upp landet med sina skattepengar.


    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article7624353.ab

    Herrejösses infra vill du ha någon som helst trovärdighet så bespara oss länkar till råkommunistens Mikael Wiehes fullständiga blow out! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-16, 15:30

    Secrist skrev:Där har du fel, däremot tycker jag att de röd-gröna är för flata med att syna högerns språkbruk och fokusflykter

    Kanske skulle sopa rent framför den egna dörren först.

    Jag har gjort det utan RUTs hjälp.... Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-16, 15:30

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Min bedömning är att de rödgröna inte erbjuder vad forumvänstern vill ha.

    Där har du fel, däremot tycker jag att de röd-gröna är för flata med att syna högerns språkbruk och fokusflykter

    Så tycker du ja men så är du ju inte riktigt som andra heller! Basketball

    Det hedrar mig !!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty RUT

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 15:51

    Jag har gjort det utan RUTs hjälp....

    Tänk, då har det nog varit slarvigt gjort för det märks inte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-16, 21:10

    Secrist skrev:Jag har gjort det utan RUTs hjälp....

    Tänk, då har det nog varit slarvigt gjort för det märks inte.

    ... då måste det bero på den som besiktar städningen denna gång, i detta fall Secrist Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Städa

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 23:03

    ... då måste det bero på den som besiktar städningen denna gång, i detta fall Secrist

    Tja, jag jobbar med kvalitetsfrågor så jag har höga krav. Wink
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Redvictory 2010-08-16, 23:08

    Secrist skrev:... då måste det bero på den som besiktar städningen denna gång, i detta fall Secrist

    Tja, jag jobbar med kvalitetsfrågor så jag har höga krav. Wink

    Det har jag inte märkt på detta forum secrist! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Q

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 23:13

    Det har jag inte märkt på detta forum secrist!

    Vad man önskar och vad man faktiskt får är ibland olika saker. Dina inlägg är tyvärr oftast häpnadsväckande infantila vars enda grund bygger på att alliansens är elaka och vänstern är superbra.

    På tal om det. När får vi se dig starta en tråd om "Monas lögnmarsch"? Är den på väg?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Redvictory 2010-08-16, 23:22

    Secrist skrev:Det har jag inte märkt på detta forum secrist!

    Vad man önskar och vad man faktiskt får är ibland olika saker. Dina inlägg är tyvärr oftast häpnadsväckande infantila vars enda grund bygger på att alliansens är elaka och vänstern är superbra.

    På tal om det. När får vi se dig starta en tråd om "Monas lögnmarsch"? Är den på väg?

    Den får du starta eftersom det är du som tycker det secrist! mer är det inte med det! (fjolla) Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Lögn

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 23:32

    Den får du starta eftersom det är du som tycker det secrist! mer är det inte med det! (fjolla)

    Nu förstår jag inte riktigt. Du gapade, svor och levde om att Fredrik hade massa villkor om ordning i finanserna innan löften genomförs. Med när Mona gör exakt samma sak så är det knäpptyst! Men du kanske lever efter devisen "bättre att hålla tyst och låta folk tro man är okunnig än att öppna munnen och undanröja alla tvivel".
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-23, 02:50

    upp
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Infra 2010-08-23, 13:19

    Reinfeldts specialtrick: ljug som fan - anklaga dina
    debattmotståndare för lögn så kanske lögnen slinker förbi

    Very Happy

    Sponsored content


    Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch  - Sida 5 Empty Sv: Nu har Reinfeldt startat sin lögnmarsch

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:24