Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-08-06, 15:32, ändrad totalt 2 gånger
+12
x-medborgare
MartinLindgren
ANNA2LINK
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
F.I.S.T
DMustaine
Sossar ee lata
theward
Secrist
Redvictory
16 posters
Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
fel
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-08-06, 15:32, ändrad totalt 2 gånger
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Nej det är det inte .... men tillräckligt mycket för att vilja förbättra för de som far illa av er politikSecrist skrev:tusentals secrist .... som är sjuka.... men om du blundar hårt även fortsättningsvis så slipper du se den delen av sanningen och samhället
Och du kan fortsätta att bara se elände i varenda hörn.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 78
Bättre
Vad ni än tjatar om vad som sossarna gjorde mot dom sjuka innan alliansen kom till makten så är det alliansens regler som medverkar till att sjuka blir sämre i vissa fall. Inte blir det tvärtom av allinsens politik...
Och denna mannen gick sjukskriven i åratal utan att få hjälp av den förra regeringen. Är det bättre menar du?
Och denna mannen gick sjukskriven i åratal utan att få hjälp av den förra regeringen. Är det bättre menar du?
Secrist skrev:Vad ni än tjatar om vad som sossarna gjorde mot dom sjuka innan alliansen kom till makten så är det alliansens regler som medverkar till att sjuka blir sämre i vissa fall. Inte blir det tvärtom av allinsens politik...
Självklart så fungerade det inte bra förut heller men det är bara nutidens regler som går att få bra.Det som har varit har varit...
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Secrist skrev:Vad ni än tjatar om vad som sossarna gjorde mot dom sjuka innan alliansen kom till makten så är det alliansens regler som medverkar till att sjuka blir sämre i vissa fall. Inte blir det tvärtom av allinsens politik...
Men uppriktigt sagt hur tänker du människa ???
.... så om Sossarnas politik misslyckas med själva rehabiliteringsbiten... vilket i sig är tragiskt och skall kritiseras....
... så menar du att det blir bättre av att ta ifrån folk sin ersättning när de är sjuka...
Alliansen har misslyckats radikalt med medicinsk rehabilitering... likväl som sossarna, men skillnaden ligger i att vänsterblocket inte har skuldbelagt och pissat på de sjuka... på vilket sätt hjälper det dom sjuka Secrist ???
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Vi ser också nu hur alliansen börjar bli sina egna offer, när kannabilismen tilltar!
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Vad ni än tjatar om vad som sossarna gjorde mot dom sjuka innan alliansen kom till makten så är det alliansens regler som medverkar till att sjuka blir sämre i vissa fall. Inte blir det tvärtom av allinsens politik...
Men uppriktigt sagt hur tänker du människa ???
.... så om Sossarnas politik misslyckas med själva rehabiliteringsbiten... vilket i sig är tragiskt och skall kritiseras....
... så menar du att det blir bättre av att ta ifrån folk sin ersättning när de är sjuka...
Alliansen har misslyckats radikalt med medicinsk rehabilitering... likväl som sossarna, men skillnaden ligger i att vänsterblocket inte har skuldbelagt och pissat på de sjuka... på vilket sätt hjälper det dom sjuka Secrist ???
- Inlägg 83
Sjukt
likväl som sossarna, men skillnaden ligger i att vänsterblocket inte har skuldbelagt och pissat på de sjuka...
Så att ställa krav är detsamma som att "pissa" på folk? Tänk vad många lärare runt om i sverige som pissar på sina elever när de delar ut prov!
Så att ställa krav är detsamma som att "pissa" på folk? Tänk vad många lärare runt om i sverige som pissar på sina elever när de delar ut prov!
Secrist skrev:likväl som sossarna, men skillnaden ligger i att vänsterblocket inte har skuldbelagt och pissat på de sjuka...
Pissa på folk har att göra med att sänka ersättningar och försämra för dessa människor Secrist...
Sen tycker jag också att man pissar på folk när man tror att alla sjuka fuskar!
- Inlägg 85
Fusk?
Sen tycker jag också att man pissar på folk när man tror att alla sjuka fuskar!
Tyvärr, det där är en fantasiprodukt från en överhettad forumvänster. Det finns ingen som tror att "alla sjuka fuskar".
Tyvärr, det där är en fantasiprodukt från en överhettad forumvänster. Det finns ingen som tror att "alla sjuka fuskar".
Secrist skrev:Sen tycker jag också att man pissar på folk när man tror att alla sjuka fuskar!
Det är en stor anledning till alliansens ändrig i försäkringssystemen, för att få bort fuskarna som utnyttjar systemen...
- Inlägg 87
Sjukt
Det är en stor anledning till alliansens ändrig i försäkringssystemen, för att få bort fuskarna som utnyttjar systemen...
Svar nej. Syftet är att få tillbaka människor i sysselsättning istället för att gå i åratal som sjukskrivna med närmast obefintlig kontakt med FK. Ingen blir friskare av att gå år ut och år in som sjukskriven.
Svar nej. Syftet är att få tillbaka människor i sysselsättning istället för att gå i åratal som sjukskrivna med närmast obefintlig kontakt med FK. Ingen blir friskare av att gå år ut och år in som sjukskriven.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
Secrist skrev:Det är en stor anledning till alliansens ändrig i försäkringssystemen, för att få bort fuskarna som utnyttjar systemen...
Vem har uppfostrat dig secrist? du är ju nåt så in i h-e tjurig!
Jag kan ge dig en liknelse!
Det kommer in barn på en affär varje dag!
Butiksägaren ser att det försvunnit varor varje tillfälle! nu har vi två
sätt han kan gå till väga på!
1. han låter alla barn få skulden och ingen tillåts handla eller ens gå in
2. han kontrollerar vilka som stjäl och dessa får ta konsekvenserna. de övriga behandlar han på ett vänligt och respektabelt sätt!
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Helt ärligt! tror du att en människa tar livet av sig av någon anledning eller?
Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Absolut, men jag har svårt att tro att försäkringskassan, ens i sin uslaste form, skulle kunna vara huvudorsaken.
theward- Antal inlägg : 6709
Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Absolut, men jag har svårt att tro att försäkringskassan, ens i sin uslaste form, skulle kunna vara huvudorsaken.
Att det är droppen som får bägaren att till slut rinna över, det tror jag på....Det borde även du kunna tro på
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Helt ärligt ja det förekommer.. livet består sällan av ett problem men det kan komma saker som blir ett för mycket och därför orsaken till att man inte orkar längre
theward skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Att det är droppen som får bägaren att till slut rinna över, det tror jag på....Det borde även du kunna tro på
Definitivt, men nu var det huvudorsaken jag efterlyste. För en människa tillräckligt nära gränsen kan en kopp lite för svalt kaffe vara droppen.
Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Ja nu har det inte med vad du tror eller inte att göra! människor tar helt enkelt livet av sig då de inte ser någon annan utväg och har man varit sjuk med värk
och sedan blir fråntagen sin redan lilla inkomst ja då kapas livlinan för dem!
Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Ja nu har det inte med vad du tror eller inte att göra! människor tar helt enkelt livet av sig då de inte ser någon annan utväg och har man varit sjuk med värk
Nu väljer jag naturligtvis vad jag tror på, på samma sätt som att du väljer att tro på amsagan att försäkringskassan skulle bära huvudansvaret för att en människa tar livet av sig.
Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Nu väljer jag naturligtvis vad jag tror på, på samma sätt som att du väljer att tro på amsagan att försäkringskassan skulle bära huvudansvaret för att en människa tar livet av sig.
Försäkringskassan är absolut inte huvudansvarig! de agerar enbart bödel! det är deras uppdragsgivare som bär huvudansvaret!
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 98
FK personal
[i]"""Försäkringskassan är absolut inte huvudansvarig! de agerar enbart bödel! det är deras uppdragsgivare som bär huvudansvaret!"""[
Fortfarande i denna vår nutid,,,häckar Sig gamla bittra Socilister kvar vid sina ideologiskt präglade skrivbord.
Beslut där rena rama förmågan till medmänsklighet är involverad,,,omfattas tragiskt nog därför fortfarande av ideologisk enhögdhet,,,och hämndlusta,,,, detta alltnog beskrivet pga Min egen enögdhet, och ensidiga partiskhet,,,förlåt,....
Fortfarande i denna vår nutid,,,häckar Sig gamla bittra Socilister kvar vid sina ideologiskt präglade skrivbord.
Beslut där rena rama förmågan till medmänsklighet är involverad,,,omfattas tragiskt nog därför fortfarande av ideologisk enhögdhet,,,och hämndlusta,,,, detta alltnog beskrivet pga Min egen enögdhet, och ensidiga partiskhet,,,förlåt,....
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
En sak är säker, människor tar livet av sig många gånger av betydligt mindre orsaker än att få hela sin tillvaro krossad och slagen i spillror av FK som plåster på såren utöver sjukdomsorsaker som leder till att FK krossar människor!
Men självklart förstår ju inte dom som inbillar sig ha garantier mot sjukdomar och skador det!
Garanterat kan 100% av alla sjuka och skadade människor gå ed på att dom också har trott att det kan inte hända mig, det händer bara andra, till den dagen blixten slår ner på en från klar himmel och förändrar livet från en sekund till nästa!
Sanningen och verkligheten är den att ingen levande människa vet om det är sista gången man går ut genom dörren, något som gäller oss alla!
Även om man inte dör kan det bli sista gången man går ut för egen maskin, en olycka räcker för att man tvingas bli buren eller rullad resten av livet!
Men självklart förstår ju inte dom som inbillar sig ha garantier mot sjukdomar och skador det!
Garanterat kan 100% av alla sjuka och skadade människor gå ed på att dom också har trott att det kan inte hända mig, det händer bara andra, till den dagen blixten slår ner på en från klar himmel och förändrar livet från en sekund till nästa!
Sanningen och verkligheten är den att ingen levande människa vet om det är sista gången man går ut genom dörren, något som gäller oss alla!
Även om man inte dör kan det bli sista gången man går ut för egen maskin, en olycka räcker för att man tvingas bli buren eller rullad resten av livet!
Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-08-06, 23:57, ändrad totalt 1 gång
Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Försäkringskassan är absolut inte huvudansvarig! de agerar enbart bödel! det är deras uppdragsgivare som bär huvudansvaret!
Ja jösses jävlar...