Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
x-medborgare
MartinLindgren
ANNA2LINK
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
F.I.S.T
DMustaine
Sossar ee lata
theward
Secrist
Redvictory
16 posters

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer!

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Sv: Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer!

Inlägg  theward 2010-08-06, 12:46

Secrist skrev:du svarar som vanligt inte på frågan..... skulle alternativet vara att hålla tyst om dessa fall ?... hur var det nu med demokrati och yttrandefrihet ??

Ska varenda tragiskt självmord kopplas till sjukförsäkringsreformen nu då? Det går säkert. Är man bara tillräckligt cynisk och fantasifull så lär det gå utmärkt. Det ser man ju på AB:s löpsedel.

Du tror inte stor hälsa i kombination, med att man ska tvingas jobba, även om man inte kan.
    Annars blir det ingen ersättning.
    Är en ganska vanligt orsak till att sjuka tar steget att begå självmord.
    Spiken i kistan sas.....

Som sagt borde inte sjukförsäkring vara en patipolitiskt fråga öht, den borde engagera alla......
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Sv: Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer!

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-06, 12:53

Vi ska kanske länka på MPs hemsida till denna debattsida, så går det kanske upp ett ljus för fler miljöpartister vilka de har satt sig i båten med....
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-06, 12:56

RedMentalCase skrev:Vi ska kanske länka på MPs hemsida till denna debattsida, så går det kanske upp ett ljus för fler miljöpartister vilka de har satt sig i båten med....

Framförallt ser de varför de aldrig bör byta politisk sida Wink

ps de enda som hånar miljöpartiet här inne är ju högern, så vad du egentligen menar...är som vanligt skrivet i stjärnorna Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-06, 13:06

Men lilla thewardia, nu har de ju bytt sida, och säkerligen är det fler som funderar i samma banor, anledningen till att mp gick med i rödgrön röra "samarbetet" var ju att de var maktkåta, nu verkar det ju som om de satsat på fel häst, nåt jag sa redan i våras.

Har thewardia hört talas om 25 kristdemokrater eller folkpartister som gått över till sosseriet , om du har det så ta gärna upp det här.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-08-06, 13:16

RedMentalCase skrev:Men lilla thewardia, nu har de ju bytt sida, och säkerligen är det fler som funderar i samma banor, anledningen till att mp gick med i rödgrön röra "samarbetet" var ju att de var maktkåta, nu verkar det ju som om de satsat på fel häst, nåt jag sa redan i våras.

Har thewardia hört talas om 25 kristdemokrater eller folkpartister som gått över till sosseriet , om du har det så ta gärna upp det här.

Du har nog tyvärr delvis rätt här RMC! dvs de ifrån MP som bytte parti till Alliansen gjorde det enbart av maktkåthet och inte av sin politiska övertygelse! såna vill vi inte ha i de rödgröna! de kan gott söka makt i Alliansen för att se om de kan tillfredsställa sim maktkåthet där! Cool

Senast ändrad av Redvictory den 2010-08-06, 13:17, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-06, 13:16

RedMentalCase skrev:Men lilla thewardia, nu har de ju bytt sida, och säkerligen är det fler som funderar i samma banor, anledningen till att mp gick med i rödgrön röra "samarbetet" var ju att de var maktkåta, nu verkar det ju som om de satsat på fel häst, nåt jag sa redan i våras.

Det finns en del centerpartister som blivit sossar Wink so what???
    Vad har exakt några som byter sida, med partiet att göra som sådant...??
    Avhopp tyder väl snarare på att partiet man varit med i antingen förändrats eller att de som som byter parti, ändrat åsikter...

Du vet inget om Mp och deras politik, så jag tycker inte du ska uttala dig om det...

Mp har alltid varit lite till vänster....och det hoppas jag de förblir....

Du har förövrigt bra fantasi, men du borde använda den till nåt bättre...

Sedan biter inte dina nedsättande ord på mig öht....men jag antar att du behöver iaf försöka trycka ner folk...för att stå ut med ditt eget liv och dig själv.
    Så varsegod, fortsätt grisa på du Wink

Nä nu din tomte, ska jag ta med barnen och sambon ut på en liten fisketur.
    Nåt du borde prova istället för att sitta här och vara bitter och titt som tätt ljuga för dina barn.
    Ljuger du för din partner också???
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-08-06, 13:46

Vilken JUBELÅSNA denne fjant med dartvader hjälm är! geek
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-08-06, 13:50

Redvictory skrev:

Du har nog tyvärr delvis rätt här RMC! dvs de ifrån MP som bytte parti till Alliansen gjorde det enbart av maktkåthet och inte av sin politiska övertygelse! såna vill vi inte ha i de rödgröna! de kan gott söka makt i Alliansen för att se om de kan tillfredsställa sim maktkåthet där! Cool

Var inte deras motivering att man ansåg sig ha större chans att få igenom sin politik hos alliansen? Är inte det mer politisk övertygelse kontra maktkåthet?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-06, 14:02

DMustaine skrev:
    Redvictory skrev:

Var inte deras motivering att man ansåg sig ha större chans att få igenom sin politik hos alliansen? Är inte det mer politisk övertygelse kontra maktkåthet?

Inte enligt din vän och avgrundshöger anhängare RMC! är ni oense? (vad ni är patetiska!) Cool
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2010-08-06, 14:24

Är en ganska vanligt orsak till att sjuka tar steget att begå självmord.
    Spiken i kistan sas.....

"Ganska vanlig orsak"??? Du får det att låta som om folk tar livet av sig i parti och minut.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-06, 14:28

Secrist skrev:Är en ganska vanligt orsak till att sjuka tar steget att begå självmord.
    Spiken i kistan sas.....

"Ganska vanlig orsak"??? Du får det att låta som om folk tar livet av sig i parti och minut.

Nej det är DU som uppfattar det så secrist! tagga ner! din fantasigenerator börjar bli överhettad! Cool
    Secrist
    Secrist

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Fantasi

Inlägg  Secrist 2010-08-06, 14:40

Nej det är DU som uppfattar det så secrist! tagga ner! din fantasigenerator börjar bli överhettad!

Och du tolkar påståendet "ganska vanlig orsak" som ett sätt att beskriva något som är extremt sällsynt?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-06, 14:43

Secrist skrev:Nej det är DU som uppfattar det så secrist! tagga ner! din fantasigenerator börjar bli överhettad!

Och du tolkar påståendet "ganska vanlig orsak" som ett sätt att beskriva något som är extremt sällsynt?

Hur jag tolkar vet du inte secrist så ta och kyl av din överhettade fantasigenerator nu! Very Happy
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-06, 14:56

Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7572451.ab

Marja Leena Pääkkö, 65, blickar ut över Vättern och hon känner en oerhörd sorg. Här tog hon farväl av sonen Ari, 45, den 11 juli i år.

– Han skrev i sitt avskedsbrev att han ville ha sin urna sänkt i Kungsviken, säger Marja Leena.

De nya hårda sjukreglerna knäckte Ari. Han valde att avsluta sitt liv.

Nu kan inte FK och Alliansen plåga honom mer! vila i frid Ari!

Ja vad ska man säga??? Jag är inte förvånad över att det är så som det är. Ytterligare ett bevis på att alliansens hårda regler mot sjuka är helt fel!!! Fler kommer att drabbas om inte reglerna ändras det är jag helt 100% äker på.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-08-06, 14:58

ANNA2LINK skrev:

Marja Leena Pääkkö, 65, blickar ut över Vättern och hon känner en oerhörd sorg. Här tog hon farväl av sonen Ari, 45, den 11 juli i år.

– Han skrev i sitt avskedsbrev att han ville ha sin urna sänkt i Kungsviken, säger Marja Leena.

Ja vad ska man säga??? Jag är inte förvånad över att det är så som det är. Ytterligare ett bevis på att alliansens hårda regler mot sjuka är helt fel!!! Fler kommer att drabbas om inte reglerna ändras det är jag helt 100% äker på.

Enligt avgrundshögern bär den förra regeringen ansvaret! ska man skratta eller gråta?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-06, 15:00

Sossar ee lata skrev:

De gör inte ett handtag och anser att allt negativt i livet är alla andras fel, livet är sååååå tufft!!! undrar vad människorna i Pakistan tycker om ert gnäll......patetisk är vad du är din lilla krake.......inte ens en normal treåring gnäller som du! ingen tycker synd om dig, du gör bara bort dig min vän så somna om uppe i skogen och dröm om fiffel Mona......

Det är helt klart du och dina högervänner som gör bort sig. Att ni inte fattar det är det svårt att förstå.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-06, 15:04

Sossar ee lata skrev:
    theward skrev:
    DMustaine skrev:
    theward skrev:
    Sossar ee lata skrev:

De gör inte ett handtag och anser att allt negativt i livet är alla andras fel, livet är sååååå tufft!!! undrar vad människorna i Pakistan tycker om ert gnäll......patetisk är vad du är din lilla krake.......inte ens en normal treåring gnäller som du! ingen tycker synd om dig, du gör bara bort dig min vän så somna om uppe i skogen och dröm om fiffel Mona......

öhh nu sket du i det blå skåpet igen.....
    Bara för att folk lider än värre i andra länder, så ska vi alltså låta folk få lida här också. Fast det inte behövs, enbart för att andra ska få mer pengar i fickan. Ja det kallar jag ju solidaritet...verkligen Shocked

Du har inte en aning om vad solidaritet är, du vill bara ha mer pengar utan att jobba för dem!

jasså det vill jag, det var mer än jag visste scratch
    Jag är uppfostrad till att alltid sköta mitt jobb och göra mitt bästa och ställa upp på mina medmänniskor...
    Jag är också upfostrad att man ska kunna begära samma saker av sina medmänniskor.

Så du har ju fel, lika fel som de andra högernicken har.....

ps fast det finns väl ingen som egentligen tackar nej till mer pengar och mindre arbete...De som säger att de gör det hycklar.
    Ingen skulle vara gladare än jag om jag slapp arbeta och ändå ha bra ekonomi..
    Men det beror inte absolut på att jag är lat, eller vill leva på andra.
    Det beror på att jag har en kronisk sjukdom/skada och livet skulle bli så mkt bättre om jag kunde lägga upp dagarna som jag själv vill...
    Är brutalt jobbigt att leva som man gör nu, men det begär jag inte att du/ni ska förstå. När man är sjuk, så är det oerhört mkt som rör sig i huvudet, mkt att tänka på, oroa sig för, planera för...
    Saker som en frisk aldrig ägnar en tanke åt

"Arbete" skulle jag utföra, men efter eget huvud och efter hur kroppen mår..
    Inte efter schema.......och inte lika mkt som nu

Alla är väl så pass ego att de vill så bra som möjligt.....det vill även jag...
    Vill inte att livet ska var ett ständigt marathonlopp

Han & Red V kan ta varandra i handen när de får sina bidrag i postlådan i skogen.......

Fy vilken känslokall människa du är och väldigt fördomsfull!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-06, 15:09

theward skrev:
    DMustaine skrev:
    te]Alla är väl så pass ego att de vill så bra som möjligt.....det vill även jag...
    Vill inte att livet ska var ett ständigt marathonlopp

Det vill inte de fullt friska och arbetande heller! Men ett sådant marathon ger bara än mer sjuka människor! I ett sjukt samhälle där man inte kan leva på sin lön och lägga undan lite till sina efterlevande, där blir alla fattiga och sjuka! Det sägs att Sverige är ett rikt land men med en fattig befolkning! I mångt och mkt är det riktigt! Arbete löna(r)/de sig inte här. Någonting är sjukt när fullt arbetande människor inte har mer kvar av sin lön än de som inte arbetar! I det längre perspektivet slår det mot de sjuka! Jag vet ju själv när jag tog ett jobb inom vården. Det var 1000 kr skillnad mot att gå på akassan. Hade jag inte haft förmånen att kunna gå till mitt arbete och inte äga en bil vid det tillfället hade arbetet varit en ekonomisk förlust! Flera av mina vänner valde att ge fan i att arbeta trots att jobb fanns! Det i sin tur gör att folk hellre väljer att leva på bidragen. Är det något du skall söka som drabbar de sjuka så är det just skillnaden på arbete och icke arbeta! Alla som kan ska jobba då får de sjuka det bättre! En sak du inte ska dilla med mig om är solidaritet! Jag är fullt arbetsför men jag vet att mitt arbete gynnar de sjuka och jag vet att många fler kan arbeta!

Dina slutsatser haltar eftersom det visst lönar sig att arbeta.
    Det har det alltid gjort, du kö bara med falsk ETD retorik.
    Visst kan du alltid hitta undantag som bekräftar regeln...
    Men det betyder snarare att vissa jobb är alldeles för underbetalda, än att sjuka och arbetslösa har det för bra

Varför ska man spara pengar till efterlevande?, är det inte bättre at man bidrar till en bättre välfärd till alla istället och lever medans man lever?

Att folk "hellre väljer att leva på bidragen" är en floskel och en enorm fördom....
    Men visst finns det sådan människor och det verkar som om ni själva är en del av den kategorin. Rolling Eyes
    Då ni hela tiden spyr avundsjuka och hat över sjuka..
    För att de "får feta bidrag utan att jobba"

Frågar mig varför det måste var så att sjuka måste få en saämre tillvaro så andra ska hållas friskare?
    Dessutom ser jag inte lönen som en garant för friskhet hos arbetare...
    I det hänseendet är den närmast av marginell betydelse.
    Arbetsmiljö, stress,arbetstis, anställningstrygghet osv ser jag som mkt vikitigare och där tycker jag det försämrats de senaste åren[/quote]

Håller med dig Theward!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-06, 15:19

Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Enligt avgrundshögern bär den förra regeringen ansvaret! ska man skratta eller gråta?

Gråta, men det hjälper nog inte.

Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-08-06, 15:20, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Säkert

Inlägg  Secrist 2010-08-06, 15:19

Vad är det som ska ändras menar du? Att man vill se hur man ska gå vidare med en långtidssjukskrivning? Är detta helt fel menar du?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-06, 15:23

Secrist skrev:Ja vad ska man säga??? Jag är inte förvånad över att det är så som det är. Ytterligare ett bevis på att alliansens hårda regler mot sjuka är helt fel!!! Fler kommer att drabbas om inte reglerna ändras det är jag helt 100% äker på.

Vad är det som ska ändras menar du? Att man vill se hur man ska gå vidare med en långtidssjukskrivning? Är detta helt fel menar du?

Ja det finns inget annat val än att dom som är sjuka måste vara sjuka. Svårt sjuka ska inte tvingas att jobba. Det är sjukt Secrist! Kan ni blåa för en gång skull tänka bort att sjuka människor fuskar. Visst det finns dom som gör det, men inte i dom propotionerna som ni verkar tro...
    Secrist
    Secrist

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Ansvar

Inlägg  Secrist 2010-08-06, 15:24

Så trots att man inte brytt sig om att hjälpa honom under alla de år han var sjukskriven före 2006 så har den förra regeringen inget som helst ansvar? Ja, det är till att göra det lätt för sig. Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-08-06, 15:24

Ja det finns inget annat val än att dom som är sjuka måste vara sjuka. Svårt sjuka ska inte tvingas att jobba.

Vem har tvingats jobba?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-06, 15:26

Secrist skrev:Ja det finns inget annat val än att dom som är sjuka måste vara sjuka. Svårt sjuka ska inte tvingas att jobba.

Vem har tvingats jobba?

tusentals secrist .... som är sjuka.... men om du blundar hårt även fortsättningsvis så slipper du se den delen av sanningen och samhället
    Secrist
    Secrist

Alliansens nya hårda regler har skördat ännu ett offer! - Sida 3 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-08-06, 15:27

tusentals secrist .... som är sjuka.... men om du blundar hårt även fortsättningsvis så slipper du se den delen av sanningen och samhället

Och du kan fortsätta att bara se elände i varenda hörn.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 13:15