Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Helt ärligt... Hur många av er tror verkligen att en människa tar livet av sig om försäkringskassan är ens största problem?
Helt ärligt! tror du att en människa tar livet av sig av någon anledning eller?
Absolut, men jag har svårt att tro att försäkringskassan, ens i sin uslaste form, skulle kunna vara huvudorsaken.
Ja nu har det inte med vad du tror eller inte att göra! människor tar helt enkelt livet av sig då de inte ser någon annan utväg och har man varit sjuk med värk
och sedan blir fråntagen sin redan lilla inkomst ja då kapas livlinan för dem!
Nu väljer jag naturligtvis vad jag tror på, på samma sätt som att du väljer att tro på amsagan att försäkringskassan skulle bära huvudansvaret för att en människa tar livet av sig.
Försäkringskassan är absolut inte huvudansvarig! de agerar enbart bödel! det är deras uppdragsgivare som bär huvudansvaret!
Ja jösses jävlar...
Verci nog för jag oftast gillar dig, men du är väldigt naiv ibland...
Verkar inte finnas nån från högersidan som fattar att de nya sjukförsäkringen är allt annat än bra...för de sjuka
Fast det verkar vara lite "höger" över att aldrig ta ansvar för de handlingar de utför...även om du talat dig varm för att just man är ansvarig för sina egna handlingar...
Detta gäller tydligen inte regeringar och myndigheter
Mår man redan skit pga av slångvarig jukdom är det klart att förnederingen att bli allmänt sedd på som fuskare/inbillningsjuk osv och med utförsäkring som följd...
Att man då helt enkelt inte orkar mera och i extremfall tar livet av sig...
Beror främst på den behandling man fått av FK....är det svårt att fatta och är det svårt att ta ansvar för, när man som forumhögern gör, hyllar alliansen och den nya sjukförsäkringen....
jag håller personligen regeringen, FK och de som stödjer dessa två,ansvariga för den dagen jag blir utförsäkrad...
Vem skulle jag annars hålla ansvarig....?
Det är tack vare dem jag blir mkt fattigare än jag redan är, det är tack vare dem som jag måste jobba er än jag klarar av....
ps men detta faktum får inte mig att ta livet av mig, inte ens när man blir kallat en massa skit...
Men som jag sagt förrut så är inte lika starka .......och alla klarar helt inte av all skit utan de tar antingen livet av sig bokstsvligt eller dör sakta men säkert då deras sinne och kropp ger upp helt enkelr