Enda anledningen att jag tog upp det är att RV försökte sig på en liten historieförfalskning. Jag bara påminde honom om vad som verkligen hände.
Kommer du ihåg Ola Rask?
Secrist skrev:Det var inte hon som bestämde över dessa!
Hon hade nog sluppit dem...
Ja, det är ju Mona och som vänster är hon ju moraliskt överlägsen alla andra? Snacka om välvilliga tolkningar. Var hon också "tvungen" att åka till Mauritius och bo på ett femstjärnigt hotell?
Secrist skrev:Ja och hur länge sen är det som detta skedde? Har inte politiker gjort det till mans ofta slösat med skattebetalarnas pengar ifrån båda sidor? Jag tycker det förkommer ofta ifrån toppolitiker över huvud taget.Det är inget unikt för Mona tyvärr...
Enda anledningen att jag tog upp det är att RV försökte sig på en liten historieförfalskning. Jag bara påminde honom om vad som verkligen hände.
Kommer du ihåg Ola Rask?
Dao skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Det var ju ingen hetsjakt på honom á la Sahlin, ens!
Secrist skrev:Ja och hur länge sen är det som detta skedde? Har inte politiker gjort det till mans ofta slösat med skattebetalarnas pengar ifrån båda sidor? Jag tycker det förkommer ofta ifrån toppolitiker över huvud taget.Det är inget unikt för Mona tyvärr...
Kommer du ihåg Ola Rask?
Kommer du ihåg Ola Rask?
ANNA2LINK skrev:Dao skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Nej verkligen inte...
Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Nej verkligen inte...
Mig veterligt är det inte någon anhängare som kunnat ge något rimligt svar på den frågan! (jag har mina aningar varför!)*ASG*
ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Nej verkligen inte...
Mig veterligt är det inte någon anhängare som kunnat ge något rimligt svar på den frågan! (jag har mina aningar varför!)*ASG*
Nej det svaret får vi nog vänta på... Läääänge...
Secrist skrev:Ännu ett exempel på en moraliskt högstående vänsterpolitiker...
Ola Rask, född 1940, socialdemokratisk politiker, 1994-2006 riksdagsledamot.
I januari 2005 fick Rask stark kritik i media för det sätt som verksamheten på byggfackens kursgård Rönneberga har bedrivits. Ola Rask var kursgårdens VD sedan 1969, samtidigt som hans fru varit vice vd och dottern ekonomi- och redovisningsansvarig. Kursgården har renoverat den lägenhet där hans son är bosatt. Han avgick som VD 2005 efter massmedias granskning av hans affärer.
Han fick även kritik för att han tagit ut dubbel ersättning för resekostnader i sin tjänst som riksdagsledamot.
Ola Rask var på 1960-talet föreståndare på SSU:s kursgård Bommersvik. Från tidigt 1970-tal fram till 1994 var han landstingspolitiker i Stockholms läns landsting. Under åren 1986-1994 var han ordförande i den socialdemokratiska landstingsgruppen och 1989-1991 även ordförande i landstingsstyrelsen.
Ola Rask var under många år vice ordförande i Stockholms läns socialdemokratiska partidistrikt.
Dao skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Nej verkligen inte...
I bästa fall tills efter valet!!!
Har du hört frågan! varför avgick Littorin förut?
Dao skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Nej verkligen inte...
I bästa fall tills efter valet!!!
lazy skrev:Har du hört frågan! varför avgick Littorin förut?
När har Littorin avgått "förut?"
Secrist skrev:Varför avgick Littorin om han var oskyldig?
Han är ju fortfarande inte ens bunden till något brott. Till skillnad från Mona Sahlin.
Däremot så har han tydligen mått dåligt under en längre tid med bland annat depressioner. Och en uppslitande vårdnadstvist mitt i allt detta. Bara det borde ju räcka för att människa ska kasta in handduken. Vad han mer är skyldig till är det ingen i dagsläget som vet.
Han är ju fortfarande inte ens bunden till något brott. Till skillnad från Mona Sahlin.
Däremot så har han tydligen mått dåligt under en längre tid med bland annat depressioner. Och en uppslitande vårdnadstvist mitt i allt detta. Bara det borde ju räcka för att människa ska kasta in handduken. Vad han mer är skyldig till är det ingen i dagsläget som vet.
lazy skrev:Det är onekligen lite konstigt att de flesta soc.demokrater som "råkat ut"
för skandaler ändå lyckas sitta kvar på sina poster, Wanja Lundby-Vedin
är ett praktexempel på detta.
Vem kommer inte ihåg hennes tal där hon inte ville svika sina medlemmars
"förtroende" fast samma medlemmar krävde hennes avgång.
Den skandalen är väl glömd nu eftersom den inte var så nära valet.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Kan inte låta bli att dra lite på munnen åt vissas totala naivitet. Samtliga tidningar stöder Aftonbladets tilltag.
Aftonbladet har påstått att Littorin är kriminell. Kanske har de täckning för det. Men troligen inte.
Har inte läst alla artiklar som skrivits, men tillräckligt! OM de har täckning för det, så får de skriva detta. Han får anmäla tidningen om han anser att de inte har rätt till ett sådant påstående. Men då kommer alla kort på bordet vid en rättegång - och det tvivlar jag på att han vill...
Åtminstone inte före valet!