Undrar nogsamt vilken slags valsedel som får presentera dennes framtida samhällssyn???
+13
redalert
datic
R.O.F.L
Secrist
Sossar ee lata
RedMentalCase
Dao
Redvictory
x-medborgare
RedCloud
DMustaine
ericTheDog
ANNA2LINK
17 posters
Dags för dom rödgröna att nå ut med sin välfärds politik på ett bra sätt...
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 176
XXXXXXXXXXX
X medborgaren har tidigare förklarat mitt välfärdsskapande som oduglig idioti.
Undrar nogsamt vilken slags valsedel som får presentera dennes framtida samhällssyn???
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
Secrist skrev:Vad då inte jobbar? Om man har en anställning i äldrevården t ex så kan man smitta ner dom gamla om man är förkyld och det kan ju leda till ja rent ut sagt döden för dessa patienter om dom blir sjuka. Klart att man inte ska jobba då när det handlar om människoliv.
Fast nu är det ju på sin höjd någon enstaka procent som har den typen av jobb, eller hur?
Om man räknar med övriga vården med menar du?
PE Dal skrev:X medborgaren har tidigare förklarat mitt välfärdsskapande som oduglig idioti.
Vad är det för fel på hennes samhällssyn?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 179
Vård
Om man räknar med övriga vården med menar du?
Även om man räknar med det ja. Så stor sektor är det inte.
- Inlägg 180
Fråga
Vad är det för fel på hennes samhällssyn?
Undrar jag också???
Undrar jag också???
Secrist skrev:Om man räknar med övriga vården med menar du?
Jo visst är den stor...
- Inlägg 182
Arbeit
Antalet anställda totalt i sverige 2009 (andra kvartalet) var 4 073 400 personer.
Lite drygt 250 000 av dessa var anställda inom vården. Det ger ca 6 % vårdanställda.
Lite drygt 250 000 av dessa var anställda inom vården. Det ger ca 6 % vårdanställda.
Secrist skrev:Antalet anställda totalt i sverige 2009 (andra kvartalet) var 4 073 400 personer.
Ja det är inte så hög procent Secrist, men ack så viktiga arbeten... Ett av dom viktigaste i samhället.
Sen tror jag att vården nästan skulle behöva varaa dubbelt så mycket personal efter alla nedskärningar...
- Inlägg 184
Många
Ja det är inte så hög procent Secrist, men ack så viktiga arbeten... Ett av dom viktigaste i samhället.
Sen tror jag att vården nästan skulle behöva varaa dubbelt så mycket personal efter alla nedskärningar...
He, he..ja, då kan vi ju lika gärna lämna in en konkursansökan med en gång och göra Grekland sällskap för nödlån.
He, he..ja, då kan vi ju lika gärna lämna in en konkursansökan med en gång och göra Grekland sällskap för nödlån.
- Inlägg 185
Dubelbemanning...
"""Sen tror jag att vården nästan skulle behöva varaa dubbelt så mycket personal efter alla nedskärningar..."""
Detta gäller inte det konkurrensutsatta sättet att bedriva verksamhet på....allt enligt förespeglade planer på ökad lönsamhet.
Detta gäller inte det konkurrensutsatta sättet att bedriva verksamhet på....allt enligt förespeglade planer på ökad lönsamhet.
- Inlägg 186
Lön
Med fördubblad arbetstyrka så lär ju inte hög lönsamhet stå på dagordningen.
Med fördubblad arbetstyrka så lär ju inte hög lönsamhet stå på dagordningen.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Vården behöver effektiviseras. Totalt sett kryllar det av personal som springer omkring som yra höns. Bättre organisation, mindre enheter och färre paragrafryttare är vad som behhövs.
Secrist skrev:Ja det är inte så hög procent Secrist, men ack så viktiga arbeten... Ett av dom viktigaste i samhället.
Besök olika vårdinrättningar ska du se.I dag drivs vården som vilket företag som helst, tragiskt. Skulle aldrig sätta min fot i vården i dag... Tyvärr eftersom situationen är ohållbar på många sjukhus och så...
redalert- Antal inlägg : 13973
ericTheDog skrev:Vården behöver effektiviseras. Totalt sett kryllar det av personal som springer omkring som yra höns. Bättre organisation, mindre enheter och färre paragrafryttare är vad som behhövs.
Framförallt behöver det kastas ut papperskyfflande politiker från vården, finger weck!
ericTheDog skrev:Vården behöver effektiviseras. Totalt sett kryllar det av personal som springer omkring som yra höns. Bättre organisation, mindre enheter och färre paragrafryttare är vad som behhövs.
Fel fel fel vården har krymps tillräckligt mycket och mer därtill i princip överallt, patienter får inte dom vård som dom ska ha..Inga mer neddragningar behövs på "golvet" i vården!!!
redalert skrev:ericTheDog skrev:Vården behöver effektiviseras. Totalt sett kryllar det av personal som springer omkring som yra höns. Bättre organisation, mindre enheter och färre paragrafryttare är vad som behhövs.
Framförallt behöver det kastas ut papperskyfflande politiker från vården, finger weck!
Ja möjligtvis det men inte personal som jobbar i vården.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Personalen som jobbar behöver en mycket bättre ledning.
- Inlägg 193
Vård
Besök olika vårdinrättningar ska du se.I dag drivs vården som vilket företag som helst, tragiskt. Skulle aldrig sätta min fot i vården i dag... Tyvärr eftersom situationen är ohållbar på många sjukhus och så...
Tyvärr Anna. Din svartmålning av svensk sjukvård stämmer inte. Siffrorna har till och med ökat (på nöjda patienter) under alliansen
Svenskarnas förtroende för sjukvården har ökat, enligt den årliga vårdbarometern från Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Svårt komma fram till vårdcentralen i Värmland.
De allra flesta som har besökt vården anser sig ha fått den hjälp de förväntade sig.
I undersökningen, som är gjord bland 45 412 personer under 2009, tycker nästan åtta av tio att de har tillgång till den vård de behöver. År 2001 tyckte sju av tio samma sak
Vilken skillnad det blir när man går på fakta istället för fördomar. Eller hur Anna.
Tyvärr Anna. Din svartmålning av svensk sjukvård stämmer inte. Siffrorna har till och med ökat (på nöjda patienter) under alliansen
Svenskarnas förtroende för sjukvården har ökat, enligt den årliga vårdbarometern från Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Svårt komma fram till vårdcentralen i Värmland.
De allra flesta som har besökt vården anser sig ha fått den hjälp de förväntade sig.
I undersökningen, som är gjord bland 45 412 personer under 2009, tycker nästan åtta av tio att de har tillgång till den vård de behöver. År 2001 tyckte sju av tio samma sak
Vilken skillnad det blir när man går på fakta istället för fördomar. Eller hur Anna.
Secrist skrev:Besök olika vårdinrättningar ska du se.I dag drivs vården som vilket företag som helst, tragiskt. Skulle aldrig sätta min fot i vården i dag... Tyvärr eftersom situationen är ohållbar på många sjukhus och så...
Siffror säger inte allt Secrist. Kolla hur dom har det i äldrevården t ex, dom gamla får sällan komma ut för personal inte har tid. Det är bara ett ex... Sen är man ofta tvungen att på sjukhem t ex lägga patienter tidigt så man hinner...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-06-16, 00:05, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 195
Exempel
Siffror säger inte allt Secrist. Kolla hur dom har det i äldrevården t ex, dom gamla får sällan komma ut för personal inte har tid. Det är bara ett ex...
Har du fler exempel? Dessutom sade du precis att du aldrig skulle sätta din fot hos en svensk vårdinrättning. Då handlade det väl inte om åldringsvården? För du är väl inte så gammal?
Har du fler exempel? Dessutom sade du precis att du aldrig skulle sätta din fot hos en svensk vårdinrättning. Då handlade det väl inte om åldringsvården? För du är väl inte så gammal?
Secrist skrev:Siffror säger inte allt Secrist. Kolla hur dom har det i äldrevården t ex, dom gamla får sällan komma ut för personal inte har tid. Det är bara ett ex...
Nej men känner folk som jobbar inom det...
I äldrevården har det alltid varit kaos som inte blivit bättre med alla dessa privata inrättningar, snarare tvärtom.
Vårdpersonalen på golvet Secrist har det inte lätt vart dom än jobbar. Många sjukhus har för få anställda, tyvärr.
- Inlägg 199
Privat
I äldrevården har det alltid varit kaos som inte blivit bättre med alla dessa privata inrättningar snarare tvärtom.
Kan du backa upp detta med fakta eller är det som vanligt något som du tycker?
Jag känner också folk som jobbar inom vården och den bilden du målar upp med en vård i upplösning och kaos överallt stämmer helt enkelt inte.
Jag säger inte att allt är perfekt men den domedagsbild du försöker förmedla har inte mycket med verkligheten att göra.
Kan du backa upp detta med fakta eller är det som vanligt något som du tycker?
Jag känner också folk som jobbar inom vården och den bilden du målar upp med en vård i upplösning och kaos överallt stämmer helt enkelt inte.
Jag säger inte att allt är perfekt men den domedagsbild du försöker förmedla har inte mycket med verkligheten att göra.
- Inlägg 200
Lätt
Vårdpersonalen på golvet Secrist har det inte lätt vart dom än jobbar. Många sjukhus har för få anställda, tyvärr.
Tror du industrianställda glider fram på en räkmacka?
Tror du industrianställda glider fram på en räkmacka?
Sponsored content
» Bilder kan väl oxå va politik :)
» När de rödgröna pratar politik sviker väljarna
» Rödgröna utlovar politik med förbundna ögon
» Vad kan det bero på att rödgröna debattörer verkar hysa en sån Ovilja emot att diskutera sig egen politik?
» Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...
» När de rödgröna pratar politik sviker väljarna
» Rödgröna utlovar politik med förbundna ögon
» Vad kan det bero på att rödgröna debattörer verkar hysa en sån Ovilja emot att diskutera sig egen politik?
» Om man kan betala mycket pengar för något, är det då rätt att få betala för att...