Om man så är arbetslös/sjuk/pensionär/Ung så ska man kunna ha en framtidstro. En framtidstro som bygger på trygghet oavsätt vilken situation som du är i.
Vi människor ska inte behöva oroa oss för våran framtid vad som än händer. En oro som stör oss i våra verkliga liv. En oro som förstör mer än vad den gör nytta.
Rika människor klarar sig i vilket samhälle som vi än har men dom svaga klarar sig mindre bra i ett högersamhälle eftersom dessa personer inte prioriteras där.
Så det bästa för dom flesta av oss är att vi röstar fram en rödgrön regering i höst.Fyra år till med alliansen skulle vara förödande för landet.
Jag hoppas på valdagen att svenskarna tar sitt förnuft till fånga och röstar för ett: Rättvist rödgrönt samhälle som är mer hållbart inför framtiden än var ett blått orättvist, otryggt samhälle faktiskt är.
Jag hoppas på att svenskarna röstar för en bra välfärdspolitik i höst...
En vädjan till dom rödgröna politikerna är att ni verkligen kämpar för att nå ut vad en rödgrön politik står för, jag är säker på att når ni ut med detta på rätt sätt så blir det en rödgrön seger i September...