F.I.S.T skrev:
Jag ser att du sneglar åt dina blå kamrater Redalert och Mentalcase, Synd att jag berömt dig för din debatteknik då... ska genast upphöra med detta
Det klär dig inte att spela martyr och det blir ett roligare debattklimat om man kan ge och ta gliringar utan att för den sakens skull hänfalla till ohövligheter. Men om du tog illa vid dig av min primadonna-kommentar så ber jag om ursäkt för det.
F.I.S.T skrev:
och de reklamsnuttarna visar hud ,... så är det bara ...
Och det är vi tacksamma för.
F.I.S.T skrev:
Och vad gäller tvånget och slöjan så det ju där DISKUSSIONEN ligger, I vilken utbredning det handlar om, huruvida det skulle vara specifikt för en viss kultur eller religion, vilket jag hävdar att det inte är....
Här, i Sverige 2010, hänger vi inte skräp i ansiktet såvida det inte sker på sin fritid.
F.I.S.T skrev:
Japp ... förövrigt vet jag en religion som inte tillåter alkohol... Islam tror jag den heter visst, men va fan....
Har för mig att man inte får runka eller ha sex före äktenskapet heller och då kan jag förstå var frustrationen kommer ifrån. Om någon tog sprit och sex från mig så skulle jag också börja spränga saker i luften. Men skämt å sido - vi har religionsfrihet i det här landet och det står var och en fritt att bekänna sig till den Gud de önskar. Men personligen tror jag att Jesus skulle spöa Muhammed vilken dag som helst i veckan
F.I.S.T skrev:Du har låga tankar om dig själv och andra som förälder, samt att du i detta uttalande frånsäger dig ansvar och makt... en makt som föräldrar bör ha, inte barn...
Om du tror att du kan utöva någon slags "makt" över en ung människa så lever du i en villfarelse utan like. Och om du ändå någonsin besuttit denna "makt" förlorar du den varje gång de går utanför dörren. Testa en bra dialog i kombination med tillit och ansvarstagande i stället.