Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Regndrottning
x-medborgare
ANNA2LINK
croz
Sniperace
Secrist
Potatiskungen
Dao
redalert
RedCloud
F.I.S.T
15 posters

Detta gör mig ledsen/förbannad

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Detta gör mig ledsen/förbannad - Sida 2 Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 13:19

Sniperace skrev:

Nu skrev dock inte Fist just "livlös" pojke, utan enbart pojke liggande i dike. Idag finns ett starkt "sköt dig själv och skit i andra" i samhället, samt "skylla sig själv" - som inte sällan drabbar människor som är epoleptiker och liknande...

troligen ett storstadsproblem, det existerar INTE i våra småstäder och småorter, den som hittas liggande i dike tas omhand av första vuxen som ser detta.

Det stämmer att det är skillnad på storstad och landsbyggd, men det stämmer inte att det inte existerar i småstäder....
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Detta gör mig ledsen/förbannad - Sida 2 Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 13:24

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Nu skrev dock inte Fist just "livlös" pojke, utan enbart pojke liggande i dike. Idag finns ett starkt "sköt dig själv och skit i andra" i samhället, samt "skylla sig själv" - som inte sällan drabbar människor som är epoleptiker och liknande...

troligen ett storstadsproblem, det existerar INTE i våra småstäder och småorter, den som hittas liggande i dike tas omhand av första vuxen som ser detta.

Det stämmer att det är skillnad på storstad och landsbyggd, men det stämmer inte att det inte existerar i småstäder....

JAg är säker på att en ung kille liggande på trottoar i en småstad som ex Hässleholm inte blir liggande länge innan han taqs omhand av någon vuxen, eller annan ungdom, men i Kristianstad är risken större att han blir liggande, vi får kanske skilja på småstad och småstad
    självfallet existerar det i småstäder, men inte i lika stor utsträckning som i storstäder, och självfallet VAR i stan detta sker och NÄR

det är jämförbart med de andra diskussionerna om gäng som påtvingar kvinnor och flickor slöjor, det existerar, men är inget problem Very Happy eller?

och sedan kan man ju diskuterar när det är en pojke eller ung man.

en 10-åring som ligger på trottoaren lämnas nog inte utan hjälp NÅGONSTANS, men en sjuttonåring blir ofta liggande i en storstad, speciellt om han är storvuxen. Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 13:42

Potatiskungen skrev:Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa.

Åh men jag har sett både det och att man går förbi pensionärer som halkat på vinter utan att hjälpa till, både när jag bott i Sthlm och nu i en småstad

Dao skrev:Tyvärr är sådant allt för ovanligt idag!

Potatiskungen skrev:Äh kom igen nu!Det FINNS ett problem i att människor inte vågar ingripa vid misshandel etc, men upplever du det som en ovanlighet för en vuxen att reagera på en livlös pojke i ett dike!? Very Happy Var i Sverige bor du egentligen?

Det stora problemet är antalet redlösa frysande barn, och svenska samhällets vuxna som inte ser det som ett problem.... och låter barn få göra precis hur fan dom vill... det finns kärlek, och det finns tuff kärlek, och båda men framförallt den senare är en bristvara i Sverige idag.
    Fotnot Islam tex som kritiseras så hårt, förordar inte direkt sprit

Potatiskungen skrev:Edit: Men jag håller med dig om den där biten om ångest, aneroxia, skärningar etc. Där har vi ett I-landsproblem som vi behöver jobba på.

Japp det behövs jobbas på... fast förmodligen är det två i-landsproblem med liknande grundorsaker, så jobbar vi på detta jobbar vi oxå bort anledning till att 12-13-åringar måste supa sig redlösa för att känna sig "inne" och "tuffa"... och även anledningen till varför de står lättklädda i december och fryser

Potatiskungen skrev:Inte att ungdomar fryser eller super, för DET beror på att de är korkade.

Här har du fel ... det beror även på att föräldrar är korkade och för att vi till mångt och mycket lever i ett mycket snedvridet samhälle, som matar BARN med reklam om hur viktigt sexighet är via reklam. Och BARN är relativt försvarslösa mot reklam.
    Hade inte vuxenvärlden accepterat att de står ute och fryser i 10 minusgrader bara för att bli populära .... vid 12-13 års ålder... så hade de inte stått däör och frusit....

Men det är oxå en del av självkritiken till vårt samhälle idag, både föräldrar och skola står bara handlöst och tittar på, som om de inte hade nåt ansvar över sina handlingar sina ickehandlingar .... som om ... som om, de vore Alliansare

Men även om du är en lustig och lättsam prick helt säkert Mr Bintje, så flyr du ämnestråden lite med din lättvindighet, och sidospåret till "Olyckan"

Ämnet är faktisk även att man skall ställa det jag skrev om svenska ungdomar och vad man blir ledsen/förbannat över , i relation till det som vissa anser vara så hemskt i att vissa muslimska barn bär slöja... (vilket dessutom är mer ovanligt än vanligt)

Men jag märker tydligt att det upprör mer med en duk över huvudet... än redlösa 12-13 åringar för vissa forumdebattörer
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Antal inlägg : 281

Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 14:22

F.I.S.T skrev:
    Det stora problemet är antalet redlösa frysande barn, och svenska samhällets vuxna som inte ser det som ett problem....

Kan du inte se själv hur roligt det där låter Very Happy

F.I.S.T skrev:
    Hade inte vuxenvärlden accepterat att de står ute och fryser i 10 minusgrader bara för att bli populära .... vid 12-13 års ålder... så hade de inte stått däör och frusit....

Hahaha sluta nu Laughing

F.I.S.T skrev:...bara handlöst och tittar på, som om de inte hade nåt ansvar över sina handlingar sina ickehandlingar .... som om ... som om, de vore Alliansare

Ahhh! Alliansen fyller gator och torg med redlösa frysande barn Very Happy
    Aj min mage! Laughing Laughing Laughing

F.I.S.T skrev:Men även om du är en lustig och lättsam prick helt säkert Mr Bintje, så flyr du ämnestråden lite med din lättvindighet, och sidospåret till "Olyckan"

Ja du får ursäkta mig, men det här ser jag som ett icke-problem... dessa horder av redlösa frysande barn. Därav exemplet med "Olyckan".

Jag hoppas att du kan se det roliga i det här pirat

Detta gör mig ledsen/förbannad - Sida 2 Fryser
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 14:30

F.I.S.T skrev:
    Vi pratar om barn här !!... och du tar till den vanligaste borgarretoriken "Dom får skylla sig själva " ... scary affraid

Det finns ett utmärkt talesätt som vi använder inom militären (jag är recervofficer):

Om man fryser är man dum.

Det betyder att om man fryser är man dum, därför att då har man tagit för lite kläder på sig.
    croz

Antal inlägg : 278

Inlägg  croz 2010-04-28, 14:51

Potatiskungen skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Det stora problemet är antalet redlösa frysande barn, och svenska samhällets vuxna som inte ser det som ett problem....

Kan du inte se själv hur roligt det där låter Very Happy

F.I.S.T skrev:

Hahaha sluta nu Laughing

F.I.S.T skrev:...bara handlöst och tittar på, som om de inte hade nåt ansvar över sina handlingar sina ickehandlingar .... som om ... som om, de vore Alliansare

Ahhh! Alliansen fyller gator och torg med redlösa frysande barn Very Happy
    Aj min mage! Laughing Laughing Laughing

F.I.S.T skrev:Men även om du är en lustig och lättsam prick helt säkert Mr Bintje, så flyr du ämnestråden lite med din lättvindighet, och sidospåret till "Olyckan"

Ja du får ursäkta mig, men det här ser jag som ett icke-problem... dessa horder av redlösa frysande barn. Därav exemplet med "Olyckan".

Jag hoppas att du kan se det roliga i det här pirat

Detta gör mig ledsen/förbannad - Sida 2 Fryser

Sopa inte problemet under mattan nu..
    Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 15:00

Hur många barn tro du fryser i Sverige pga att de INTE har kläder?

Det är med all säkerhet FLER som fryser fast de har kläder, än de som gör det för att de saknar bra kläder, idag är det TUFFT att gå utan mössa, tufft att gå klädd i tunna kläder osv, föräldrar har ett h*e att få ungdomarna att klä sig varmt, för det är inte modernt.... Twisted Evil

så frysande barn är sällan något dessa är utsatta för, det är som de VALT, mao fryser man är man dum, som Potatiskungen sa (i de flesta fallen)

att de SEDAN väljer detta är dumhet, de skiter ju i vad föräldrarna vill eller säger, och att sedan klanak på luciatåg, något som sker EN gång om året, är väl att ta i?

OJ, vad synd det är om människorna som tar det där NYÅRSDOPPET på nyårsdagen i havet på olika platser, att de TVINGAS till detta för att bli popuölära eller att visa att vi vågar vi kan, säg är det inte JÄTTESYND om dessa?
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 15:18

Jag tycker att vi ska lagstifta om att alla barn mellan (0-18 år) måste ha på sig mössa vid temperatur under 10 grader. Jag har sett med egna ögon barn som går utan mössa vid en temp på 9C och som fryser, jag tycker så synd om dem..

Det kanske är vissa som inte fryser utan mössa men vi kan inte ta risken och offra dessa barn som tvingas gå utan mössa.
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 15:47

croz skrev:Jag tycker att vi ska lagstifta om att alla barn mellan (0-18 år) måste ha på sig mössa vid temperatur under 10 grader.

Mmmmm, och en lag mot redlöshet. Och glöm inte antalet redlösa frysande barn. Finns det mössor så det räcker åt alla? Och Gud förbjude... tänk om de inser sitt antal och vänder sig mot oss!

Det är bättre att vi slår till mot dem innan de slår till mot oss. Mössorna bör ha någon slags fjärrstyrd sprängladdning så att vi kan kontrollera dem.

Hur som helst - vi spränger några som ett varnande exempel (och för att det är kul) och sen kan de frysa bäst de vill, de små liven.
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 16:00

Potatiskungen skrev:
    croz skrev:Jag tycker att vi ska lagstifta om att alla barn mellan (0-18 år) måste ha på sig mössa vid temperatur under 10 grader.

Mmmmm, och en lag mot redlöshet. Och glöm inte antalet redlösa frysande barn. Finns det mössor så det räcker åt alla? Och Gud förbjude... tänk om de inser sitt antal och vänder sig mot oss!

Det är bättre att vi slår till mot dem innan de slår till mot oss. Mössorna bör ha någon slags fjärrstyrd sprängladdning så att vi kan kontrollera dem.

Hur som helst - vi spränger några som ett varnande exempel (och för att det är kul) och sen kan de frysa bäst de vill, de små liven.

Bra poäng där, vi kanske kan placera dem på ett och samma ställe. Sätta alla i samma stad så att vi har koll på dem. Jag vill inte ha några i min kommun i alla fall, dem har så kosntiga saker för sig..
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 16:02

croz skrev:Jag tycker att vi ska lagstifta om att alla barn mellan (0-18 år) måste ha på sig mössa vid temperatur under 10 grader. Jag har sett med egna ögon barn som går utan mössa vid en temp på 9C och som fryser, jag tycker så synd om dem..

Det kanske är vissa som inte fryser utan mössa men vi kan inte ta risken och offra dessa barn som tvingas gå utan mössa.

javisst, är det synd om dem, att de inte lyckas ta upp mössan ur väskan eller fickan, vi måste lagstadga om att alla ska ha en vuxen med som sätter på mössan vid behov, och tar av den när den inte behövs....
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 16:17

Sniperace skrev:
    vi måste lagstadga om att alla ska ha en vuxen med som sätter på mössan vid behov, och tar av den när den inte behövs....

Förvisso. Att sätta på sig mössan när de fryser är förmodligen ett alltför stort ansvar att lägga på ett barn och dessutom stinker resonemanget av rasism/nazism. Kanske är problemet att de får vistas utomhus överhuvud taget.

Vad vi egentligen behöver är fler låsbara källare.
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 16:28

Sniperace skrev:
    croz skrev:Jag tycker att vi ska lagstifta om att alla barn mellan (0-18 år) måste ha på sig mössa vid temperatur under 10 grader. Jag har sett med egna ögon barn som går utan mössa vid en temp på 9C och som fryser, jag tycker så synd om dem..

javisst, är det synd om dem, att de inte lyckas ta upp mössan ur väskan eller fickan, vi måste lagstadga om att alla ska ha en vuxen med som sätter på mössan vid behov, och tar av den när den inte behövs....

Jag är ganska säker på att de flesta barn som går utan mössa inte får ha på sig den för sin familj. Varför skulle man annars gå utan när det är kyligt? Jag blir ledsen..
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 16:30

Potatiskungen skrev:
    Sniperace skrev:
    vi måste lagstadga om att alla ska ha en vuxen med som sätter på mössan vid behov, och tar av den när den inte behövs....

Förvisso. Att sätta på sig mössan när de fryser är förmodligen ett alltför stort ansvar att lägga på ett barn och dessutom stinker resonemanget av rasism/nazism. Kanske är problemet att de får vistas utomhus överhuvud taget.

Vad vi egentligen behöver är fler låsbara källare.

Hmm, åldersgräns för vistelse utomhus, nu börjar det likna något. Ranson kanske..
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 16:32

croz skrev:
    Sniperace skrev:

Jag är ganska säker på att de flesta barn som går utan mössa inte får ha på sig den för sin familj. Varför skulle man annars gå utan när det är kyligt? Jag blir ledsen..

men nu är det istället så att de stackarna revolterar ju bara mot sin familj som försöker TVINGA de stackarna att ha mössa, och att de då fryser för att de INTE har mössan på är ju enkom deras föräldrars fel som tvingar dem att revoltera eller hur, jävla föräldrar, och jävla samhälle som gör så mot dessa stackars barn
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-28, 16:39

Dao skrev:"Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...

Undra vad Anna tycker?

Ja det kan man undra? Jag blir ledsen för när människor far illa på olika sätt. Jag blir ledsen när jag ser krig på tv, svält och missär et c.
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 16:42

ANNA2LINK skrev:
    Dao skrev:"Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...

Undra vad Anna tycker?

Ja det kan man undra? Jag blir ledsen för när människor far illa på olika sätt. Jag blir ledsen när jag ser krig på tv, svält och missär et c.

Du blir även ledsen när du genom fördomar tror att människor far illa, fastän du inte har en aning.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-28, 16:44

croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Undra vad Anna tycker?

Du blir även ledsen när du genom fördomar tror att människor far illa, fastän du inte har en aning.

Nej men dom som man vet far illa... Ursäkta men väldigt dum kommentar!
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 16:54

ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Undra vad Anna tycker?

Har du inte sagt att du blir ledsen när du se muslimska flickor bär slöja fastän du inte vet om dem far illa eller inte?

I den andra tråden skrev du Stackars tjejer som bara får visa ögonen i dessa dräkter.... Jag antar då att du känner dessa flickor personligen och vet att dem far illa. För annars så har du ju bara en fördom om att det är synd om just dessa två flickor..
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-28, 17:00

croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Undra vad Anna tycker?

Har du inte sagt att du blir ledsen när du se muslimska flickor bär slöja fastän du inte vet om dem far illa eller inte?

I den andra tråden skrev du Stackars tjejer som bara får visa ögonen i dessa dräkter.... Jag antar då att du känner dessa flickor personligen och vet att dem far illa. För annars så har du ju bara en fördom om att det är synd om just dessa två flickor..

Vad håller du på med? Lägg av!!! Jag vet att det förekommer tvång och tvånget finns för en del muslimska kvinnor och hur ska vi komma åt det? Nej det går inte eftersom en del av er tror att dom flesta bär dessa sjalar frivilligt och det kan ju ni inte heller veta.

Det vore ju förskräckligt om tillräckligt många tjejer mår dåligt att bära dessa tygstycken i Sverige, det tycker jag i alla fall. Men det kommer vi inte att få reda på eftersom nästan alla enligt er bär det pga egen vilja.

Visst det kan vara en fördom ifrån mig men vi vet ju att i många muslimska regimer sker tvång.

Men ja det är bättre att vi blundar för detta här i Sverige för här sker minsann inget tvång...
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 17:07

ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Undra vad Anna tycker?

Vad håller du på med? Lägg av!!! Jag vet att det förekommer tvång och tvånget finns för en del muslimska kvinnor och hur ska vi komma åt det? Nej det går inte eftersom en del av er tror att dom flesta bär dessa sjalar frivilligt och det kan ju ni inte heller veta.

Det vore ju förskräckligt om tillräckligt många tjejer mår dåligt att bära dessa tygstycken i Sverige, det tycker jag i alla fall. Men det kommer vi inte att få reda på eftersom nästan alla enligt er bär det pga egen vilja.

Visst det kan vara en fördom ifrån mig men vi vet ju att i många muslimska regimer sker tvång.

Men ja det är bättre att vi blundar för detta här i Sverige för här sker minsann inget tvång...

Du tycker inte att det är elakt peka ut dessa tjejer som offer för sin familj när vi inte vet om det stämmer?

Jag säger det igen:
    Jag tror också att det finns flickor som mår dåligt av att bära slöja. Jag vet däremot inte vilka eller hur många, därför gör jag inte uttalanden om att det är synd om enskilda personer.

Du kan fortfarande dua mig, jag ser oss som jämlika..
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-28, 17:17

croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Undra vad Anna tycker?

Du tycker inte att det är elakt peka ut dessa tjejer som offer för sin familj när vi inte vet om det stämmer?

Jag säger det igen:
    Jag tror också att det finns flickor som mår dåligt av att bära slöja. Jag vet däremot inte vilka eller hur många, därför gör jag inte uttalanden om att det är synd om enskilda personer.

Jag tycker inte att det är elakt eftersom vi alla vet att det förekommer.
    croz

Inlägg  croz 2010-04-28, 17:20

ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    croz skrev:
    ANNA2LINK skrev:

Undra vad Anna tycker?

Jag säger det igen:

Jag tycker inte att det är elakt eftersom vi alla vet att det förekommer.

Riktigt sjukt att du tycker att det är okej att peka ut enskilda människor som offer för sin familj, fastän du inte vet att det stämmer.

Tycker du även synd om alla barn som går i kyrkan, bara för att vissa präster är dumma?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-04-28, 17:47

Alla vet att det finns sexuellt utnyttjade barn.
    Alla vet att det finns psykiskt och fysiskt misshandlade kvinnor.
    Alla vet att det finns ungdommar som röjer slåss och snor på stan.
    Alla pratar om det blir förbannade ledsna etc.
    Men det är inte självklart att alla vi som talar känner någon i denna kategori.
    Alla vet att det finns tvångs äkenskap.
    Alla vet att det finns kvinnor som tvingas bära slöja.
    Alla vet att det finns nysvenska ungdommar som bränner ner kastar sten på polis och ambulans.
    Någon skrev att hedersmord hade aldrig skett i sverige.
    Men detta ska vi inte tala om känna ilska eller ledsamhet över.

Detta är rasism av högsta grad.
    Att inte kunna tala om saker och ting för att man inte råkar vara ursprungs svensk.
    Att särbehandla vissa för att man personligen inte känner någon är RASISM.
    Att inte erkänna att svenska medborgare utsatts för hedersmord för att det inte skedde på svensk mark är RASISM.

Detta är att inte erkänna nysvenskar som svenskar för dessa problem eller företelser för attvi personligen inte känner till det.
    Att inte alla behandlas lika och sätts under lupp och talas om för att dom inte är födda här.
    Det är rasism.

Senast ändrad av x-medborgare den 2010-04-28, 18:13, ändrad totalt 1 gång
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 18:06

x-medborgare skrev:
    Det är rasism.

Och att koka en zigenare. Det är också rasism, för det heter faktiskt romer.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 17:32