Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
blueheaven
SiP
MartinLindgren
theward
Redvictory
RedCloud
10 posters

    Det sovande folket av F. Reinfeldt

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  RedCloud 2009-07-11, 12:40

    Kan numera illegalt laddas ner HÄR
    (som pdf)
    Med risk för sura uppstötningar....

    Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion. De som kortsiktigt vinner överröstar alltid de som långsiktigt har att betala. Överge den generella välfärdspolitiken och sluta att uttala löften om att välfärden kan garanteras politiskt. Politiker skapar inga resurser och kan därför inte heller ställa ut löften om resursernas fördelning.

    Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

    Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  Redvictory 2009-07-11, 12:43

    RedCloud skrev:Kan numera illegalt laddas ner HÄR

    Med risk för sura uppstötningar....

    Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion. De som kortsiktigt vinner överröstar alltid de som långsiktigt har att betala. Överge den generella välfärdspolitiken och sluta att uttala löften om att välfärden kan garanteras politiskt. Politiker skapar inga resurser och kan därför inte heller ställa ut löften om resursernas fördelning.

    Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.

    Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.

    Kort sammanfattning av boken: Högeralliansen vill att de svagare i samhället skall leva på svältgränsen
    (gärns under)
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty har läst den flera gånger

    Inlägg  theward 2009-07-11, 12:47

    Det är nåt elitiskt, frireligöst över hela tonen i boken....

    Men det finns även en del saker som jag gillar i boken...
    Så helt ute och cyklar är han inte, tyvärr blir det för extremt och hans slutsatser blir inte heller rätt...

    Dock har samhället varit för slapp, för länge
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 13:39

    Men då är väl du nöjd nu då The Ward som tycker samhället varit för slappt?
    Nu råder ju nya blåa stenhårda vindar?

    Tycker mig ha hört din ilska månger gånger hur hårt du behandlats av FK?
    Du bord ju då vara nöjd med dom det nya tuffa sverige?

    Ungefär som killen man berättar om i dag som förlorat sin akassa för en skruftlig utebliven tid med AF,
    En tid som redan gått ut innan han fick kallelsen, borgarsverige iett nötskal,
    Slapphänt var det va?


    Eller menar du att tumskruvarna ska dras åt nu när du har börjat jobba?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty ja svart/vitt tänket

    Inlägg  theward 2009-07-11, 14:49

    martin7lindgren skrev:Men då är väl du nöjd nu då The Ward som tycker samhället varit för slappt?
    Nu råder ju nya blåa stenhårda vindar?

    Tycker mig ha hört din ilska månger gånger hur hårt du behandlats av FK?
    Du bord ju då vara nöjd med dom det nya tuffa sverige?

    Ungefär som killen man berättar om i dag som förlorat sin akassa för en skruftlig utebliven tid med AF,
    En tid som redan gått ut innan han fick kallelsen, borgarsverige iett nötskal,
    Slapphänt var det va?


    Eller menar du att tumskruvarna ska dras åt nu när du har börjat jobba?


    Verkar vara det de flesta sysslar med på detta forum...´
    Det är vare sig speciellt smart eller konstruktivt...

    läs allt man skriver och se inte bara det du vill hacka ner på Martin
    Wink

    ja sverige har varit för slapp under långt tid. Slappt och kravlöst...

    fast att jag tycker det, innebär inte att jag gillar när saker blir för extrema åt andra hållet

    lagom är en svensk ord, undrar varför det sällan används i praktiken...

    Sund förnuft och logik verkar varken existera här på forum eller i rosenbad eller i riksdagshuset´

    finns många som faktiskt levt på bidrag som inte borde ha gjort det, det är sanningen..

    numera finns det de som borde leva på bidrag som inte får göra det...

    en gyllene medelväg borde vara det enda rätta.....

    Handen på hjärtat martin är du helt oförmögen till att jobba eller skulle du kunna jobba 25-50% med rätt arbetsmiljö och arbetstakt??

    menar du har iaf lyckats producera 3 ggr så många inlägg som mig på den tid vi varit medlemmar...

    Så nåt verkar du ju kunna göra... kanske borde vilja göra med.
    Eftersom man trots allt får mera pengar i kassan då och känner sig mera fri
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 14:55

    Ja du, nu svarade jag just på det jag läst, du säger ju att du läst boken flera gånger, du tycker inte Reinfeldt är helt fel ute innan du klämmer till med hur slapphänt allt varit,

    Det tillsammans tolkar jag som att du nu när du har jobb är för ett tuffare sverige, för det är väl motsatsen till det du kallar slapphänta sverige?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty nope

    Inlägg  theward 2009-07-11, 15:01

    martin7lindgren skrev:Ja du, nu svarade jag just på det jag läst, du säger ju att du läst boken flera gånger, du tycker inte Reinfeldt är helt fel ute innan du klämmer till med hur slapphänt allt varit,

    Det tillsammans tolkar jag som att du nu när du har jobb är för ett tuffare sverige, för det är väl motsatsen till det du kallar slapphänta sverige?

    jag har samma linje oavsett om jag har jobb eller inte.
    Vare sig jag är sjuk eller frisk(are)

    Men jag är inte blind eller döv.....

    Det har funnits många som inte borde varit sjukskrivna eller sjukpensionärer.
    Det har funnits allt för många som softat sig genom livet och levt på a-kassa och amsåtgärder i 10-15 års tid...

    Det har skapas många lata och arbetsskygga individer under 80 och nittiotalet

    Att göra nåt åt det är det inget fel på.
    MEN NU HAR ALLA OAVSETT VARFÖR DE ÄR SJUKA ELLER ARBETSLÖSA FÅTT TA SKIT OCH DRABBATS HÅRT OCH DET GILLAR JAG VERKLIGEN INTE....

    ett systemfel som tagit minst 20 år att skapa måste iaf få ta halva tiden att omstruktura. Inte genomföras i panik eller av rena ideologiska synvinklar.

    Vi snackar långsiktighet..nåt som politiker inte har sysslat med på mkt länge
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  SiP 2009-07-11, 15:18

    Så länge Martin anser sig träffad av dina inlägg TTW så lär du bara få skit tillbaka, men du är rätt på det, det empatiligan som bara ser att det är orättvist när någon blir utkasstad från FK eller på annat sätt blir felaktigt behandlad, det dom måste fatta är att på dessa fall så finns det en hel drös som utnyttjar systemet till att få bidrag på felaktiga grunder, dessa parasiter är de som ser till att de som behöver hjälp och stöd blir utan...

    Handen på hjärtat martin är du helt oförmögen till att jobba eller skulle du kunna jobba 25-50% med rätt arbetsmiljö och arbetstakt??

    konstigt att han lyckades missa svara på denna enkla fråga..Eller hur??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 15:46

    handen på hjärtat, ingen skulle vara gladare än jag om jag kunde jobba, men det finns ju skäl till att min pension gäller livet ut!

    Sen känner inte jag mig träffad över det Ward säger, varför ska jag det,
    Det är inte mitt fel att ward många gånger varit missnöjd med hur FK behandlat honom,

    Men nu helt plötsligt tycker han att sverige varit för slapphänt, är det han tycker är orsaken till att känt sig själv illa behandlad?

    Frågar mig bara om det faktum att han numera jobbar är orsaken till att han nu förespråkar ett tuffare sverige!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Svaret

    Inlägg  theward 2009-07-11, 15:47

    SiP skrev:Så länge Martin anser sig träffad av dina inlägg TTW så lär du bara få skit tillbaka, men du är rätt på det, det empatiligan som bara ser att det är orättvist när någon blir utkasstad från FK eller på annat sätt blir felaktigt behandlad, det dom måste fatta är att på dessa fall så finns det en hel drös som utnyttjar systemet till att få bidrag på felaktiga grunder, dessa parasiter är de som ser till att de som behöver hjälp och stöd blir utan...

    Handen på hjärtat martin är du helt oförmögen till att jobba eller skulle du kunna jobba 25-50% med rätt arbetsmiljö och arbetstakt??

    konstigt att han lyckades missa svara på denna enkla fråga..Eller hur??

    på att hur man ska få fart på det som utnyttjat systemet borde inte var så svårt att komma på...

    Bättre kontakter mellan olika myndigheter, sammarbete mellan läkare/sjukgymnaster ocg arbetsförmling och FK borde få igång/hjälpa de allra flesta på tillfredställande sätt tycker jag
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty nu är du korkad Martin

    Inlägg  theward 2009-07-11, 15:52

    martin7lindgren skrev:handen på hjärtat, ingen skulle vara gladare än jag om jag kunde jobba, men det finns ju skäl till att min pension gäller livet ut!

    Sen känner inte jag mig träffad över det Ward säger, varför ska jag det,
    Det är inte mitt fel att ward många gånger varit missnöjd med hur FK behandlat honom,

    Men nu helt plötsligt tycker han att sverige varit för slapphänt, är det han tycker är orsaken till att känt sig själv illa behandlad?

    Frågar mig bara om det faktum att han numera jobbar är orsaken till att han nu förespråkar ett tuffare sverige!

    läs för sjutton vad jag skriver och har skrivit i 2 års tid..
    Slapphäntheten och fusket har jag talat om från början....

    tuffare Sverige nja snarare ett bättre och rättvisare Sverige.
    inte som vi har idag och inte som vi haft med tidigare sosseregeringar heller

    För det är varken rättvisst att sjuka ska bli utan inkomst eller att människor som inte är sjuka ska leva på bidrag är efter år utan ens ett försök eller vlija att arbeta

    Du martin vägrar helt klart se "the big picture" och bara tjatar på hela tiden

    Fast du är mest intressad av personer än sakfrågor har jag märkt
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 15:59

    Jag vet vad du skrivit, behövs inga långa försvarstal, du får stå, för dina åsikter jag för mina,

    Du tycker Reinfeldt är rätt, jag tycker han är fel, THATS IT!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 16:01

    Du vet inte vad jag väljer och se, jag väljer ingenting, jag ser verkligheten!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty du är i nästan samma liga som blåfront

    Inlägg  theward 2009-07-11, 16:04

    martin7lindgren skrev:Jag vet vad du skrivit, behövs inga långa försvarstal, du får stå, för dina åsikter jag för mina,

    Du tycker Reinfeldt är rätt, jag tycker han är fel, THATS IT!

    fast det tror jag aldrig att du kommer att förstå...

    problemet är ju att du förvränger mina åsikter til nåt de inte är öht..

    Sånt kallar jag komplett galenskap

    du har ju liksom en klar åsikt innan du öht hört vad andra har att säga..
    Det gör dig till nästan lika imbecill som Blåfront tyvärr...

    börjar bli riktig trött på ditt skitkastande....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty livet i en tunnel.....

    Inlägg  theward 2009-07-11, 16:06

    martin7lindgren skrev:Du vet inte vad jag väljer och se, jag väljer ingenting, jag ser verkligheten!

    möjligtvis

    Du må kunna saker om hemlöshet, men i övrigt märks det att du inte levt i det "normala" samhället på väldigt länge...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 16:08

    Vilka menar du det är som utnyttjat systemet, sjuka och skadade, har du utnyttjat systemet?

    Men tyvärr är det ett vanligt fenomen, att människor som grejar sig själva vänder sig mot andra som inte gjort det,
    Så där är du inget annat än en dussingubbe The Ward!

    Har aldrig hört dig snacka om slapphet när du berättat hur illa FK behandlat dig, det har du börjat med nu när du jobbar,

    Men att sitta och tjabbla med mig om det är bortkastad tid, finns många vsom vänder kappan efter vinden, du är inte ensam!

    Så vill inte jag vara, bara för jag grejar mig är inte kampen över!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty vilken ren dynga du sprider

    Inlägg  theward 2009-07-11, 16:15

    martin7lindgren skrev:Vilka menar du det är som utnyttjat systemet, sjuka och skadade, har du utnyttjat systemet?

    Men tyvärr är det ett vanligt fenomen, att människor som grejar sig själva vänder sig mot andra som inte gjort det,
    Så där är du inget annat än en dussingubbe The Ward!

    Har aldrig hört dig snacka om slapphet när du berättat hur illa FK behandlat dig, det har du börjat med nu när du jobbar,

    Men att sitta och tjabbla med mig om det är bortkastad tid, finns många vsom vänder kappan efter vinden, du är inte ensam!

    Så vill inte jag vara, bara för jag grejar mig är inte kampen över!

    är du verkligen inte smartare än så här????

    För det första har jag inte grejat mig själv...än..
    Jag kommer troligen aldrig att kunna jobba mer än 75%
    Så jag kommer fortfarande var i ett utsatt läge.

    nää jag har inte utnyttjat systemet...
    Säger inte att du heller har gjort det.
    MEN DET FINNS MÅNGA SOM HAR GJORT DET...

    Blundar man för det...precis som sossarna gjort i många år.
    Då ökar risken att det kommer en regring likt Alliasen och slåtr till med stora mördarsläggan och försöker få allmännheten att tro att alla utnyttjat systemet istället.

    Vilket är helt galet....

    Men martin du måste inse att det finns en ganskastor del som egentligen borde jobba. kanske rör det sig om 20-25%... a
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-11, 16:20

    Du, vi sätter punkt nu The Ward annars kommer det bara sluta med att du blir mer förvannad än jag,

    Vad tycker du sjuka människor ska jobba med, en timme om dagen på macken du jobbar!

    Dom flesta utsatta männislor jag känner finns inte ens med i systemet, men jag vet ju inte vilket folk du tydligen känner?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty jag är inte förbannad

    Inlägg  theward 2009-07-11, 16:22

    martin7lindgren skrev:Du, vi sätter punkt nu The Ward annars kommer det bara sluta med att du blir mer förvannad än jag,

    Vad tycker du sjuka människor ska jobba med, en timme om dagen på macken du jobbar!

    Dom flesta utsatta männislor jag känner finns inte ens med i systemet, men jag vet ju inte vilket folk du tydligen känner?

    men rätt ska vara rätt.
    det minsta man ska kunna jobba är 25% annars behöver man inte göra det.
    i övrigt ska man väl se till att folk har det så bra som möjligt oavsett om de jobbar eller inte
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  blueheaven 2009-07-11, 16:24

    Theward skönt att du tar dusten med martin!

    Håller helt med dig här men sådant drunknar i all förbannad pajkastning!

    Spelar ingen roll vad man säger i dessa forum man får alltid en svärm som bara måste tjafsa ihjäl en motståndare och sedan undrar de varför debatterna slutar i pajkastningar!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-07-11, 17:38

    klart man kan jobba när man lyckas producera över 30 inlägg per dag i snitt på 5 månader.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty joo det kan man tycka

    Inlägg  theward 2009-07-11, 17:44

    R.O.F.L skrev:klart man kan jobba när man lyckas producera över 30 inlägg per dag i snitt på 5 månader.

    25% på ett skyddat arbete borde iaf vara fullt möjligt och faktiskt även välkommet..tycker man??

    Det gör en jävla skillnad i plånboken...

    Tex skulle jag kunnat få sjukpension för låt oss säga 10 år sedan...
    Det hade gett mig 6500-7000 efter skatt...
    Visst hade det gett mig hur mkt fritid som helst... men

    Det är bra mkt trevligare att jobba så mkt som man klarar av och tjäna nästan det dubbla om man räknar i FK del

    Som jag iofs riskerar att förlora efter januari 2010, vare sig jag fortfarande har nedsatt arbetsförmåga eller inte Rolling Eyes

    Men jag hamnar iaf på nästan 11 000 och gör då nytta och känner mig nyttig.
    Samt har råd med ett någorlunda normalt liv, trots sjukdommen och handikappet
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  SiP 2009-07-11, 17:50

    Det som är otäckt är att han bara haft dator i två år, snacka om att byta beroende...

    Undrar om han hade ett sånt rabiat hat till alla som nån gång sa emot honom när han var beroende av droger???
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  SiP 2009-07-11, 17:56

    theward skrev:
    R.O.F.L skrev:klart man kan jobba när man lyckas producera över 30 inlägg per dag i snitt på 5 månader.

    25% på ett skyddat arbete borde iaf vara fullt möjligt och faktiskt även välkommet..tycker man??

    Det gör en jävla skillnad i plånboken...

    Tex skulle jag kunnat få sjukpension för låt oss säga 10 år sedan...
    Det hade gett mig 6500-7000 efter skatt...
    Visst hade det gett mig hur mkt fritid som helst... men

    Det är bra mkt trevligare att jobba så mkt som man klarar av och tjäna nästan det dubbla om man räknar i FK del

    Som jag iofs riskerar att förlora efter januari 2010, vare sig jag fortfarande har nedsatt arbetsförmåga eller inte Rolling Eyes

    Men jag hamnar iaf på nästan 11 000 och gör då nytta och känner mig nyttig.
    Samt har råd med ett någorlunda normalt liv, trots sjukdommen och handikappet

    Något att tänka på om man går långtidssjukskriven är att efter fem år så blir man utkastad från a-kassan, även om du betalar din medlemsavgift till kassan så har du ingen rätt till ersättning efter fem år...

    Så får läkaren på FK för sig att du kan nog jobba 50% så kan du inte ställa dig som arbetssökande och få ut 50% i a-kasse ersättning
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  theward 2009-07-11, 18:01

    SiP skrev:
    theward skrev:
    R.O.F.L skrev:klart man kan jobba när man lyckas producera över 30 inlägg per dag i snitt på 5 månader.

    25% på ett skyddat arbete borde iaf vara fullt möjligt och faktiskt även välkommet..tycker man??

    Det gör en jävla skillnad i plånboken...

    Tex skulle jag kunnat få sjukpension för låt oss säga 10 år sedan...
    Det hade gett mig 6500-7000 efter skatt...
    Visst hade det gett mig hur mkt fritid som helst... men

    Det är bra mkt trevligare att jobba så mkt som man klarar av och tjäna nästan det dubbla om man räknar i FK del

    Som jag iofs riskerar att förlora efter januari 2010, vare sig jag fortfarande har nedsatt arbetsförmåga eller inte Rolling Eyes

    Men jag hamnar iaf på nästan 11 000 och gör då nytta och känner mig nyttig.
    Samt har råd med ett någorlunda normalt liv, trots sjukdommen och handikappet

    Något att tänka på om man går långtidssjukskriven är att efter fem år så blir man utkastad från a-kassan, även om du betalar din medlemsavgift till kassan så har du ingen rätt till ersättning efter fem år...

    Så får läkaren på FK för sig att du kan nog jobba 50% så kan du inte ställa dig som arbetssökande och få ut 50% i a-kasse ersättning

    jag har iaf fått ihop en ny period vid årskiftet Wink fast nu har jag ju inte tänkt stämpla... även om jag jobbar 75%... för är jag sjuk är jag sjuk...
    oavset vad FK tycker...
    fast det är ju bra att veta att man inte blir helt utan inkomst om jag skulle mot förmodan bli av med jobbet

    Sponsored content


    Det sovande folket av F. Reinfeldt Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 05:13