Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
blueheaven
SiP
MartinLindgren
theward
Redvictory
RedCloud
10 posters

Det sovande folket av F. Reinfeldt

R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-07-11, 20:11

theward skrev:
    R.O.F.L skrev:klart man kan jobba när man lyckas producera över 30 inlägg per dag i snitt på 5 månader.

25% på ett skyddat arbete borde iaf vara fullt möjligt och faktiskt även välkommet..tycker man??

Det gör en jävla skillnad i plånboken...

Tex skulle jag kunnat få sjukpension för låt oss säga 10 år sedan...
    Det hade gett mig 6500-7000 efter skatt...
    Visst hade det gett mig hur mkt fritid som helst... men

Det är bra mkt trevligare att jobba så mkt som man klarar av och tjäna nästan det dubbla om man räknar i FK del

Som jag iofs riskerar att förlora efter januari 2010, vare sig jag fortfarande har nedsatt arbetsförmåga eller inte Rolling Eyes

Men jag hamnar iaf på nästan 11 000 och gör då nytta och känner mig nyttig.
    Samt har råd med ett någorlunda normalt liv, trots sjukdommen och handikappet

Sen är det ju trevligt att gå till ett arbete och och vara lite social samt att känna sig lite kompetent. Fruktansvärt tråkigt att bara gå och dra. Regn 1 vecka i rad nu under semestern och hade hellre gått till arbetet. Längtar faktiskt tillbaka till rutiner. Har vänt på dygnet tongue
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

Inlägg  Redvictory 2009-07-11, 20:52

R.O.F.L skrev:klart man kan jobba när man lyckas producera över 30 inlägg per dag i snitt på 5 månader.

Säg det till din vän Blåpsyko som levererar i snitt 5-6 nya trådar om samma äkne (nyanlända) i både Testaren och
    Här om dagen och som sitter här med sitt främlingshat 24/7 och har varit sjukskriven i 6-7 år trots sin ringa ålder
    ca 30-35 år!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty Sv: Det sovande folket av F. Reinfeldt

Inlägg  Blåfront 2009-07-11, 21:16

Rödjävlar

Hur många hundratals förtidspensionerades av rödingarna?

Hur många tiotusentals fattigpensionärer har vi fått pga rödjävlar?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-11, 21:29

Blåfront skrev:Rödjävlar

för många svarar jag på båda frågorna....

men handen på hjärtat, vad tror du att alliansen lyckats med för nåt om de reagerat lika länge???

hade situationen sett bättre ut för sjuka och arbetslösa.

finns det nåt som tyder på det efter 3 års allianstyre tycker du BF`??
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-07-11, 22:18

theward skrev:
    Blåfront skrev:Rödjävlar

för många svarar jag på båda frågorna....

men handen på hjärtat, vad tror du att alliansen lyckats med för nåt om de reagerat lika länge???

hade situationen sett bättre ut för sjuka och arbetslösa.

finns det nåt som tyder på det efter 3 års allianstyre tycker du BF`??

Bra och relevant fråga theward!
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty Förändringar

Inlägg  PE Dal 2009-07-11, 23:12

Vår statsstyrelseordförande var naturligtvis i likhet med oss fotfolk, en ung och naiv tonåring. Tillskillnad från de flesta av oss löneslavar, växte denne ledargestalt upp i en rik och inflytelserik familjegenetiskt framgångsrik familjekonstellation.
    Han hade tid och möjlighet att arkplänta sina naiva åsikter på flertalet pappersblad, till skillnad mot oss försörjningsbetvingade ungdomar.

Nu har han i likhet med oss andra åldrats...vi fabriksarbetare, värk i axlar och ryggtavlor,,,vår statsledarfigur har blivit Socialdemokrat...på äldre dar...???!!!
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-12, 00:17

PE Dal skrev:Vår statsstyrelseordförande var naturligtvis i likhet med oss fotfolk, en ung och naiv tonåring. Tillskillnad från de flesta av oss löneslavar, växte denne ledargestalt upp i en rik och inflytelserik familjegenetiskt framgångsrik familjekonstellation.
    Han hade tid och möjlighet att arkplänta sina naiva åsikter på flertalet pappersblad, till skillnad mot oss försörjningsbetvingade ungdomar.

Nu har han i likhet med oss andra åldrats...vi fabriksarbetare, värk i axlar och ryggtavlor,,,vår statsledarfigur har blivit Socialdemokrat...på äldre dar...???!!!
    Laughing Laughing lol! Ta den om mona muslim och vargen också.
    PE Dal
    PE Dal

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty mimra

Inlägg  PE Dal 2009-07-12, 00:27

Dumt och tragiskt men framförallt helt och hållet obegåvat, att denna din skrivelse bör placeras i mappen "idiotinlägg"
    Bättre kan Du, efter diverse forntida sökningsresultat på Din profil, så anseer jag att Du """kan bättre###.
    PE Dal
    PE Dal

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty Mimra

Inlägg  PE Dal 2009-07-12, 00:33

Du kan knappast kallas dum,, du hamnar tyvärr under beteckningen""""""hjärntvättad""""
    mimra
    mimra

Inlägg  mimra 2009-07-12, 00:54

PE Dal skrev:Du kan knappast kallas dum,, du hamnar tyvärr under beteckningen""""""hjärntvättad""""

Jäpp men inte lika hjärntvättad som dom andra idioterna i det här landet... geek
    PE Dal
    PE Dal

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty Hjärntvätt

Inlägg  PE Dal 2009-07-12, 01:03

Nej då Sign MIMRA, du kan nog fortfarande stoltsera som varande den intilligentaste bland ölsjappsfyllona.
    mimra
    mimra

Inlägg  mimra 2009-07-12, 01:07

PE Dal skrev:Nej då Sign MIMRA, du kan nog fortfarande stoltsera som varande den intilligentaste bland ölsjappsfyllona.

Haha du har förstått mig...
    PE Dal
    PE Dal

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty Förståelse

Inlägg  PE Dal 2009-07-12, 01:18

På grund av Din s-frena avataridentitet, får min analytiska terapeuthjärna vissa assosiationer,,säkert felstavat, men framförallt rätt tänkt.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Det sovande folket av F. Reinfeldt - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-07-12, 14:05

Redvictory skrev:

Säg det till din vän Blåpsyko som levererar i snitt 5-6 nya trådar om samma äkne (nyanlända) i både Testaren och
    Här om dagen och som sitter här med sitt främlingshat 24/7 och har varit sjukskriven i 6-7 år trots sin ringa ålder
    ca 30-35 år!

Min vän?

Jag trodde han var din farsa

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 03:13