Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Regndrottning
x-medborgare
ANNA2LINK
croz
Sniperace
Secrist
Potatiskungen
Dao
redalert
RedCloud
F.I.S.T
15 posters

    Detta gör mig ledsen/förbannad

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 09:27

    Jag blir inte ledsen när muslimska flickor bär slöja...

    Jag blir ledsen när svenska 12-13-åriga flickor pga grupptryck och klädkoder, står i tennisskor, kort kjol, och en tunn blus på Lucia, i 10 minus och fryser aschlet av sig och har en cig i handen

    Jag blir lessen/förbannad när jag ser svenska pojkar ligga redlösa i ett dike, och likgiltiga vuxna bara går förbi....


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-04-28, 09:58, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 09:29

    Fy Fist, så osvenskt av dig. är du homosexuell muslim och/eller kommunist ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 09:30

    RedCloud skrev:Fy Fist, så osvenskt av dig. är du homosexuell muslim och/eller kommunist ?

    .... Laughing
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  redalert 2010-04-28, 09:31

    RedCloud skrev:Fy Fist, så osvenskt av dig. är du homosexuell muslim och/eller kommunist ?

    BULLSEYE!!!!!!!!! Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 09:33

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:Fy Fist, så osvenskt av dig. är du homosexuell muslim och/eller kommunist ?

    BULLSEYE!!!!!!!!! Laughing

    Japp Bullseye... sådan är din retorik Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 09:35

    Jag blir ledsen när svenska 12-13 flickor pga grupptryck och klädkoder, står i tennisskor, kort kjol, och en tunn blus på Lucia, i 10 minus och fryser aschlet av sig och har en cig i handen

    Jag blir lessen/förbannad när jag ser svenska pojkar ligga redlösa i ett dike, och likgiltiga vuxna bara går förbi....

    Något som Redalert/BH:n/Combuster/glastnost gillar när han ser ?? Cool
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  RedCloud 2010-04-28, 09:37

    Något som Redalert/BH:n/Combuster/glastnost gillar när han ser ?

    Som den tragiska lilla skit till människospillra han är så gör han nog det.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 09:56

    "Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...

    Undra vad Anna tycker?
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 10:05

    F.I.S.T skrev:
    Jag blir ledsen när svenska 12-13 flickor pga grupptryck och klädkoder, står i tennisskor, kort kjol, och en tunn blus på Lucia, i 10 minus och fryser aschlet av sig och har en cig i handen

    Varför det? Om de fryser får de skylla sig själva.

    F.I.S.T skrev:
    Jag blir lessen/förbannad när jag ser svenska pojkar ligga redlösa i ett dike, och likgiltiga vuxna bara går förbi....

    Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa. Men om du syftar på att de är för fulla får de skylla sig själva.

    Det finns bättre saker att vara ledsen över, tex Ted Åströms karriär efter succén med "Olyckan" på 80-talet.

    Detta gör mig ledsen/förbannad Olycka_61520w
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Ledsen

    Inlägg  Secrist 2010-04-28, 10:07

    Är det rimligt att anta att knytis inte heller blir ledsen av könstympning?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 10:08

    F.I.S.T skrev:Jag blir inte ledsen när muslimska flickor bär slöja...

    Jag blir ledsen när svenska 12-13-åriga flickor pga grupptryck och klädkoder, står i tennisskor, kort kjol, och en tunn blus på Lucia, i 10 minus och fryser aschlet av sig och har en cig i handen

    Jag blir lessen/förbannad när jag ser svenska pojkar ligga redlösa i ett dike, och likgiltiga vuxna bara går förbi....

    Det värsta är dock hur dåligt många mår, med aneroxiamentalitet, skärningar och ständig ångest för att inte vara "vackra nog"!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 10:10

    Potatiskungen skrev:Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa.

    Tyvärr är sådant allt för ovanligt idag!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 10:10

    Secrist skrev:Är det rimligt att anta att knytis inte heller blir ledsen av könstympning?

    Vad i helvete har det med frågan att göra?????
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 10:17

    Dao skrev:
    Potatiskungen skrev:Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa.

    Tyvärr är sådant allt för ovanligt idag!
    Äh kom igen nu!

    Det FINNS ett problem i att människor inte vågar ingripa vid misshandel etc, men upplever du det som en ovanlighet för en vuxen att reagera på en livlös pojke i ett dike!? Very Happy Var i Sverige bor du egentligen?

    Edit: Men jag håller med dig om den där biten om ångest, aneroxia, skärningar etc. Där har vi ett I-landsproblem som vi behöver jobba på. Inte att ungdomar fryser eller super, för DET beror på att de är korkade.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 10:25

    Potatiskungen skrev:
    Dao skrev:
    Potatiskungen skrev:Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa.

    Tyvärr är sådant allt för ovanligt idag!
    Äh kom igen nu!

    Det FINNS ett problem i att människor inte vågar ingripa vid misshandel etc, men upplever du det som en ovanlighet för en vuxen att reagera på en livlös pojke i ett dike!? Very Happy Var i Sverige bor du egentligen?

    Edit: Men jag håller med dig om den där biten om ångest, aneroxia, skärningar etc. Där har vi ett I-landsproblem som vi behöver jobba på. Inte att ungdomar fryser eller super, för DET beror på att de är korkade.

    Jag har tyvärr en hel del egna erfarenheter i det jag skriver här!

    Nu skrev dock inte Fist just "livlös" pojke, utan enbart pojke liggande i dike. Idag finns ett starkt "sköt dig själv och skit i andra" i samhället, samt "skylla sig själv" - som inte sällan drabbar människor som är epoleptiker och liknande...

    Tycker det har skrivits rätt mycket om problemet också...
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 10:34

    Dao skrev:
    Potatiskungen skrev:
    Dao skrev:
    Potatiskungen skrev:Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa.

    Tyvärr är sådant allt för ovanligt idag!
    Äh kom igen nu!

    Det FINNS ett problem i att människor inte vågar ingripa vid misshandel etc, men upplever du det som en ovanlighet för en vuxen att reagera på en livlös pojke i ett dike!? Very Happy Var i Sverige bor du egentligen?

    Edit: Men jag håller med dig om den där biten om ångest, aneroxia, skärningar etc. Där har vi ett I-landsproblem som vi behöver jobba på. Inte att ungdomar fryser eller super, för DET beror på att de är korkade.

    Jag har tyvärr en hel del egna erfarenheter i det jag skriver här!

    Nu skrev dock inte Fist just "livlös" pojke, utan enbart pojke liggande i dike. Idag finns ett starkt "sköt dig själv och skit i andra" i samhället, samt "skylla sig själv" - som inte sällan drabbar människor som är epoleptiker och liknande...

    Tycker det har skrivits rätt mycket om problemet också...

    Jag ser absolut ett problem om alkoholen blir någon slags självmedicinering för att dämpa ångest, men i 99 fall av 100 dricker ungdomar för att de kan - inte för att de måste. De ÄR inte särskilt smarta för att de är... tja UNGDOMAR! Very Happy

    Du vet väl vad Sokrates sa 470 f.Kr:

    Våra dagars ungdom älskar lyx. Den uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De unga reser sig inte längre upp när äldre personer kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig efterrätten vid matbordet, lägger benen i kors och tyranniserar sina lärare.
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 10:42

    Vi måste fostra dem! Fostra dem med ELD!

    Detta gör mig ledsen/förbannad Flamethrowers
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 10:45

    Vill bara säga att jag mår bättre nu. Jag har fått mitt kaffe.

    Move along.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 10:48

    Potatiskungen skrev:Vill bara säga att jag mår bättre nu. Jag har fått mitt kaffe.

    Move along.

    Härligt!

    Får väl säga God Morgon, då!! Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Sniperace 2010-04-28, 11:00


    Nu skrev dock inte Fist just "livlös" pojke, utan enbart pojke liggande i dike. Idag finns ett starkt "sköt dig själv och skit i andra" i samhället, samt "skylla sig själv" - som inte sällan drabbar människor som är epoleptiker och liknande...

    troligen ett storstadsproblem, det existerar INTE i våra småstäder och småorter, den som hittas liggande i dike tas omhand av första vuxen som ser detta.

    MEN i storstaden kanske folk inte VÅGAR, för de riskerar då att råka illa ut....
    Där har vi ytterligare en sak som visar vad som sker när en klick bär sig illa åt, OM ingen hade skadat vuxna som vill hjälpa till hade ingen behövt vara rädd att göra detta.....

    orsak och verkan.......

    Själv har jag vid flera tillfällen kört hem sådan som "däckat" och fått lugna föräldrarna att inte överreagera i ilska osv för att deras son däckat osv...

    Gissa om de kan bli arga, någongång även på mig för att jag "lagt mig i" *s*


    Däremot kan det vara problem om en VUXEN ligger i diket, det fick jag veta när jag stannade ute på en landsväg där en korpulent man låg i diket, han berättade att han legat där i nästan två timmar utan att en enda bilist stannat, orsaken var hjärtproblem.

    Självfallet skjutsade jag hem honom och togs väldigt väl emot och blev erbjuden ganska mycket pengar för hjälpen, men varför skulle jag ha dem, man ska hjälpa sina medmänniskor utan ersättning.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 11:13

    Sniperace skrev:

    Nu skrev dock inte Fist just "livlös" pojke, utan enbart pojke liggande i dike. Idag finns ett starkt "sköt dig själv och skit i andra" i samhället, samt "skylla sig själv" - som inte sällan drabbar människor som är epoleptiker och liknande...

    troligen ett storstadsproblem, det existerar INTE i våra småstäder och småorter, den som hittas liggande i dike tas omhand av första vuxen som ser detta.

    MEN i storstaden kanske folk inte VÅGAR, för de riskerar då att råka illa ut....
    Där har vi ytterligare en sak som visar vad som sker när en klick bär sig illa åt, OM ingen hade skadat vuxna som vill hjälpa till hade ingen behövt vara rädd att göra detta.....

    orsak och verkan.......

    Själv har jag vid flera tillfällen kört hem sådan som "däckat" och fått lugna föräldrarna att inte överreagera i ilska osv för att deras son däckat osv...

    Gissa om de kan bli arga, någongång även på mig för att jag "lagt mig i" *s*


    Däremot kan det vara problem om en VUXEN ligger i diket, det fick jag veta när jag stannade ute på en landsväg där en korpulent man låg i diket, han berättade att han legat där i nästan två timmar utan att en enda bilist stannat, orsaken var hjärtproblem.

    Självfallet skjutsade jag hem honom och togs väldigt väl emot och blev erbjuden ganska mycket pengar för hjälpen, men varför skulle jag ha dem, man ska hjälpa sina medmänniskor utan ersättning.

    I småorter brukar man faktiskt bry sig om andra på ett annat sätt - det stämmer. Det har nog med att det är lite mot den mänskliga naturen att tvingas till trångbodheten i storstäder!

    Jag vet flera vuxna som inte fått hjälp - för de "beter sig som fyllisar", när de faktiskt var sjuka. Många dödsfall hade gått att hindra med mer empati i samhället...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Dao 2010-04-28, 11:20

    Kommer ihåg en gång, när jag var yngre - hur jag var mycket glad en söndagkväll, och gick genom staden jag då bodde i. Då såg jag en berusad man som satt och halvsov på trottoaren, lutad mot ett skyltfönster. Det var lite småkallt ute då.

    Jag kände att här går jag och är nöjd med livet, och där sitter han och mår piss. Så jag frågade om han behövde hjälp. Det behövde han, han ville till polisens fyllescell. Dit var det bara några kvarter, och väl där tog de hand om honom.

    Men polisen betedde sig mycket idiotiskt. De var mycket misstänkta över att jag hjälpte en för mig okänd man bara så där. Deras misstänksamhet mot mig var MYCKET sårande. Inget tack eller beröm eller någonting...

    Vill de inte att folk skall bry sig!

    Vet andra som har fått liknande erfarenheter. Brotssoffer som fått direkta eller indirekta anklagelser att de får bry sig själva.

    En budokompis till mig tog en tjuv på bar gärning. Bara för att han hade budobakgrund så fick han ta emot attityder från polisen som att han skulle ha sökt upp problem...

    Vad är det för djävla samhälle vi har skapat egentligen???
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Potatiskungen 2010-04-28, 11:26

    Dao skrev:
    Potatiskungen skrev:Vill bara säga att jag mår bättre nu. Jag har fått mitt kaffe.

    Move along.

    Härligt!

    Får väl säga God Morgon, då!! Smile

    Jamen god morgon för tusan! Solen skiner, flaggorna smattrar, fåglarna skriker. Ja, det är sannerligen vår i den kungliga huvfudstaden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 13:10

    Secrist skrev:Är det rimligt att anta att knytis inte heller blir ledsen av könstympning?

    Är det rimligt att ställa så dumma frågor med så mycket påstådd utbildning
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-28, 13:14

    Potatiskungen skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Jag blir ledsen när svenska 12-13 flickor pga grupptryck och klädkoder, står i tennisskor, kort kjol, och en tunn blus på Lucia, i 10 minus och fryser aschlet av sig och har en cig i handen

    Varför det? Om de fryser får de skylla sig själva.

    F.I.S.T skrev:
    Jag blir lessen/förbannad när jag ser svenska pojkar ligga redlösa i ett dike, och likgiltiga vuxna bara går förbi....

    Jag tror att du får leta länge efter en vuxen som skulle passera en pojke, liggande i ett dike, utan att ingripa. Men om du syftar på att de är för fulla får de skylla sig själva.

    Det finns bättre saker att vara ledsen över, tex Ted Åströms karriär efter succén med "Olyckan" på 80-talet.

    Detta gör mig ledsen/förbannad Olycka_61520w

    Vi pratar om barn här !!... och du tar till den vanligaste borgarretoriken "Dom får skylla sig själva " ... scary affraid

    Ted Åström däremot... behöver du inte titta el lyssna på ... DET är valfritt

    Sponsored content


    Detta gör mig ledsen/förbannad Empty Sv: Detta gör mig ledsen/förbannad

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 17:13