Potatiskungen skrev:x-medborgare skrev:
Det är rasism.
Och att koka en zigenare. Det är också rasism, för det heter faktiskt romer.
ää du skojar..
Potatiskungen skrev:x-medborgare skrev:
Det är rasism.
Och att koka en zigenare. Det är också rasism, för det heter faktiskt romer.
croz skrev:Sniperace skrev:croz skrev:Jag tycker att vi ska lagstifta om att alla barn mellan (0-18 år) måste ha på sig mössa vid temperatur under 10 grader. Jag har sett med egna ögon barn som går utan mössa vid en temp på 9C och som fryser, jag tycker så synd om dem..
Det kanske är vissa som inte fryser utan mössa men vi kan inte ta risken och offra dessa barn som tvingas gå utan mössa.
javisst, är det synd om dem, att de inte lyckas ta upp mössan ur väskan eller fickan, vi måste lagstadga om att alla ska ha en vuxen med som sätter på mössan vid behov, och tar av den när den inte behövs....
Jag är ganska säker på att de flesta barn som går utan mössa inte får ha på sig den för sin familj. Varför skulle man annars gå utan när det är kyligt? Jag blir ledsen..
F.I.S.T skrev:
Det stora problemet är antalet redlösa frysande barn, och svenska samhällets vuxna som inte ser det som ett problem....
F.I.S.T skrev:
Hade inte vuxenvärlden accepterat att de står ute och fryser i 10 minusgrader bara för att bli populära .... vid 12-13 års ålder... så hade de inte stått däör och frusit....
F.I.S.T skrev:...bara handlöst och tittar på, som om de inte hade nåt ansvar över sina handlingar sina ickehandlingar .... som om ... som om, de vore Alliansare
F.I.S.T skrev:Men även om du är en lustig och lättsam prick helt säkert Mr Bintje, så flyr du ämnestråden lite med din lättvindighet, och sidospåret till "Olyckan"
croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:"Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...
Undra vad Anna tycker?
Ja det kan man undra? Jag blir ledsen för när människor far illa på olika sätt. Jag blir ledsen när jag ser krig på tv, svält och missär et c.
Du blir även ledsen när du genom fördomar tror att människor far illa, fastän du inte har en aning.
Nej men dom som man vet far illa... Ursäkta men väldigt dum kommentar!
Har du inte sagt att du blir ledsen när du se muslimska flickor bär slöja fastän du inte vet om dem far illa eller inte?
I den andra tråden skrev du Stackars tjejer som bara får visa ögonen i dessa dräkter.... Jag antar då att du känner dessa flickor personligen och vet att dem far illa. För annars så har du ju bara en fördom om att det är synd om just dessa två flickor..
Vad håller du på med? Lägg av!!! Jag vet att det förekommer tvång och tvånget finns för en del muslimska kvinnor och hur ska vi komma åt det? Nej det går inte eftersom en del av er tror att dom flesta bär dessa sjalar frivilligt och det kan ju ni inte heller veta.
Det vore ju förskräckligt om tillräckligt många tjejer mår dåligt att bära dessa tygstycken i Sverige, det tycker jag i alla fall. Men det kommer vi inte att få reda på eftersom nästan alla enligt er bär det pga egen vilja.
Visst det kan vara en fördom ifrån mig men vi vet ju att i många muslimska regimer sker tvång.
Men ja det är bättre att vi blundar för detta här i Sverige för här sker minsann inget tvång...
Du tycker inte att det är elakt peka ut dessa tjejer som offer för sin familj när vi inte vet om det stämmer?
Jag säger det igen:
Jag tror också att det finns flickor som mår dåligt av att bära slöja. Jag vet däremot inte vilka eller hur många, därför gör jag inte uttalanden om att det är synd om enskilda personer.
Du kan fortfarande dua mig, jag ser oss som jämlika..
Jag tycker inte att det är elakt eftersom vi alla vet att det förekommer.
Riktigt sjukt att du tycker att det är okej att peka ut enskilda människor som offer för sin familj, fastän du inte vet att det stämmer.
Tycker du även synd om alla barn som går i kyrkan, bara för att vissa präster är dumma?
ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:"Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...
Undra vad Anna tycker?
Ja det kan man undra? Jag blir ledsen för när människor far illa på olika sätt. Jag blir ledsen när jag ser krig på tv, svält och missär et c.
Du blir även ledsen när du genom fördomar tror att människor far illa, fastän du inte har en aning.
Har du inte sagt att du blir ledsen när du se muslimska flickor bär slöja fastän du inte vet om dem far illa eller inte?
I den andra tråden skrev du Stackars tjejer som bara får visa ögonen i dessa dräkter.... Jag antar då att du känner dessa flickor personligen och vet att dem far illa. För annars så har du ju bara en fördom om att det är synd om just dessa två flickor..
Vad håller du på med? Lägg av!!! Jag vet att det förekommer tvång och tvånget finns för en del muslimska kvinnor och hur ska vi komma åt det? Nej det går inte eftersom en del av er tror att dom flesta bär dessa sjalar frivilligt och det kan ju ni inte heller veta.
Det vore ju förskräckligt om tillräckligt många tjejer mår dåligt att bära dessa tygstycken i Sverige, det tycker jag i alla fall. Men det kommer vi inte att få reda på eftersom nästan alla enligt er bär det pga egen vilja.
Visst det kan vara en fördom ifrån mig men vi vet ju att i många muslimska regimer sker tvång.
Men ja det är bättre att vi blundar för detta här i Sverige för här sker minsann inget tvång...
Du tycker inte att det är elakt peka ut dessa tjejer som offer för sin familj när vi inte vet om det stämmer?
Jag säger det igen:
Jag tror också att det finns flickor som mår dåligt av att bära slöja. Jag vet däremot inte vilka eller hur många, därför gör jag inte uttalanden om att det är synd om enskilda personer.
Riktigt sjukt att du tycker att det är okej att peka ut enskilda människor som offer för sin familj, fastän du inte vet att det stämmer.
Tycker du även synd om alla barn som går i kyrkan, bara för att vissa präster är dumma?
Du får tycka vad du vill.
Nej självklart inte!!!
croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:"Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...
Undra vad Anna tycker?
Jag säger det igen:
Nej självklart inte!!!
Jag tycker synd om dessa människor som måste utså dina fördomar. Föräldrar som blir anklagade utan att ha gjort något fel, inte konstigt att vissa känner sig utanför samhället.
ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:croz skrev:ANNA2LINK skrev:Dao skrev:"Tycka illa om muslimer"-gänget lär nog vara svala inför denna tråd...
Undra vad Anna tycker?
Jag säger det igen:
Nej självklart inte!!!
Jag tycker synd om dessa människor som måste utså dina fördomar. Föräldrar som blir anklagade utan att ha gjort något fel, inte konstigt att vissa känner sig utanför samhället.
Jag anklagar inte någon!!! Jag förstår inte vart denna debatt har tagit vägen. Jag tror faktiskt att dom flesta här inne förstår vad jag menar när det gäller detta ämne.
Vi vill ha religionsfrihet i landet men inte religionstvång... Är det så svårt Croz att förstå vad jag menar när det gäller detta?
Det finns kristna föräldrar som också tvingar sina barn in i kristendom, tvång förekommer i alla religioner. Men det är viktigt just här i Sverige att religion faktiskt är frivilligt eftersom vi lever i ett så fritt land.
Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
Det jag finner konstigt är att inte alla håller med om att sådant beteende ska bekämpas, utan istället tystas ner.
Jag är till 100% säker på att OM det varit det MOTSATTA att nassar sprang och hotade dem att ta AV slöjan så skulle det blivit ett ramaskri med krav på omedelbara åtgärder mot dessa och krav på straff i paritet med sådana för mord
ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
Det jag finner konstigt är att inte alla håller med om att sådant beteende ska bekämpas, utan istället tystas ner.
Jag är till 100% säker på att OM det varit det MOTSATTA att nassar sprang och hotade dem att ta AV slöjan så skulle det blivit ett ramaskri med krav på omedelbara åtgärder mot dessa och krav på straff i paritet med sådana för mord
Ja visst känns det som att man vill tysta ner detta.
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
KÄNNS det så ??
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
KÄNNS det så ??
Secrist skrev:Ja och det är nog för att det är en känslig fråga.
Absolut. Vänstern gillar inte att prata om integrationsproblem. Därav SD:s framgångar.
Sniperace skrev:
Sniperace skrev:Jag är till 100% säker på att OM det varit det MOTSATTA att nassar sprang och hotade dem att ta AV slöjan så skulle det blivit ett ramaskri med krav på omedelbara åtgärder mot dessa och krav på straff i paritet med sådana för mord
ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
KÄNNS det så ??
Ja och det är nog för att det är en känslig fråga.
F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
KÄNNS det så ??
Det känns som att jag inte håller med dig här
redalert skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
KÄNNS det så ??
Det var det nog ingen som väntat sig heller!
F.I.S.T skrev:redalert skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:själv ser jag mer till de VUXNA kvinnor som vittnar om att människor i deras bostadsområde tvingar dessa bära slöja genom hot och lämpor, som i artikeln jag tidigare länkade till, att INFRA inte godkände denna pga att den var kritisk till detta det vet jag, men den är lika vederhäftig, om inte mer än många av hans källor.
KÄNNS det så ??
Det var det nog ingen som väntat sig heller!
Bara en LOL-skylt ?
Du är till 100 säker på vad andra kommer att säga ... ja men det är ju ett rent jävla mirakel, ta anställning hos Isrealisk militär, dom kommer bli skitglada över att få en tankeläsare... eller kanske fängsla en mytoman och bedragare
F.I.S.T skrev:
Nä men det är väl bra att det gläder dig att våra barn är ute och super sig redlös... eller ?
Vad gäller de frysande flickorna så ställer jag det i jämförelse med slöjdebatten. Och det är ett ickeproblem förvisso, men ändock ett större problem än de "stackarna som bär slöja"....
Och du är alldeles för intelligent för att inte förstått att detta var syftet, så du har helt enkelt bara förbisett den jämförelsen med flit skulle jag tro... men rätta mig gärna om jag har fel i vad du förstått av detta !
F.I.S.T skrev:
Och vad gäller alliansen som fyllde gatorna med barn som frös, så är det ditt påstående. Mitt påstående handlade om vuxenvärldens brist på engagemang och ansvar... och liknelsen med alliansen var just bris på vilja att ta ansvar för sin regeringsperiod....
Potatiskungen skrev:F.I.S.T skrev:
Nä men det är väl bra att det gläder dig att våra barn är ute och super sig redlös... eller ?
Vad gäller de frysande flickorna så ställer jag det i jämförelse med slöjdebatten. Och det är ett ickeproblem förvisso, men ändock ett större problem än de "stackarna som bär slöja"....
Och du är alldeles för intelligent för att inte förstått att detta var syftet, så du har helt enkelt bara förbisett den jämförelsen med flit skulle jag tro... men rätta mig gärna om jag har fel i vad du förstått av detta !
Det är klart det var med flit! Men hela utlägget om redlösa, frysande barn VAR snudd på överdramatiskt, din primadonna
Dessutom haltar din jämförelse, eftersom slöjdebatten handlar om tvång medans det är frivilligt att frysa så vitt jag vet. Och naturligtvis gläder jag mig inte åt att ungdomar super sig redlösa, men jag tror det är baksidan av ett samhälle som tillåter alkohol. Slynglarna kommer att få tag på spriten oavsett och det bästa vi kan göra är att informera (och i förekommande fall titta barskt på dem). Ett totalförbud mot alkohol kommer inte att hända under vår livstid.
Samtidigt måste ungdomar få lära sig av sina egna erfarenheter. Det är en del av att växa upp och ett samhälle helt utan risker och frestelser låter som en väldigt ostimulerande miljö att växa upp i. Och handen på hjärtat - de flesta av oss har tagit en och annan bläcka innan vi var 18.F.I.S.T skrev:
Och vad gäller alliansen som fyllde gatorna med barn som frös, så är det ditt påstående. Mitt påstående handlade om vuxenvärldens brist på engagemang och ansvar... och liknelsen med alliansen var just bris på vilja att ta ansvar för sin regeringsperiod....
Återigen ger jag dig rätt i att jag överdrev. Men precis som ovan var din koppling till alliansen så fullkomligt långsökt bortom all rim, sans och reson. På något märkligt vis lyckades du blanda in alliansen i ditt resonemang om redlösa, frysande barn - som vore det någon ny företeelse att ungdomar påverkas av grupptryck och dricker alkohol. Jag kan försäkra dig om att detta har pågått åtminstone i ett par tusen år, om inte mer.
Med det sagt, är det bara jag som är kräktrött på slöjdebatten?
F.I.S.T skrev:
Potatiskungen skrev:Det är klart det var med flit! Men hela utlägget om redlösa, frysande barn VAR snudd på överdramatiskt
Potatiskungen skrev:, din primadonna
Potatiskungen skrev:Dessutom haltar din jämförelse, eftersom slöjdebatten handlar om tvång medans det är frivilligt att frysa så vitt jag vet.
Potatiskungen skrev:Och naturligtvis gläder jag mig inte åt att ungdomar super sig redlösa, men jag tror det är baksidan av ett samhälle som tillåter alkohol
Potatiskungen skrev:Slynglarna kommer att få tag på spriten oavsett och det bästa vi kan göra är att informera (och i förekommande fall titta barskt på dem)
Potatiskungen skrev:Med det sagt, är det bara jag som är kräktrött på slöjdebatten?