Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
formsvackan
Kakmonstret
R.O.F.L
KickTheRasist
F.I.S.T
Infra
Redvictory
Dao
berralarzon
x-medborgare
fingubben
RedCloud
MartinLindgren
lazy
18 posters

    Funderingar kring SD

    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:07

    RedCloud skrev:
    F.I.S.T skrev:Håller man med SD i invandrarfrågor, så är man främlingsfientlig !
    Jag förstår inte riktigt grejen med att som du vara främlingsfientlig, och sedan inte stå för det ??

    Skäms du över dessa åsikter ???

    Hycklande jävla fegisar är dom....

    Jag skulle tro att det är du som står för hycklandet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Dao 2010-04-25, 12:08

    fingubben skrev:
    x-medborgare skrev:Boklig skolning säger inget om människans förmåga att tänka självständigt..

    He he he he, nu är du lite vilsen i ditt resonemanget. Det är helt självklart om du är väl bevandrad i den akademiska världen och är van att leta reda på saker och ting, då är man mer självständig både i tänkande och som individ.

    Njae... Det är inte självklart!

    Mycket har visat, i studier i USA, att akademiker ANPASSAR sig till den omgivning de lever i - den akademiska världen. Ofta är de lydigare gentemot övermakten än icke-akademikerna.

    Varför det är så råder det delade meningar om, dock...
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:08

    RedCloud skrev:
    Att ha en åsikt om misslyckad inrikespolitik

    Hycklande jävla fegisar som sagt, stå upp för att du hatar muslimer Kanaljen, så visar det att du har någon som helst ryggrad.

    Jag hatar ingen men du hatar alla som inte tycker som dig. Där är skillnaden.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  RedCloud 2010-04-25, 12:08

    Hur intressant är det egentligen?

    I en tråd som handlar om det lilla, goda här i livet är det fullt relevant...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  RedCloud 2010-04-25, 12:09

    Jag hatar ingen men du hatar alla som inte tycker som dig. Där är skillnaden.

    *fniss*

    Skärp upp dig nu Kanaljen, visa att du har något som liknar ryggrad.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Dao 2010-04-25, 12:11

    fingubben skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag vill mitt land väl

    ett land, ett folk, en ledare....jo jo vi har hört det där förut...

    Jo, och inom en snar framtid kommer vi att höra, "ett folk, en religion och en gud" och det över hela europa.

    Uppenbarligen hjälper inte dina akademiska poäng här heller - för så har vi haft det i Europa sedan 300-talet e.Kr.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:11

    Dao skrev:
    fingubben skrev:
    x-medborgare skrev:Boklig skolning säger inget om människans förmåga att tänka självständigt..

    He he he he, nu är du lite vilsen i ditt resonemanget. Det är helt självklart om du är väl bevandrad i den akademiska världen och är van att leta reda på saker och ting, då är man mer självständig både i tänkande och som individ.

    Njae... Det är inte självklart!

    Mycket har visat, i studier i USA, att akademiker ANPASSAR sig till den omgivning de lever i - den akademiska världen. Ofta är de lydigare gentemot övermakten än icke-akademikerna.

    Varför det är så råder det delade meningar om, dock...

    Akademiker är som alla andra, man har olika åsikter. Man kan ju skönja att det är alltfler akademiker som söker sig till SD och många är civilekonomer konstigt nog.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  RedCloud 2010-04-25, 12:12

    Man kan ju skönja att det är alltfler akademiker som söker sig till SD och många är civilekonomer konstigt nog.

    Avdelning för: nu ljuger jag så tungan blir svart

    Länk/källa Kanaljen ?
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:13

    Dao skrev:
    fingubben skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag vill mitt land väl

    ett land, ett folk, en ledare....jo jo vi har hört det där förut...

    Jo, och inom en snar framtid kommer vi att höra, "ett folk, en religion och en gud" och det över hela europa.

    Uppenbarligen hjälper inte dina akademiska poäng här heller - för så har vi haft det i Europa sedan 300-talet e.Kr.

    Den här gången handlar det om religionen Islam. Ett enda stort bakåtsträveri.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  RedCloud 2010-04-25, 12:14

    Den här gången handlar det om religionen Islam. Ett enda stort bakåtsträveri.

    Religionsfrihet är inte din bästa gren va ?
    Stå upp för att du hatar muslimer, din ryggradslöse fege krake, det framgick redan på AB.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Dao 2010-04-25, 12:15

    fingubben skrev:Akademiker är som alla andra, man har olika åsikter. Man kan ju skönja att det är alltfler akademiker som söker sig till SD och många är civilekonomer konstigt nog.[/size]

    Ja, civilekonomer är ju kända för att vara jättesmarta, när det gäller socials frågor! Very Happy

    Ärligt talat tror jag inte ett skit på det du skriver, men ävenom det vore så - bertder det absolutingenting för oss som verkligen vet vad SD står för!
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:15

    RedCloud skrev:
    Man kan ju skönja att det är alltfler akademiker som söker sig till SD och många är civilekonomer konstigt nog.

    Avdelning för: nu ljuger jag så tungan blir svart

    Länk/källa Kanaljen ?

    Du tror att vänstern är högutbildad och det är helt fel.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:16

    Dao skrev:
    fingubben skrev:Akademiker är som alla andra, man har olika åsikter. Man kan ju skönja att det är alltfler akademiker som söker sig till SD och många är civilekonomer konstigt nog.[/size]

    Ja, civilekonomer är ju kända för att vara jättesmarta, när det gäller socials frågor! Very Happy

    Ärligt talat tror jag inte ett skit på det du skriver, men ävenom det vore så - bertder det absolutingenting för oss som verkligen vet vad SD står för!

    Det är väl ömsesidigt, jag har aldrig trott på ditt trams.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Dao 2010-04-25, 12:17

    fingubben skrev:
    Den här gången handlar det om religionen Islam. Ett enda stort bakåtsträveri.

    I sådana fall för dig...

    Islam är ingen fara för någon... Inte mer än kristendomen...

    Men det borde ju du veta - du har ju 200 akademiska poäng. Då borde du ju förstå sånt här... Rolling Eyes
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Dao 2010-04-25, 12:18

    fingubben skrev:Det är väl ömsesidigt, jag har aldrig trott på ditt trams.

    Skillnaden är att jag argumenterar för min sak - det gör inte du!

    Antagligen för att du inte kan...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 12:20

    fingubben skrev:
    Dao skrev:
    fingubben skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag vill mitt land väl

    ett land, ett folk, en ledare....jo jo vi har hört det där förut...

    Jo, och inom en snar framtid kommer vi att höra, "ett folk, en religion och en gud" och det över hela europa.

    Uppenbarligen hjälper inte dina akademiska poäng här heller - för så har vi haft det i Europa sedan 300-talet e.Kr.

    Den här gången handlar det om religionen Islam. Ett enda stort bakåtsträveri.

    Jag som var ute på SDs hemsida nu och skulle överbevisa dig varför de och du är rasistiska... och så gör du självmål igen FG ....

    Detta är ett klart rasistiskt uttalande du gör baserat på fördomar och okunskap om något du inte vet nånting pm. Och baserat utifrån att ditt levnadssätt skulle vara dt enda sättet ..

    Klar rasism alltså !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Dao 2010-04-25, 12:21

    fingubben skrev:Du tror att vänstern är högutbildad och det är helt fel.

    Det finns många vänsteråsikter bland högutbildade, på samma sätt som det finns lågutbildade som är höger...

    Jag är mer förvånad över de fåtal högutbildade som faktiskt STÅR för högerns plattityder... I och för sig är de flesta av dessa högutbildade utbildade på det ideologiskt tpoostyrda Handels, vilket kan förklara en hel del... Där är ifrågasättande bannlyst, liksom...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-25, 12:22

    Jasså du F-gubben,förnekar du att du är anhängare till ett främlingsfientligt och rasistiskt parti? rendeer
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 12:23

    Dao skrev:
    fingubben skrev:Det är väl ömsesidigt, jag har aldrig trott på ditt trams.

    Skillnaden är att jag argumenterar för min sak - det gör inte du!

    Antagligen för att du inte kan...

    FG är duktig på att göra bort sig ... här förtydligar han forumhögerns syn på ordet trams, och kommer genast att föras in på tråden Alliansens ordlista;

    Trams = Argumentation
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:25

    MartinLindgren skrev:Jasså du F-gubben,förnekar du att du är anhängare till ett främlingsfientligt och rasistiskt parti? rendeer

    SD är inget av det, knarkarn.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:27

    F.I.S.T skrev:
    fingubben skrev:
    Dao skrev:
    fingubben skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag vill mitt land väl

    ett land, ett folk, en ledare....jo jo vi har hört det där förut...

    Jo, och inom en snar framtid kommer vi att höra, "ett folk, en religion och en gud" och det över hela europa.

    Uppenbarligen hjälper inte dina akademiska poäng här heller - för så har vi haft det i Europa sedan 300-talet e.Kr.

    Den här gången handlar det om religionen Islam. Ett enda stort bakåtsträveri.

    Jag som var ute på SDs hemsida nu och skulle överbevisa dig varför de och du är rasistiska... och så gör du självmål igen FG ....

    Detta är ett klart rasistiskt uttalande du gör baserat på fördomar och okunskap om något du inte vet nånting pm. Och baserat utifrån att ditt levnadssätt skulle vara dt enda sättet ..

    Klar rasism alltså !

    Alla bär vi på fördomar, t om. du. Att ifrågasätta en totalitär och teokratisk ideologi som Islam är, är en mänsklig rättighet.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:30

    Dao skrev:
    fingubben skrev:Det är väl ömsesidigt, jag har aldrig trott på ditt trams.

    Skillnaden är att jag argumenterar för min sak - det gör inte du!

    Antagligen för att du inte kan...

    Det har jag aldrig lagt märke till, du tillför inte debatten någonting öht. Det är nog bara du som anser att du tillför forumet någonting.
    avatar
    fingubben


    Antal inlägg : 450
    Join date : 10-04-10

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  fingubben 2010-04-25, 12:32

    Dao skrev:
    fingubben skrev:Du tror att vänstern är högutbildad och det är helt fel.

    Det finns många vänsteråsikter bland högutbildade, på samma sätt som det finns lågutbildade som är höger...

    Jag är mer förvånad över de fåtal högutbildade som faktiskt STÅR för högerns plattityder... I och för sig är de flesta av dessa högutbildade utbildade på det ideologiskt tpoostyrda Handels, vilket kan förklara en hel del... Där är ifrågasättande bannlyst, liksom...

    När vi väl kör landet i backen rent ekonomiskt så tror jag många kommer att ångra sin ståndpunkt i att föra en sådan politik som skadade landet och välfärden.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-25, 12:35

    fingubben skrev:
    F.I.S.T skrev:
    fingubben skrev:
    Dao skrev:
    fingubben skrev:
    RedCloud skrev:
    Jag vill mitt land väl

    ett land, ett folk, en ledare....jo jo vi har hört det där förut...

    Jo, och inom en snar framtid kommer vi att höra, "ett folk, en religion och en gud" och det över hela europa.

    Uppenbarligen hjälper inte dina akademiska poäng här heller - för så har vi haft det i Europa sedan 300-talet e.Kr.

    Den här gången handlar det om religionen Islam. Ett enda stort bakåtsträveri.

    Jag som var ute på SDs hemsida nu och skulle överbevisa dig varför de och du är rasistiska... och så gör du självmål igen FG ....

    Detta är ett klart rasistiskt uttalande du gör baserat på fördomar och okunskap om något du inte vet nånting pm. Och baserat utifrån att ditt levnadssätt skulle vara dt enda sättet ..

    Klar rasism alltså !

    Alla bär vi på fördomar, t om. du. Att ifrågasätta en totalitär och teokratisk ideologi som Islam är, är en mänsklig rättighet.

    Ja alla bär på fördomar , ur den meningen att man har åsikter, bildar uppfattning om saker man inte vet nåt om.
    Men när man inte längre försöker ta reda på sanningen, som i detta fall finns hos just muslimerna och i Islam, så förändras fördomar till rasism.
    När man som SD och du använder 0, 7 % av sin hjärnkapacitet (Det är nog allt som är aktivt oxå) för att LETA ARGUMENT SOM STYRKER DEN TES MAN VILL SKA VARA SANN, FÖR ATT KUNNA FORTSÄTTA SINA NEDVÄRDERANDE ÅSIKTER.....

    DÅ ÄR DET RASISM !

    OCH du ...lilla lilla du , är mer än fördomsfull !!

    Att ifråga sätta är en rättighet ja, men inte att förfölja, inte att ljuga om hur deras religion är, inte att dra alla över en kam, för vad 0, 0000000005 promille av muslimer gör i terrorism....

    Och i synnerhet inte när man sätter på stora skygglapparna över hur västvärlden dvs vi beter oss påde internationellt mot fattigare folk, och nationellt mot våra egna
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  MartinLindgren 2010-04-25, 12:44

    Suck denna korkade F-gubbe, schack matt, inmålad i sin hörna,
    brun nosen innåt och öppethus utåt, det vill säga fri entre till brunögat för hans likar! rendeer

    Sponsored content


    Funderingar kring SD - Sida 9 Empty Sv: Funderingar kring SD

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 07:30