detta och är det ett trendbrott?
http://lt.se/nyheter/1.810001-sd-har-flest-invandrare-pa-vallistan
lazy skrev:Hittade just en väldigt intressant artikel. Hur ska man tolka
berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
fingubben skrev:berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
SD är inte som sossarna, de har inte tillgång till fackpengar. Inte några andra pengar än medlemsavgifter och partistöd.
fingubben skrev:berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
SD är inte som sossarna, de har inte tillgång till fackpengar. Inte några andra pengar än medlemsavgifter och partistöd.
berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
lazy skrev:Hittade just en väldigt intressant artikel. Hur ska man tolka
lazy skrev:berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
Här hade de väl snarare varit tvungna att "köpa" fem invandrare och jag
ställer mig väldigt tveksam till det eller menar du att invandrare har
större problem med egna åsikter än vad svenskar har?
Citat från artikeln av ND:s starke man i S-tälje och vad han anser är
orsaken.
"– Jag blev chockad när jag såg deras lista. De har släppt alla spärrar när det gäller att anpassa sig till det mångkulturella samhället, säger partiledaren för Nationaldemokraterna, Marc Abramsson."
Fast lite förvånad blir jag av denna artikel när så sonen min har sin syrianska släkt boendes där och dessa säger tvi å vale om sdpajasarna på orten.
/berra
lazy skrev:Fast lite förvånad blir jag av denna artikel när så sonen min har sin syrianska släkt boendes där och dessa säger tvi å vale om sdpajasarna på orten.
/berra
Jag blev lika förvånad när en av min yngste sons syrianske f.d skolkompis
för knappt två år sedan började dela ut flygblad för SD men det fick
mig också att börja fundera.
Dao skrev:lazy skrev:Hittade just en väldigt intressant artikel. Hur ska man tolka
Intressant artikel faktiskt!
Det fascinerande är nog att SD:s rasism också passar för vissa invandrare.
I artikeln säger den intervjuade att han blev illa behandlad i andra länder, men i Sverige blev han behandlad som människa. Men det är ju inte SD:s politik som skapat DET samhället! SD vill ju FÖRÄNDRA just DETTA!
Jag tror inte den intervjuade riktigt själv har förstått SD:s politik riktigt, utan har lagt in egna nationalistiska ståndpunkter i sitt resonemang.
Har stött på flera aktiva i andra partier som gjort samma sak. Även jag har fallit i den fällan en gång!
x-medborgare skrev:fingubben skrev:berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
Och högern använder sin egen hushållskassa förmodar jag..
fingubben skrev:
Vad är rasistiskt i SD:s politik. Jag tycker inte det finns nånting i politiken som är kompromiterande. Det är nog snarare du som är rasistisk, Dao.
fingubben skrev:x-medborgare skrev:fingubben skrev:berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
Självklart! Vad gäller fackpengar så är det många inkl. jag som betalat för värdelös sossepolitik.
fingubben skrev:x-medborgare skrev:fingubben skrev:berralarzon skrev:Är väl som sd hitintills gjort köpt opinonssiffrorna, och nu köpt en indvandrare att dela ut flygblad.
//berra
Självklart! Vad gäller fackpengar så är det många inkl. jag som betalat för värdelös sossepolitik.
Om du vill fundera, så skaffa dig en EGEN uppfattning på SD:s politik, helst genom att studera deras hemsida, och utgå från DET när du bedömmer dem, istället för att kolla in vilka som eventuellt är medlemmar eller inte...
lazy skrev:Om du vill fundera, så skaffa dig en EGEN uppfattning på SD:s politik, helst genom att studera deras hemsida, och utgå från DET när du bedömmer dem, istället för att kolla in vilka som eventuellt är medlemmar eller inte...
Det är ngt som jag redan gjort Dao, jag hade många diskussioner på AB med
Erlandersson bl.a om du minns honom ang. ett par punkter i det programmet
som jag fortfarande inte kan ställa upp på men helt igenom rasistiskt?
Har för mig att inte ens Jan Guillou hävdar det längre.
MartinLindgren skrev:Det återstår ju att se 19 september vilka växlar Sd kan dra med lazy, fulgubben,Lazys son mer syriansk polare i leden!
Napp eller sänken återstår att se?
MartinLindgren skrev:Tyckte du stolt talade om din sons syrianske kompis och Sd?