redalert skrev:
Nej alla är inte dumma Dao fast i en del fall står det utom allt rimligt tvivel!
Det gör inget! Du kan bättra på detta efterhand - om du vill...
redalert skrev:
Nej alla är inte dumma Dao fast i en del fall står det utom allt rimligt tvivel!
fast i en del fall står det utom allt rimligt tvivel!
Sniperace skrev:
Är du säker?
för även innan EU så körde utlandbaserade åkerier varor i Sverige, och då slapp de den kilometerskatt som DÅ fanns, vilket gjorde att de tjänade mycket mer än svenska åkerier, bla körde POLACKER stora godsmängder och hade en polsk tankbil med bränsle stående strax utanför Ljungby för att där tanka polsk diesel....
det var något lastbilschaufförerna då hade väldigt ont av och som var ett allmänt samtalsämne dem emellan.
Men då fanns inga möjligheter att legalt stoppa detta just pga att man fick inte särbehandla en grupp osv....
Corven skrev:JAg tror inte det har funnits någon sån regel när det gäller yrkestrafiken. Det finns ju svenskar som jobbar åt utländska åkerier, med att lotsa i Stockholm t ex. (Eller det fanns när jag jobbade där, det kan se annorlunda ut numera....
formsvackan skrev:Jag undrar om det inte vore bättre att förbjuda beskattning av allt vad transporter heter. Då kanske våra kära politiker började fundera på att göra våra samhällen mindre transportberoende istf som idag öka detta beroende !
Under många decennier har transporterna varit en kassako för politikerna som de nu gärna mjölkar mera med hänvisning till någon sorts miljö och klimatansvar.
I statsbudgeten finns drivmedelsskatterna på intäktssidan. Vad skulle politikerna göra om vi halverade bilåkningen, applådera eller höja skatten ?